Meltrain in the USA #2: On the way to the Grand Canyon

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Meltrain in the USA #2: On the way to the Grand Canyon

Bericht door Meltrain »

Nadat we met de gehuurde auto uit Los Angeles waren vertrokken, reden we eerst een stuk langs de kust om uiteindelijk via een stuk bergachtig gebied in Palm Springs te belanden.
De tweede dag (op 20 juli) reden we van Palm Springs naar Laughlin (in Nevada, aan de grens met Arizona).
Tijdens de rit over de CA-62 kwamen we hier ineens iets tegen :o :
Afbeelding

Inderdaad: er stonden een aantal tankwagons midden in de woestijn. :o
Een stukje verderop kwamen we een overweg tegen (voor een kleine aftakking) en daar stonden ook weer enkele wagons:
Afbeelding

Afbeelding

We reden een stuk verder, toen ik ineens in de verte iets aan zag komen. :D We hebben snel een plekje gezocht om te stoppen en gelukkig is dat in de woestijn niet heel erg moeilijk. :P
Een overzicht van de omgeving, met ergens links het aankomende geval:
Afbeelding

Inderdaad is het een trein. :D
Maar het duurde nog even voordat hij bij ons was, dus kon ik nog even onze mooie auto op de foto zetten:
Afbeelding

De locs met de eerste wagons:
Afbeelding

Iets meer ingezoomd op de locs:
Afbeelding

Mijn zusje maakte naast de auto een foto van de trein:
Afbeelding

Mijn moeder stond op een weer iets andere plek:
Afbeelding

Spot de spotter :P :
Afbeelding

En wat deed ik daar dan? Nou ik maakte nog een foto van de zij- en achterkant van de eerste twee locs:
Afbeelding

Mijn vader tot slot maakte een filmpje van de (lange) trein. Kan iemand het aantal wagons tellen? :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=07OVWDxpkSM[/youtube]

En toen was de trein voorbij…:
Afbeelding

Afbeelding

…en gingen wij ook weer verder.
Een goede anderhalf tot twee uur later kwamen we aan in Needles. Needles heeft een station, maar daar zijn we niet geweest. Het wordt immers toch maar twee keer per dag bediend en dat is om 0:23 en 0:49.
Goederentreinen komen wel veel in Needles. In de korte tijd dat we door dat stadje heen reden, heb ik er zeker vier gezien. Tot goede foto’s heeft dat echt niet geleid: ik heb één foto gemaakt vanuit de auto, van de achterkant van de (trekkende) locs. Toch wil ik jullie deze niet ontzeggen:
Afbeelding

Op de reis verder naar Laughlin gebeurde verder niet veel bijzonders.
De dag erna reden we naar de Grand Canyon, waar we gelukkig twee nachten bleven, zodat we een dag vrij hadden om de Grand Canyon te zien.
Een paar foto’s van de Grand Canyon, waarvan ik niet meer precies kan zeggen waar ze gemaakt zijn (wel allemaal in de buurt van Grand Canyon Village, oftwel vanaf de zuidkant van de canyon):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de tweede avond in de Grand Canyon hebben we ook bewust de zonsondergang gezien. Een tip als je dat ook eens gaat doen: zorg dat je 30 tot 45 minuten voor de geplande zonsondergang bij het door jou te bepalen punt bent, anders kun je de auto niet meer kwijt!
Een paar foto’s van de zonsondergang (in chronologische volgorde):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de zuidkant van de Grand Canyon rijden er ook gratis bussen, om zo het autoverkeer te verminderen. Het systeem bestaat uit vier lijnen, waarvan twee min of meer een aantal punten in de buurt van Grand Canyon Village met elkaar verbinden, één lijn naar het stadje Tusayan rijdt (buiten het National Park) en één lijn nog een heel stuk in westelijke richting langs de Grand Canyon rijdt.
In mijn ogen was het een prima systeem. Op alle lijnen wordt tot minimaal een uur na zonsondergang gereden en op één lijn zelfs tot na 23:00 (in de zomer).
Een paar foto’s van deze bussen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij Grand Canyon Village bevindt zich ook een stationnetje:
Afbeelding

Hier komt één keer per dag de trein van de Grand Canyon Railway, die bezoekers vanuit de plaats Williams naar Grand Canyon Village brengt. Laat je niet helemaal misleiden door de naam, want de trein gaat zelf niet langs of door de Grand Canyon. ;)
Gelukkig waren wij net in de buurt toen er een trein op het stationnetje stond, dus die kon op de foto:
Afbeelding

Inderdaad is het stationsgebouwtje niet te zien, want dat bevond zich helemaal aan het andere uiteinde van de trein.

Nog twee foto’s van de trein:
Afbeelding

Afbeelding

Tot zover deel 2 van mijn verslagen van mijn vakantie in de USA. Ik bedank jullie voor het lezen en ondanks dat hij korter was dan de vorige hoop ik dat jullie het weer de moeite waard vonden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Meltrain in the USA #2: On the way to the Grand Canyon

Bericht door deadlock »

Zeker de moeite waard!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Meltrain in the USA #2: On the way to the Grand Canyon

Bericht door Ronald »

Meltrain schreef: Kan iemand het aantal wagons tellen? :
Ik kom op 74 :P . Prachtig! Het gaat daar allemaal niet zo hard, die trein is dus wel een paar uurtjes onderweg gok ik zo.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Meltrain in the USA #2: On the way to the Grand Canyon

Bericht door BR628 »

Leuk die cargo's daar inderdaad! En weer elke dag strak blauw zomerweer... Heb je uberhaupt wel bewolking gehad die maand dat je er was ? :P
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Meltrain in the USA #2: On the way to the Grand Canyon

Bericht door Justin »

Mooie plaatjes hoor! Je boft maar dat je naasten zo lief zijn om te stoppen voor fotomomentjes ;). Als ik zoiets zou doen, wordt dat niet bepaald in dank afgenomen ;-).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Meltrain in the USA #2: On the way to the Grand Canyon

Bericht door Michael »

Mooie foto's
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Meltrain in the USA #2: On the way to the Grand Canyon

Bericht door Suus »

Staat daar nu Jesus Loves You in het zand bij die immens lange goederentrein?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Meltrain in the USA #2: On the way to the Grand Canyon

Bericht door Meltrain »

@ iedereen: bedankt. :)
BR628 schreef:En weer elke dag strak blauw zomerweer... Heb je uberhaupt wel bewolking gehad die maand dat je er was ? :P
Ja, 's avonds midden in de Death Valley. :lol:
Verder nog bij de Bryce Canyon in de buurt en in Florida ging het vrijwel elke avond regenen en onweren (en één dag helaas ook overdag, met als gevolg dat we niet meer naar Sea World konden :( ). :(
Bee schreef:Staat daar nu Jesus Loves You in het zand bij die immens lange goederentrein?
Zou best kunnen. Bij zowat het hele stuk dat die spoorlijn langs deze autoweg lag, hadden mensen met steentjes woorden en zinnen in het zand geschreven. De meeste waren liefdesuitingen, dus 'Jesus Loves You' zou dan best kunnen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten