Mag ik even kwijt #90

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:Er zit nog een stukje bitterbal op de muur van de housewarming 8 jaar terug (y)
Is die er inmiddels nog niet afgehaald :shock:?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door BR628 »

Fles schreef:Nee morgen niet :N Werken :)
Ah ok, dat zat er in natuurlijk. Ik ook hoor, maar kom langs Dv van/naar het werk morgen dus dacht misschien hop ik even langs :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

Over verhuizen gesproken. het is deze maand 21 jaar geleden dat voor het laatst echt ben verhuist. Op een papieren verhuizing (door een woonplaatsannexatie) na dan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Fles »

BR628 schreef:
Fles schreef:Nee morgen niet :N Werken :)
Ah ok, dat zat er in natuurlijk. Ik ook hoor, maar kom langs Dv van/naar het werk morgen dus dacht misschien hop ik even langs :)
Je kan allicht ff gaan kijken naar m'n gesneuvelde aanrechtblad :')
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Is die er inmiddels nog niet afgehaald :shock:?
Je ziet nog wat sporen.

Of het is het chocoladetaartje van het voedselgevecht tijdens oud en nieuw 2007.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Fles »

ik heb hier overal vlekken op het behang van in dronken buien omgestoten glazen bier :')
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door hauptbahnhof »

Ik blijf het frappant vinden hoe conducteurs in de treinen niet geloven dat ook jongeren (schijn meer dan 5 jonger uit te zien dan ik ben *O* ) ook een geldig kaartje voor de 1e klas kunnen hebben....
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

Dat heb ik ook. Ik zie er uit als een jongere, maar ik ben al een flink eind in de 30 :wink:.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Fles »

en ik dan? Ik VOEL me als een jongere :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door STF »

KM46 schreef: @ STF: heb je van je onderzoeken al een uitslag binnen?
Nee nog niets, vermoedelijk is de uitslag er wel al maar die kun je bij slechts twee personen opvragen; de huisarts (op vakantie) en bij de neuroloog (ook op vakantie).
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door hauptbahnhof »

Nou, het is een soort van compliment maar vandaag in de Arriva-trein naar Groningen...

Die steward/conductrice ging meteen al roepen dat het 1e klas was toen we naar binnen liepen. Dus wij: "ja, weten we!". Dus zij meteen vragen of we een geldig kaartje hebben voor de 1e klas. Wij bevestigend antwoorden. Zij ze dan zo van: "Nou, dat moet ik dan even komen controleren".

Kan ook zijn dat ik niet het standaard type jongen ben wat in groningen rondloopt (blond haar, blauwe ogen) en ze dus meteen dacht dat dat niet kan.

Later in de trein richting Amsterdam, ook al een HC gehad die het niet erg geloofde (zagen we alle 3 aan zijn manier van doen, maar hij zei verder niks.)

Het leukste was toen ik vorig jaar naar Maastricht ging vanaf Amsterdam, toen met een herfsttoer. Loopt er op een gegeven moment de HC langs voor een serviceronde. "Iemand nog vragen?....... Iemand nog vragen?....... (komt ie ondertussen bij ons langs (we zaten beneden, in het midden bij de vis-a-vis-stoelen)..... Iedereen eerste klas?

Iedereen keek echt op van... Aparte vraag, toevallig bij die 2 jongens.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door STF »

Twee jaar geleden zat ik een keer met htm_tram in de eerste klas, de conducteur kwam ook "aanstormen" met de bedoeling ons direct weg te sturen, terwijl we gewoon eerste klas kaartjes hadden...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Fles »

STF schreef:Twee jaar geleden zat ik een keer met htm_tram in de eerste klas, de conducteur kwam ook "aanstormen" met de bedoeling ons direct weg te sturen, terwijl we gewoon eerste klas kaartjes hadden...
Ja ik begrijp dat soort dingen niet. Je kan toch gewoon eerst KIJKEN of er een probleem is, en daarna eventueel alsnog weg gaan sturen? :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Caspar »

hauptbahnhof schreef:Ik blijf het frappant vinden hoe conducteurs in de treinen niet geloven dat ook jongeren (schijn meer dan 5 jonger uit te zien dan ik ben *O* ) ook een geldig kaartje voor de 1e klas kunnen hebben....
Ja ik zie er ook een jaar of 4 à 5 jonger uit dan ik ben (ben nu 28). Heb een keer gehad dat ik in de 1e klas zat in een van de late sprinters in het weekend van Amsterdam naar Alkmaar, komen er een paar dronken mannen naar me toe: Jij hebt éééécht geen 1e klas kaartje bij je!!! Nouja die zeiden het nog hardop wat ze dachten.
Heb ook al een paar keer gehad dat de halve 1e klas coupé me alleen met zo'n blik aanstaarde van: ''Die hoort hier niet''. En (misschien dus niet) geheel toevallig was dat ook in de IC naar Groningen :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door STF »

Toen ik 15 jaar was mocht ik met GVB controles bij de roltrap van het metrostation al automatisch doorlopen want ik had toch wel een Studenten-OV volgens de controleurs, dus ik zag er juist ouder uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Suus »

Je hebt van die stereotype oude mannen in pak die in de eerste klas zitten die iedereen aankijken: JIJ HEURT HIER NIET!

Als je dan je 1e klas kaartje geeft (of gekocht, of gekregen van de NS wegens werkzaamheden of spoordeelweken) zie je een beetje teleurgesteld kijken :')

Al had ik twee weken geleden een Pool in de eerste klas, toen betrapte ik mijzelf erop dat ik dat niet vond kloppen :oops: :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Caspar »

Mwa ik zie het opzich wel als een voordeel dat ik er jonger uitzie. Er zijn best al wat jongens van mijn leeftijd die half kaal zijn geworden dat lijkt me vreselijk...

@ Bee, dat is idd een mooi moment, als je met een brede glimlach je kaartje/pasje of wat dan ook aan de HC laat zien en die vriendelijk zegt: Dank je wel... en weer doorloopt :D
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Gekko123 »

Zelf ook dat soort dingen meegemaakt. Vooral bij een controle als ik in de 1e klas zit. Die gezichten van omstanders en de conducteurs zijn bijna komisch dan.

Qua leeftijd heb ik zelf het idee dat mensen mij vaak een stuk ouder inschatten. Vandaag alleen een chauffeur gehad die zich afvroeg met wat voor product ik reisde toen ik vertelde dat ik een behoorlijke omweg zou maken (tja, je bent hobbyist of niet). Hij kwam totaal niet op het idee van de studenten-OV...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door marvinkok »

KM46 schreef:Vanavond zag ik op studio sport dat de Graafschap gesponsord word door Arriva (via die reclameborden langs het veld). Werden ze niet een seizoen geleden of zo gesponsord door Syntus?
Klopt idd. Arriva heeft het "maatschappelijk partnerschap" overgenomen. Als de graafschap speelt mag je in het blauw-wit gratis mee.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Caspar »

Ook tussen Hoorn en Amsterdam?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

Het zal wel alleen in de Achterhoek zijn, neem ik aan.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door marvinkok »

Mja, alleen de achterhoek idd...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Freek »

Beter laat dan nooit, nu nl gelezen: Bee en BR628 thx voor de Keulen-Bonn reactie. Ideaal is het niet, maar te dus wel te doen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door deadlock »

Fles schreef:en ik dan? Ik VOEL me als een jongere :mrgreen:
Ik ook maar ik koop op de terugweg vanaf Lowlands naar huis altijd een 1e klas kaartje. Zit ik daar stinkend met een biertje in mijn hand en een overall aan 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Michael »

Zo, ik ben weer thuis na een lekker avondje werken. Nu lekker mijn bed induiken. Weltrusten
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 59 gasten