OVer je reiservaringen in augustus 2011
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Daar stoor ik me in de Luxemburgse bussen toch zo aan; er zitten echt maar een paar stopknopjes in en allemaal hoog aan het plafond gemonteerd...
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
De lengte van een losse tram is precies zo dat twee trams samen de 75 meter net niet halen. Aangezien in Duitsland trams die aan het wegverkeer meedoen niet langer mogen zijn dan 75 meter zijn beide trams maar net een paar centimeter langer dan 37 meter waardoor het mag. :DGeert schreef:Gisteren zag ik in Den Haag op lijn 4K twee gekoppelde RandstadRails naar het centraal station rijden, dit is blijkbaar nieuw sinds deze week. Nog nooit eerder gezien, best lang zo
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Vannacht nam ik de IC van 01:38 vanaf Leiden Centraal. Om ener van een reden maakten we ook nog een stop op Hoofddorp. Dit was overigens nie tomgeroepen op het station vlak voor vertrek...
De aardige machinist had er voor gezorgd dat ik op Amsterdam Centraal werd opgevangen door een S&V-medewerker, die mij samen met een collega naar de halte van de N92 bracht. Aangezien mijn trein +9 had, had ik er net eentje gemist waardoor ik even moest wachten. De dames van de S&V waren wel blij dat ze mij mochten helpen, aangezien ik wel een 'normaal type' was en ze eerder op de avond problemen hadden gehad (met bijvoorbeeld slapende mensen bij de bagagekluizen die niet weg wilden...). Op de terugweg namen ze voor de 100 meter naar het stationsgebouw een Arriva-bus, omdat het hard was gaan regenen.
In de N92 was het eigenlijk ook wel gezellig, aangezien ik met twee andere passagiers de hele rit naar Zaandam met de buschauffeur hebben staan praten. :)
De aardige machinist had er voor gezorgd dat ik op Amsterdam Centraal werd opgevangen door een S&V-medewerker, die mij samen met een collega naar de halte van de N92 bracht. Aangezien mijn trein +9 had, had ik er net eentje gemist waardoor ik even moest wachten. De dames van de S&V waren wel blij dat ze mij mochten helpen, aangezien ik wel een 'normaal type' was en ze eerder op de avond problemen hadden gehad (met bijvoorbeeld slapende mensen bij de bagagekluizen die niet weg wilden...). Op de terugweg namen ze voor de 100 meter naar het stationsgebouw een Arriva-bus, omdat het hard was gaan regenen.
In de N92 was het eigenlijk ook wel gezellig, aangezien ik met twee andere passagiers de hele rit naar Zaandam met de buschauffeur hebben staan praten. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Een beslissing? Interessant. Als ik koffie zet bijvoorbeeld, dan neem ik geen beslissingen maar dat gaat automatisch. Stoppen voor een onveilig sein of een rood verkeerslicht is ook geen beslissing namelijk dat is gewoon simpelweg een reflex die er in hoort te zitten.find_your_spot schreef:Sommige buschauffeurs die in een stad werken krijgen per dag zo'n 200 tot 800 bushaltes voor hun kiezen waar ze binnen enkele secondes beslissen welke handeling ze moeten toepassen.
Lijkt mij dat een dokter geen 200 tot 800 beslissingen per dag moet nemen om te kiezen voor het linker of rechter been.
Hoe meer beslissingen en hoe vaker, deste groter de kans op fouten.
Het zal wel aan mijn perfectionisme liggen. Ik heb in anderhalf jaar tijd ook nog nooit een enkele fout gemaakt bij het orderpicken en ik heb me er altijd over verbaasd bij hoeveel anderen dat fout gaat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Vandaag een ritje van Neurenberg naar Amsterdam gemaakt via Frankfurt am Main met Dexter.
Dexter liep zich op te winden dat de machinist van de ICE "slechts" 228km/u reed op een gegeven moment tussen Frankfurt en Keulen. In Eindhoven aangekomen stond ineens +20 in de CTA, terwijl we optijd waren binnen gekomen. Een hoop mensen gingen even wat roken en waren daarom dus uitgestapt. Deze vetraging kwam door een defecten trein tussen Culemborg en Houten. Na 20 minuten kwam het sein veilig en konden we weer vertrekken. Echter, een gezelschap wat buiten op het perron stond te roken hield vermoeddelijk 1 deur open toen deze dichtgingen. Een conducteur rende er heen en maande ze in te stappen, en dat deden de drie heren dan ook. Een paar seconde later kwam de 4e van het gezelschap aangehold, maar de trein reed intussen al... Deze persoon was blijkbaar wat in de Kiosk gaan halen en te laat terug bij de trein en de drie anderen van het groepje probeerden de deuren open te houden voor hem.
Tussen Culemborg en Houten stond een defecte SLT waar de reizigers intussen al uit waren. Direct achter deze SLT stonden 8 bakken VIRM voor Heerlen en Maatricht die de reizigers van de SLT had overgenomen, en vetrok zojuist terug richting Houten. Verder stond er een hoop brandweer en wat Prorail lui. Blijkbaar was die SLT helemaal afgekeurd oid.
In Utrecht aangekomen stond er ineens een groep van 25 Nieuw-Zeelandse jongeren in oranje shirtjes met allerlei vage toestanden erover heen zoals BH's die onze trein wilden bestormen voor Amsterdam. Onze trainmanager die luisterde naar de naam Delano had ze echter vakkundig vertreld dat ze een Suplement moesten betalen voor de ICE, waardoor de groep heel snel uitstapte en de rust in de trein bewaard bleef :D
In Amsterdam aangekomen bleek dat de vertraging van de ICE slechts 9 minuten was, dit terwijl we 25 minuten stil stonden in Eindhoven, voor Geldermalsen even stil stonden en bij Culemborg moesten wachten op de tegentrein. De omgeleide ICE's zwemmen blijkbaar in de rijtijd...
Dexter liep zich op te winden dat de machinist van de ICE "slechts" 228km/u reed op een gegeven moment tussen Frankfurt en Keulen. In Eindhoven aangekomen stond ineens +20 in de CTA, terwijl we optijd waren binnen gekomen. Een hoop mensen gingen even wat roken en waren daarom dus uitgestapt. Deze vetraging kwam door een defecten trein tussen Culemborg en Houten. Na 20 minuten kwam het sein veilig en konden we weer vertrekken. Echter, een gezelschap wat buiten op het perron stond te roken hield vermoeddelijk 1 deur open toen deze dichtgingen. Een conducteur rende er heen en maande ze in te stappen, en dat deden de drie heren dan ook. Een paar seconde later kwam de 4e van het gezelschap aangehold, maar de trein reed intussen al... Deze persoon was blijkbaar wat in de Kiosk gaan halen en te laat terug bij de trein en de drie anderen van het groepje probeerden de deuren open te houden voor hem.
Tussen Culemborg en Houten stond een defecte SLT waar de reizigers intussen al uit waren. Direct achter deze SLT stonden 8 bakken VIRM voor Heerlen en Maatricht die de reizigers van de SLT had overgenomen, en vetrok zojuist terug richting Houten. Verder stond er een hoop brandweer en wat Prorail lui. Blijkbaar was die SLT helemaal afgekeurd oid.
In Utrecht aangekomen stond er ineens een groep van 25 Nieuw-Zeelandse jongeren in oranje shirtjes met allerlei vage toestanden erover heen zoals BH's die onze trein wilden bestormen voor Amsterdam. Onze trainmanager die luisterde naar de naam Delano had ze echter vakkundig vertreld dat ze een Suplement moesten betalen voor de ICE, waardoor de groep heel snel uitstapte en de rust in de trein bewaard bleef :D
In Amsterdam aangekomen bleek dat de vertraging van de ICE slechts 9 minuten was, dit terwijl we 25 minuten stil stonden in Eindhoven, voor Geldermalsen even stil stonden en bij Culemborg moesten wachten op de tegentrein. De omgeleide ICE's zwemmen blijkbaar in de rijtijd...
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
De ICE zwemt in de rijtijd als hij via Venlo komt. Heb er zelf geen ervaring mee in de echte dienstregeling, maar het gaat allemaal erg langzaam. Eerst een pauze in Venlo, redelijke lange stop in Eindhoven, want je wordt net achter de s800 of s3500 gegooid, relaxed naar Den Bosch waar je langzaam doorheen gaat, Geldermalsen sta je bijna stil, dan gaat het weer wat sneller en net als je denkt: Nou ben ik het zat, heb je Utrecht. Begin dit jaar door het incident bij Zevenaar in een omgeleide ICE gezeten, toen werden we in Eindhoven buiten de stationshal stilgezet, maar we werden wel stilgezet tot er een pad kwam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Hoe lang duurt het eigenlijk bij Nederlandse busvervoerders voordat de OV chipkaart apparatuur volledig is opgestart na het aanzetten van de hoofdschakelaar? Van de week stapte ik in een Luxemburgse bus en juist op dat moment schakelde de chauffeur de hoofdschakelaar in, ten eerste duurde het al twee tot drie minuten eer dat de motor kon worden gestart en tegen de tijd dat we drie dorpen verder waren (tien minuten rijden), was eindelijk de OV chipkaart apparatuur volledig opgestart... :?
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Verschilt per systeem volgens mij. Heb zelf vooral ervaring met infoxx (duh) en daar duurt het zeker een minuut of 5 voordat het is opgestart en je alles hebt ingevoerd.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Rond 23:30 een setje van 2 (of meer) DM'90 door Gdm ri Ut. Op dat moment had de sprinter naar Ut ook problemen met combineren, +13 was het resultaat.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Ja, wat is dat nou voor een prutser? Als je kan knallen, dan moet je ook knallen! Vooral op een HSL.Caspar schreef:Vandaag een ritje van Neurenberg naar Amsterdam gemaakt via Frankfurt am Main met Dexter.
Dexter liep zich op te winden dat de machinist van de ICE "slechts" 228km/u reed op een gegeven moment tussen Frankfurt en Keulen.
Wat mij ook opviel, was dat we (volgens een snelle berekening van Caspar) in de afgelopen 5 dagen zo'n beetje 2000 km weggetreind hebben en dat dat alles - op wat kleine vertragingen die onderweg weer werden goedgemaakt - vlekkeloos ging. Alleen toen we Nederland dus weer binnenkwamen, ging het fout.
SUPPLEMENT! SUPPLEMENT! Ik zou zelfs als Nieuw-Zeelandse voetbalhooligan niet hebben durven instappen. Er liep er zelfs eentje gehuld in een BH tussen, dus voor rede vatbaar waren ze niet echt (meer). Dus erg doortastend ja.Caspar schreef:Onze trainmanager die luisterde naar de naam Delano had ze echter vakkundig vertreld dat ze een Suplement moesten betalen voor de ICE, waardoor de groep heel snel uitstapte en de rust in de trein bewaard bleef :D
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Nee niet altijd. NS heeft een contract met Cxx Tours voor vervangend vervoer. In prinicipe vervoert CXX tours dus, soms maakt Tours daarbij gebruik van onderaannemers in de vorm van AMZ. Het soort bussen dat NS met Tours afspreekt is afhankelijk van de bestemming van de bus. Voor korte afstanden vind NS het belangrijk dat men mee kan. Op de pendel Ahz-Ah van vorig jaar reed daarom ex-lijndienstwagen. Bovendien is voor gebruik van busbanen in Arnhem Vetag noodzakelijk om de negen-ogen te bedienen. Lijnbussen hebben dat vaak niet. Voor langere afstanden, zoals bv Ah-Nm, wil de NS meer luxe, vandaar touring cars.Milco1995 schreef:Ik zat net een tijdje op deze webcam te kijken: http://80.101.151.153/view/index.shtml
Deze toont het Willemsplein in Arnhem, waar deze week ook de NS-bussen voorbij rijden.
Maar ik dacht dat deze altijd werden gereden door vervoerders als AMZ, Connexxion Tours en andere vervoerders, met voormalige lijndienstwagens. Vandaag (en morgen?) rijden er, zoals ik op de webcam zie, touringcars.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Dat is toeval natuurlijk. Ik heb tijdens bezoeken aan Duitsland vorig jaar en dit jaar gezien dat men daar ook erg goed in prutsen is. Van 50 minuten stilstaan vlakbij Ludwigsau-Friedlos vanwege teveel goederentreinen, een stationsomroep die een trein met 100 minuten vertraging pas na 95 minuten een keertje omroept of een trein die kapot zou zijn en bij een station met werkplaats meteen maar even de werkplaats werd ingereden, de reizigers in totale verwarring achterlatend :')Dexter schreef:Wat mij ook opviel, was dat we (volgens een snelle berekening van Caspar) in de afgelopen 5 dagen zo'n beetje 2000 km weggetreind hebben en dat dat alles - op wat kleine vertragingen die onderweg weer werden goedgemaakt - vlekkeloos ging. Alleen toen we Nederland dus weer binnenkwamen, ging het fout.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Ligt maar net aan de regio he. Deel van het zuiden wordt door PZN gedaan en bij gebrek aan eigen bussen rijden die juist met alleen maar onderaannemers.Freek schreef:NS heeft een contract met Cxx Tours voor vervangend vervoer. In prinicipe vervoert CXX tours dus, soms maakt Tours daarbij gebruik van onderaannemers in de vorm van AMZ.
Mwoh... vaak genoeg lijnbussen gespot op NS-vervoer Zwijndrecht - Breda/Roosendaal. Lekker ritje in een Amba maar niet heusHet soort bussen dat NS met Tours afspreekt is afhankelijk van de bestemming van de bus. Voor korte afstanden vind NS het belangrijk dat men mee kan. Op de pendel Ahz-Ah van vorig jaar reed daarom ex-lijndienstwagen. Bovendien is voor gebruik van busbanen in Arnhem Vetag noodzakelijk om de negen-ogen te bedienen. Lijnbussen hebben dat vaak niet. Voor langere afstanden, zoals bv Ah-Nm, wil de NS meer luxe, vandaar touring cars.
Vanmorgen was de drukte weer echt in z'n volle hevigheid losgebarsten, maarja, NS rijdt nog vakantiedienstregeling in de NoordOost... In de t2818 droeg het ook nog bij aan de drukte dat om een of andere duistere reden de non-aansluiting (-3 minuten) van de t5618 weereens werd overgenomen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Mysteryland ;)VIRM schreef:Vannacht nam ik de IC van 01:38 vanaf Leiden Centraal. Om ener van een reden maakten we ook nog een stop op Hoofddorp. Dit was overigens nie tomgeroepen op het station vlak voor vertrek...
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Vandaag voor het eerst op het verbouwde station Arnhem. Kreeg zelfs een cupcake, al las ik later dat het eigenlijk alleen voor mensen uit Nijmegen was die door de dive-under waren geweest. Verder was de Sonsbeektraverse open voor alle sporen die nu worden gebruikt, dus ook spoor 7. Wordt verder nog hard geklusd, verre van af, maar is verder onherkenbaar...
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Klopt, ligt natuurlijk aan de regio. Cxx Tours is hoofdaannemer voor de regio waarin Arnhem valt (regio Oost?). Welke vervoerder er rijdt is dus A afhankelijk van de regio en B of en zo ja welke onderaannemer(s) er rijd(t)(en).Daniel schreef:Ligt maar net aan de regio he. Deel van het zuiden wordt door PZN gedaan en bij gebrek aan eigen bussen rijden die juist met alleen maar onderaannemers.Freek schreef:NS heeft een contract met Cxx Tours voor vervangend vervoer. In prinicipe vervoert CXX tours dus, soms maakt Tours daarbij gebruik van onderaannemers in de vorm van AMZ.
In hoeverre de regel landelijk door te trekken is weet ik niet. Het gaat hier in ieder geval om de standaard bij station Arnhem, wellicht in Oost. Heb natuurlijk niets gezegd over andere projectenDaniel schreef:Mwoh... vaak genoeg lijnbussen gespot op NS-vervoer Zwijndrecht - Breda/Roosendaal. Lekker ritje in een Amba maar niet heusFreek schreef:Het soort bussen dat NS met Tours afspreekt is afhankelijk van de bestemming van de bus. Voor korte afstanden vind NS het belangrijk dat men mee kan. Op de pendel Ahz-Ah van vorig jaar reed daarom ex-lijndienstwagen. Bovendien is voor gebruik van busbanen in Arnhem Vetag noodzakelijk om de negen-ogen te bedienen. Lijnbussen hebben dat vaak niet. Voor langere afstanden, zoals bv Ah-Nm, wil de NS meer luxe, vandaar touring cars.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
ProData van Veolia heeft ongeveer 2 minuten nodig om op te starten als ik het goed heb. Chipkaartapparatuur duurt iets langer. Maar vaak is alles binnen 5 minuten opgestart. Maar het verschilt ook per bus. Bij de ene bus gaat het snel en bij de andere weer hartstikke traagSTF schreef:Hoe lang duurt het eigenlijk bij Nederlandse busvervoerders voordat de OV chipkaart apparatuur volledig is opgestart na het aanzetten van de hoofdschakelaar? Van de week stapte ik in een Luxemburgse bus en juist op dat moment schakelde de chauffeur de hoofdschakelaar in, ten eerste duurde het al twee tot drie minuten eer dat de motor kon worden gestart en tegen de tijd dat we drie dorpen verder waren (tien minuten rijden), was eindelijk de OV chipkaart apparatuur volledig opgestart... :?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Vandaag leken er zelfs reizigers in Utrecht achter te blijven die de t1759 hadden willen nemen... NS wordt eens wakker, de vakantie is nu toch echt voorbij in regio midden (Niet zo handig natuurlijk de hele NoordOost op de vakantie van regio Noord af te stemmen als een zeer aanzienlijk deel ervan in regio Midden rijdt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Eerste keer dat een buschauffeur aan mij vroeg of ik er bij de eindhalte van een lijn (het station) er uitmoest.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
wat was het doel van die vraag dan?
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Ik snapte het ook niet helemaal. Overdag rijdt die lijn nog verder door als een andere lijn, maar aangezien het de laatste rit van die lijn was deed hij dat nu niet. Normaal gesproken moet hij een stukje omrijden voordat hij bij het station is, maar dat deed hij nu, toen hij mij er uit had gelaten, niet.hauptbahnhof schreef:wat was het doel van die vraag dan?
Ik vond het een beetje apart, had het nog niet eerder meegemaakt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Lijkt sterk op een rit die daarna inrukt naar de stalling... als er dan toch niemand meer in zit voor het laatste stuk of er kan juist een stukje omrijden overgeslagen worden dan kan de chauffeur weer wat eerder naar huis
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Hij reedt inderdaad verder als "999 geen dienst".Daniel schreef:Lijkt sterk op een rit die daarna inrukt naar de stalling... als er dan toch niemand meer in zit voor het laatste stuk of er kan juist een stukje omrijden overgeslagen worden dan kan de chauffeur weer wat eerder naar huis
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Zo, ik zou zoiets moeten proberen met een tram in Amsterdam...
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2011
Het scheelt heel erg per gebied of zoiets wel of niet gezien wordt, en of er wat mee gebeurt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten