Mag ik even kwijt #90

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door STF »

Ik kan ook zo naar me bed want mijn taak als "wekdienst voor find_your_spot" is weer volbracht. :Y
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Justin »

Het heeft dik drie-vier maanden geduurd, maar de dochter van de buurman twee deuren verder, hakt nu samen met echtgenoot en met behulp van een hamer of pikhouweel alle plavuizen uit het huis waar haar vader heeft gewoond; die was namelijk destijds plots overleden.

Ze houden zich wel goed aan de geluidsregels: stipt om 10:00 begonnen zij met hakken wat nu overduidelijk door het hele huizenblok te horen is... Je hebt van die ramdebielen die om 07:00 al beginnen...

Anyway, vandaag lekker genieten van mijn laatste vrije werkdag. Vanaf vanavond t/m vrijdag nog wat klussen in Enschede doen, dus dan ben ik daar nog effe aan de slag, en dan is het vanaf 5 september gedaan met de vrije werkdagen voorlopig...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door microshit »

Op school 40 minuten zitten wachten op een docent die helemaal niet zou komen. Verdikkeme enkel daarvoor naar school gegaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Suus »

Het is te merken dat het eind augustus is, amper appels te krijgen in de supermarkt. Hoe kan ik dan ooit een appeltaart bakken zoals deze hieronder :(

Afbeelding

En nee, ik ga geen appeltaart maken met Kabouter Plopappels. :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Dexter »

Dat ik net mijn tas uitpak van een reis naar Duitsland en nu mijn koffer inpak voor een zonvakantie. 8-) Ben ik nu erg? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Thom91 »

Dexter schreef:Dat ik net mijn tas uitpak van een reis naar Duitsland en nu mijn koffer inpak voor een zonvakantie. 8-) Ben ik nu erg? :mrgreen:
neem je me mee?, anders wel
Komt wel goed schatje.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Gekko123 »

Zou je me alsjeblieft niet jaloers willen maken? Ik heb vandaag weer de eerste lesdag gehad, en mocht direct na het introductieprogramma (waar je het rooster pas krijgt) beginnen met de lessen -o-
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Dexter »

Maar ik heb dan ook de hele zomer doorgewerkt en daar ga je op een gegeven moment ook wel van balen. :| Sta je op Shl naast je trein, komen er 20 vakantiegangers met hun koffers over je tenen heen denderen en 3 weken later komen diezelfde vakantiegangers weer met hun koffers over je tenen heen denderen, maar dan 4 tinten bruiner.

Gelukkig heb ik het nog tegoed en was deze zomer goed gevuld met tripjes, uitjes en andere leuke dingen. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Milco »

Is er nog iemand in Limburg op de A2 geweest? :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Het is te merken dat het eind augustus is, amper appels te krijgen in de supermarkt. Hoe kan ik dan ooit een appeltaart bakken zoals deze hieronder :(

Afbeelding

En nee, ik ga geen appeltaart maken met Kabouter Plopappels. :N
Je kan beter ff wachten. De appels die er nu zijn, zijn toch niet lekker want ze zijn of nog van vorig jaar of komen van ver. In september worden de peren weer geplukt en vanaf eind september/begin oktober ook weer de appels :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Suus »

Ja, ik heb nu maar Braeburns gebruikt, die schijnen niet heel erg sappig te zijn, en ze zijn behoorlijk stevig, dus ik ben benieuwd.

De taart staat nu net vijf minuutjes in de oven, dus over ongeveer 65 tot 70 minuten weet ik of hij er goed uitziet. Of hij lekker is weet ik pas morgen, eerst een nachtje laten afkoelen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door microshit »

Bij de AH zijn de appels en peren vanaf deze week de nieuwste Hollandse oogst. Voor appeltaart moet je idd de Braeburn hebben, de rest is daarvoor te vochtig of fris van smaak.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Suus »

Een echte appeltaart wordt gemaakt met Boskopers. Maar die zijn er alleen tussen november en april. Dat is de perfecte bakappel.

De Schone van Boskoop is ook wel bekend als Goudreinet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Fles »

Ik heb ooit eens op kamers gezeten in een groot landgoed achter Houten *O* Vlak naast een appelboer. En iedereen die er aan dacht nam op weg naar huis een kist appels mee voor een tientje (guldens). En maar taarten bakken *O* :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Een echte appeltaart wordt gemaakt met Boskopers. Maar die zijn er alleen tussen november en april. Dat is de perfecte bakappel.

De Schone van Boskoop is ook wel bekend als Goudreinet.
Aldus een Boskoper :wink:.

Ga je hem in je eentje op eten?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Ik heb ooit eens op kamers gezeten in een groot landgoed achter Houten. Vlak naast een appelboer. En iedereen die er aan dacht nam op weg naar huis een kist appels mee voor een tientje (guldens). En maar taarten bakken.
Zo heb ik eens in Gouda op school gezeten vlak bij een stroopwafelbakkerij, dat was een groot genot. Vooral als er weer eens een misbaksel was :wink:.

Mooi was die tijd als ik er nu aan terug denk, zucht.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op ma 29 aug 2011, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Een echte appeltaart wordt gemaakt met Boskopers. Maar die zijn er alleen tussen november en april. Dat is de perfecte bakappel.

De Schone van Boskoop is ook wel bekend als Goudreinet.
Ik wou net zeggen, appeltaart (en appelmoes ook eigenlijk) moet met goudreinetten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Geert »

KM46 schreef:
Fles schreef:Ik heb ooit eens op kamers gezeten in een groot landgoed achter Houten. Vlak naast een appelboer. En iedereen die er aan dacht nam op weg naar huis een kist appels mee voor een tientje (guldens). En maar taarten bakken.
Zo heb ik eens in Gouda op school gezeten vlak bij een stroopwafelbakkerij, dat was een groot genot. Vooral als er weer een een misbaksel was :wink:.

Mooi was die tijd als ik er nu aan terug denk, zucht.
Mijn oude buurman was bakker, we hadden altijd met oud en nieuw een enorme stapel oliebollen :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Ik wou net zeggen, appeltaart (en appelmoes ook eigenlijk) moet met goudreinetten.
Altijd erg lekker. Moet wel bekennen dat er hier in huis bijna altijd appelmoes uit een pot gegeten wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Bee schreef:Een echte appeltaart wordt gemaakt met Boskopers. Maar die zijn er alleen tussen november en april. Dat is de perfecte bakappel.

De Schone van Boskoop is ook wel bekend als Goudreinet.
Aldus een Boskoper :wink:.

Ga je hem in je eentje op eten?
Ik heb in Boskoop gewoond, maar helaas kan ik mijzelf geen Boskoper noemen. Ik deed niet mee aan carnaval en woonde bovendien ook nog aan de verkeerde kant van de Gouwe. Echte Boskopers wonen in Boskoop-Noordoost of op de Laag-Boskoop, de rest is nep. Bovendien is de enige vorm van religieuze opvoeding die ik heb gehad protestants, terwijl een echte Boskoper katholiek is. De reden dat ik uit Boskoop wegwilde is omdat het een behoorlijk hechte gemeenschap is waar ik mij niet meer thuisvoelde, ook omdat het merendeel van mijn vrienden en mijn leven zes jaar lang in Alphen afspeelde omdat ik daar op school zat, terwijl een echte Boskoper in Waddinxveen naar de middelbare school gaat. Toen mijn moeder ook nog eens bij een huisarts in Boskoop ging werken in plaats van Waddinxveen werd het al helemaal verstikkend. Sindsdien woon ik in Diemen, bekend om haar eenden (maar vind taart lekkerder :wink: )

Overigens wordt de schone van Boskoop niet meer in Boskoop geteeld. Na de Tweede Wereldoorlog is de tuinbouw in Boskoop zich niet meer op de fruitteelt gaan richten, maar op de sierteelt. Als je het interesseert kan ik het Boomkwekerijmuseum in Boskoop van harte aanbevelen :pos:

Ik ga de taart trouwens niet in mijn eentje opeten. Ik was eerder deze maand jarig en moest nog op het werk trakteren en morgen is eindelijk iedereen terug van vakantie en is het de laatste dag voor de studenteninvasie echt begint, dus het ideale moment :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Overigens wordt de schone van Boskoop niet meer in Boskoop geteeld. Na de Tweede Wereldoorlog is de tuinbouw in Boskoop zich niet meer op de fruitteelt gaan richten, maar op de sierteelt. Als je het interesseert kan ik het Boomkwekerijmuseum in Boskoop van harte aanbevelen :pos:
Het is inderdaad een mooi museum, ik ben er weleens geweest met school.

Maar je ouders wonen nog wel in boskoop neem ik aan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Suus »

Ja, mijn ouders wonen nog steeds in Boskoop. En mijn broertje ook weer, na een jaar in Middelburg in Zeeland (niet Middelburg tussen Boskoop en Reeuwijk :mrgreen: )
KM46 schreef:
Daantje schreef:Ik wou net zeggen, appeltaart (en appelmoes ook eigenlijk) moet met goudreinetten.
Altijd erg lekker. Moet wel bekennen dat er hier in huis bijna altijd appelmoes uit een pot gegeten wordt.
Wist je trouwens dat het grootste deel van de Nederlandse conserven uit Ter Aar kwam. Zilveruien, augurken, Amsterdamse uien, appelmoes, het kwam allemaal uit Ter Aar. Toen de spoorlijn Ter Aar - Nieuwveen er nog lag werd de lijn vooral gebruikt voor het vervoer van groenten van en naar de Ter Aarse groenteveiling en de conservenfabrieken zoals Koeleman. Sinds Koeleman in 2005 failliet ging is er nog maar weinig van over. -o-
Laatst gewijzigd door Suus op ma 29 aug 2011, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
KM46 schreef:
Daantje schreef:Ik wou net zeggen, appeltaart (en appelmoes ook eigenlijk) moet met goudreinetten.
Altijd erg lekker. Moet wel bekennen dat er hier in huis bijna altijd appelmoes uit een pot gegeten wordt.
Wist je trouwens dat het grootste deel van de Nederlandse conserven uit Ter Aar kwam. Zilveruien, augurken, Amsterdamse uien, appelmoes, het kwam allemaal uit Ter Aar. Toen de spoorlijn Ter Aar - Nieuwveen er nog lag werd de lijn vooral gebruikt voor het vervoer van groenten van en naar de Ter Aarse groenteveiling en de conservenfabrieken zoals Koeleman. Sinds Koeleman in 2005 failliet ging is er nog maar weinig van over. -o-
Ja klop helemaal. Zonde dat dit allemaal weg is uit zo'n mooie streek als het Groene Hart :?.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Fles »

Appeltaartentopic *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Suus »

Die komt net uit de oven. Hij heeft twee kleine zwarte plekjes aan de bovenkant, voor de rest ziet hij er schitterend uit. 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten