Mag ik even kwijt #90

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Daantje »

KM46 schreef:
Daantje schreef:Ik wou net zeggen, appeltaart (en appelmoes ook eigenlijk) moet met goudreinetten.
Altijd erg lekker. Moet wel bekennen dat er hier in huis bijna altijd appelmoes uit een pot gegeten wordt.
Dat vind ik dan weer niet lekker :P m'n oma maakte de lekkerste appelmoes maar die is er helaas niet meer. En dan maar zelfmaken want die is lekkerder dan die van m'n moeder. Eigenlijk is het ook helemaal niet veel werk en is het prima om niet meer zulke mooie appels op te maken. Binnenkort maar weer eens doen :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Ja, mijn ouders wonen nog steeds in Boskoop. En mijn broertje ook weer, na een jaar in Middelburg in Zeeland (niet Middelburg tussen Boskoop en Reeuwijk :mrgreen: )
KM46 schreef:
Daantje schreef:Ik wou net zeggen, appeltaart (en appelmoes ook eigenlijk) moet met goudreinetten.
Altijd erg lekker. Moet wel bekennen dat er hier in huis bijna altijd appelmoes uit een pot gegeten wordt.
Wist je trouwens dat het grootste deel van de Nederlandse conserven uit Ter Aar kwam. Zilveruien, augurken, Amsterdamse uien, appelmoes, het kwam allemaal uit Ter Aar. Toen de spoorlijn Ter Aar - Nieuwveen er nog lag werd de lijn vooral gebruikt voor het vervoer van groenten van en naar de Ter Aarse groenteveiling en de conservenfabrieken zoals Koeleman. Sinds Koeleman in 2005 failliet ging is er nog maar weinig van over. -o-
Coroos in Kapelle (van Kapelle-Biezelinge) is ook een aardig grote, met de trein kom je er langs :)

Ik heb trouwens een seizoen appels en peren geplukt op Zuid-Beveland :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Stefan »

Vandaag een beetje m'n plannen op zitten stellen voor een paar dagen (17 t/m 20 oktober) Londen in de herfst. M'n vriendin is er nog nooit geweest, dus het leek me wel een leuk uitstapje voor de herfstvakantie. Heb ik weer wat om naar uit te kijken. Nu nog een hotel zien te vinden.. :P
Laatst gewijzigd door Stefan op ma 29 aug 2011, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Suus »

Vroeger had je een appelgaarde waar je voor een klein bedrag een mand met appels mocht plukken in Zoetermeer. Hij zat eerst aan de Ruimtebaan in Noordhove, op de plek waar nu de Appelbuurt is gebouwd. Daarna is hij verhuisd naar de Omleidingsweg in Benthuizen, maar een deel van de grond moest men afstaan voor woningbouw en het Bentwoud, waardoor je er nu niet meer zelf appels kan plukken :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door webguy »

Beuh, al die vakantieverhalen hier :P Met de kerst maar eens extra lang op vakantie gaan, deze zomer niet van gekomen...
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door htm_tram »

Als we het dan toch over taart mogen praten. Mijn appeltaart is het lekkerst, iets met school, stage en geheime ingrediënten. En natuurlijk de liefde voor het vak. Mag maandag me weer voor het eerst melden op school in de bakkerij. Na 3,5 maand is dat weer erg wennen. Gelukkig nog maar 2 dagen per week naar school tot december. Moet nog minimaal 3 keer naar Wageningen voor het bakkerij examen.

Vanaf eind oktober ga ik waarschijnlijk met 2 buschauffeurs samen wonen. De een werkt bij HTM en de ander bij Veolia Haaglanden. xD
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door webguy »

Hmm, leuk die examens? Ken vaag een familielid (neef van mn vader geloof ik) die daar examens afneemt :)
Voor degenen die wel eens in Katwijk komen, das dus van Bakkerij Haasnoot, nog steeds in de familie...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Het is te merken dat het eind augustus is, amper appels te krijgen in de supermarkt. Hoe kan ik dan ooit een appeltaart bakken zoals deze hieronder :(
Wij hebben een appelboom in de tuin. :mrgreen:
Verder hebben we ook een braamstruik die elk jaar groter wordt en steeds meer bramen geeft. Vandaag maar weer eens anderhalf schaaltje vol geplukt, omdat je die bramen anders weg kan gooien. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Thom91 »

Stefan schreef:Vandaag een beetje m'n plannen op zitten stellen voor een paar dagen (17 t/m 20 oktober) Londen in de herfst. M'n vriendin is er nog nooit geweest, dus het leek me wel een leuk uitstapje voor de herfstvakantie. Heb ik weer wat om naar uit te kijken. Nu nog een hotel zien te vinden.. :P
tip rose court, vlakbij het paddington station
Verwacht niet teveel voor de prijs, ontbijt is karig maar de locatie is ideaal, iig vonden mijn vriendin en ik afgelopen zomer! ;)
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Justin »

Van Londen moet je qua accommodatie inderdaad nooit te veel van verwachten, je mag blij zijn als je iets betaalbaars hebt, wat fatsoenlijk ontbijt heb en een goede buurt hebt... Maar ja, Londen is een hele toffe stad :D!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Meltrain »

Ik ben nu een keer of 3 is het Hotel California geweest (idd geen originele naam :P ) en het beviel prima.
Geen onprettige kamers (al zijn de 3/4-persoonskamers duidelijk groter dan de 2-persoonskamers), het is schuin tegenover King's Cross (ong. 5 minuten lopen) en je hebt een English Breakfast.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Ardan »

Ik baal een beetje van mijn rooster.. maandag-dinsdag-woensdag en donderdag om 8 30 uur beginnen. Daarvoor sta ik om 5 uur op (hetzij in Deventer, hetzij in Zwolle), om 5 20 uur loop ik de deur uit en om 5 45 zit ik al in de trein. Lekker verder slapen en om 7 15 uur sta ik op Rotterdam Alexander, even een ontbijtje scoren en sigaretje roken, 20 minuten met de metro, kleine 10 min lopen en dan sta ik op school :shock: Half uurtje later kan ook, maar dan wordt het wel krap allemaal.
Heb in ieder geval bij de roostermakers van het COC doorgegeven dat ik geen zondagen meer ga draaien, gelukkig ben ik wel vrijdags vrij dus ik kan donderdagen gewoon doorgaan en coördinator van de donderdagsgroep worden..

Mijn vriend heeft trouwens Trainz Simulator 2010 geïnstalleerd, tering dat werkt verslavend! Het duurt even voor je de controls doorhebt, maar je kunt dan een compleet eigen baan bouwen, zelf beveiligen, snelheid bepalen, (seinen en borden naar Nederlands voorbeeld) stations neerzetten, allerhande scenery erbij, treintje kiezen, ook wat Nederlands materieel is beschikbaar, en karren met die hap! Ben echt uren bezig geweest om een driesporig station te maken waarvandaan je in vier kanten dubbelspoor verder kunt, én ongelijkvloers kruist, én je van elk spoor naar elk nodig spoor kunt, waarvan één traject bij een ongelijkvloerse kruising een tunnel induikt, daarna meteen een verdiept station bereikt en via een volgende tunnel naar maaiveld en meteen een dijk op, een rivier over en splitsen naar vier sporen waarvan de binnenste twee weer aan een station liggen *O* Zo af en toe even een tijdelijk keerlusje aanleggen en even rijden *O* Inclusief het grote wiel draaien om vooruit te komen in een 1600-loc *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Ardan »

Trouwens heh, ik heb nu 10 maanden een gelukkige relatie, en nu twee weken voor mijn verjaardag vroeg mijn wederhelft wat mijn ringmaat was... nét nadat we het over het vieren van mijn verjaardag hadden, en dat hij iets wilde regelen maar niet weet hoe hij het aan moet pakken.... ik zit me toch af te vragen wat ik daarvan moet gaan denken :shock:
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Stefan »

Ardan schreef:Ik baal een beetje van mijn rooster.. maandag-dinsdag-woensdag en donderdag om 8 30 uur beginnen. Daarvoor sta ik om 5 uur op (hetzij in Deventer, hetzij in Zwolle), om 5 20 uur loop ik de deur uit en om 5 45 zit ik al in de trein. Lekker verder slapen en om 7 15 uur sta ik op Rotterdam Alexander, even een ontbijtje scoren en sigaretje roken, 20 minuten met de metro, kleine 10 min lopen en dan sta ik op school :shock: Half uurtje later kan ook, maar dan wordt het wel krap allemaal.
Misschien dat ik je nog eens tegen kom dan, als ik je op Coolhaven voorbij zie stuiven, zal ik het wel zeggen. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door deadlock »

Justin schreef:Van Londen moet je qua accommodatie inderdaad nooit te veel van verwachten, je mag blij zijn als je iets betaalbaars hebt, wat fatsoenlijk ontbijt heb en een goede buurt hebt... Maar ja, Londen is een hele toffe stad :D!
Couchsurfen!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door deadlock »

Ardan had je wederhelft nog gezegd dat ik even langsgeweest was bij je werk?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Thom91 »

@ Ardan; Heb je foto's van die trainz simulator? ;)
Wordt het geen tijd om een kamer te zoeken, dit is toch niet doen?
Succes ermee, ik heb het afgelopen vrijdag ook gedaan ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

@ Bee: Smaakte de taart ondanks dat je hem niet met de juist appels heb kunnen maken?

Ik mag dan wel op het randje van het Rijnmondgebied en het Groene Hart wonen (in Rotterdam Nesselande), dan voel ik me meer verbonden met het Groene Hart dan met het Rijnmondgebied.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Suus »

KM46 schreef:@ Bee: Smaakte de taart ondanks dat je hem niet met de juist appels heb kunnen maken?

Ik mag dan wel op het randje van het Rijnmondgebied en het Groene Hart wonen (in Rotterdam Nesselande), dan voel ik me meer verbonden met het Groene Hart dan met het Rijnmondgebied.
Nesselande is gewoon afgepakte grond van Zevenhuizen-Moerkapelle. Volgens mij ontvangen jullie daar ook het Holland Silhouet toch?

De taart was erg goed gelukt :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Nesselande is gewoon afgepakte grond van Zevenhuizen-Moerkapelle.
Dat is het ook, het deel waar ik woon zou ooit een keer terug gaan naar de gemeente Zevenhuizen-Moerkapelle (Nu gemeente Zuidplas), maar of dit ooit nog gaat gebeuren? Ik denk het niet.
Bee schreef:Volgens mij ontvangen jullie daar ook het Holland Silhouet toch?
Bestaat dat blad nog? Die ontvangen wij net niet, omdat we in het Rotterdamse wonen. Daarintegen onvangen wij wel het Hart van Holland, Weekblad voor Waddinxveen en (deze bezorg ik zelf) Het Kanaal (weekblad van Nieuwerkerk aan den IJssel).

En het gekke is dat we geen Rotterdamse weekbladen ontvangen (waar bijvoorbeeld de (deel)gemeenteberichten instaan), op de Havenloos na dan, maar daar staan weer niet de gemeenteberichten in.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door ODRAIL »

Opa en oma haden vroeger op de boerderij (ja in her Groene Hart) een appelgaard met lekkere appels Opa en oma zijn er helaas beide niet meer. En van de appelgaard is er ook weinig meer van over.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Gertjan »

Ben net in Dordrecht even bijna de middenberm van de laan der verenigde naties ingedrukt, omdat er een of andere vrouw die hevig is discussie was met een vriendin in haar auto ineens besloot om een baan op te schuiven zonder richting aan te geven en zonder te kijken.
Gevolg: 1 minuut lang de claxon even flink laten brullen en me rempedaal zowat door de bodemplaat van mn auto gestampt.
En dan nog gek omkijken ook ... :roll:
Vrouwen achter het stuur bloed aan de muur!
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Fles »

Dan denk je he? Dan denk je dat je ALLES gehad hebt. Omwonendenprotest, bouwvergunninggezeik, waterleidinggezeik, aanrechtblad naar de godverdomme, dan denk je dat je ALLES gehad hebt he?

Nou, vergeet het maar. Nou blijkt de trappenfabrikant failliet te zijn, dus we hebben geen reling langs de galerij, de buitentrap en de balkons :X

Echt, de tering met ze. Ze lopen maar naar de Gamma of whatever. Ze zoeken het de bliksem maar uit :evil:

En verder zijn net mijn bestelde verhuisdozen binnen dus ik ga inpakken. Ajuus.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Fles »

Zo. En nu ga ik keihard dertig dikke bruine dozen vullen. Ze liggen al voor me klaar op bed 8-)

http://www.smorgensindevroegte.nl/2011/ ... edozen.jpg
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #90

Bericht door Suus »

Wel lui hoor, verhuisdozen laten bezorgen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten