Overzicht gemaakt een dag later:
Overzicht op 30 mei 2011:
Ja je kunt naar loket en kaartautomaat gaan, als je er tijdig achterkomt dat er iets is of als je dat elke dag doet. Want bij het kaartautomaat kun je maar de laatste tien transacties zien. Als je op een dag meerdere korte ritten maakt en inchecken en uitchecken een transactie is, dan ben je al snel te laat. Ook bij het loket kun je slechts een uitdraai laten maken van de laatste tien transacties. Ook staan er vaak lange rijen op Utrecht CS.find_your_spot schreef:Je kunt toch gewoon op een NS automaat bij transacties zien of het een volledige transactie is!
Als er op de website van de chipkaart staat dat er geen check uit was, betekent dat ook niet dat deze er niet geweest was.
Als jij ziet dat je uitcheckt dan is dat ook zo. En anders vraag je een uitdraai bij een NS balie.
Het klopt niet dat als je iets ziet op de website van de chipkaart, dat ook consistent met de info op de chipkaart is. Ik heb uitgecheckt, alleen de websites laat telkens wat anders zien. Het systeem is gewoon nog niet goed.
Ik beschik over drie schermprinten van website NS (jammer ik kan geen attachment toevoegen):
1. Op 26 mei 2011: hierop staat dat ik op Utrecht CS niet heb uitgecheckt op 24 en op 26 mei 2011
2. Op 27 mei 2011: hierop staat dat ik op Utrecht CS niet heb uitgecheckt op 24 mei 2011, wel op 26 mei 2011 (raar transactie 26 mei staat eerder goed op mijnns.nl dan transactie 24 mei).
3. Op 30 mei 2011: hierop staat dat ik op Utrecht CS heb uitgecheckt zowel op 24 als op 26 mei 2011
Deze foute informatie stond ook op ov-chipkaart.nl in de dagen voor 30 mei 2011.
Bezwaar is dus dat het zo wel lastig controleren is op ov-chipkaart.nl of alles wel is goed gegaan. De transacties die je ziet, kloppen dan niet met het saldo dat je op de chipkaart hebt.
Verder is het twee keer mogelijk geweest bij het uitstappen uit een bus eerst uit te checken en ongemerkt weer in te checken. Geef mij maar de strippenkaart. Als daar iets fout mee gaat, kun je tenminste direct een correctie door de chauffeur laten uitvoeren. Net zoals je in een supermarkt ook direct om een teruggave van het teveel betaalde kunt vragen als een fout is gemaakt.