De Wadlopertjes in Uruguay

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Bericht door Klaasje »

Bij mijn weten kun je alleen spoorstroomlopen en assentellers toepassen als detectie. Detectie mag je ook niet verwarren met data-overdracht voor een treinbeinvloedingssysteem. Daar worden krokodillen dan weer wel voor gebruikt. Voor de ATB-EG wordt er een bepaald signaal in de spoorstroomloop meegestuurd. Zo heeft de spoorstroomloop bij ATB-EG twee functies: Detectie én treinbeïnvloeding.
Ander manieren om dataoverdracht t.b.v. treinbeïnvloeding zijn Bakens (ATB-NG, ERTMS L1) of GSM-RAIL (ERTMS L2 & L3). Bij ERTMS L3 is er geen detectie meer nodig. (De trein belt in bij overwegen, en geeft eigen positiedata door via GSM-RAIL, zodra de dataoverdracht niet goed werkt volgt een snelremming.)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Bericht door Caspar »

Ik denk dat ze daar in Zuid Amerika rijden op stationsafstand van elkaar, dus heb je al dat moeilijke (dure) gedoe niet eens nodig.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Bericht door Fles »

En dat terwijl de wadlopertjes bij uitstek geschikt zijn voor ETMET :D
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Bericht door Stefan »

Inderdaad, dingen zijn bloedsnel en comfortabel. Snap niet dat ze niet gewoon in de Noord-Oost rijden ofzo. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten