GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Het is een fabeltje dat kantoren zich massaal vestigen op plekken waar ze slecht bereikbaar zijn per auto. In Amsterdam zie je dat goed aan de kantorengebieden langs de Zuidas en in de Bijlmer. Waarom scoort dat goed? Omdat het zowel per auto, als per ov gigantisch goed bereikbaar is. Als je een uur reistijd aanhoud, dan heeft de Bijlmer een bereik van 6,7 miljoen inwoners. :!: Stel je toch voor dat je als bedrijf de beste werknemer uit zo'n grote groep kunt uitzoeken. Succes verzekerd. Als je in Hoorn gaat zitten nog maar 1/5e van dat potentieel. Dan heb ik het nog niet gehad over het eventuele potentieel aan zakelijke klanten.
Echter zijn er nu bedrijven en instellingen bezig naar de Zuidas te verhuizen (bijvoorbeeld vanaf Sloterdijk of Diemen Zuid) terwijl er op de Zuidas dus geen parkeerplek is, en rondom Sloterdijk of in Diemen Zuid wel. De medewerkers blijven vervolgens nog steeds met de auto komen waardoor de Zuidas overspoelt wordt met auto's terwijl daar helemaal geen plek van is. En dan is de snelweg verbreden GEEN oplossing kan ik je zeggen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door Vinny »

Er is genoeg parkeerplek op de Zuidas. Zolang je maar 8,40 wilt betalen voor een uur en een kwartier parkeren. Afzetters... :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door Meltrain »

Als dat bedrag wordt gebruikt om het OV te financieren, zie ik geen probleem. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door Stefan »

Nouja.. Denk dat je er weinig mensen mee trekt als je dat bedrag voor zo'n tijd even mag aftikken. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door RoelZ1 »

Toch staan de garages daar (en in de binnenstad) aardig vol tegen dat tarief. Nou kan ik me bij de Zuidas voorstellen dat voor veel mensen de baas het parkeergeld betaalt. Dan maakt het niet meer zo veel uit voor ze.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door Klaasje »

Vinny schreef:Er is genoeg parkeerplek op de Zuidas. Zolang je maar 8,40 wilt betalen voor een uur en een kwartier parkeren. Afzetters... :X
Parkeerplaatsen zijn duur...
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door willy84 »

Je betaalt je blauw aan wegenbelasting en dan gaan ze vervolgens van dat geld drempels aanleggen en lege bussen laten rijden :neg:
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door Klaasje »

Om daarna snelheidscamera's te plaatsen en busstroken aan te leggen natuurlijk. :wink:
Je kan het ook overdrijven natuurlijk.. :pos:
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door willy84 »

Ik vind het bezopen hoeveel geld er verspild wordt. Andermans geld. :neg:
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door Klaasje »

willy84 schreef:Ik vind het bezopen hoeveel geld er verspild wordt. Andermans geld. :neg:
Hetzelfde geldt voor parkeerruimte. Dat is ook gigantisch duur en gebruikers betalen zelden de kostprijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door Suus »

Parkeerplaatsen zijn serieus een van de meest ruimteverspillende dingen die er zijn. Moet je nagaan. Een plek van 2,40 bij 5 meter. 12 vierkante meter voor een auto. Mijn vorige kamer was 13 vierkante meter. Ruimteverspilling en geldverspilling, op dezelfde plek had ook een kantooreiland kunnen staan :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door Klaasje »

Daarom vindt ik mensen die stellen dat het dure ov alleen maar geldverspilling is wel wat hypocriet, de auto heeft namelijk zijn eigen variant. Overigens betekenen de lagere baten van een investering in het ov natuurlijk niet dat je dat maar moet laten. Naarmate de grondprijs duurder wordt, is een efficiënt ov-systeem steeds beter qua kosten in vergelijking tot parkeerruimte. Maar eigenlijk zijn beiden nodig voor een goed vestigingsklimaat van bedrijven.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door Vinny »

Dat hoor je mij niet zeggen, alleen ik zie dat de kostprijs voor OV steeds verder toeneemt, terwijl de baten (meer reizigerskilometers) het vooral laten afweten. Kortom, het roer moet om. Zo drastisch als het kabinet wil is wel heel drastisch, maar goed, in de kunst- en cultuursector wordt ook tot op het bot bezuinigd om het maar niet over de zorg te hebben...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: GroenLinks tegen ANWB: peil leden over bezuiningen ov

Bericht door willy84 »

In de zorg wordt miljarden exta gestoken...
immer kwaliteits posts
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten