bart on the rail: Dag door het land

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

bart on the rail: Dag door het land

Bericht door Bartjk »

Op zondag heb ik een dagje getreint en hier komt mijn reportage. Let wel op! het is mijn 1e:
Om half 10 begon de reis op lelystad, station NS centrum ( Lls ). Allereerst viel mij op dat er nu digitale borden hangen i.p.v. de oude
Afbeelding
Na een paar minuutje's te hebben gewacht kwam de sprinter er aan die ons naar weesp bracht om daar over te stappen op de sprinter naar amsterdam CS.
Afbeelding
Afbeelding
Eenmaal aangekomen op Amsterdam CS ben ik even naar buiten gegaan om daarna een toeslag kaartje voor de fyra te halen.
Afbeelding
Na even te hebben gewacht kwam hij aan.
Afbeelding
Na een rit van een uur kwam ik in breda aan en heb daar even lekker ge-luncht om daarna weer de fyra terug naar rotterdam te nemen. Deze was volledig leeg (alleen ik en mij vader). voor mij dus een momentje om het interieur te fotograferen.
Afbeelding
Afbeelding
Op rotterdam CS zijn we overgestapt op de sprinter richting Den Haag.
Afbeelding
Afbeelding
Daar zijn wij overgestapt op de IC naar Schiphol om daar een cola te halen.
Afbeelding
Vanaf daar zijn we via amersfoort naar utrecht gegaan om daar een swirl uit te proberen (erg lekker trouwens)
Afbeelding
En natuurlijk ben ik de beroerdste niet om de stadsdienst van utrecht duidelijk te fotograferen
Afbeelding
Tot slot met de IC naar almere
Afbeelding
Afbeelding
en dan weer terug te gaan naar lelystad, waar het zonnetje schijnt en de lucht blauw is.
Afbeelding
en tot slot de kaartjes van de dag:
Afbeelding
(sorry dat sommige foto's erg wazig zijn en ruis vertonen. Dit komt mede omdat het verkleint is)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: bart on the rail: Dag door het land

Bericht door Suus »

Ik wou net zeggen, dat zal niet vandaag zijn geweest want een trein is in Lelystad ver te zoeken vandaag :lol: Maar ik zie dat het al vorig weekend was.

Wel jammer dat je elke keer net te laat een foto van de trein maakt, een paar seconden eerder en ze vallen niet van de foto af een diepe afgrond in :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: bart on the rail: Dag door het land

Bericht door Caspar »

Grappig om het hoge reizigersaanbod van de Fyra te zien :D
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: bart on the rail: Dag door het land

Bericht door Bartjk »

Bee schreef:Ik wou net zeggen, dat zal niet vandaag zijn geweest want een trein is in Lelystad ver te zoeken vandaag :lol: Maar ik zie dat het al vorig weekend was.

Wel jammer dat je elke keer net te laat een foto van de trein maakt, een paar seconden eerder en ze vallen niet van de foto af een diepe afgrond in :wink:
Ja sorry, Is soms moeilijk inschatten op dat kleine schermpje :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: bart on the rail: Dag door het land

Bericht door Ardan »

Ik zie dat je op sommige foto's voor het maken hebt zitten inzoomen. Om je onderwerp vol in beeld te krijgen is dat prima, maar je beeldkwaliteit gaat dan altijd achteruit. Ook bij veel treinen die 'half' op de foto staan is ingezoomd, terwijl dat niet nodig was. Ook zou het leuk zijn om een soort van 'verhaal' te lezen waarbij foto's zijn geplaatst. Wanneer je zegt dat je kaartjes bent gaan kopen en ik daarna een groot cruiseschip zie liggen bij de PTA, denk ik dat je een cruise langs de Caribische Eilanden gaat maken xD

Maar ik ben hier niet om af te kraken, het is ook maar je 1e reportage. Je hebt je prima vermaakt zo te lezen :D
Enne, die regenboogfoto vond ik schitterend [like]
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: bart on the rail: Dag door het land

Bericht door Bartjk »

Ardan schreef:Ik zie dat je op sommige foto's voor het maken hebt zitten inzoomen. Om je onderwerp vol in beeld te krijgen is dat prima, maar je beeldkwaliteit gaat dan altijd achteruit. Ook bij veel treinen die 'half' op de foto staan is ingezoomd, terwijl dat niet nodig was. Ook zou het leuk zijn om een soort van 'verhaal' te lezen waarbij foto's zijn geplaatst. Wanneer je zegt dat je kaartjes bent gaan kopen en ik daarna een groot cruiseschip zie liggen bij de PTA, denk ik dat je een cruise langs de Caribische Eilanden gaat maken xD

Maar ik ben hier niet om af te kraken, het is ook maar je 1e reportage. Je hebt je prima vermaakt zo te lezen :D
Enne, die regenboogfoto vond ik schitterend [like]
Thanks voor de tips! En ja, het is een mooie regenboog :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: bart on the rail: Dag door het land

Bericht door Meltrain »

Je moet gewoon veel foto's blijven maken en een beetje zelfkritisch zijn (in de zin van: wat zou volgende keer evt. beter kunnen), dan komt het vanzelf goed. :D
Voor een eerste verslag niet onaardig. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: bart on the rail: Dag door het land

Bericht door Fles »

Bartjk schreef:de sprinter naar amsterdam CS.
http://img204.imageshack.us/img204/23/dsc01494hg.jpg
Waar je ook gebruik van kunt maken is de Afbeelding

Hope this helps :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: bart on the rail: Dag door het land

Bericht door Fles »

:D ow sux, die foto was gewoon echt kut _O- Nou ja, blijven oefenen dan maar ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten