Een bezoekje aan Basel

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Een bezoekje aan Basel

Bericht door Cookie »

Op 25 augustus jl. ben ik vanuit Frankrijk teruggereisd naar Nederland. Omdat ik Basel wel eens wilde bekijken, heb ik daar een tussenstop gemaakt van een aantal uur.

Hoewel ik hier niet voor het OV was gekomen, heb ik toch wel een aantal OV-foto's op mijn camera staan. In Basel had ik overigens voor CHF 8,50 een dagkaart gekocht voor de stad+voorsteden, prijs viel me behoorlijk mee eigenlijk :) .

Afbeelding
Vanuit Mulhouse Ville had ik EuroCity 91 genomen naar Basel SBB. Op het rijtuig waar ik inzat, bevond zich dit behoorlijk antieke koersbord.

Afbeelding
Zwitserland! :)

Afbeelding
Aangezien ik op het Franse deel van Basel SBB aankwam en uiteraard graag Zwitserland inwilde, moest ik eerst door de douane heen. De douaniers waren geïnteresseerd in de inhoud van mijn tas: na gezegd te hebben dat er alleen kleding inzat, mocht ik verder (zonder verdere controle). Zwitserland behoort tot de Schengenlanden, maar behoort niet tot de Europese Economische Ruimte: controle op goederen is er dus nog steeds.

Afbeelding
Een tram voor een van de kerken in Basel

Afbeelding
Het Badischer Bahnhof. Hoewel dit station zich in Zwitserland bevindt, wordt dit station geëxploiteerd door de Deutsche Bahn. Door een verdrag zijn bepaalde delen van het station Duits grondgebied, er is dan ook douane aanwezig op dit station

Afbeelding
Een tram op de Dreirosenbrücke. Het viel me trouwens op dat allerlei verschillende trams gewoon aan elkaar gekoppeld kunnen worden in Basel 8-)

Afbeelding
Uitzicht op Basel vanaf de Johanniterbrücke, waarbij toevallig een tram passeert op de Mittlere Brücke

Afbeelding
Uitzicht vanaf een heuvel in Grossbasel, met een tram op de Wettsteinbrücke.

Afbeelding
Aangezien mijn dagkaart ook geldig was in de voorsteden van Basel, had ik nog een klein uitstapje gemaakt naar Muttenz. Deze FLIRT bracht mij weer terug naar Basel SBB
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een bezoekje aan Basel

Bericht door Meltrain »

Nice. :D :pos:
Kort maar krachtig, zullen we maar zeggen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten