OVer Missers in de Reisinformatie #15

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Suus »

Aangezien het spoorboekje alleen door anderhalve man en een paardenkop wordt gelezen zou ik daar de minste waarde aan hechten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Vandaag rijden er pendelbussen i.p.v. lijn 1 van station Arnhem naar Oosterbeek. Op die pendel is volgens de DRIPs "extrakaart verkoop". Men bedoelde vast "extra kaartverkoop" :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

In Amersfoort stond de t1665 vanavond met z'n normale vertrektijd op de TBP met daarbij onderaan een melding "Later vertrek i.v.m. geplande werkzaamheden". Je zou toch zeggen als je toch aan het aanpassen bent, pas dan gelijk de vertrektijd aan :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Klaasje »

Laten we het erop houden dat dit beter is dan "De trein naar Schubbekutteveen van xx:xx rijdt niet" met daaronder "xx:xx Extra trein Schubbekutteveen".
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

Nouja beter... er stond een IC naar Enschede zonder tussenstations op de TBP met daaronder "Rijdt niet verder dan Apeldoorn"
De treinen die de Berlijn-ICs vervingen tussen Schiphol en Apeldoorn had men in Amersfoort wel weer netjes verwerkt. Die stonden er gewoon als IC naar Apeldoorn op zonder allerlei rare meldingen. Om overigens nog maar te zwijgen over het "Duits" van de omroepster die dat bandje had ingesproken.

Wat dat betreft was de meertaligheid van de omroeper in Arnhem een stuk beter zover ik daar kon horen in de omroep over een opgeheven ICE. Al is het in Arnhem weer niet handig te verwijzen naar tickets en service in de stationshal bij gebrek aan een hal :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Ardan »

Over die busvertrekstaten heh.. Vorig jaar zag ik dat Syntus in Overijssel (en nu ook in Gld) dezelfde vertrekstaten gebruikt als CXX, en nu zie ik dus een paar posts terug dat Arriva ze ook al gebruikt. En ik heb ze nog meer gezien bij andere bedrijven. Het is dus niet zo dat CXX 'patent' heeft op vertrekstaten met dat uiterlijk?

Vorige week had ik in Amersfoort een gemiste overstap naar Zwolle. 10 minuten later kwam er een zooitje ICMmmetjes voorrijden uit de richting Schothorst, in plaats van Hilversum.
Volgens de TBP's op spoor 2a was het de stoppert van 20 13 naar Zwolle.
Volgens 2b de IC naar Groningen en Leeuwarden met de melding 'Leeuwarden: rijdt niet verder dan Zwolle'.
Op de koersborden van de stellen aan de oostzijde stond 'Groningen'.
Op de koersborden van de stellen aan de westzijde stond 'Schiphol'.
In diezelfde stellen van de westzijde stond op de OBIS-schermen 'Welkom in de Intercity naar Zwolle, Steenwijk, en Leeuwarden.'

Ik wilde de IC naar Zwolle van 20 08 hebben, maar wat was deze trein???????????

(antwoord: stiekem toch de IC naar Gn/Lwd van 20 08)
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door VIRM »

Vandaag heb ik twee keer in de s3300 gezeten, beiden uitgevoerd door SLT. Wat opvallende dingetjes:

1. De omroep bij Sciphol komt chaotisch over. Het omroepsignaaltje klinkt twee keer en de Engelstalige omroep is half Nederlands half Engels.
2. Op de schermen zijn stations inconsistent aangegeven. Op het lijstje van stations waar hij nog moet stoppen staat bijvoorbeeld 'Lelylaan' of 'Sloterdijk', maar als die staat aangegeven bij 'volgende halte' dan staat er ineens 'Amsterdam Lelylaan' of 'Amsterdam Sloterdijk'. Lekker inconsistent.
3. En nog steeds raar dat je bij de nieuwste treinen nog steeds geen overstapmogelijkheden op het scherm hebt.
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Caspar »

Jawel, die zijn er wel maar volgens mij niet bij alle treinseries? Zo heb ik dit weekend dus gezien in een SLT dat je in de s4000 dit weekend kan overstappen op een NSB naar Haarlem op Amsterdam Sloterdijk.

In mijn herinnering staan de overstap mogelijkheden met de s3300 ook op het scherm, zo kan je in Hoorn overstappen naar Enkhuizen en naar Alkmaar volgens de SLT, en dat klopt ook :)
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door hauptbahnhof »

Het verschilt per trein wat er getoond wordt of omgeroepen wordt. Ik kom meestal SLT's tegen zonder overstapinfo (zowel visueel als auditief).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Geert »

Die overstapinformatie is niet heel consequent. Soms is het zelfs in dezelfde treinserie wisselen per treinstel, de ene SLT roept wel omroepinformatie om en de andere niet. Dat bandje is trouwens een beetje raar, als Loes omroept "U kunt hier over stappen voor <station> en voor <station2>" is het net alsof 'voor' geknipt is uit het begin van een zin. Het klinkt heel erg onnatuurlijk in ieder geval.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door hauptbahnhof »

Ik neem aan dat de afroep per trein geregeld is en niet centraal vanuit de bediende trein (zoals dat bij bijvoorbeeld metro's en trams is)? Wat me overigens toch logisch lijkt (Zelfde serie, 2 bestemmingen).

De RIS mixt allemaal losse fragmenten aan mekaar. En het woordje "voor" is idd zo'n los fragment.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Suus »

Wat heel vreemd is dat bijvoorbeeld in de s4300 voor Duivendrecht het "overstappen voor Breukelen en Utrecht" heel gewoon klinkt, maar dat er dan opeens nog een soort "en voor Amsterdam Centraal" wordt uitgestort, alsof ze al dacht klaar te zijn met het inspreken en opeens bedacht dat er nog iets moest komen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door hauptbahnhof »

ook zo raar... overstappen voor Utrecht Centraal?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Thom91 »

Ze zijn ooit begonnen met het filteren van 'cs' tot 'c', staat er nu op de borden: 'rijdt niet verder dan Utrecht CS'.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Meltrain »

Vanmorgen rond 09:35 was op Rlb de TBP op spoor 2 aan de zijde van de kaartautomaat een beetje van slag. Hij toonde namelijk dat de eerstvolgende trein de Sneltrein naar Asd van 0:00 was (en daaronder doodleuk dat de trein erna de stoptrein naar Gvc van 0:20 was). :P De TBP aan de andere zijde van het perron toonde wel gewoon de stoptrein naar Ledn van 9:38.

In die stoptrein maakte de HC ook nog een foutje: bij Rtd riep hij de meeste overstappen goed om, maar maakte één fout: "...en de Sprinter naar Maassluis vertrekt van spoor 18". Blijkbaar zag hij de 'B' dus aan voor een '8'. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Stefan »

Ik zag op Zuidplein en langs de route van lijn 44 verschillende DRIP's het volgende staan: "De haltes van de RET en BOBbussen zijn verplaatst van het Weena naar de Conradstraat".

Lekker duidelijk. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Ardan »

Volgens de CTA's op Dvd (kwam ik door omreizen ivm de storing bij Blauwkapel) stopte de Berlijn-IC twee keer in Bad Bentheim :lol:
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Caspar »

Op station Amsterdam Sloterdijk werd vanochtend omgeroepen dat de IC naar Naarden-Bussum, Hilversum en Utrecht centraal niet reed. Reizigers voor Utrecht werden geadviseerd om op Duivendrecht over te stappen :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Wubbo »

Volgens de conducteur van mijn s2000 mocht ik in Utrecht overstappen voor de richting Utrecht. Dat heb ik dan ook maar gedaan ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Daniel »

En de conducteur van mijn t12759 meldde reeds bij Amersfoort dat men voor Groningen op spoor 3 in Zwolle kon overstappen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door MdJ »

...en in de t1633 mocht men in Hengelo overstappen voor Olst, Wijhe en Zwolle :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Ardan »

In mijn s500 mocht iedereen voor Zwolle al in Wezep de trein uit, gezien het wel érg vroege moment dat de conductrice et omriep :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Ardan »

Soms vraag ik me serieus af welk analfabetisch zielig figuur de omleidingsinformatie invult op 9292...
Er zijn twee nachtbuslijnen die in Amsterdam-Osdorp omrijden.
Sowieso erger ik me altijd dood aan mensen die nooit leestekens en hoofdletters gebruiken, puur omdat het verschrikkelijk lastig leesbaar is en ze gewoon te lui zijn om er iets aan te doen (dat zegt iedereen tenminste), maar goed, de omleidingsmaatregel voor die twee lijnen is:
'er wordt via een andere route gereden rijden rondje osdorpplein'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Geert »

9292 is sowieso niet erg scheutig met hoofdletters. Pas sinds een paar jaar hebben de meeste haltenamen een hoofdletter, dat is heel lang niet zo geweest...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door webguy »

strtolower() is daar vast favoriet (oh nee, .NET, dus .toLower())
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten