Het grote computertopic! #3

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Klaasje »

Mag ik hier even kwijt dat inloggen in het nieuwe hva-studenten-emailsysteem 3x niet werkt. (en de 20e keer, na het wijzigen van het wachtwoord, nog steeds niet.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Dan gebruik je de verkeerde inlognaam. Ik heb al ruim 70 studenten met hun mail geholpen en tot nu toe had niemand inlogproblemen, alleen vulden de meeste mensen de eerste keer de verkeerde inlog in :)

En anders even 1144 bellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door ODRAIL »

Zo, m'n computer (lees register) is ook weer opgeschoont vandaag. Heerlijk hij start weer iets vlugger.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Dan gebruik je de verkeerde inlognaam. Ik heb al ruim 70 studenten met hun mail geholpen en tot nu toe had niemand inlogproblemen, alleen vulden de meeste mensen de eerste keer de verkeerde inlog in :)

En anders even 1144 bellen.
Het was niet de verkeerde inlognaam. Mijn account was geblokkeerd doordat een storing ervoor zorgde dat het gewijzigde wachtwoord niet werd doorgevoerd terwijl het wachtwoord wijzigen wel de "oplossing" zou zijn voor het probleem dat ik eerder had. Gister opnieuw het wachtwoord gewijzigd, en zowaar: Hij deed het. *O*
Wat een geklooi zeg zo'n overgang -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Ah, de syncronisatie tussen de verschillende wachtwoordsystemen ging niet goed. Na het veranderen van je wachtwoord moet je eerst een uur wachten volgens de klantenservice :')

Ik ben net tien minuten bezig geweest met een stomme USB-muis waarvan de klantenservice dacht dat deze draadloos was en waarom er geen enkele driver op de computer voor zo'n muis was. En nu probeer ik een printer te installeren, maar in plaats van dat deze om een wachtwoord vraagt zegt hij direct access denied.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Ow, en de klantenservice blijft goed bezig, want ons inlogaccount voor de computers die we gebruiken voor de catalogus heeft op diverse locaties inlogproblemen, die er in het kort op neerkomen dat hij blijft hangen in het startupscript dat verschijnt na het inloggen. Als je op het kruisje klikt van een commandoschermpje start hij wel door maar openen er nog tien commandoregels.

Maar nu krijg ik doodleuk een mail dat het probleem niet op korte termijn is op te lossen en dat ik voortaan niet de simpele inlognaam maar een of lange accountnaam met allerlei punten erin. Nou, lekker dan :')

(Stiekem verdenk ik ze ervan gewoon elk ticket zo snel mogelijk te willen sluiten voor de statistieken zonder ook maar echt naar de problemen te kijken)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

Je hebt ook gewoon van die Linux bootCD's die je Windows pw weghalen en zo he (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

De oplossing van de klantenservice heeft een groot probleem: Als je het bij meer dan een computer gebruikt loggen de tweede, derde, vierenveertigste etc. zich weer automatisch uit :')

Terug naar de tekentafel maar weer :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Daniel »

Hmm, grote serverstoring op 't werk... wel lekker rustig zonder mail (die 't overigens in slechts de helft van het gebouw niet doet), maar een netwerk dat het soms wel soms niet doet is niet zo praktisch.
Intra/internet is zo'n beetje het enige wat nog wel werkt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door ODRAIL »

Zocht me net de tandjes om in Word 2007 etiketten te kunnen maken, maar het is inmiddels gevonden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ow, en de klantenservice blijft goed bezig, want ons inlogaccount voor de computers die we gebruiken voor de catalogus heeft op diverse locaties inlogproblemen, die er in het kort op neerkomen dat hij blijft hangen in het startupscript dat verschijnt na het inloggen. Als je op het kruisje klikt van een commandoschermpje start hij wel door maar openen er nog tien commandoregels.

Maar nu krijg ik doodleuk een mail dat het probleem niet op korte termijn is op te lossen en dat ik voortaan niet de simpele inlognaam maar een of lange accountnaam met allerlei punten erin. Nou, lekker dan :')

(Stiekem verdenk ik ze ervan gewoon elk ticket zo snel mogelijk te willen sluiten voor de statistieken zonder ook maar echt naar de problemen te kijken)
Hier kan ik van ragen. Dit is namelijk heel eenvoudig op te lossen door een alias aan te maken in een stuk van de tree waar LDAP contextless login wel zoekt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Ik heb sinds een week plotseling de "nieuwe" Android Market op mijn telefoon, en nu is alles opeens drie keer zo snel. Flinke verbetering :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Hij is inderdaad veel sneller, vooral met updates. Alleen gaat er bij mij weer wat mis met bepaalde programmas die niet meer updaten, zal vast te maken hebben met nieuwe kopieerbeveiliging. Mja, binnenkort maar opzoek naar wat nieuws: HTC Chacha of de nieuwe Sony Ericcson Xperia Mini Pro (niet X10 Mini Pro)
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door hauptbahnhof »

Of de iPhone 5? :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Die zal iets boven budget zijn ben ik bang. iPhone 4 met 8GB misschien nog te overwegen, maar heb liever toetsenbord en Android...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Alleen zou ik naar aanleiding van een aantal recensies toch niet voor de Chacha kiezen, door de hele vreemde resolutie kan er amper een app fatsoenlijk gedraaid worden... Ik vraag mij overigens al een tijdje af waar de SE Xperia Pro blijft, ook met toetsenbord. Die is volgens mij al begin dit jaar aangekondigd maar nog steeds niet leverbaar, terwijl modellen die later zijn aangekondigd al verkrijgbaar zijn.

Ik heb laatst een allerlaatste update naar Android 2.3.3 gekregen van SE voor mijn X10. Ik begon mijn telefoon al redelijk zat te worden omdat hij traag was, maar die laatste update heeft hem toch weer een flinke boost gegeven, al zitten er wel dingen in waarvan ik mij afvraag waarom het veranderd moest worden of waarom het er überhaupt inzit. Die TV-animatie als het scherm uitgaat is echt onzin bijvoorbeeld :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Bee schreef:bla
Hier kan ik van ragen. Dit is namelijk heel eenvoudig op te lossen door een alias aan te maken in een stuk van de tree waar LDAP contextless login wel zoekt.
Wacht, hebben we het hier over Novell? :idea:

Daar kan IK van ragen namelijk :Y
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

Iedereen zonder verstand van netwerken raged van Novell.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Suus »

Laat dat nu de meerderheid van de computergebruikers zijn :X

De uitfasering is daarom ook gestart. Dat doen ze vrij effectief trouwens, alle studentencomputers hebben ze eruit geflikkerd in de verbouwde panden, dan hoeft dat ook niet meer beheerd te worden :') Want de beste gebruiker is geen gebruiker :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door deadlock »

Jullie netwerkbeheerders hebben dus geen verstand van grote netwerken :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Geert »

webguy schreef:Hij is inderdaad veel sneller, vooral met updates. Alleen gaat er bij mij weer wat mis met bepaalde programmas die niet meer updaten, zal vast te maken hebben met nieuwe kopieerbeveiliging. Mja, binnenkort maar opzoek naar wat nieuws: HTC Chacha of de nieuwe Sony Ericcson Xperia Mini Pro (niet X10 Mini Pro)
Wat heb je nu? Er is inderdaad iets veranderd (of het gaat iig op korte termijn gebeuren) met de kopieerbeveiliging, volgens mij is Google dat aan het uitfaseren en moet je als developer nu zelf checken of een app gebruikt mag worden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door webguy »

Ik heb nu een Samsung Galaxy Spica (i5700), uit maart 2009, dus alweer even oud, maar wel met 2.2 door CyanogenMod. De ChaCha is inderdaad irritant door die resolutie die gedraaid is, maar die apps heeft met de app zelf te maken: als de app niet kan draaien vind ik dat eigenlijk gewoon slecht ontworpen. Wel weer een minpunt, maar de bouw ervan is sterker dan die Sony Erricson Xperia Mini Pro. De Xperia Pro staat hier "Coming soon".
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

ik heb trouwens nog een mooie laptoptas in de aanbieding. Zo goed als nieuw maar voor mijn laptop issie te klein. Denk dat een 15" er wel in kan. 14" zeker. Is echt een mooie tas. 20 euries en afhalen in Utrecht. :)
Laatst gewijzigd door Fles op di 06 sep 2011, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Fles »

oh, is al verkocht *O*
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #3

Bericht door Geert »

He jammer, ik zocht nog een nieuwe :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten