Goedmakertje voor Syntus reiziger
Goedmakertje voor Syntus reiziger
DOETINCHEM - Reizigers op het traject Arnhem-Winterswijk hebben maandagmorgen op de stations een 'verwenpakket' gekregen. In de tas: flesjes water, een appel, tijdschriften en kortingsbonnen.
De actie is een initiatief van Mijn Lijn, het samenwerkingsverband van ProRail, Syntus, de provincie Gelderland, de Stadsregio, de gemeenten langs de lijn en hulpdiensten. De verrassing is bedoeld als goedmakertje voor de vele storingen en vertragingen van de afgelopen weken
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... zigers.ece
Bron: Dagblad Gelderlander
De actie is een initiatief van Mijn Lijn, het samenwerkingsverband van ProRail, Syntus, de provincie Gelderland, de Stadsregio, de gemeenten langs de lijn en hulpdiensten. De verrassing is bedoeld als goedmakertje voor de vele storingen en vertragingen van de afgelopen weken
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... zigers.ece
Bron: Dagblad Gelderlander
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
iedereen weet dat spoorlijn Arnhem - Winterswijk een problemenlijntje is. Vaak is er door de overheid aangegeven dat er geen geld beschikbaar is voor de verdubbeling van van zevenaar tot arnhem. Een half jaar geleden is er vel lokaal actiegevoerd voor een verbetering voor de spoorlijn. Hiervoor is er beloofd door de provincie dat er een haalbaarheidsonderzoek zou komen.
Normaal post ik niet zo veel, maar omdat ik mezelf altijd inzet voor het spoor Arnhem-Winterswijk wou ik graag jullie mening over dit horen.
Mijn vraag naar jullie: wat vinden jullie van deze spoorlijn? zou er nog na 25 jaar actie voeren, nog een dubbel spoor komen? Wat is jullie visie hierover?
Alvast bedankt.
Gr. Jaimie
Normaal post ik niet zo veel, maar omdat ik mezelf altijd inzet voor het spoor Arnhem-Winterswijk wou ik graag jullie mening over dit horen.
Mijn vraag naar jullie: wat vinden jullie van deze spoorlijn? zou er nog na 25 jaar actie voeren, nog een dubbel spoor komen? Wat is jullie visie hierover?
Alvast bedankt.
Gr. Jaimie
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
Wat er precies met de spoorlijn daar aan de hand is is volgens mij voor iedereen een groot raadsel. Tot Doetinchem zou ik dubbel spoor nog wel begrijpen, naar Winterswijk lijkt het mij op dit moment behoorlijk overbodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- busentrein
- Berichten: 576
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
ik heb liever een extra treinstel in de spits (oke die komen/zijn eral) dan zo'n plastic zakje met bladen die ik toch niet lees....
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
De eerste stap zou moeten zijn betrouwbaar materieel, materieel dat goed omgaat met het beveiligingssysteem en/of andersom, en aanpassen van de seinen zodat je flexibeler wordt om onderweg te keren (tussen Doetinchem en Winterswijk kan dat nu niet). Daarnaast zou gedeeltelijke spoorverdubbeling helpen, maar dat gaat dan vooral over het stuk tussen Zevenaar en Doetinchem. Op het stuk erna is dat volgens mij niet nodig.
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
Dienstregelingstechnisch is een spoorverdubbeling op dit traject behoorlijk overbodig blijkt uit enkele onderzoeken. Een kleine snelheidsverhoging hier en daar zou wel nuttig kunnen wezen.
Helaas is op de een of andere manier de boel op dit traject behoorlijk storingsgevoelig, terwijl het op de diverse trajecten in het noorden en bijvoorbeeld op de valleilijn prima gaat met stukken enkelspoor. Het probleem zit zoals Wubbo ook al aangeeft in de combinatie van de treinen met de beveiliging op dit traject. Deze combinatie zorgt vreemd genoeg voor een hoop storingen. Ik geloof dat het type assentellers op dit traject is ooit op een ander traject beproeft en werkte het daar prima, terwijl het hier ineens niet werkte.
Helaas is op de een of andere manier de boel op dit traject behoorlijk storingsgevoelig, terwijl het op de diverse trajecten in het noorden en bijvoorbeeld op de valleilijn prima gaat met stukken enkelspoor. Het probleem zit zoals Wubbo ook al aangeeft in de combinatie van de treinen met de beveiliging op dit traject. Deze combinatie zorgt vreemd genoeg voor een hoop storingen. Ik geloof dat het type assentellers op dit traject is ooit op een ander traject beproeft en werkte het daar prima, terwijl het hier ineens niet werkte.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
Het heeft ook wel iets te maken met de dienstregeling: aantal korte keringen, vooral in de spits. Dat betekent dat 5 minuten vertraging tussen Winterswijk en Doetichem zorgt voor vertraging voor alle treinen ivm enkelspoor, en door de keringen blijft dat maar doorgaan. Als ze 2-4 extra treinstellen zouden inzetten en minder korte keringen gebruiken, dat scheelt al een hoop.
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
Dubbelspoor heeft natuurlijk als voordeel dat bij vertragingen, die op dit traject al snel optreden, minder dramatisch hoeven te zijn op krappe dienstregeling. Op bijna elk station tussen Zevenaar en Doetinchem waar gekruisd kan worden, wordt nu al gekruisd.Klaasje schreef:Dienstregelingstechnisch is een spoorverdubbeling op dit traject behoorlijk overbodig blijkt uit enkele onderzoeken. Een kleine snelheidsverhoging hier en daar zou wel nuttig kunnen wezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- busentrein
- Berichten: 576
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
kruisingen zijn op alle stations tussen doetinchem en zevenaar m.h.v. De huet, gaat zo lastig met een halte
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
Snelheidsverhoging doet precies hetzelfde, alleen in iets minder grote mate, maar wel tegen fors lagere kosten. Een spoorverdubbeling heeft voor de betrouwbaarheid ook niet zoveel zin zolang je niet een groot gedeelte van het traject verdubbeld.Bee schreef:Dubbelspoor heeft natuurlijk als voordeel dat bij vertragingen, die op dit traject al snel optreden, minder dramatisch hoeven te zijn op krappe dienstregeling. Op bijna elk station tussen Zevenaar en Doetinchem waar gekruisd kan worden, wordt nu al gekruisd.Klaasje schreef:Dienstregelingstechnisch is een spoorverdubbeling op dit traject behoorlijk overbodig blijkt uit enkele onderzoeken. Een kleine snelheidsverhoging hier en daar zou wel nuttig kunnen wezen.
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
Hij zou bij mij wel vrij hoog op het prioriteitenlijstje staan als ik het voor het zeggen had om eerlijk te zijn. Elektrificatie zou ook niet verkeerd zijn trouwens, ik denk dat dat daar ondertussen ook wel kosteneffectief is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
Spoorverdubbeling is vooral politiek interessant. "Kijk we doen iets". Ondertussen zijn de kosten gigantisch hoog terwijl er bijna geen baten zijn. Dan zeg ik: Niet investeren, maar anders oplossen.
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
Je hebt niet zoveel spoorverdubbeling nodig om een "vliegende kruising" mogelijk te maken:
http://maps.google.ch/maps?q=47.364183, ... src=0&z=17
http://maps.google.ch/maps?q=47.364183, ... src=0&z=17
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Goedmakertje voor Syntus reiziger
Het nadeel van een "vliegende kruising" met zo weinig dubbelspoor is dat er van het woord "vliegende" niet zoveel terecht komt. Als je dit als bijsturingsvoorziening bouwt maak je de vertragingen alleen maar erger omdat de rijtijden toenemen, wat niet zo goed is voor de overige kruisvoorzieningen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten