Mag ik even kwijt #91

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

Geert schreef:Als je in het archief kijkt zie je ook dat het eerst om herstelwerkzaamheden ging en later is veranderd naar 'geplande werkzaamheden'. Jaja :roll:
Het bleek zo omvangrijk dat ze de regeling GtbV maar even niet van toepassing wilden gaan verklaren? (A)
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Reiziger Delft »

En nu opnieuw '''geplande werkzaamheden'' rondom Arnhem. Minder treinen richting Zutphen, Nijmegen en Utrecht en de Tiellijn ligt er helemaal uit. :?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

En het is nu weer voorbij!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

Je zou er bijna heen gaan om eens te kijken waar ze in godsnaam mee bezig denken te zijn :D _O-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:
KM46 schreef:Morgen maar eens kijken voor een nieuwe rugtas, die ik nu heb lekt.
Is wassen met harmisol/ander waterdichtspul geen optie anders?
Hij was al twee keer ingespoten met een waterafstotende stof.
hauptbahnhof schreef:Nou, goed is het niet.
En ik vind het sowieso te veel moeite om het weer goed te maken, en vaak zijn die oplossingen ook niet permanent. Dus ik koop liever een nieuwe/mooiere die er weer tegenaan kan.
Hetgene wat ik hierboven beschreef was inderdaad geen permanente oplossing. Dus heb ik vanochtend maar een nieuwe gekocht. Hetzelfde model, alleen dan een ander kleurtje.

De oude tas bewaar ik nog wel als reserve.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door deadlock »

Een Lastpak?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Nee, met een aapje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Suus »

Ah, een Kibbeling :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Michael »

Ik heb vandaag een nieuwe telefoon gekocht. Een Samsung Galaxy Gio
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Ah, een Kibbeling :mrgreen:
Ja, een goed merk. Heb al verschillende aapjes in mijn collectie :wink:.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Vandaag ook mijn ogen eens laten testen. Blijkt er niets veranderd te zijn. Hoewel ik vaak het gevoel heb dat ik ook prima zie zonder bril.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Bee schreef:Ah, een Kibbeling :mrgreen:
Ja, een goed merk. Heb al verschillende aapjes in mijn collectie :wink:.
Ik ga toch eerder voor Eastpak, want die hebben een hele lange garantie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Ach, het is maar net wat je gewent bent. Van dit merk heb ik al jaren (rug)tassen. Heb er zelfs een zo lang gehad dat op het oude station Rtd de bodem er spontaan uitviel op een roltrap :shock: :wink:. Sta je dan met je hele hebben en houden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

Op dit moment slechts EEN storing Deadlock *O*

Mooi rood spinnetje voor jou _O_

Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Thom91 »

Dat er 97 lampjes in de rechter tunnelbuis van de hemtunnel zitten gezien vanaf Sloterdijk. Het kunnen er ook 99 zijn want er was 2x een keer een 'lange' tijd zonder lampje!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Ardan »

Daardoor heb ik er dus DRIE KWARTIER over gedaan om van de Hanzelijn-aansluiting naar station Zwolle te komen, steeds kruipend van sein naar sein en telkens wachten.
Ironisch genoeg hebben we vanmorgen op school met techniek met allerlei touwtjes en lampjes en knopjes en zo een sein nagebootst. Inclusief relais en dergelijke (spreek uit als relêh). Het komt erop neer, dat de seinen en de relais (dat is een apparaat waarmee je seinen kunt omgooien, om het even eenvoudig uit te leggen, een reuze schakelaar dus) beide op een apart stroomcircuit zitten. Echter, valt de stroomvoorziening van de seinen uit, dan zorgt de relais ervoor dat alle seinen op een 'fail-safe'-systeem overgaan en allemaal rood tonen. Dit hebben we vanmorgen nagebootst, door de relais om te schakelen kon je wisselend een rood en en groen lampje laten branden, trok je echter de stekker van de seinen eruit, sprong het lampje via de relais op rood.
Weet je dus precies wat er bij een stroomstoring gebeurt. Ik dacht dat dus nog 'als ik zo in een storing kom, dan weet ik wat er is gebeurd..' Dat was dus een gevalletje 'de goden verzoeken'.

WIE van mijn klasgenoten heeft dus vanmorgen lopen klungelen? Hmmm?
:mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Daniel »

...dat 't me vandaag toch een enorme chaosdag was op 't werk. Begon met een 2 kg monster voor een klant, maar uiteindelijk 6 kg aan monsters van diverse producten aan het maken geweest. En een collega heeft ook nog 4 kg voor z'n rekening genomen.
Morgen eerst maar eens wat administratieve chaos wegwerken, al het bovenstaande opsturen en met een beetje geluk kom ik dan nog toe aan wat ik eigenlijk vandaag wilde doen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Caspar »

@ Ardan, ik ken de situatie rondom Zwolle niet, maar kans is groot dat een of meerdere emplacementen daar met VPI of EBS zijn beveiligd, en niet meer zoals jij schetst :)
Maargoed, als er een storing komt in de stroomvoorziening ergens, dan zal ook daar het Fail-safe principe optreden :D
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Klaasje »

EBS :X Dat ze dat ooit hebben durven invoeren zeg... :X
De Hanzelijn krijgt trouwens een Smartlock-systeem van Alstom. Hoe de beveiliging bij Zwolle er nu uitziet zou ik niet weten. Het zou echter gewoon NX kunnen wezen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Daantje »

Ik heb in de brugklas een Kiplingtas gehad maar die was na een half jaar al stuk en zo lelijk gerepareerd in de garantie dat ik in de derde een eastpak tas gehad heb en die heb ik nu nog steeds en gebruik hem veel. Nu al bijna tien jaar.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Caspar »

Van EBS is het vooral lastig dat er geen restrijweg herroepen kan worden. Dan kan een spoorbezetting zich uitbreiden met alle ongewenste effecten van dien (als een trein tegen de rijrichting in gaat vertrekken nadat ie is omgebouwd). Het herroepen daarvan kan ik een aantal gevallen alleen door middel van een storingsmonteur.

Daarom is het een must als een trein op Hooffdorp opstel zijn rijweg afmaakt...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

wat een kut-onflexibel systeem eigenlijk :neg:

"historisch zo gegroeid" zeker? -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Ik heb in de brugklas een Kiplingtas gehad maar die was na een half jaar al stuk en zo lelijk gerepareerd in de garantie dat ik in de derde een eastpak tas gehad heb en die heb ik nu nog steeds en gebruik hem veel. Nu al bijna tien jaar.
Heb zelf nog nooit een kapote Kipling gehad, uitgezonderd het geval wat ik hierboven beschreven heb. Maar deze rugzak was toen echt op en bovendien iets te zwaar beladen op dat moment. Eerder heb ik wel te maken gehad met versleten rugzakken en tassen. Ik denk eerlijk gezegd dat de laatste die ik gehad heb de overvloedig regenval van de laatste tijd niet meer aankon. Tja en dan houd het op.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door webguy »

Is EBS van een generatie later dan VPI? Iig kregen we VPI (en de toenmalige alternatieven) op ons bordje tijdens een "mens en machine" vak, beetje ethiek enzo in elkaar geflanst voor HBO'ers. Docent werkte vroeger dus voor de NS, en de vraagstelling was zoiets als "het kost x miljoen voor 95% veiligheid, 20% meer voor 99,9% veiligheid en 200% meer voor 99,99% veiligheid", wat doe je dan.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Caspar »

In het geval van Ardan bij Zwolle zullen alle treinen gereden hebben op zicht. Het is dan niet mogelijk om een wissel om te laten lopen, die zullen dan gekrukt moeten worden, maar met dit weer gok ik dat er niet zo veel liefhebbers zijn om een wissel te krukken :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten