Kampen twintig maandjes zonder trein.

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door Suus »

Twintig maand zonder de trein
Op oudejaarsavond 2012 staakt de NSde vaste dienstregeling en rijden er na 147 jaar geen treinen meer tussen Zwolle en Kampen.
De provincie denkt de 'vertramming' van de lijn 'in principe' in augustus 2014 gereed kan zijn. In die woordkeuze ligt al besloten dat een verdere vertraging niet valt uit te sluiten. De vergunningverlening heeft een ernstige vertraging opgelopen. Dat betekent dat reizigers zeker twintig maanden lang op de bus zijn aangewezen. "En dan is er natuurlijk de Hanzelijn, die rijdt dan ook", zegt de provincie.
Bron: De Stentor
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door Michael 1988 »

Dat de NS niet kan stoppen wanneer de tramlijn klaar is. Ik weet niet hoe druk de buslijn normaal is, maar mij lijkt het wel dat die nu 3 / 4x zo druk zal worden. Wel goed voor de kaartverkoop, maar niet goed voor het imago al die volle(re) bussen en passagiers die waarschijnlijk teleurgesteld moeten worden omdat de bus (te) vol is. :N Bravo NS en provincie Overijssel.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door Reiziger Delft »

Dan zet je toch gewoon meer bussen in?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door Vinny »

Precies. En vooral geen trambaan aanleggen. Verspilling van geld is dat namelijk. Of je blijft de lijn exploiteren zoals die nu is (volgens mij is er geen enkel probleem mee) of je legt in Zwolle een vrije busbaan aan, en buiten Zwolle kunnen bussen over het bestaande wegennet naar Kampen, Emmeloord en Urk. Minder overstappen voor de reizigers naar deze plaatsen, en goedkoper in exploitatie. Ik zeg: niet luisteren naar een paar verstokte tram-adepten en gewoon kiezen voor de Q-liner ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door flipje »

20 maanden zonder trein? Uhm de Hanzelijn/ station Kampen-Zuid? Bij mijn weten gaat er een pendelbus rijden tussen beide 'stations'. De route wordt wel wat langer en het zal voor veel Kampenaren even lastig zijn maar goed er rijdt een trein!
En de tram.. ja ooit op een dag.. :lol:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Overleg over Kamperlijntje

Bericht door Klaasje »

Overleg over Kamperlijntje
KAMPEN - Het Kamperlijntje staat op de agenda van het eerstvolgende overleg van het Kamper gemeentebestuur met NS en Prorail, aanstaande donderdag.
De treinverbinding tussen Kampen en Zwolle gaat er vanaf januari 2013 minimaal twintig maanden uit, zo liet de provincie vorige week weten. De vergunningverlening voor 'vertramming' van de lijn kost veel meer tijd dan was voorzien. "Als dat zo is, ben ik onaangenaam verrast", aldus wethouder Pieter Treep. De streekbus tussen Zwolle en Urk - de oplossing die de provincie aandroeg - is naar zijn idee geen alternatief voor de vijfduizend mensen die dagelijks tussen Kampen en Zwolle pendelen.
Bron: De Stentor
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Overleg over Kamperlijntje

Bericht door WSM »

Begrijp ik het goed dat het spoor niet zo lang stil ligt wegens de duur van de (fysieke) werkzaamheden, maar wegens de duur van het produceren van het juiste papier?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door webguy »

Lijkt me dat tijdens het vergunningtraject de trein gewoon kan blijven rijden. Dat dat in Zwolle niet handig is, pech dan, belachelijk om dan die infra niet te gebruiken als het er wel ligt, en het mobiliteitsprobleem die de N50 heet verergeren...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door Vinny »

Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door Klaasje »

De N50 kan best nog wel wat extra verkeer hebben. De andere route (die Vinny aangeeft) schijnt wat krapper te zitten in de capaciteit. Nou is het mooie dat station Kampen Zuid bij de N50 is en dat voor de zuidroute een goed alternatief is, terwijl de noordroute geen echt alternatief kent. Overigens is het maar de vraag voor hoeveel mensen de trein via de zuidroute aangevuld met bussen op de noordroute niet zal voldoen. Ik verwacht niet dat opeens de helft van de treinreizigers de auto pakt als ik heel eerlijk ben.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door WSM »

Heeft iemand zicht op de scope of work die in die 20 maanden moet worden uitgevoerd?
Voor de paper-pushers: je mag overwerken.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door Vinny »

@Klaasje, ik ben niet echt locaal bekend dus wat betreft de N 50 of de andere route weet ik niet wat het beste is, maar ik weet wel dat er nu gewoon bussen zijn van Zwolle naar Emmeloord en Urk. Die reizigers zitten echt niet op een overstap in Kampen te wachten op de tram, terwijl Kampenaren gewoon van station Kampen Zuid gebruik kunnen maken. Die tram moet er dus gewoon helemaal niet komen. Ombouwen tot busbaan lijkt me veel beter: reizigers hoeven niet over te stappen, er is toch een hooogwaardig openbaar vervoerverbinding en het kost allemaal veel minder exploitatielasten in de toekomst (de ombouw zelf lijkt me wel wat duurder trouwens).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door deadlock »

De meeste reizigers nemen nu de trein en stappen dan over in IJsselmuiden (aangezien het station van Kampen daar ligt) op de bus naar Emmeloord. Dat scheelt nogal wat tijd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door Vinny »

Nou en waarom zouden ze dat dan niet in Kampen Zuid kunnen doen ? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Kampen twintig maandjes zonder trein.

Bericht door Klaasje »

Station Kampen-zuid is voor lijn 141 veel beter bereikbaar dan het station van IJsselmuiden: Gewoon de N50 afrijden.
Vinny schreef:@Klaasje, ik ben niet echt locaal bekend dus wat betreft de N 50 of de andere route weet ik niet wat het beste is, maar ik weet wel dat er nu gewoon bussen zijn van Zwolle naar Emmeloord en Urk. Die reizigers zitten echt niet op een overstap in Kampen te wachten op de tram, terwijl Kampenaren gewoon van station Kampen Zuid gebruik kunnen maken. Die tram moet er dus gewoon helemaal niet komen. Ombouwen tot busbaan lijkt me veel beter: reizigers hoeven niet over te stappen, er is toch een hoogwaardig openbaar vervoerverbinding en het kost allemaal veel minder exploitatielasten in de toekomst (de ombouw zelf lijkt me wel wat duurder trouwens).
Eens van die busbaan, maar dat zit er niet meer in.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten