find_your_spot schreef:Verder doelde ik niet op noodsituaties, dat woord gaf je er zelf aan. De ervaring is dat 1 iemand die niet kan uitchecken gelijk de boel ophoudt met als gevolg rijen mensen.
Je spreekt je zelf weer eens tegen, ben je goed in!find_your_spot en ik hebben anders vorig jaar een keer "opgesloten" gezeten op metrostation Ganzenhoef, ... dus hebben maar een minuut of vijf staan wachten tot er een andere reiziger uit ging checken en zijn er toen pijlsnel achteraan gelopen,...
Verklaar je dan eens nader FYS waarom ook een bedrag van 19 cent aan saldo keurig werd teruggestort op de bankrekening bij inleveren van de OV chipkaart? Niets minus 2,50€ bij een ondergrens van 5€find_your_spot schreef:De 5 euro grens is voor uitbetalen van je saldo. Saldo wordt alleen uitbetaald bij 5 euro of meer minus 2,50 administratiekosten.webguy schreef:Kost als het goed is geen geld, maar ze doen het alleen als er 5 euro of meer op staat...
Als je geld wilt laten overzetten, dat kan vanaf 1 eurocent kan gratis bij elke OV balie.
Als je iets zo hoog van de toren blaast, moet het wel kloppen wat je zegt. Blijkbaar is die ondergrens die jij denkt dat er is niet voor alle abbonementen en of kaarten het zelfde?
Vinny schreef:Mijn vraag: Waarom kan een poortje niet precies hetzelfde werken als een paaltje waarbij als extra feature ook nog eens het poortje open gaat als een geldige transactie gemaakt is?
Als je nou eens goed leest FYS, blijkt dat het hier om de trein gaat, op station Amsterdam Centraal. Daar gaat het niet om 4€ maar om 10€...Omdat jij dan staat te schelden op de OV-chipkaart als je wilt uitchecken en het poortje GOEDE REIS zegt, daarom!
Je begrijpt toch wel dat een poortje niet kan bedenken wat je incheck locatie was als jij niet hebt ingecheckt!
Als straf betaal je dan de volle borg van 4 euro.
Als ik bij een paaltje wil uitchecken en er staat GOEDE REIS dan betekend het dat ik niet heb ingecheckt. Dan is het je eigen schuld, maar dat bedoelt Vinny helemaal niet.
Vinny bedoelt heel wat anders als waar jij op antwoord. Het gaat er dus om dat hij vindt (en ik ook) dat een poortje gewoon zou moeten werken zoals een paaltje, klaar. Je zou naar zijn mening moeten kunnen inchecken op een geopend station als Amsterdam centraal aan de uitcheckkant van het poortje, en als er dan nog geen geldige incheck op je pas staat, zou dat poortje GOEDE REIS moeten tonen. Als ik elders bij een paaltje of (geopend) poortje aan een willekeurige kant weer uitcheck, moet er TOT ZIENS oid. staan
Volgens de dame bij de klantenservice gebeurt dit dagelijks tientallen keren op een station als Amsterdam centraal.Je hebt ook reizigers zoals Vinny die het gewoon niet willen snappen. Dat is een groot verschil.
Jij hebt een erg slecht inlevingsvermogen in een gemiddelde reiziger FYS, ik hoop maar dat je nooit iets met het OV te maken krijgt qua werk, zal de klanttevredenheid niet ten goede komen als je alles meteen afschuift op het inlevingsvermogen van de reiziger.
Twee opties: In het Noorden van Nederland zal niemand raar opkijken.Hoe denk je dat ze bij mij kijken naar mijn Friesland kaart met SRP?
In Amsterdam denkt men: Ah een toerist, of misschien in het geval van jou als je al een paar uren doelloos rondreist in een nachtbus: Wat een freak.