Mag ik even kwijt #91

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door STF »

Vanmiddag ook weer echt een typisch voorbeeld gezien van hoe het NIET moet; me moeder en ik waren aan het wandelen in een dorpje in het noorden van Luxemburg, tussen dat dorpje en het volgende dorpje bleken twee buslijnen te rijden maar dan wel allebei om dezelfde tijd... Pff heb je weliswaar de luxe van twee bussen per uur maar dan zonder enige spreiding over het uur... Bumper aan bumper kwamen ze voorbij.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door htm_tram »

Zojuist in de 1739 3 oostblokkers met arcordeon en wat een pokke herie... Als je vraagt of ze willen stoppen omdat het niet mag worden ze boos... Dus ik bel het klpd waar ik 10 minuten in de wacht stond, gelukkig van de 2 agente het rechtstreekse nummer gekregen. Mag voortaan gelijk bellen met trein nummer, stel nummer en de positie.. Als dank een kopje thee en een hand... :D
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Stefan »

En ze leefden nog lang en gelukkig.... :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Thom91 »

Woei, morgen open dag van de Mammoet! :D

owja, ik had nog een coole conductrice gisteren!
Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

He dat stempeltje ken ik, ze gebruikt deze vaak bij de pendel van Ut naar Utm.
Als je dit kaartje gisteren gebruikt hebt, dat had je wel een boete mogen krijgen :wink:. Kijk maar een naar de data die op het kaartje staan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

htm_tram schreef:Zojuist in de 1739 3 oostblokkers met arcordeon en wat een pokke herie... Als je vraagt of ze willen stoppen omdat het niet mag worden ze boos... Dus ik bel het klpd waar ik 10 minuten in de wacht stond, gelukkig van de 2 agente het rechtstreekse nummer gekregen. Mag voortaan gelijk bellen met trein nummer, stel nummer en de positie.. Als dank een kopje thee en een hand... :D
Had je je sleutel niet bij je, zo dat je ze in een wc kon opsluiten?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Caspar »

htm_tram schreef:Zojuist in de 1739 3 oostblokkers met arcordeon en wat een pokke herie... Als je vraagt of ze willen stoppen omdat het niet mag worden ze boos... Dus ik bel het klpd waar ik 10 minuten in de wacht stond, gelukkig van de 2 agente het rechtstreekse nummer gekregen. Mag voortaan gelijk bellen met trein nummer, stel nummer en de positie.. Als dank een kopje thee en een hand... :D
Hmm iets nieuws een Arcordeon? Nooit van gehoord :wink:
Is het niet handiger om gewoon een conducteur aan te schieten dan meteen de politie te bellen? En wat heb je aan een nummer van een agent, deze werkt neem ik aan in ploegendienst, dus de kans is erg groot dat ie de volgende keer lekker in zijn bed ligt uit te slapen van een nachtdienst terwijl jij hem gaat bellen, en dus geen gehoor krijgt. Of ga je het nummer gebruiken om jezelf de volgende keer aan te geven bij hem als je een keer ten onrechte je sleutel gebruikt? :wink:
Laatst gewijzigd door Caspar op vr 09 sep 2011, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:Als je dit kaartje gisteren gebruikt hebt, dat had je wel een boete mogen krijgen :wink:. Kijk maar een naar de data die op het kaartje staan.
Moest even gauw een kaartje uit me portemonnee trekken ;), heb een SOV :)
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Caspar »

Volgens een knul in de trein is het vandaag precies 10 jaar geleden dat de aanslagen in de VS plaatsvonden. Nadat zijn reisgenoot bedenkelijk opkeek, zei ie: het was toch Nine-Eleven? Het is nu toch de 9e? Nou dan, dan is het toch 10 jaar geleden? Zijn mede reisgenoot was nu ook van overtuigd dat het zo was :lol:

En een vrouw tegenover me ging vanochtend om 8u bellen met de helpdesk van haar werk, of haar e-mail account soms geblokkeerd was, omdat ze al sinds 1u30 die nacht geen mails meer had ontvangen :lol: :roll:
Het bleek niet zo te zijn, en mw zei teleurgesteld: Ow dan vinden ze me zeker niet belangrijk meer...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Daniel »

Die laatste :mrgreen: Als je op die tijd al mails gaat verwachten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:
KM46 schreef:Als je dit kaartje gisteren gebruikt hebt, dat had je wel een boete mogen krijgen :wink:. Kijk maar een naar de data die op het kaartje staan.
Moest even gauw een kaartje uit me portemonnee trekken ;), heb een SOV :)
Ik snap het helemaal :wink: . Ik geloof dat ik ook nog ergens een kaartje met zo'n stempel heb liggen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

@ Caspar: onze stasi medewerker is weer bezig (je begrijpt wel wat ik bedoel).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Suus »

Ow mensen, het is zo fout dit :')

Op mijn werk hebben we de fameuze klantenservice. Een balie met daarachter twee kwebbelende vrouwen die proberen alle klachten en problemen af te handelen, bijvoorbeeld slecht werkende computers. Nu heeft een zo'n dame die daar werkt net als ik een bos krullend haar waar je gek van kan worden. Ik loop daar dus 's middags langs, op weg naar het toilet en opeens valt mij op dat ze lang stijl haar heeft. Dus ik zeg er wat van en het loopt uit tot een gesprek van een kwartier over hoe krullend haar echt is aan te pakken. Nou valt dat allemaal nog wel mee, maar nu heeft ze dus bezworen dat ze mijn haar ook wel even door de stijltang gaat halen. Nou, dat zal wat worden '-) _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Thom91 »

Dat laatste kan natuurlijk niet zonder actuele foto's en straks after pics :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Je haalt de woorden uit me mond :wink:.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Fles »

Ik ben ook benieuwd :Y
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door htm_tram »

@Caspar @KM46

Waarom zo negatief...? Het is ook nooit goed bij jullie... Ik heb allang geen sleutel meer... En nee de conducteur zat in het andere treinstel... En ja de politie doet teminste wel respectvol tegen mij kunnen jullie nog heel erg veel van leren...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Suus »

Met ingang van de net afgelopen vrijdag is de ID-kaart voortaan gratis. Iedereen die er in de afgelopen zes weken een heeft aangeschaft kan zijn geld direct terugkrijgen. Nu heb ik echter vernomen dat in Amsterdam alle aanvragers al langere tijd een brief meekregen waar in stond dat als de ID-kaart gratis zou worden ze hun geld terug zouden vragen, dus ik ga eens informeren of ik het bedrag van 43 euro nogwat wat ik drie maanden geleden voor mijn ID-kaart heb betaald ook terug kan krijgen bij mijn gemeente :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door STF »

Gratis is ook wel weer het andere uiterste he, eerst woekerprijzen rekenen en dat ineens dit... :?
Mijn Luxemburgse ID kaart heeft me 50 cent gekost en een rijbewijs kost dacht ik 5 euro.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Michael »

Bee schreef:Met ingang van de net afgelopen vrijdag is de ID-kaart voortaan gratis. Iedereen die er in de afgelopen zes weken een heeft aangeschaft kan zijn geld direct terugkrijgen. Nu heb ik echter vernomen dat in Amsterdam alle aanvragers al langere tijd een brief meekregen waar in stond dat als de ID-kaart gratis zou worden ze hun geld terug zouden vragen, dus ik ga eens informeren of ik het bedrag van 43 euro nogwat wat ik drie maanden geleden voor mijn ID-kaart heb betaald ook terug kan krijgen bij mijn gemeente :)
geldt dat voor heel het land of alleen voor de gemeente Amsterdam?

Verder heb ik gisteravond een feestje gehad en waren we lekker de stad in gegaan en is er wat gebeurd tussen een meisje en mij :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:
Bee schreef:Met ingang van de net afgelopen vrijdag is de ID-kaart voortaan gratis. Iedereen die er in de afgelopen zes weken een heeft aangeschaft kan zijn geld direct terugkrijgen. Nu heb ik echter vernomen dat in Amsterdam alle aanvragers al langere tijd een brief meekregen waar in stond dat als de ID-kaart gratis zou worden ze hun geld terug zouden vragen, dus ik ga eens informeren of ik het bedrag van 43 euro nogwat wat ik drie maanden geleden voor mijn ID-kaart heb betaald ook terug kan krijgen bij mijn gemeente :)
geldt dat voor heel het land of alleen voor de gemeente Amsterdam?
Dit is voor geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

htm_tram schreef:@Caspar @KM46

Waarom zo negatief...? Het is ook nooit goed bij jullie... Ik heb allang geen sleutel meer... En nee de conducteur zat in het andere treinstel... En ja de politie doet teminste wel respectvol tegen mij kunnen jullie nog heel erg veel van leren...
Dit weet jij best. Waar om zet je je verhalen niet op het andere forum (waar dit een afsplitsing van is)? Ben je daar bang voor kritiek?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Caspar »

Worden paspoorten trouwens ook gratis? Het komt me goed uit want moet over paar maanden weer een nieuwe halen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door Daniel »

Nee paspoorten niet, die worden gezien als een document wat je bewust aanschaft om naar het buitenland te kunnen. Dat kan met een ID-kaart ook wel, maar die zal meestal aangeschaft worden wegens de identificatieplicht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #91

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Nee paspoorten niet, die worden gezien als een document wat je bewust aanschaft om naar het buitenland te kunnen. Dat kan met een ID-kaart ook wel, maar die zal meestal aangeschaft worden wegens de identificatieplicht.
De identificatieplicht is ons door de overheid opgelegd, en dus moet de overheid zorgen voor de ID-kaarten. Aldus de hoge raad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten