Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Bericht door VIRM »

Het topsalaris dat de nieuwe GVB-directeur ontvangt is ''een kwestie van overmacht''. Dat zei burgemeester Van der Laan vanavond in het gesprek met de burgemeester op AT5.

http://www.at5.nl/artikelen/67928/burge ... -overmacht
Beul van de blindegeleidelijn
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Bericht door Ruben »

Dat laatste vind ik dan weer echt kul. Het is niet Jan Modaal die van baan wisselt en er een hoop onzekerheden bij krijgt, maar een topman die nu even een functie bij GVB gaat vervullen, en over 2 jaar sowieso wel weer ergens anders voor gevraagd wordt. En dan nog, met dat jaarsalaris heeft het houtje waar die vent als alternatief op zou moeten bijten de grootte van een boomstam.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Bericht door Klaasje »

Bij een bedrijf zit er altijd één personeelslid het eerste op de schopstoel als het goed fout gaat: De directeur. Die kan vervolgens geen baan meer krijgen doordat hij behoorlijk gefaald heeft. Als er een bedrijf is waar het aannemen van een directiefunctie een risico is voor je carrière gezien de ontwikkelingen die de komende jaren gaan gebeuren dan is het wel bij het GVB. Bezuinigingen, aanbesteding en noem het allemaal maar op. Hier zitten allemaal forse risico's in. Al dit soort zaken zitten in zo'n salaris verwerkt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Bericht door AppleMoose »

Ach hou toch op met die prietpraat. Hoe vaak zie je niet dat die gasten weer een ander mooi (lees: Overbetaalde) baan ergens krijgen waar ze weer verder kunnen rotzooien?

Nee, met die gasten hoef je echt geen medelijden te hebben, die hebben zo weer een andere directeursbaantje of komen weer in een of andere commissariaat etc. :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Bericht door Chauf21 »

Neemt niet weg dat je er vanuit kunt gaan dat de nieuwe directeur bij het GVB voor de haast onmogelijke taak staat om het bedrijf in zeer korte tijd flink te reorganiseren, daarbij een enorme hoeveelheid shit over zich heen gaat krijgen en ervan uit kan gaan dat zijn eigen medewerkers (flinke) weerstand gaan bieden. Je moet erg sterk in je schoenen staan wil je deze uitdaging tot een succesvol einde weten te brengen. Dat er geen geschikte kandidaten waren is dan ook niet zo gek. Ik zal niet zeggen dat die vent z'n geld niet waard is of dat een dergelijke functie eigenlijk niet zo goed betaald zou moeten zijn, maar als je het GVB wilt redden moet je toch wat. Welke alternatieven had het bestuur gehad?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Bericht door Suus »

Het GVB redden lijkt mij een vrij kansloze missie worden als ik de ontwikkelingen zo volgt. Den Haag wil het GVB niet eens de nieuwe concessie die aankomende december in gaat uit laten rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Bericht door Vinny »

Ik had dan ook als burgemeeser de vlucht naar voren willen zien doen het het GVB zien verkopen aan Veolia, DB-Arriva of de NS. Maar goed, in een rooie stad als Amsterdam is dat natuurlijk vloeken in de kerk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Bericht door Suus »

Heeft toch geen enkele zin, het GVB verkopen? Die openbare aanbesteding komt er toch. Ik kan mij niet voorstellen dat het GVB dan niet meedoet, maar het is vrij evident dat er el-cheopovervoerders op de loer liggen om de prooi binnen te halen. Bijna 720.000 reizigers per dag in het concessiegebied leveren een hoop omzet op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Bericht door VIRM »

SP zeer kritisch over salaris GVB-directeur
Op de Stopera is in een raadscommissie vanmiddag uitgebreid gesproken over het salaris van de nieuwe directeur van het GVB. Na een zoektocht van anderhalf jaar werd Bart Schmeink aangesteld. Hij gaat beginnen per 1 december.
http://www.at5.nl/artikelen/68246/sp-ze ... -directeur
Beul van de blindegeleidelijn
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Bericht door willy84 »

Ik sluit me aan bij Chauf21.

Daarbij wil ik nog opmerken dat ik die ophef nu wel erg kleinburgerlijk vind van de SP. In plaats dat ze het hebben over de kwaliteit en prestaties van het GVB gaat het weer over het topsalaris. De kans dat die directeur slaagt met zijn missie en GVB een aanbesteding wint is natuurlijk vrij beperkt.
immer kwaliteits posts
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Burgemeester: salaris GVB-directeur overmacht

Bericht door VIRM »

GVB maakt fout bij salaris directeur

AMSTERDAM De raad van commissarissen van het GVB heeft de nieuwe directeur, Bart Schmeink, een te hoog salaris beloofd. Dat blijkt uit een brief van wethouder Carolien Gehrels aan de gemeenteraad.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/64313/GVB+ma ... directeur+
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 123 gasten