bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door menno47 »

Helaas een negatief antwoord op mijn vraag voor een betere voorziening t.b.v. reizigers met koffers, de inspecteur stationsbeheer beschikte zeker zelf niet over zware koffers om een test te doen:
Geachte heer xxxx,

U heeft aangegeven dat u de traverse op het station Groningen graag voorzien wilt hebben van hellingen t.b.v. wielkoffers..

Ik heb hierover de volgende mededeling.

Onze inspecteur stationsbeheer heeft de situatie ter plaatse beoordeeld. Hij heeft mij de volgende terugkoppeling gegeven;

De trap waar u op doelt is een 1 van de toegangen tot het station in Groningen.

De hoofdtoegang van station Groningen is goed bereikbaar in de zin van toegankelijkheid. Wij gaan de bewuste trap ook niet aan laten passen.

Wij hopen dat u een treinreiziger zult blijven, alleen wanneer u reist met een zware tas of koffer adviseren wij u om gebruik te maken van de hoofdingang.

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

De heer xxxxxxx

Publiekscontacten
Tel: xxxxxxxxx

http://www.prorail.nl

ProRail ▬▬ ▬

Communicatie

Postbus 2038

3500 GA UTRECHT
Ik kan me nog herinneren dat bij de aanleg van de Traverse mijn toenmalige baas, het ministerie van Verkeer en Waterstaat, heeft geweigerd roltrappen mede te financieren :evil: .
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door webguy »

Die 2-3 keer per jaar dat je op vakantie gaat kan je toch wel 5 minuten eerder naar het station gaan en omlopen?
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door The best »

Idd, zo'n groot probleem is het volgens mij helemaal niet.
DjawiB
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 00:39
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door DjawiB »

Inderdaad, en volgens mij zijn koffers nou ook weer niet zo heel zwaar (de mijne kan ik tenminste altijd gewoon op de trap tillen),
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door Bram »

DjawiB schreef:Inderdaad, en volgens mij zijn koffers nou ook weer niet zo heel zwaar (de mijne kan ik tenminste altijd gewoon op de trap tillen),
Natuurlijk ligt dat ook aan de fysieke fitheid van een individu, maar inderdaad. Even omlopen kan geen kwaad zou ik zeggen.
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door menno47 »

Bram schreef:
DjawiB schreef:Inderdaad, en volgens mij zijn koffers nou ook weer niet zo heel zwaar (de mijne kan ik tenminste altijd gewoon op de trap tillen),
Natuurlijk ligt dat ook aan de fysieke fitheid van een individu, maar inderdaad. Even omlopen kan geen kwaad zou ik zeggen.
Vergeet niet dat er in de wijk ten zuiden van het station behalve studenten ook vele ouderen wonen voor wie het tillen van een zware koffer wel een bezwaar kan zijn !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door webguy »

Ok, als dat zo'n probleem is heb je ook altijd nog de bus: genoeg bussen rijden daar af en aan vanaf haltes aan de Vechtstraat, Laan de Verenigde Naties, Parkbrug, Maaslaan, en ga zo maar door... Lijkt me dat je beter een nachttrein 3 jaar kan laten rijden dan voor paar ton roltrappen installeren voor luie schiphol reizigers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door Suus »

Een wijk vol studenten en bejaarden. Als de bejaarden dan even vragen aan zo'n student of ze even een koffer naar boven willen tillen is het probleem toch opgelost?
Laatst gewijzigd door Suus op vr 09 sep 2011, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door webguy »

Nee, maar met normen en waarden is dat te veel onder onze normen hoor ;) Maar inderdaad, probleem opgelost *O*
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door JeePee »

Sowieso gebruikt een bejaarde niet die openbare pisplek / drugsdealplek / afwerkplek wat die loopbrug feitelijk is geworden. Die gaan echt wel met de bus :)
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door menno47 »

webguy schreef:Ok, als dat zo'n probleem is heb je ook altijd nog de bus: genoeg bussen rijden daar af en aan vanaf haltes aan de Vechtstraat, Laan de Verenigde Naties, Parkbrug, Maaslaan, en ga zo maar door... Lijkt me dat je beter een nachttrein 3 jaar kan laten rijden dan voor paar ton roltrappen installeren voor luie schiphol reizigers.
Typisch het antwoord van een ter plaatse niet bekende. De bushaltes die jij opnoemt, bevinden zich aan de rand van de wijk en liggen vaak nog verder weg dan de achteringang van het Hoofdstation. Heeel lang geleden schijnt er nog stadsbus van het GVG door de Rivierenhof en de Vechtstraat gereden te hebben.
Laatst gewijzigd door menno47 op zo 11 sep 2011, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door Daniel »

Ehm, vanaf de door jouw genoemde straten is de achteringang van het station notabene nog verder weg dan de dichtstbijzijnde bushalte :roll: Als ze dus kennelijk naar het station kunnen lopen, dan moet het lopen naar de bushalte al helemaal lukken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door webguy »

Bestaat er eigenlijk een kreet voor mensen die persoonlijk OV willen? OIMBY (only in my back yard) ofzo?
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: bereikbaarhein Hoofdstation Groningen vanaf de Achterweg

Bericht door JeePee »

Niet een kreet, wel een zin: "Hoi, ik wil graag een taxi bestellen om xx.xx uur"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten