Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Suus »

Bij de Duitse plaats St. Goar, gelegen langs de Rijn in de deelstaat Rheinland-Pfalz is vandaag een intercity ontspoord. Door zware regenval ontstond een aardverschuiving waarbij de locomotief en de eerste vier wagens van de trein ontspoorden. De wagens kwamen langs de rails terecht, maar vielen niet om. In de trein, waarin zo'n 800 mensen zaten liepen tien reizigers en vier conducteurs lichte verwondingen op. De machinist heeft last van een gebroken dijbeen.

Alle reizigers zijn geëvacueerd naar een evenementenhal in de buurt, daar wachten ze op bussen die hen verder gaat brengen. De Duitse spoorwegen denken nog enige tijd nodig te hebben de schade aan de spoorlijn te herstellen.

Bron: FAZ
Laatst gewijzigd door Suus op zo 11 sep 2011, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Fles »

kutbericht :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Fles »

Bee schreef: is vandaag een intercity ontspoort.
OntspoorD
De machinist heeft last van een gebroken dijbeen.

"last"? :')
Alle reizigers zijn geëvacueerd naar een evenementenhal in de buurt, daar wachten ze op bussen die hun verder gaat brengen.
Hier past slechts een woordeloos schreien :cry:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Suus »

Okee, bij die eerste en laatste heb je een punt, maar je kan toch last hebben van een gebroken dijbeen of niet soms :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door tsov »

Er zullen weinig mensen zijn die er enorm veel plezier van hebben :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Fles »

Met een gebroken dijbeen ben je totally incapacitated. Dat is iets anders dan "heeft last van"

Een machinist "heeft last van" twee muggebulten of zo. Dit slaat nergens op :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Suus »

Er is op die site een reactie geplaatst die zo belachelijk is dat hij lachwekkend is. Ik ga hem niet vertalen want dan krijg ik van Fles op mijn kop.
Hier zeigt sich wieder das das proparitäre Verkehsmittel Eisenbahn überholt ist.
Wenn es Bereits ein Funktionierendes Fernbusnetz gäbe, währe es nicht nötig Reisenden dem Gemeingefährlichen Verkehrsmittel Bahn aus zu setzen.
Aber leider hat man den Jahrenlangen Erpressungen der Gewerkschaften immer Nachgegeben, und ein Totes Pferd geritten.
Ich fordere daher:
1) Sofortige Begrenzung der Maximalgeschwindigkeit aller Züge in Deutschlan so, das auf Sicht vor jedem Hinderniss auch bei Nacht und Beleuchtungsausfall angehalten werden kann.
2) Sofortige Einstellung und Rückforderung aller Subventionen und Leistungen für Schienengebunden Verkehrsmittel soweit diese per Gesetz zulässig ist / Gemacht werden kann.
3) Umstellung der Gefährdungshaftung auf Vollhaftung der DB AG und aller anderen Eisenbahnuntenehmen für alle von Ihr angerichteten Schäden, und sofortige Hinterlegung eine angemessenen Sicherheitsleistung.
5) Aufhebung des Sonderrechtes an Bahnübergängen
6) Gesetzlich Festlegen das Eisenbahn nicht dem Gemeinwohl dient
6) Mittelfristig: Abbau aller Scheinenverbindungen, Verbot des Errichten, Betreibens, Konstruierens und Anfertigens von Schienegebundener Verkehrsmittel aller Art
mfg
Der Steuerzahler
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Ardan »

Okee, die papkop kán gewoon niet serieus zijn. Niet.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Fles »

:D _O- Nee inderdaad :')

Wel jammer even goed. Leuk geprobeerd :pos:
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Bram »

Fles schreef:
Bee schreef: is vandaag een intercity ontspoort.
OntspoorD
Ik dacht dat ik hier de enige grammar nazi was.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Fles »

Bram schreef:
Fles schreef:
Bee schreef: is vandaag een intercity ontspoort.
OntspoorD
Ik dacht dat ik hier de enige grammar nazi was.
:D stel je gerust ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Suus »

Wel jammer dat je dan weer een Engels woord gebruikt, het woord spellingsnazi bestaat ook gewoon in het Nederlands en heeft tenminste niet zo'n lelijke witruimte tussen de twee woorden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Caspar »

Wat een gezeur zeg, nou staan er een stuk of 10 reacties in dit topic waarvan er geen enkele over het nieuwsbericht zelf gaat zo ongeveer...
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: Duitse intercity ontspoort na zware regenval

Bericht door Bram »

Bee schreef:Wel jammer dat je dan weer een Engels woord gebruikt, het woord spellingsnazi bestaat ook gewoon in het Nederlands en heeft tenminste niet zo'n lelijke witruimte tussen de twee woorden.
Ik geef je gelijk.
Caspar schreef:Wat een gezeur zeg, nou staan er een stuk of 10 reacties in dit topic waarvan er geen enkele over het nieuwsbericht zelf gaat zo ongeveer...
Vervelend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten