Trein rijdt weer tussen Kruiningen en Bergen op Zoom

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Trein rijdt weer tussen Kruiningen en Bergen op Zoom

Bericht door Daniel »

Trein rijdt weer tussen Kruiningen en Bergen op Zoom

GOES - Het treinverkeer tussen de NS-stations Kruiningen-Yerseke en Bergen op Zoom is vanmiddag rond 14.15 uur weer op gang gekomen.

Op het traject reden geen treinen vanwege herstelwerzaamheden aan leidingen. Vannacht werd over een lengte van driehonderd meter een koperen leiding gestolen.

Bron: Provinciale Zeeuwse Courant


Koperdiefstal legt treinverkeer lam

BERGEN OP ZOOM - Herstelwerkzaamheden aan het spoor wegens koperdiefstal hebben sinds het eind van de ochtend het treinverkeer tussen Bergen op Zoom en Kruiningen-Yerseke volledig lamgelegd. Dat heeft een woordvoerster van ProRail bekendgemaakt.

Reizigers worden met bussen vervoerd, maar hebben te maken met een vertraging van een half tot een heel uur.

Vanochtend was eerst nog beperkt treinverkeer mogelijk op het traject. Tijdens de herstelwerkzaamheden is het treinverkeer op het traject volledig stilgelegd.

Volgens de woordvoerster is er na 14.30 uur weer een spoor beschikbaar, waardoor het treinverkeer in beide richting weer langzaam op gang komt. Het is nog onbekend wanneer de werkzaamheden aan het tweede spoor klaar zijn.

Gevaarlijk

ProRail wilde verder niet ingaan op aard van de diefstal en wilde alleen kwijt dat het door de geleiding van koper een bijzonder gevaarlijke bezigheid is.

Bron: Nu.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Trein rijdt weer tussen Kruiningen en Bergen op Zoom

Bericht door Daniel »

Koperdiefstal opnieuw stoorzender treinverkeer
BERGEN OP ZOOM - Het treinverkeer op het traject Bergen op Zoom en Goes is opnieuw ontregeld door diefstal van koper aan de bovenleidingen. Dat heeft een woordvoerster van ProRail donderdag laten weten.
Inmiddels is een begin gemaakt met de herstelwerkheden en is er beperkt treinverkeer mogelijk over een spoor. Het is nog onbekend hoelang de vertraging gaat duren.
Afgelopen maandag lag het treinverkeer op hetzelfde traject ook een groot gedeelte van de dag stil vanwege herstelwerkzaamheden aan het spoor. Ook toen was koperdiefstal aan de bovenleidingen de oorzaak.

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Trein rijdt weer tussen Kruiningen en Bergen op Zoom

Bericht door Justin »

Ik zat er eigenlijk op te wachten wanneer dit zo gebeurde. Verbaas me alleen dat het op dit baanvak gebeurde, ik had het meer verwacht op Ht-Nm... :neg:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten