OVer je reiservaringen in september 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Geert »

Gisteren reisde ik van Groningen naar Den Haag met een s500, mooie rechtstreekse verbinding dus. Tot en met Amersfoort ging alles voorspoedig: ik had geen last van de storing meer tussen Meppel en Zwolle (blikseminslag) en de trein was ook niet heel druk, in tegenstelling tot de treinen die in Groningen uit Zwolle aankwamen.

Maar helaas: net voorbij Den Dolder remde de trein redelijk hard af en ik hoorde nog een harde 'pok!' voordat we stopten. Oh jee... De machinist riep om dat er waarschijnlijk een tak was geraakt, dat hij de schade ging bekijken en dat we nog eventjes stilstonden. Na 10 minuten werd er weer omgeroepen dat we inderdaad een tak hadden geraakt, dat de schade meeviel en dat we verder konden zodra we toestemming kregen van de verkeersleiding.

Nou ja, prima, en met ruim +10 bereikten we Utrecht. Intussen zag ik op mijn mobiel dat de trein in Utrecht niet meer bij de vertrektijden stond en toen we Utrecht binnenreden stond er "Niet instappen" op de CTA. In de trein werd echter omgeroepen dat we zouden splitsen met een deel voor Rotterdam en een deel van Den Haag, etc., inclusief stelnummers. Wie heeft dan gelijk? Ik legde maar alvast mijn bagage klaar om mee te nemen en 5 minuten later kwam ook het onvermijdelijke bericht dat de trein 'toch' opgeheven was. Hmm, lekker handig, was dat niet allang bij iemand bekend? Een machinist op het perron waarmee ik aan de praat raakte vertelde dat het tegenwoordig standaard beleid is om treinen af te voeren als ze iets hebben geraakt. Overigens kon je wel duidelijk de sporen van de tak zien, er zat een grote gele streep op het grijze geel van de ICM ;)

Enfin, de s2000 stond op het punt te vertrekken toen ik uit de trein stapte dus dat was geen optie --> volgende NO dus. Die vertrok met +5, liep dat onderweg redelijk in, maar aangekomen bij de Haagse Binckhorst stonden we weer ruim 5 minuten stil door een wisselstoring in Den Haag. Uiteindelijk met ruim +40 aangekomen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Aking »

Het grijze geel?

Is dat een nieuwe kleur? :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Geert »

Nee een ongewassen trein :P Je kon dus duidelijk zien waar de tak het vuil van de buitenkant van de trein schraapte.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door deadlock »

Hah. Ik had slechts +5 bij aankomst in Zl vanuit Ut gistermiddag! En een supergave conducteur die ons enorm goed op de hoogte hield van alle perikelen onderweg in het Nederlands én Engels en nadat we de IJsselbrug afreden klonk het over de omroep "Dames en Heren wij hebben zojuist de landing naar Zwolle ingezet alwaar we over enkele ogenblikken aankomen. U wordt verzocht uw tafeltjes in te klappen en uw gordels vast te doen. Bedankt voor het vliegen met de Nederlandse Spoorwegen."

Ik hou daar heel veel van.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door MdJ »

Omdat er op de A50 een vrachtwagen met betonblokken was geschaard en er wat betonblokjes op de snelweg lagen, reed zowiezo vanaf 17:05 (tot 18.35 vertrek Apeldoorn station) de 231 niet meer. Of ze hebben hem omgeleid via Beekbergen, maar ik denk het niet...

Via twitter wordt ook duidelijk dat de 91 en 43 ook niet rijden...
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door VIRM »

Afgelopen weekend waren er weer werkzaamheden tussen Sloterdijk en Centraal, waardoor alles vanuit Zaandam weer 'ns richting Hoofddorp ging, met een overstap op de leuke sporen 9/10 op Sloterdijk.

Op de heenweg viel mij op dat er op de TBP in Zaandam nog doodleuk Amsterdam Centraal (of Rotterdam Centraal?) als eindbestemming stond. In ieder geval geen Hoofddorp.
Op Amsterdam Sloterdijk waren de S&V-medewerkers weer eens zoek. Ik heb inmiddels zo'n vermoeden dat als zij bij 9/10 staan, ze dan slechts bij een van de twee trappen staan. Nouja, dan moet je het maar hebben van andere reizigers die je graag een stukje helpen naar het hoofdgebouw (sja, volgensmij ligt de geleidelijn die de twee gebouwen verbindt niet goed!).

Op de terugweg moest ik een NS S&V'er duidelijk maken dat het echt wel handiger was, gezien mijn nachtblindheid, dat iemand met mij mee zou lopen naar spoor 9/10. Daar aangekomen werd ik bij de aanwezige S&V'ers gezet en opeens aangesproken door een mevrouw van de S&V:
"Hey! Ik heb jou twee weken geleden naar de bus gebracht. Weet je nog?"
"Huh?"
"Toen het nog zo hard regende!"
Bleek dat de mevrouw van de S&V die mij, samen met een collega, twee weken geleden naar de nachtbus op Amsterdam Centraal had gebracht daar stond en mij herkende. Best leuk! :mrgreen:

Wat overigens opviel: aangezien er twee treinseries over de Hemboog reden dit weekend, was het misschien handig geweest als er even 'live' werd omgeroepen welke trein er op dat moment stond...

Overigens zat ik gistermiddag in lijn 25 en het viel op dat er diverse mensen naar de IBC-conferentie vroegen en welke lijn zij daarvoor moesten nemen. Ik raakte in gesprek met de chauffeuse, die vertelde dat er in de RAI een conferentie is en dat lijn 4 om de 5 minuten reed en evengoed ontzettend druk was. Overigens hoorde ik later via haar partofoon dat er een stremming op het Rokin was, waar ze niet al te blij mee was...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:Omdat er op de A50 een vrachtwagen met betonblokken was geschaard en er wat betonblokjes op de snelweg lagen, reed zowiezo vanaf 17:05 (tot 18.35 vertrek Apeldoorn station) de 231 niet meer. Of ze hebben hem omgeleid via Beekbergen, maar ik denk het niet...

Via twitter wordt ook duidelijk dat de 91 en 43 ook niet rijden...
Zo te zien was bij het gebeuren op de A50 ook een bus betrokken... http://twitpic.com/6jqwtd

Edit: herstel, dat blijkt een ander ongeval op dezelfde weg te zijn geweest...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Caspar »

VIRM schreef: Wat overigens opviel: aangezien er twee treinseries over de Hemboog reden dit weekend, was het misschien handig geweest als er even 'live' werd omgeroepen welke trein er op dat moment stond...
Zo erg is het niet als je in de verkeerde trein stapt, ze gaan immers sowieso allemaal naar Zaandam. In de trein wordt ook omgeroepen voor Zaandam waar ie heen gaat, mocht je in de verkeerde trein stappen. Dan stap je daar weer uit, wacht je 3 minuten en stap je weer in... Zie het probleem niet zo, op de trein staat toch ook waar ie heen gaat? Pas als de volgorde anders zou zijn op Sloterdijk lijkt mij het noodzakelijk om te gaan roepen. Er wordt echt al te veel omgeroepen tijdens werkzaamheden, dit hoeft er wat mij betreft niet ook nog eens bij...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Suus »

Er waren twee verschillende werkzaamheden die de dienst rondom Sloterdijk belemmerden, want tussen Leiden en Hoofddorp reden ook geen treinen van het weekend. Die omroepberichten wisselden elkaar af op Sloterdijk waardoor de omroep vaker bezig was dan dat hij uit stond (er reed ook nog het een en ander met vertraging rondom Schiphol, iets met logistieke problemen ofzo)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Maar helaas: net voorbij Den Dolder remde de trein redelijk hard af en ik hoorde nog een harde 'pok!' voordat we stopten. Oh jee... De machinist riep om dat er waarschijnlijk een tak was geraakt, dat hij de schade ging bekijken en dat we nog eventjes stilstonden. Na 10 minuten werd er weer omgeroepen dat we inderdaad een tak hadden geraakt, dat de schade meeviel en dat we verder konden zodra we toestemming kregen van de verkeersleiding.
Zag vanmiddag nog hetgene wat je trein raakte langs het spoor liggen (tenminste, het viel wel op dat het het enige stuk boom dat binnen de hekken lag was)... een nog vrij kleine berk waarvan de stam in drieën gebroken was. Boom had dus duidelijk meer schade opgelopen dan de trein :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door STF »

Ik stond een paar minuten geleden wel even raar te kijken toen er een CFL bus de halte opreed om 4 uur 's nachts...? Bleek de chauffeur alleen maar geld te komen pinnen bij de geldautomaat die naast de bushalte is. :lol:
Hij zal vermoedelijk wel zeer vroeg opweg zijn naar de eerste rit die hier 20 kilometer vandaan om 4.50 uur begint, ik zou zelf zo lang mogelijk in me bed proberen te liggen als je toch al zo vroeg moet beginnen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door webguy »

Ik reis tegenwoordig (bijna) elke dag met t3021, die officieel om 8:19 in Nijmegen aankomt. Kwartiertje fietsen naar mn werk, dus opzich kan dat nog net. Het begint echter patroon te zijn dat de stopper naar Tiel voor ons uit gaat en we dus +5 tot +10 krijgen en ook pas 8:09 uit Arnhem vertrekken... Als Syntus nou eens materieel/ritten op orde had...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Meltrain »

Gisteren was er rond 16:30 een aanrijding met een persoon bij Rtz, waardoor het treinverkeer tussen Rtd en Ddr ontregeld was.
Zelf wilde ik om 17:00 de s5000 vanaf Dtz --> Rlb hebben, maar ik was een beetje vroeg op het station. Gelukkig hoorde ik dat er iets omgeroepen werd over een aanrijding en na een snelle blik op de AV (die toonde dat de s5000 niet reed) sprintte ik naar de s5100 van 16:48 die +5 had.
Deze trein zou eerst gewoon naar Roosendaal rijden, maar bij Sdm kwam de melding dat hij maar t/m Rottterdam Blaak zou rijden. Reizigers verder dan Rtd kregen het advies om op Rtd uit te stappen en daar te kijken of er iets geregeld was.
Toen ik uitstapte op Rtd waren alle treinen richting Dordrecht opgeheven op de AV, dus ik besloot maar om tram 25 te nemen. :wink:
Vlak voor de halte Randweg werd door de bestuurder nog omgeroepen dat reizigers richting Lombardijen daar konden overstappen op tramlijn 2 of 20. :pos: Blijkbaar waren er meer reizigers met de tram gestuurd, want vanaf Rlb reden er weer treinen richting Ddr.
(Klien puntje van kritiek: ik zou de reizigers bij halte breeplein hebben laten overstappen, omdat daar lijn 2 en 20 van hetzelfde perron vertrekken. ;) )

Later (rond 18:10) zag ik op teletekst dat alle treinen (behalve Fyra) weer reden, maar dat er niet gestopt werd op Rtz. Tussen Rtz en Rlb reden pendelbussen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Het was gisteren een en al drama met de trams in Amsterdam.
Een tram tegen een bus gebotst op de Amstelveenseweg. Lijn 16/24 ingekort. Ergens anders is er een boom op de bovenleiding gevallen. Vervolgens in de Vijzelstraat is er een doek in de bovenleiding gewaaid. Tram eronder gereden, pantograaf ingezakt en kwam niet meer omhoog. Stremming van een uur. Tram moest weggesleept worden.
Ook bij het Leidseplein was er iets in de bovenleiding gewaaid. En op de Amstelveenseweg, een botsing van een tram op een bus

En allemaal tegelijk. Er waren dus zoveel omleidingen dat het niet meer te volgen was.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Fles »

Vanmiddag dit gezien in een VIRM4:

Afbeelding

Nooit geweten. Komt dat nog? Of waar hangen die dingen? :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Caspar »

Zal wel gaan om de SLT's, en zodoende voor het gemak één type aanplak biljet voor ieder NS treinstel?

NS doet in ieder geval zijn best zijn steentje bij te dragen aan het vormen van een politiestaat... Nu de S&V nog uitrusten met pepperspray en Teaser...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Wubbo »

Ik ben een (lang) weekend op Schiermonnikoog geweest, en het viel mij op dat in lijn 163 Groningen - Lauwersoog niemand de buschauffeur groet als ze instappen. Is dat de nieuwe mode? :?
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door The best »

Wubbo schreef:Ik ben een (lang) weekend op Schiermonnikoog geweest, en het viel mij op dat in lijn 163 Groningen - Lauwersoog niemand de buschauffeur groet als ze instappen. Is dat de nieuwe mode? :?
Veel mensen doen het in Groningen inderdaad niet. Maar goed, zoveel moeite is het toch ook weer niet om even hallo te zeggen als je binnenkomt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Caspar »

Ja dat viel me een aantal jaar geleden al op toen ik in Groningen woonde. In regio Alkmaar/Hoorn etc groeten mensen de chauffeur eigenlijk (bijna) altijd. En bij het uitstappen ook meestal wel. In Groningen doet bij het uitstappen sowieso niemand het...
Waar het mee te maken heeft? Over het algemeen is de manier van omgang in het Noorden wel wat relaxter, dus dat kan het niet zijn...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door STF »

In Luxemburg zeggen de meeste reizigers alleen gedag bij het uitstappen, het instappen verloopt volledig zwijgend.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Geert »

Fles schreef:Vanmiddag dit gezien in een VIRM4:

http://www.smorgensindevroegte.nl/2011/ ... avirm4.jpg

Nooit geweten. Komt dat nog? Of waar hangen die dingen? :?
Er was een paar jaar terug een VIRM (of misschien twee) waarin als proef camera's waren geplaatst. Die camera's zijn na de proef weer weggehaald, maar de stickers zijn blijven zitten. Waarschijnlijk dezelfde trein als de proeftrein dus?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

Die sticker van Fles is neem ik aan gewoon die met de huisregels. Die VIRM (8711 geloof ik) die camera's gehad heeft had vooral allemaal extra stickers boven de deuren zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Die sticker van Fles is neem ik aan gewoon die met de huisregels.
Ja klopt.

Maar ja, hoeveel van de hoeveel treinen van NS hebben camera's aan boord? 10 van de 5000 of zo :')
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Ronald »

Hier in Innsbruck zag ik vandaag een streekbus met personenaanhanger. Nee, geen gelede dus, maar een 12 meter MAN Lion City met een aanhanger van een meter of 10, het geheel is zo'n 24 meter lang. Nog nooit gezien in ieder geval.
Helaas geen plaatje van kunnen maken, morgen eens proberen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door STF »

Ja dat is inderdaad een raar gezicht, in Luxemburg hebben we zoiets ook rondrijden: http://www.spoorgroepluxemburg.nl/busse ... er_ew_1258
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten