Dan moet je ook geen huile doen als mensen met wc-papier naar je gooien he :') En teasers zijn altijd welkom!Caspar schreef:NS doet in ieder geval zijn best zijn steentje bij te dragen aan het vormen van een politiestaat... Nu de S&V nog uitrusten met pepperspray en Teaser...
OVer je reiservaringen in september 2011
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
WC papier is meestal op in de trein, dus dat scheelt dan weer... Ik ben van mening dat iemand met een vriendelijke uitstraling eerder ontwapenend werkt dan iemand die er uit ziet als een portier van een discotheek die net promotie heeft gemaakt naar de NS, en trots met een stel handboeien, pepperspray etc loopt te paraderen door de trein...
Laatst gewijzigd door Caspar op di 13 sep 2011, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Er is ergens in Zwitserland een stad waar ze achter een trolleybus nog een trolleybus koppelen, als ware het trams zijn :')Ronald schreef:Hier in Innsbruck zag ik vandaag een streekbus met personenaanhanger. Nee, geen gelede dus, maar een 12 meter MAN Lion City met een aanhanger van een meter of 10, het geheel is zo'n 24 meter lang. Nog nooit gezien in ieder geval.
Helaas geen plaatje van kunnen maken, morgen eens proberen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Luzern dus *O*Bee schreef:Er is ergens in Zwitserland een stad waar ze achter een trolleybus nog een trolleybus koppelen, als ware het trams zijn :')
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Punctualiteit van de t31100 laat te wensen over in beide richtingen. Richting Ah noteert de trein minstens een +2 en vanuit Ah kan niet op tijd worden vertrokken richting Est en Tl. Ligt er niet een conflict met een binnenkomende trein uit de richting Ut?webguy schreef:Het begint echter patroon te zijn dat de stopper naar Tiel voor ons uit gaat en we dus +5 tot +10 krijgen en ook pas 8:09 uit Arnhem vertrekken... Als Syntus nou eens materieel/ritten op orde had...
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Geniaal idee trouwens. :) Stuk voordeliger en flexibeler dan een gelede bus. :pos:STF schreef:Ja dat is inderdaad een raar gezicht, in Luxemburg hebben we zoiets ook rondrijden: http://www.spoorgroepluxemburg.nl/busse ... er_ew_1258
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ik vermoed dat de werkzaamheden roet in het eten gooien, de t3121 kreeg in Arnhem ook het meest oostelijke spoor (gezien ri. Nm, vanuit Arnhem, naast de diveunder dus) en mocht daarna terug over de wissels ri. Nmwaldo79 schreef:Punctualiteit van de t31100 laat te wensen over in beide richtingen. Richting Ah noteert de trein minstens een +2 en vanuit Ah kan niet op tijd worden vertrokken richting Est en Tl. Ligt er niet een conflict met een binnenkomende trein uit de richting Ut?
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Richting Ah snap ik niet, gezien een keurige 8-minuten kering in Tl opzich genoeg zou moeten zijn.waldo79 schreef:Punctualiteit van de t31100 laat te wensen over in beide richtingen. Richting Ah noteert de trein minstens een +2 en vanuit Ah kan niet op tijd worden vertrokken richting Est en Tl. Ligt er niet een conflict met een binnenkomende trein uit de richting Ut?
Richting Tl: de s31100 moet meen ik wachten totdat de s3000 ut Hdr binnen is (beide over spoor 24). Kan de vertrekvertragingen verklaren.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Waarom kunnen ze lijn 11 in Groningen niet gewoon weer 6x per uur laten rijden. Zat in die bus rond half twaalf richting het centrum en de bus zat nu al vol. Het is toch een beetje apart dat ze om half twaalf al weer versterkingsbussen moeten laten rijden omdat de lijn overbelast is.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Het is best bijzonder als het GVB wegens werkzaamheden een aparte plattegrond maakt, maar dit keer zijn de omleidingen zo grootschalig dat het wel nodig is Klik
Het is te hopen dat tijdens deze periode geen hinder is in het oosten van het centrum, want 8 lijnen is al te veel op het Weteringcircuit, maar 10 lijnen wordt een ongelofelijke chaos
Het is te hopen dat tijdens deze periode geen hinder is in het oosten van het centrum, want 8 lijnen is al te veel op het Weteringcircuit, maar 10 lijnen wordt een ongelofelijke chaos
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ik tel er anders maar 8 en zonder omleiding 6.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Goed lezen, als er problemen zijn in het oosten van het centrum, want dan krijg je 9 en 14 er ook bij. Dan heb je op het Weteringcircuit een gridlock.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ik heb lijn 2/3/5/12 aangevraagd voor volgende week. Lekker op handbediening omleiding rijden. :D
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Waarom gaat tram 2 een rondje Haarlemmermeercircuit maken. Er liggen toch sporen van de Zeilweg naar de Amstelveenseweg?
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ehm, nee dus. Niet vanaf de Overtoom. Daar kun je alleen rechtdoor richting Haarlemmermeercircuit.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Nou is het in de Nederlandse Citaro geledes al een kabaal wanneer je helemaal achterin zit, bovenop de motor maar die kunnen door de begrenzer niet harder dan zo'n 95 km/u dus is het nog enigzins te doen met het lawaai maar ik zat vanmiddag in een Luxemburgse Citaro gelede die zowat een kwartier vertraging had opgelopen dus toen we eenmaal de stad uit waren en de snelweg opdraaiden trapte de chauffeur het gas vol in, met naar schatting zo'n 125 km/u en 100 tot 115 decibel in de bus aan motorlawaai scheurden we over de weg. Je zou onmogelijk nog een gesprek bij die herrie kunnen voeren...
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ik heb zo'n Trolley met aanhangwagen wel eens vaker in Zwitserland zien rijden, bijv. in het Glattal-gebied ten noorden van Zürich. Ziet er bizar uit, helaas geen foto van kunnen maken. Ding was al weer weg voordat ik mijn camera tevoorschijn getoverd had.Fles schreef:Luzern dus *O*Bee schreef:Er is ergens in Zwitserland een stad waar ze achter een trolleybus nog een trolleybus koppelen, als ware het trams zijn :')
http://www.smorgensindevroegte.nl/2011/ ... hanger.jpg
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Had je ook dat plaatje met die pictogram van zwangere dame op de foto mogen zetten, ik zag ze zelf laatst ook bij stom toeval, had er ook niets van gehoord dat die huisregel stickers vernieuwd zouden worden.Fles schreef:Vanmiddag dit gezien in een VIRM4:
Nooit geweten. Komt dat nog? Of waar hangen die dingen? :?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ah, de stickers zijn helemaal vernieuwd. Ik zag van het weekend op die stickers bij het stukje over de vervoersbewijzen alleen een OV-Chipkaart staan, ik dacht dat het al maanden zo was, maar blijkbaar is het nieuw.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Soms moet je gewoon je deuren dicht gaan gooien want anders kom je nooit meer weg, reizigers trekken zich niets aan van een fluitsignaal, dus blijven instappen, want ze MOETEN mee, natuurlijk is het wel extra goed opletten dat er niemand echt tussen zit voor je eigen deur gaat sluiten.Caspar schreef:Nee dan mag je niet meer instappen, maar tussen het fluitsignaal (wat ik alleen van de deuren hoorde) en het sluiten van de deur zat misschien 5 seconden. Aangezien er ook kinderwagens etc naar binnen gingen enzo vind ik het tamelijk asociaal om op deze manier te vertrekken, want voor je het weet staan bijvoorbeeld de ouders nog op het perron terwijl de kinderwagen al op het balkon staat en de trein wegrijdt. En het is natuurlijk niet leuk als je met een groepje op reis bent, persoon 1 is ingestapt, persoon 2 stapt in op het automatische fluitsignaal, persoon 3 kan er nog net bijspringen en persoon 4 blijft in zijn eentje achter op het perron. Zo ging het nu.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Dat mensen zich soms niks meer aantrekken van het fluitsignaal is voor een deel ook oorzaak-gevolg. De sluitfluit van met name ICRm wordt veelvuldig gebruikt als poging om mensen sneller te laten instappen wanneer het weer even duurt door een slechte spreiding. Zeker wanneer men al begint met die sluitfluit als nog niet eens bij alle deuren iedereen is uitgestapt, blijft er van de oorspronkelijke functie weinig meer over.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ook hier geldt weer dat je op een gegeven moment keuzes moet maken, of je gebruikt het als attentiesignaal, om de reizigers aan te sporen, of je blijft op je dooie gemak wachten tot iedereen bij zijn/haar favoriete deur is ingestapt en de vertraging alsmaar oploopt. En het al gaan fluiten terwijl er een hele kudde staat te wachten om in te stappen, terwijl er nog reizigers uitstappen is om te proberen ze te bewegen naar de volgende deur waar niemand meer staat of in of uitstapt.Raymond schreef:Dat mensen zich soms niks meer aantrekken van het fluitsignaal is voor een deel ook oorzaak-gevolg. De sluitfluit van met name ICRm wordt veelvuldig gebruikt als poging om mensen sneller te laten instappen wanneer het weer even duurt door een slechte spreiding. Zeker wanneer men al begint met die sluitfluit als nog niet eens bij alle deuren iedereen is uitgestapt, blijft er van de oorspronkelijke functie weinig meer over.
En wees blij dat we het nog zo doen! Ze willen immers dat we 10 tot 15 sec voor tijd de deuren sluiten en gaan rijden op het springen van de klok. zonder het attentiesignaal zouden er heel wat kuddedieren achterblijven!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Dat is echt onzinnig als je het mij vraagt. Is dat beleid inmiddels niet alweer afgeschaft?Ennes schreef:En wees blij dat we het nog zo doen! Ze willen immers dat we 10 tot 15 sec voor tijd de deuren sluiten en gaan rijden op het springen van de klok. zonder het attentiesignaal zouden er heel wat kuddedieren achterblijven!
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Anderzijds, vrijdagavond vertrok ik met een s8800 uit Leiden waarbij de conducteur het niet nodig vind bij vertrek te fluiten. Een minuut voor vertrek kwam hij de trein uit aan de kant van de schuifdeuren. Hij keek eens rustig of er nog mensen aan het instappen waren. Keek vervolgens rustig naar de klok. Keek of er nog iemand de trap op kwam lopen, deed vervolgens alle deuren dicht behalve zijn deur, zag dat er niemand de trap op kwam en sloot zijn deur. In die tijd heb ik hem niet zien en horen fluiten, en van ICM fluiten de deuren ook niet :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Nog een paar dagen wachten dan fluiten ICMm´s ook ;)Bee schreef:Anderzijds, vrijdagavond vertrok ik met een s8800 uit Leiden waarbij de conducteur het niet nodig vind bij vertrek te fluiten. Een minuut voor vertrek kwam hij de trein uit aan de kant van de schuifdeuren. Hij keek eens rustig of er nog mensen aan het instappen waren. Keek vervolgens rustig naar de klok. Keek of er nog iemand de trap op kwam lopen, deed vervolgens alle deuren dicht behalve zijn deur, zag dat er niemand de trap op kwam en sloot zijn deur. In die tijd heb ik hem niet zien en horen fluiten, en van ICM fluiten de deuren ook niet :)
Maar als er helemaal niemand staat of aankomt lopen, dan is het geven van een fluitsignaal ook volkomen overbodig natuurlijk, ik fluit dan ook nooit
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten