SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door Michael 1988 »

SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Geplaatst op: 13-09-2011

De SP is verbaasd dat de problemen rondom de falende OV-chipkaart in de tramtunnel nog steeds niet zijn opgelost. Inmiddels heeft SP-raadslid Bart van Kent via schriftelijke vragen opheldering gevraagd aan het Haagse gemeentebestuur.

Bron: http://www.infothuis.tv/index.php?s=3&c=39989&l=01
____________________________________________________

Tja langleve de OV-sh*tkaart. Dat ze zoiets niet hebben kunnen vinden in Rotterdam, waar dat ding al jaren dienst doet in de metro. :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door Suus »

Er is wel een belangrijk verschil tussen de chipkaart in de Rotterdamse metro en in de Haagse tram!

In Rotterdam zijn er vaste poortje, in Den Haag checkt de reiziger in- en uit in het voertuig. Dat is echter nog geen reden dat het dan maar fout moet gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door Michael 1988 »

Sorry bedoelde onderandere de metro, maar ook de tram en zo. Maar ik weet niet of die dingen daar ook te maken hebben met tunnels.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door Geert »

Wel typisch, ik heb er nog nooit last van gehad als ik uitcheckte in de tramtunnel bij Spui of Grote Markt. Het zal vast eens mis gaan, maar over hoeveel mislukte transacties per dag of per jaar gaat het? Is het in de tramtunnel significant meer dan bij andere trajecten?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door Michael 1988 »

Dat weet ik niet, maar volgens het artikel zijn meerdere mensen gedupeerd, dus waarschijnlijk meerdere lijnen. Maar het was een opvallend artikel over de OV-kaart
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door Daniel »

Vind 't wel opvallend dat men het hier over teveel afgeschreven saldo heeft. Ik heb er namelijk wel een keer last van gehad, maar dat leverde me een ritje van 4 cent op :mrgreen: Reisde van de Brouwersgracht naar het centraal station, maar bij het uitchecken dachten de cico's dat de tram nog bij halte Grote Markt was :wink:

Als het de andere kant op dus al misgaat, dan zou het hooguit zo zijn dat bij een checkin op het ene tunnelstation de cico nog op het andere tunnelstation staat. Dat gaat dan om een paar cent, zo groot is die afstand immers niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door Ruben »

Het wordt anders als de cico zou uitschakelen als het zijn locatie niet meer kan zien, waardoor je niet kan uitchecken en 4 euro kwijt bent. Misschien is dat aan de hand?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door Klaasje »

Ruben schreef:Het wordt anders als de cico zou uitschakelen als het zijn locatie niet meer kan zien, waardoor je niet kan uitchecken en 4 euro kwijt bent. Misschien is dat aan de hand?
Bij Connexxion is de gps alleen een correctiemethode t.o.v. het aantal asomwentelingen. Ik mag hopen dat het bij de HTM ook zo werkt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door Vinny »

Is hier sprake van een systeemfout? Als de gps niet werkt in de tunmel en de terugvaloptie is ontoereikend dqn moet er wat gebeuren. Ik heb helaas geen ervaring met de tramtunnel sinds je kunt chippen in de Hofstad...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door Geert »

Zoals ik al schreef, bij mij is het tot nu toe altijd goed gegaan. De halteafroep werkt ook gewoon in de tramtunnel. De keren dat ik bij HTM meemaakte dat de tram niet wist op welke halte we stonden kon ik gewoon in- en uitchecken maar betaalde ik alleen het basistarief, de cico werd dus niet uitgeschakeld.

Ik geloof best dat er wel eens wat mis gaat, maar ik vraag me af hoe groot die problemen nu werkelijk zijn.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door Ruben »

Inderdaad een vreemd verhaal van SP. Er lijkt niets ergs aan de hand, je zult immers nooit teveel betalen als het systeem nog op de vorige halte steekt, of er alleen het basistarief betaald wordt. In Amsterdam heb ik het ook nog geregeld dat de cico's onbekende haltes registreren, betaal dan enkel 79 cent. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: SP: OV-chipkaart faalt nog steeds in Haagse tramtunnel

Bericht door hauptbahnhof »

Dat moeten gisteren veel mensen hebben gehad bij mij de in tram. Had vanaf Spui tot Insulindeweg geen GPS-ontvangst. Scheelt nogal kilometers.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 73 gasten