In de UK zie je bij genoeg bedrijven die 30 á 45 seconden van te voren al beginnen met het sluiten van de deuren.. Da's misschien een beetje teveel van het goede.Ennes schreef:En wees blij dat we het nog zo doen! Ze willen immers dat we 10 tot 15 sec voor tijd de deuren sluiten en gaan rijden op het springen van de klok. zonder het attentiesignaal zouden er heel wat kuddedieren achterblijven!
OVer je reiservaringen in september 2011
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
maar we hebben het hier niet over de UK, ik heb ook nog nooit zo erg het kuddegedrag van de Nederlandse reiziger gezien.Stefan schreef:In de UK zie je bij genoeg bedrijven die 30 á 45 seconden van te voren al beginnen met het sluiten van de deuren.. Da's misschien een beetje teveel van het goede.Ennes schreef:En wees blij dat we het nog zo doen! Ze willen immers dat we 10 tot 15 sec voor tijd de deuren sluiten en gaan rijden op het springen van de klok. zonder het attentiesignaal zouden er heel wat kuddedieren achterblijven!
Vandaag ook weer, schelden en tieren over geen zitplaats en moeten staan in de gangpaden, terwijl je in de achterste 2 bakken een kanon kon afschieten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Wat is er zo onzinnig aan?Geert schreef:Dat is echt onzinnig als je het mij vraagt. Is dat beleid inmiddels niet alweer afgeschaft?Ennes schreef:En wees blij dat we het nog zo doen! Ze willen immers dat we 10 tot 15 sec voor tijd de deuren sluiten en gaan rijden op het springen van de klok. zonder het attentiesignaal zouden er heel wat kuddedieren achterblijven!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Wat slaat een Setra bus ontzettend overdreven alarm wanneer er met de deur(en) open wordt gereden; vanmiddag stond onze bus in de weg op een busstation voor een andere bus die eerder weg moest dus de chauffeur reed even een stukje over het busstation terwijl de deur nog openstond, direct algemene storingsmelding (oranje) en ernstige storingsmelding (rood) levensgroot op het dashboard knipperen samen met een alarmtoon. Toen we een stukje verderop weer stilstonden heeft het nog minstens tien seconden geduurd eer de lampjes eindelijk weer uit gingen en de alarmtoon ophield.
MAN en Mercedes bussen slaan veel minder overdreven alarm terwijl die laatste toch uit dezelfde fabriek komt. (Het is in Luxemburg tamelijk gebruikelijk om eerst van de halte weg te rijden en daarna pas de deuren te sluiten dus ik weet van de meeste busmerken en modellen onderhand wel hoe het dashboard erop reageert.)
MAN en Mercedes bussen slaan veel minder overdreven alarm terwijl die laatste toch uit dezelfde fabriek komt. (Het is in Luxemburg tamelijk gebruikelijk om eerst van de halte weg te rijden en daarna pas de deuren te sluiten dus ik weet van de meeste busmerken en modellen onderhand wel hoe het dashboard erop reageert.)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Tja, da's zo raar niet.... als de stopplaats elke dag weer een verassing is. Reizigers verspreiden zich best wel, grote kans dat als de trein op de juiste plek staat er ineens amper staanplaatsen zijn (gisteren bewijs hiervan gezien )Vandaag ook weer, schelden en tieren over geen zitplaats en moeten staan in de gangpaden, terwijl je in de achterste 2 bakken een kanon kon afschieten.
Had trouwens vorige week nog een trein die niet alleen voor vertrektijd de procedure begon, maar zelfs 30 seconden te vroeg vertrok...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Dacht ik vanmorgen, mooi, nog net de t2818 gehaald en vervolgens ook nog de eigenlijk onmogelijke overstap op lijn 47 in Utrecht... worden we bij het Anne Frankplein alsnog ingehaald door de volgende bus. De chauffeur die die rit op 47 eigenlijk had moeten rijden bleek namelijk uit bed gebeld te zijn en pakte daar alsnog z'n dienst op. Tja, kan gebeuren
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ik had het niet over jou specifieke Utrecht gebeurenDaniel schreef:Tja, da's zo raar niet.... als de stopplaats elke dag weer een verassing is. Reizigers verspreiden zich best wel, grote kans dat als de trein op de juiste plek staat er ineens amper staanplaatsen zijn (gisteren bewijs hiervan gezien )Vandaag ook weer, schelden en tieren over geen zitplaats en moeten staan in de gangpaden, terwijl je in de achterste 2 bakken een kanon kon afschieten.
Had trouwens vorige week nog een trein die niet alleen voor vertrektijd de procedure begon, maar zelfs 30 seconden te vroeg vertrok...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Roep je dat eigenlijk in zo'n geval om? Dan kunnen reizigers alsnog een zitplaats zoeken en weten een volgende keer waar ze kunnen instappen voor een zitplaats.Ennes schreef:Vandaag ook weer, schelden en tieren over geen zitplaats en moeten staan in de gangpaden, terwijl je in de achterste 2 bakken een kanon kon afschieten.
Het zou ook nog steeds mooi zijn als NS op de CTA bakken zou zetten hoe lang treinen zijn; die digitale zijn daar nu mooi geschikt voor.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Sommige HCs denken overigens ook dat de reizigers zich niet verspreid hebben, terwijl dat wel degelijk zo is. Ooit een omroep gehoord bestemd voor de reizigers die voorin stonden dat er achterin nog ruim voldoende plek was. Ik en andere reizigers voorin keken om zich heen en dachten collectief: welke staande reizigers? (trein was daar toen nog nieteens zitvol)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Hahahahaha ja inderdaad :D Ik hoef echt NOOIT te staan en ik reis zoveel op drukke trajecten in de spits.Ennes schreef:maar we hebben het hier niet over de UK, ik heb ook nog nooit zo erg het kuddegedrag van de Nederlandse reiziger gezien.Stefan schreef:In de UK zie je bij genoeg bedrijven die 30 á 45 seconden van te voren al beginnen met het sluiten van de deuren.. Da's misschien een beetje teveel van het goede.Ennes schreef:En wees blij dat we het nog zo doen! Ze willen immers dat we 10 tot 15 sec voor tijd de deuren sluiten en gaan rijden op het springen van de klok. zonder het attentiesignaal zouden er heel wat kuddedieren achterblijven!
Vandaag ook weer, schelden en tieren over geen zitplaats en moeten staan in de gangpaden, terwijl je in de achterste 2 bakken een kanon kon afschieten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Waarom moet de trein wegrijden wanneer de secondewijzer op 0 springt? Ik zou het logisch vinden als er dan gefloten wordt, de officiële vertrektijd is dan het moment waarop je niet meer in kunt stappen en niet een halve minuut daarvoor.Ennes schreef:Wat is er zo onzinnig aan?Geert schreef:Dat is echt onzinnig als je het mij vraagt. Is dat beleid inmiddels niet alweer afgeschaft?Ennes schreef:En wees blij dat we het nog zo doen! Ze willen immers dat we 10 tot 15 sec voor tijd de deuren sluiten en gaan rijden op het springen van de klok. zonder het attentiesignaal zouden er heel wat kuddedieren achterblijven!
Over de reizigersverdeling: er zit nogal eens wat variatie in de materieellengte, het gebeurt best vaak dat ik me netjes aan het einde van het perron opstel en dat er ineens een trein aan komt zetten die de helft van de normale lengte is. Ja, gek dat er dan veel mensen voorin in willen stappen... Maar goed, die discussie is hier volgens mij wel eens vaker gevoerd.
Irritanter is het dat sommige mensen al voor de deur gaan staan als je nog uit moet stappen. Sinds een paar maanden reis ik elke dag naar Woerden en het valt echt op dat 's ochtends daar iedereen al voor de deur gaat staan terwijl ik nog uit moet stappen. Irritant! :X
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ik had het hier niet over een uitzondering, kan je genoeg voorbeelden geven waarbij men bijvoorbeeld massaal in de achterste bak stapt, terwijl het er altijd minimaal 3 zijn, en er in de voorste bakken dus voldoende plek is, maar goed... het is en blijft natuurlijk altijd de schuld van "die KUT NS" waarom zou je als reiziger immers de hand in eigen boezem steken, als je lekker kan kankeren op een ander!Geert schreef:Waarom moet de trein wegrijden wanneer de secondewijzer op 0 springt? Ik zou het logisch vinden als er dan gefloten wordt, de officiële vertrektijd is dan het moment waarop je niet meer in kunt stappen en niet een halve minuut daarvoor.Ennes schreef:Wat is er zo onzinnig aan?Geert schreef:Dat is echt onzinnig als je het mij vraagt. Is dat beleid inmiddels niet alweer afgeschaft?Ennes schreef:En wees blij dat we het nog zo doen! Ze willen immers dat we 10 tot 15 sec voor tijd de deuren sluiten en gaan rijden op het springen van de klok. zonder het attentiesignaal zouden er heel wat kuddedieren achterblijven!
Over de reizigersverdeling: er zit nogal eens wat variatie in de materieellengte, het gebeurt best vaak dat ik me netjes aan het einde van het perron opstel en dat er ineens een trein aan komt zetten die de helft van de normale lengte is. Ja, gek dat er dan veel mensen voorin in willen stappen... Maar goed, die discussie is hier volgens mij wel eens vaker gevoerd.
Irritanter is het dat sommige mensen al voor de deur gaan staan als je nog uit moet stappen. Sinds een paar maanden reis ik elke dag naar Woerden en het valt echt op dat 's ochtends daar iedereen al voor de deur gaat staan terwijl ik nog uit moet stappen. Irritant! :X
En wat betreft de vertrektijd, de naam zegt het al "VERTREKTIJD" de tijd waarop de trein VERTREKT. maar goed hier kunnen we ook weer een oneindige discussie over gaan laten losbarsten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ja en we vegen tegenwoordig ook de reet van de reiziger af als ze naar toilet zijn geweest! en nemen iedereen bij het handje mee.Reiziger Delft schreef:Roep je dat eigenlijk in zo'n geval om? Dan kunnen reizigers alsnog een zitplaats zoeken en weten een volgende keer waar ze kunnen instappen voor een zitplaats.Ennes schreef:Vandaag ook weer, schelden en tieren over geen zitplaats en moeten staan in de gangpaden, terwijl je in de achterste 2 bakken een kanon kon afschieten.
Het zou ook nog steeds mooi zijn als NS op de CTA bakken zou zetten hoe lang treinen zijn; die digitale zijn daar nu mooi geschikt voor.
Als er een hele kudde bij 1 deur staat te drommen, en je fluit, kijken ze langs een trein waar niemand meer bij de deuren staat te wachten om in te kunnen stappen, en vervolgens blijven ze bij het zelfde deurtje drommen om binnen te kunnen komen. Een enkeling die is slim en loopt naar de volgende deur en kan gewoon ademhalen tijdens de rit.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Als een conducteur gaat fluiten loop ik juist NIET naar een andere deur om te voorkomen dat de deuren dichtgaan terwijl ik halverwege ben.
Daarnaast betekent een fluit 'niet meer instappen'. Conducteurs moeten dat niet te pas en te onpas gaan misbruiken om reizigers te gaan ophitsen. Hoe weet je als reiziger dan nog wanneer je niet meer mag instappen en wanneer je moet instappen? Een conducteur kan gewoon omroepen in de trein en de servicemedewerkers op het perron kunnen ook reizigers sturen.
Daarnaast betekent een fluit 'niet meer instappen'. Conducteurs moeten dat niet te pas en te onpas gaan misbruiken om reizigers te gaan ophitsen. Hoe weet je als reiziger dan nog wanneer je niet meer mag instappen en wanneer je moet instappen? Een conducteur kan gewoon omroepen in de trein en de servicemedewerkers op het perron kunnen ook reizigers sturen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ja, het gebeurt nu ook dat een hoop reizigers in de achterste bak willen en nee, dat is niet de schuld van NS. Maar volgens mij is het niet het merendeel van de reizigers dat altijd maar bij de trap staat te wachten, dus ik vind het te gemakkelijk om ze allemaal maar over 1 kam te scheren.Ennes schreef:Ik had het hier niet over een uitzondering, kan je genoeg voorbeelden geven waarbij men bijvoorbeeld massaal in de achterste bak stapt, terwijl het er altijd minimaal 3 zijn, en er in de voorste bakken dus voldoende plek is, maar goed... het is en blijft natuurlijk altijd de schuld van "die KUT NS" waarom zou je als reiziger immers de hand in eigen boezem steken, als je lekker kan kankeren op een ander!
Andersom gebeurt het ook vaak zat dat de positie en lengte van een trein sterk varieert (zie Utrecht bijvoorbeeld), en daar zou NS wel iets aan kunnen doen.
Laten we dat maar niet doen inderdaad, want zo belangrijk is het nou ook weer niet. ;)En wat betreft de vertrektijd, de naam zegt het al "VERTREKTIJD" de tijd waarop de trein VERTREKT. maar goed hier kunnen we ook weer een oneindige discussie over gaan laten losbarsten.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Vandaag in de t5020 2xV ipv DDAR. Jee, dat had ik ook al een tijd niet meer meegemaakt, zo'n geprop al vanaf Zwd...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Gisteren (donderdag 15 september) reed ik voor de lol eens een keer mee met lijn 220 (220Xpress) in 's-Hertogenbosch. Wat me maandag opviel was dat opeens de opstaphalte verplaatst was van perron A op het busstation naar de treintaxistandplaats bij de taxistandplaatsen. Nu reed de bus zijn gewone route en langs zijn gewone haltes, maar bij de splitsing van de straten "Achter de Boogaard" en de "Vughterstraat", stak iemand doodleuk zijn hand op om daar in te stappen. Een plek waar geen halte staat en de dichtsbijzijnde halte zich ongeveer 200m verderop bevindt (voor deze lijn tenminste). Nu weet ik dat de meeste 200-nummers hier in Noord-oost Brabant bestemd zijn voor buurtbussen, maar deze lijn was geen buurtbus. De chauffeur stopte om de man in te laten stappen en sprak de man erop aan dat op dat punt zich geen halte bevindt. De man antwoordde daarop dat hij daar wel kon opstappen en van niets weet. Nou kende de chauffeur deze man al, omdat die daar al vaker op probeerde te stappen, ongeveer 3x per dag mee rijdt met deze lijn en bij het minste en geringste al begint te klagen (dit is volgens de chauffeur en een medepassagier die vaker meereisde met de bus). De man was er niet tevreden mee, stapte weer uit en wensde de chauffeur een onprettige dag en ging een klacht indienen. Nou heb ik dat van op een plek in- en uitstappen waar geen bushalte ligt alleen meegemaakt bij de buurtbus, incidenten en bij Son en Breugel wanneer de brug open stond, maar om te gaan liegen, moeilijk te gaan doen en nog te gaan beledigen ook op het feit dat de chauffeur stopt waar die niet mag stoppen vindt ik wel erg overdreven.
Weet niet of iemand dit nog meer mee heeft gemaakt. Ik moet wel even bijzetten dat het ging om een oudere man (denk over de 60 heen) en dus geen jongvolwassen of zo.
Weet niet of iemand dit nog meer mee heeft gemaakt. Ik moet wel even bijzetten dat het ging om een oudere man (denk over de 60 heen) en dus geen jongvolwassen of zo.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Even twee opvallende dingen:
1. Waarom staan treinen wel eens 'scheef'? Ik kan mij best voorstellen dat het bij een station wordt gedaan om een eventueel groot gat met het perron te 'overbruggen', maar soms (vooral bij de VIRM's) wordt het gedaan als de trein langzaam rijdt of voor een station stilstaat. Waarom is dat zo en doet de machinist dit?
2. Het is mij een paar keer opgevallen dat vlak voor het binnenrijden van de s3000 op Sloterdijk (gezien vanaf het perron en in de avonduren), er vonken van de bovenleiding af lijken te vliegen. Hoort dit?
1. Waarom staan treinen wel eens 'scheef'? Ik kan mij best voorstellen dat het bij een station wordt gedaan om een eventueel groot gat met het perron te 'overbruggen', maar soms (vooral bij de VIRM's) wordt het gedaan als de trein langzaam rijdt of voor een station stilstaat. Waarom is dat zo en doet de machinist dit?
2. Het is mij een paar keer opgevallen dat vlak voor het binnenrijden van de s3000 op Sloterdijk (gezien vanaf het perron en in de avonduren), er vonken van de bovenleiding af lijken te vliegen. Hoort dit?
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Is het spoor dan niet gewoon schuin aangelegd? Op sommige stukken spoor is het spoor schuin gelegd (verkanting heet dat) zodat je sneller door een bocht kunt rijden. Bij station Delft merk je dat bijvoorbeeld, als je in de stoptrein zit hangt de trein erg naar links of naar rechts. Als je in de intercity zit ook, maar die rijdt zo snel door dat je dat niet merkt.VIRM schreef:Even twee opvallende dingen:
1. Waarom staan treinen wel eens 'scheef'? Ik kan mij best voorstellen dat het bij een station wordt gedaan om een eventueel groot gat met het perron te 'overbruggen', maar soms (vooral bij de VIRM's) wordt het gedaan als de trein langzaam rijdt of voor een station stilstaat. Waarom is dat zo en doet de machinist dit?
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Dat kan gebeuren. Liever niet natuurlijk maar het sleepstuk van de pantograaf is verwisselbaar en kan op sommige plekken beschadigd zijn. Ten tweede heb je isolatoren die twee stroomstukken van elkaar scheiden (op stations) die niet geschikt zijn voor hoge snelheden en daar kunnen (helemaal bij vertrek) flinke vonken van loskomen.VIRM schreef:2. Het is mij een paar keer opgevallen dat vlak voor het binnenrijden van de s3000 op Sloterdijk (gezien vanaf het perron en in de avonduren), er vonken van de bovenleiding af lijken te vliegen. Hoort dit?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Het achtste wereldwonder vond vandaag plaats op Utrecht Centraal: de t12759 stopte én waar 'ie hoort te stoppen én was ook nog eens op volle sterkte voor de vrijdagmiddagspits :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Bij Sloterdijk is de plaatselijke snelheid 120 km/h als ik me niet vergis. Die Isolatoren (leidingonderbrekers als ik me niet vergis) komen bij mijn weten alleen voor in 40 km/h gebieden. Bij hogere snelheden wordt gebruik gemaakt van een zogenaamde "open-spaninrichting" voor een bovenleidingssectiescheiding. (Doet er iemand mee met scrabble?)deadlock schreef:Dat kan gebeuren. Liever niet natuurlijk maar het sleepstuk van de pantograaf is verwisselbaar en kan op sommige plekken beschadigd zijn. Ten tweede heb je isolatoren die twee stroomstukken van elkaar scheiden (op stations) die niet geschikt zijn voor hoge snelheden en daar kunnen (helemaal bij vertrek) flinke vonken van loskomen.VIRM schreef:2. Het is mij een paar keer opgevallen dat vlak voor het binnenrijden van de s3000 op Sloterdijk (gezien vanaf het perron en in de avonduren), er vonken van de bovenleiding af lijken te vliegen. Hoort dit?
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Vocht (of ijs) aan de bovenleiding is ook een mogelijkheid.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Bof jij ff... hij ligt op 3x woordwaardeKlaasje schreef:Bij Sloterdijk is de plaatselijke snelheid 120 km/h als ik me niet vergis. Die Isolatoren (leidingonderbrekers als ik me niet vergis) komen bij mijn weten alleen voor in 40 km/h gebieden. Bij hogere snelheden wordt gebruik gemaakt van een zogenaamde "open-spaninrichting" voor een bovenleidingssectiescheiding. (Doet er iemand mee met scrabble?)deadlock schreef:Dat kan gebeuren. Liever niet natuurlijk maar het sleepstuk van de pantograaf is verwisselbaar en kan op sommige plekken beschadigd zijn. Ten tweede heb je isolatoren die twee stroomstukken van elkaar scheiden (op stations) die niet geschikt zijn voor hoge snelheden en daar kunnen (helemaal bij vertrek) flinke vonken van loskomen.VIRM schreef:2. Het is mij een paar keer opgevallen dat vlak voor het binnenrijden van de s3000 op Sloterdijk (gezien vanaf het perron en in de avonduren), er vonken van de bovenleiding af lijken te vliegen. Hoort dit?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
's Hertogenbosch Oost is hier ook een leuk voorbeeld van.Geert schreef:Is het spoor dan niet gewoon schuin aangelegd? Op sommige stukken spoor is het spoor schuin gelegd (verkanting heet dat) zodat je sneller door een bocht kunt rijden. Bij station Delft merk je dat bijvoorbeeld, als je in de stoptrein zit hangt de trein erg naar links of naar rechts. Als je in de intercity zit ook, maar die rijdt zo snel door dat je dat niet merkt.VIRM schreef:Even twee opvallende dingen:
1. Waarom staan treinen wel eens 'scheef'? Ik kan mij best voorstellen dat het bij een station wordt gedaan om een eventueel groot gat met het perron te 'overbruggen', maar soms (vooral bij de VIRM's) wordt het gedaan als de trein langzaam rijdt of voor een station stilstaat. Waarom is dat zo en doet de machinist dit?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten