Mag ik even kwijt #92

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door lint41 »

Hmm, hoe komt Facebook erbij:
Melding op Facebook schreef:...gebruikt zijn profiel om details over haar leven en ervaringen met zijn vrienden te delen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Michael »

Wat een werkdag had ik gisteren. Ik heb gewerkt van 10.30 gisterochtend tot 4.30 vanochtend
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

Ow, als dat alles is valt het reuze mee... :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Wie heeft er woensdagmiddag 21 sept tijd en zin tegelijk om in Dv te helpen met het uitladen van wat meubels en ze naar de woonkamer te sjouwen? Ik heb wel een inlader in Utrecht, maar die kan alleen maar smorgens, vandaar :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door deadlock »

Quelle heure?

Het is in amsterdam trouwens aangenamer dan in Dv/Zl
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Quelle heure?
Moeilijk in te schatten. denk vanaf 13:00 maar kan ook wel 14:00 worden.

Tot einde dienst :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door deadlock »

Oei dat wordt lastig denk ik. Ik kom er op terug!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Hmm, okee, ik hoor het wel :)

Mijn vurig gewenste kabeltjes zijn trouwens eindelijk binnen *O* Dus die ga ik zondag meteen even plaatsen en dan heeft het hele huis internet. Cat 6 bedraad, 100 Mbit. As it should be 8-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Plestik tuinstoelen op de betonnen vloer, maar wat was het gezellig gisteren :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Daantje »

Waarom gaat altijd alles in huis tegelijk stuk? M'n oven was al niet zo goed meer maar die heb ik nu helemaal afgeschreven, gelukkig heb ik nog een combi-oven/magnetron waarvan de oven ook niet tegenvalt (ging zelfs iets te hard met m'n pizza). M'n waterkoker lekt waardoor er steeds water op het plateau staat en dat vind ik een beetje gevaarlijk worden dus morgen maar ff een nieuwe scoren, heb er al eentje op het oog die erg lijkt op die ik nu heb en die heeft zeven jaar lang dagelijks trouwe dienst gedaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Daniel »

Hmm, hier gaat juist alles achter elkaar aan stuk... krijg steeds minder licht boven m'n aanrecht :P Inmiddels nog maar 3 van de 8 spotjes, wordt hoog tijd wat te vervangen nu het ook weer sneller donker wordt.
En recenter ook nog een lek nabij m'n balkon, maar daarin ben ik niet de enige in het complex (en de buitenmuur en plafonds vallen onder de VvE, dat scheelt ook in 't geregel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

Wij hebben boven de bar vier halogeenspotjes waarvan er laatst drie vrijwel tegelijkertijd stuk gingen, ook wel beetje erg toeval want normaal gesproken is het elke maand eentje (ze branden vrij veel uur per dag en gaan niet zo lang mee dus het is elke paar weken wisselen).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Sinds ik begonnen ben op mijn werk, in maart 2010 is er pas twee keer een lamp kapot gegaan. Een spaarlamp en een tl-buis :) Hoe vaak het kopieerapparaat kapot is gegaan weet ik ondertussen echt niet meer, zeker nu ik er twee tegelijk heb.

En nu kreeg ik te horen dat ik over 7 weken doorstroom naar uitzendkracht type B. Het enige wat ik weet is dat ik dan niet meer op basis van een 0-urencontract werk, maar een 1-uurscontract krijg, maar wat het verder inhoud moet ik toch nog maar eens navragen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

Gisteren had ik trouwens nog een bijna aanrijding met een bus, die halvegare buschauffeur reed gewoon in volle vaart door een bocht en door de grote draaicirkel van die 15 meter lange bussen zag ik zo de zijkant van die bus recht op me afkomen, met gillende banden kwam ik nog net optijd tot stilstand...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:En nu kreeg ik te horen dat ik over 7 weken doorstroom naar uitzendkracht type B. Het enige wat ik weet is dat ik dan niet meer op basis van een 0-urencontract werk, maar een 1-uurscontract krijg, maar wat het verder inhoud moet ik toch nog maar eens navragen :P
Het belangrijkste is, is dat zowel jij als het bedrijf waar je werkt een opzegtermijn hebben. Ze kunnen je dan niet meer van de ene op de andere dag zeggen dat ze je niet meer nodig hebben.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Michael »

Ik kreeg vandaag een brief van de mac binnen dat mijn contract met een jaar verlengd is
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

Lijkt me ook niet zo gek, jij bent zo'n gouden medewerker voor ze... :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Waarom gaat altijd alles in huis tegelijk stuk? M'n oven was al niet zo goed meer maar die heb ik nu helemaal afgeschreven, gelukkig heb ik nog een combi-oven/magnetron waarvan de oven ook niet tegenvalt (ging zelfs iets te hard met m'n pizza). M'n waterkoker lekt waardoor er steeds water op het plateau staat en dat vind ik een beetje gevaarlijk worden dus morgen maar ff een nieuwe scoren, heb er al eentje op het oog die erg lijkt op die ik nu heb en die heeft zeven jaar lang dagelijks trouwe dienst gedaan.
Dat is hier vaak ook het geval. Bij ons gaat ook vaak alles tegelijk stuk. Het lijkt wel of de apparaten het met elkaar afspreken. Dit is vaak het geval met lampen bij ons in huis, als er een gaat gaan er meer. En vaak heb ik de eer de lamp aan te de doen. En vervolgens springt hij dan kapot. Het lijkt dan wel of ik stroom in mijn handen heb.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Bee schreef:En nu kreeg ik te horen dat ik over 7 weken doorstroom naar uitzendkracht type B. Het enige wat ik weet is dat ik dan niet meer op basis van een 0-urencontract werk, maar een 1-uurscontract krijg, maar wat het verder inhoud moet ik toch nog maar eens navragen :P
Ga er vanuit dat je nog steeds even hard in je hol genaaid wordt, maar dat het moet klinken als een vooruitgang :pos:

"uitzendkracht type B" :') Mijn Hemel, hoe onpersoonlijk wil je het hebben :') Wat zeggen ze als ze je bellen? "Ja met <uitzendbureau> goeiemiddag 1277604. Over een uurtje borden wassen op Vlieland. Succes! "

Ga toch een echte baan zoeken man :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

@ Fles: hoe is het inmiddels met je keukenblad?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Daniel »

@Bee: lijkt me dat je dan in de fase bent gekomen waarin je een contract met het uitzendbureau hebt en dus in feite gedetacheerd bent bij je werk.
Hoewel me dat dan eerder type C zou lijken gezien er nog een fase tussen zit: ben zelf een jaar uitzendkracht geweest en dat was een halfjaar volgens uitzend-CAO en vervolgens overgegaan naar de CAO van de opdrachtgever.

@Fles: Op zich is uitzendwerk wel een mooi opstapje om wat werkervaring te krijgen gezien je relatief makkelijker ergens binnenkomt. Zelf dus een jaar als bovenstaand gewerkt, daarna nog een halfjaar gedetacheerd geweest via een ander bureau en uiteindelijk bij de derde werkgever via een jaarcontract op een vaste aanstelling uitgekomen. Veel contracten in korte tijd gaat trouwens ook wel hard qua salaris... in anderhalf jaar 34% erbij :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Je krijgt alleen een uitzendkracht B contract als je een X-aantal weken bij dezelfde opdrachtgever in dienst bent. De volgende stap is in principe dat je onder de CAO van de opdrachtgever te werk wordt gesteld (in mijn geval zou dat de HBO-CAO zijn), maar dat ga ik niet meer meemaken aangezien ik wel van plan ben na de kerst een andere baan te gaan zoeken. Dat weten ze bij de opdrachtgever ook, maar zolang ik geen andere baan heb ben ik er welkom. Ik zit dan in het laatste half jaar van mijn master, lijkt mij een mooi moment om me te gaan oriënteren :)

En ik voel mij absoluut geen uitgeperste uitzendkracht. De mensen van het uitzendbureau zijn goede mensen, als je vragen hebt kan je meteen contact met ze opnemen, en ook de mensen bij de opdrachtgever zijn echt supergezellig. Het is dat er een personeelsnummer van een uitzendkracht op mijn personeelspasje staat en dat ik elke week mijn uren declareer via het uitzendbureau, maar ik doe zoveel dingen dat ik geregeld de vraag krijg van collega's: ben jij een uitzendkracht dan? Terwijl op veel andere vestigingen de uitzendkrachten veel minder kunnen/mogen, er zijn van de 25 uitzendkrachten ook maar drie uitzendkrachten die echt andere dingen voor ze doen en ook in het noodgevallenrooster staan. En mijn uurloon zit bijna 3 euro boven het minimumloon. Het is dat ik niet fulltime kan werken, anders was ik wel een contract aangeboden is mij verteld, er worden alleen fulltimers in vaste dienst genomen. Tja, en dat gaat niet als je meerdere dagen per week college hebt.

En ja, ik heb wel eens anders meegemaakt. Bij de McDonald's wordt je klemgezet en gaat ze rustig dreigen. Ik ben daar ooit kwart voor zeven uit mijn bed gebeld door een manager. Ik weigerde om te komen en toen ging hij meteen dreigen dat ik geen hart voor de zaak had en dat hij stappen zou zetten met de RM. Eh, dacht het niet dus. :N En uitzendbureau's die hun inschrijfbestand gebruiken om nog net geen dwangarbeid te doen, been there, done that. Nee, ik heb het nu goed voor elkaar volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:@Fles: Op zich is uitzendwerk wel een mooi opstapje om wat werkervaring te krijgen gezien je relatief makkelijker ergens binnenkomt. Zelf dus een jaar als bovenstaand gewerkt, daarna nog een halfjaar gedetacheerd geweest via een ander bureau en uiteindelijk bij de derde werkgever via een jaarcontract op een vaste aanstelling uitgekomen. Veel contracten in korte tijd gaat trouwens ook wel hard qua salaris... in anderhalf jaar 34% erbij :P
Was die 34% bruto of netto, want dat wil nog wel eens net het verschil maken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door webguy »

Uitzendbureau's zijn echt bagger. Gelukkig weet je snel welke klussen leuk zijn en welke niet (als ze vaker voorkomen iig). Alle dingen die enigzins vast waren via het uitzendbureau liepen uit op fiasco. Beide gevallen nooit wat van gehoord. Dan ga ik wel freelancen, eeuwig gezeur. Nu eigen baas (nja, in overleg met compagnons dan), das ook heerlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Ik moet wel zeggen, ik zit bij een relatief klein uitzendbureau, niet bij een conglomeraat zoals Randstad. Ze hebben zelfs van alle medewerkers waarmee je te maken kan hebben (dan zijn er zes) een foto op hun website staan :P

Mensen die op het Roeterseiland hebben gestudeerd in de afgelopen jaren zijn er vast wel eens voorbij gelopen als ze naar de Ap gingen in de Sarphatistraat :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten