Mag ik even kwijt #92

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Je krijgt alleen een uitzendkracht B contract als je een X-aantal weken bij dezelfde opdrachtgever in dienst bent. De volgende stap is in principe dat je onder de CAO van de opdrachtgever te werk wordt gesteld (in mijn geval zou dat de HBO-CAO zijn)
Hmm, ergens klopt hierboven iets niet hoor... gezien de begindatum die je noemt ben jij al langer uitzendkracht als dat ik het was. Volgens wat ik zogauw terugvindt ben ik in juni 2007 onder de uitzend-CAO begonnen en in december 2007 overgegaan naar de CAO van Sara Lee waar ik toen werkte. Contract heb ik echter nooit gehad...

Maargoed, van CAO's heb ik inmiddels helemaal geen "last" meer :P
En ik voel mij absoluut geen uitgeperste uitzendkracht. De mensen van het uitzendbureau zijn goede mensen, als je vragen hebt kan je meteen contact met ze opnemen
Heb je het goed getroffen... in mijn geval wisten ze eigenlijk niet wat ze met me aanmoesten en kwamen ze vooral met totaal niet op m'n vakgebied en wensen aansluitende vacatures nadat ik notabene al een jaar voor ze werkte.

@KM46: bruto uiteraard. En dat maakt inderdaad aardig uit gezien ik bij de overgang van m'n tweede naar derde baan in de 42% inkomstenbelasting terecht kwam met een stukje van m'n loon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Ik moet wel zeggen, ik zit bij een relatief klein uitzendbureau, niet bij een conglomeraat zoals Randstad. Ze hebben zelfs van alle medewerkers waarmee je te maken kan hebben (dan zijn er zes) een foto op hun website staan :P

Mensen die op het Roeterseiland hebben gestudeerd in de afgelopen jaren zijn er vast wel eens voorbij gelopen als ze naar de Ap gingen in de Sarphatistraat :)
En dat maakt nou net het verschil of je een naam bent of een nummer :wink:.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op vr 16 sep 2011, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door webguy »

Ok, dat scheelt :) Ik werkte vooral voor ASA Student, daar hadden ze elke 6 maanden een andere miep die de boel leidde, elke keer kreeg ik uitnodiging voor een afscheidsborrel van iemand die ik niet kende. Een wat kleiner uitzendbureau waar ik ook was ingeschreven leverde opgegeven moment ook uitzendkrachten voor een drukkerij ook, naast ASA. Die tweede betaalde alleen paar cent per uur meer ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Let op he, in uitzendkracht fase A tellen alleen de weken dat je echt hebt gewerkt. Mijn werk is 7 weken per jaar gesloten (4 in de zomer, twee met de kerst en 1 in het voorjaar), dus zit je op 52-7=45 weken. Fase A duurt 78 werkende weken. Ik verlaat fase A over 7 weken. Fase B duurt maximaal 2 jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Daniel »

Tja, ik werkte dus via Randstad (ingewikkeld gedoe al omdat het een vacature van Randstad Den Haag was en m'n intercedent in Dordrecht zat). Was dan wel de hele tijd dezelfde persoon, maarja, luisteren bleek moeilijk kennelijk...

@Bee: ik werkte gewoon elke week, maar fase B heb ik dus nooit gehaald aangezien ik überhaupt maar 52 weken uitzendkracht geweest ben. Maar jij schrijft dat je pas na fase B volgens de CAO van de opdrachtgever betaald wordt. Dat lijkt dus niet te kloppen want dat gebeurde bij mij al na een halfjaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Jij werkte waarschijnlijk onder de NBBU-CAO. Ik werk onder de ABU-CAO.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

KM46 schreef:@ Fles: hoe is het inmiddels met je keukenblad?
Over anderhalve week proberen ze het nog een keer :')
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door deadlock »

Het was inderdaad gezellig gisteren!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

KM46 schreef:En dat maakt nou net het verschil of je een naam bent of een nummer :wink:.
Ja. Je krijgt nog steeds even schijtweinig betaald natuurlijk, daar niet van. En van een Randstad weet je vrij zeker dat ze over 2, 3, 5 jaar NOG bestaan. Ieder leuk klein persoonlijk williewortelbedrijfje kan any second over de kop gaan. En dan zit je daar :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:
KM46 schreef:@ Fles: hoe is het inmiddels met je keukenblad?
Over anderhalve week proberen ze het nog een keer :')
En dan maar hopen dat er niets mis gaat :wink:.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op vr 16 sep 2011, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door deadlock »

Kaktram 12. 7 minuten te laat, alle negenogen rood en iedere halte in- en uitstappers. Vanaf het Cornelis Troostplein is dat ding normaliter doodstil rond deze tijd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Fles schreef:
KM46 schreef:En dat maakt nou net het verschil of je een naam bent of een nummer :wink:.
Ja. Je krijgt nog steeds even schijtweinig betaald natuurlijk, daar niet van. En van een Randstad weet je vrij zeker dat ze over 2, 3, 5 jaar NOG bestaan. Ieder leuk klein persoonlijk williewortelbedrijfje kan any second over de kop gaan. En dan zit je daar :')
Niet zo negatief Flesmans, ik had het niet gezegd, maar de UvA betrekt al hun werkstudenten (en dat zijn er behoorlijk wat) al sinds de oprichting van het uitzendbureau 12 jaar geleden daar, ze hebben het namelijk zelf opgericht :D Zolang de UvA uitzendkrachten nodig heeft blijft het uitzendbureau ook wel bestaan :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Het was inderdaad gezellig gisteren!
Jep :Y Er is nog meer nasi :') En nog tjap tjoy en foe yong hai en de hele flikkerse boel :')
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Daantje »

Ik heb voor Randstad gewerkt en vond dat altijd prima geregeld. Scheelt waarschijnlijk wel dat het uitzendwerk voor de Hogeschool was met een kantoor van Randstad in de Hogeschool zelf. Ben ook (voor ander werk overigens) rechtstreeks in dienst geweest bij de Hogeschool en dat was ook helemaal top al kreeg je wel vaak je contract pas als het alweer afgelopen was (kreeg per drie maanden een nieuw contract). Werd altijd echt als werknemer behandeld ondanks dat ik er zelf studeerde, kreeg altijd een super mooi kerstpakket enzo :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Ik heb voor Susa gewerkt in de spoelkeuken van de kantine van de Univ hier *O*

ALTIJD gezeik, NOOIT ging er iets goed qua betalingen, en ALTIJD in mijn nadeel, heel typisch *O*
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door deadlock »

Er is iemand heel vals aan het zingen :/

Fles volgende keer Donerix!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Fles volgende keer Donerix!

Whut? :?:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door deadlock »

De beste kebabzaak ter wereld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

Ik ga binnenkort eens een rondje nachtnet doen in Luxemburg-stad, hoe laat denken jullie dat de nachtbussen beginnen te rijden?

A. 20.00 uur
B. 21.30 uur
C. 23.00 uur
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Hmm, lastig. C is te volgens mij niet goed, B ook niet. Dus Kies ik voor A.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Wie heeft er woensdagmiddag 21 sept tijd en zin tegelijk om in Dv te helpen met het uitladen van wat meubels en ze naar de woonkamer te sjouwen? Ik heb wel een inlader in Utrecht, maar die kan alleen maar smorgens, vandaar :)
@ Fles: Kan je liefje je helpen met de verhuizing?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

:D

Nee.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Maar als er iemand anders woensdagmiddag zou kunnen helpen zou dat wel fijn zijn :Y
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Thom91 »

God kanonne, als asd - ut eruit ligt pak ik de trein via Hlm. Maar nu ligt ook nog eens Hlm - Ledn eruit :(; what to do!?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Geert »

Van waar naar waar? :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten