Mag ik even kwijt #92

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Alkmaar - Haarlem - Sloterdijk - Schipjeshol - Leiden - Utrecht?

TAADAA :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

KM46 schreef:Hmm, lastig. C is te volgens mij niet goed, B ook niet. Dus Kies ik voor A.
Het juiste antwoord is B; nachtnetlijn 1 start al rond 21.30 uur, de lijnen 2, 3 en 4 rond middernacht. En om 3.30 uur stopt het nachtnet alweer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Het leukste zijn steden waar ze creatief zijn met het nachtnet.

In Leipzig vertrokken de nachtbussen bij het beginpunt, het Hauptbahnhof om 1:11, 2:22 en 3:33 :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

In Luxemburg-stad zijn er dus vier nachtlijnen waarvan er maar eentje langs het station komt... :? Het beginpunt van de bussen is 's nachts ergens midden in de stad, vreemde keuze...
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Thomas »

Nou ja, de hoeveelheid treinen die tussen 0:00 en 3:30 op station Luxemburg aankomt en vertrekt is niet bepaald groot en lijn 1 rijdt elk kwartier, dus dan vind ik het niet zo gek om de centrale halte in het centrum te gebruiken.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Thom91 »

Van Hwd naar Rta ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Vinny »

Thomas schreef:Nou ja, de hoeveelheid treinen die tussen 0:00 en 3:30 op station Luxemburg aankomt en vertrekt is niet bepaald groot en lijn 1 rijdt elk kwartier, dus dan vind ik het niet zo gek om de centrale halte in het centrum te gebruiken.
Het station ligt toch ook niet in het centrum van Luxemburg, maar in de wijk die (hoe treffend) Gare heet... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

Met vijf stappen ben je anders van het stationsplein in hartje centrum van Luxemburg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Boys, hoe heet dit? EN niet iets sufs als "dwarsliggertrein" graag :N

Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Is dit een robeltrein misschien?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Weet ik veel :D ik dacht in het rijtje "kettinghormachine" "onderstopmachine" en zo.

Iets met machine misschien? :mrgreen:

Zullen we het een robelmachine noemen? :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

Vanmiddag heb ik een nieuw TL armatuur gemonteerd bij dat reclamebord waar ik het laatst over had, gewoon weer zo'n zelfde maar nu moet je ineens met een zonnebril op naar dat bord kijken om niet verblind te worden... Vreemd dat de vorige kennelijk zo weinig licht gaf.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Is dit een robeltrein misschien?
Dingdingdingding!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Zo weer eens een paar oude foto's op het internet gevonden over een onderwerp waarnaar ik al een aantal jaar een onderzoek naar doe. Ja het moet niet al te snel gaan, want dan heb ik niets meer te doen :wink:.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door deadlock »

De jongen van de railcatering klinkt nogal gecastreerd. Dacht eerst dat het een vrouw was :o
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Samen met Caspar vandaag de Dam tot Dam fietstocht gedaan, 65 kilometer in de helaas stromende regen.

Met de fiets door de IJ-tunnel, wat best leuk is om te doen, eruit komen was helemaal niet zo moeilijk als verwacht :D . Ze hebben die tunnel wel finaal vernaggeld afgelopen zomer, het ziet er werkelijk niet uit, alsof in je badkamer alle tegels van de muur zijn geslagen en dat was het dan.

Tot Zaandam was het nog redelijk weer, maar richting Purmerend begon het toch te gieten, eigenlijk continue tot vlak voor Monnickendam. Lange pauze gedaan in Ilpendam bij Het Wapen van Ilpendam, uiteindelijk iets meer dan 4 uur onderweg geweest, maar dan heb ik wel een mooie medaille 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Bee en Caspar gefeliciteerd met de fietsmedaille :wink:.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Meltrain »

Gefeliciteerd ermee. :D

Zoals jullie misschien weten (of niet) was afgelopen vrijdag de finale van Holland's Got Talent, waarbij de 11-jarige Aliya gewonnen heeft.
Een groep die helaas nét niet door de voorondes heen was gekomen, was Spa Geel. Ze hebben het echter wel tot op de site geschopt en daarom wil ik jullie dat optreden niet onthouden.
Het is overigens absoluut niet zo dat ik deze jongens ken hoor. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door AppleMoose »

Fles schreef:Boys, hoe heet dit? EN niet iets sufs als "dwarsliggertrein" graag :N

Afbeelding
Dit is een Vernieuwingstrein.
Vervangt zowel de spoorstaven als de dwarsliggers.

http://www.struktonrail.nl/nl-nl/RailIn ... inP95.aspx
O.a. Strukton heeft zo'n machine.

heb paar jaar geleden nog een vernieuwingstrein op de film gezet toen ze bij Dieren bezig waren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Daniel »

Eigenwijs ding, die lift hier... ging net van de begane grond via de 4e verdieping naar de kelder :P En daarna van de kelder via de 4e naar de 3e, achja :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Stefan »

In m'n flat in Bremen hadden ze ook 2 leuke liften.. Op alle verdiepingen had je slechts 1 knopje, dus de lift wist niet of je naar boven of beneden wilde. Gevolg was als je dan op de 5e stond en naar de kelder moest terwijl er iemand in de lift naar de 12e ging, dat je eerst naar boven mee ging voordat je naar beneden ging... En die lift was ook al niet al te bijster snel.. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door tsov »

Bee schreef:Ze hebben die tunnel wel finaal vernaggeld afgelopen zomer, het ziet er werkelijk niet uit, alsof in je badkamer alle tegels van de muur zijn geslagen en dat was het dan.
Ze zijn nog niet klaar hè, er is nog steeds elke nacht één buis dicht...
Bee schreef:uiteindelijk iets meer dan 4 uur onderweg geweest, maar dan heb ik wel een mooie medaille 8-)
Gefeliciteerd :) Lijkt me ook wel eens tof om door de IJtunnel te fietsen trouwens!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Daniel »

@Stefan: Hier is er ook slechts één knopje, maar als ik op de begane grond erin stap en op "K" druk dan zou je toch verwachten dat 'ie naar beneden gaat en niet eerst naar boven omdat daar toevallig ook iemand op de lift stond te wachten.

Maarja, de lift hier heeft een telmechanisme dat soms van slag raakt. Hij geeft zodoende prioriteit aan de vierde verdieping: als je er met twee man instapt op de begane grond en eentje drukt op 3 en de ander op 4 dan zal hij eerst naar 4 gaan :roll: Die teller wordt echter, volgens een monteur 'm ooit repareerde, gereset door naar de kelder te gaan... geval nummer twee was dus wel wat onverwacht.

Recentelijk trouwens ook diverse keren gehad dat ik wel degelijk op de derde verdieping was terwijl het lampje "1" brandde :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Huur is opgezegd *O*

17 oktober daalt de duisternis definitief neer over de Domstad 8-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:@Stefan: Hier is er ook slechts één knopje, maar als ik op de begane grond erin stap en op "K" druk dan zou je toch verwachten dat 'ie naar beneden gaat en niet eerst naar boven omdat daar toevallig ook iemand op de lift stond te wachten.

Maarja, de lift hier heeft een telmechanisme dat soms van slag raakt. Hij geeft zodoende prioriteit aan de vierde verdieping: als je er met twee man instapt op de begane grond en eentje drukt op 3 en de ander op 4 dan zal hij eerst naar 4 gaan :roll: Die teller wordt echter, volgens een monteur 'm ooit repareerde, gereset door naar de kelder te gaan... geval nummer twee was dus wel wat onverwacht.

Recentelijk trouwens ook diverse keren gehad dat ik wel degelijk op de derde verdieping was terwijl het lampje "1" brandde :P
De liften in het verzorgingshuis waar ik werk lijden ook een eigen leven. Bijna elke dag is er wel een storingsmonteur bezig :?.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten