OVer je reiservaringen in september 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

Dat de MerwedeLingeLijn er sinds de kwartiersdienst niet echt op vooruit gegaan is qua aansluitingen in Dordrecht werd vanmiddag erg duidelijk... s36700 komt precies binnen als de s1900 net wegrijdt :roll:

En owja... op het moment dat ik het bovenstaande waarnam viel ook waar te nemen (weliswaar met een ander zintuig) dat de sluitfluiten van ICMm m.i.v. vandaag in werking zijn :wink:

De baanvaksnelheid tussen Dordrecht Stadspolders-aansluiting en Dordrecht Stadspolders blijkt trouwens ook nog verlaagd te zijn naar 80 km/u (geen idee waar 'ie weer omhoog gaat trouwens, in ieder geval pas een eindje na Ddrs want kon het daarbijbehorende bord niet zien staan). Als er gekruist moet worden komen daarnaast beide treinen nagenoeg gelijk binnen, met als gevolg dat de trein richting Gorinchem op het hele stuk vanaf Dordrecht een stuk trager is geworden (krijgt geel bij Ddrsa, dat stuk werd in het verleden toch echt wel harder bereden dan met 40 km/u)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Michael »

Het viel mij gisteren ook al op die sluitfluiten in de ICM. Werkte trouwens nog niet bij iedere ICM
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:Het viel mij gisteren ook al op die sluitfluiten in de ICM. Werkte trouwens nog niet bij iedere ICM
Die sluitfluiten moeten ze afschaffen, bij een VIRM heb ik er een keertje tussen gezeten, door dat de deuren tegelijk met de fluit dichtgaan. Dit wil je nooit meemaken.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Michael »

De deuren horen pas dicht te gaan na de fluit en dat gebeurt zover ik waarneem gewoon altijd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:De deuren horen pas dicht te gaan na de fluit en dat gebeurt zover ik waarneem gewoon altijd.
Ja dit gebeurd ook wel, maar de tijd die tussen de fluit en dat de deuren dicht gaan zit is zeer kort bij sommige treinstellen. De afstelling kan wat mij betreft wat beter.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door VIRM »

Dit weekend is het weer eens Dam-tot-Damloop tussen Amsterdam en Zaandam.

Gisteren zag het in Zaandam dan ook zwart van de mensen. De s4000 en de s3000 werden wegens werkzaamheden ingekort tot Amsterdam Centraal. Op de TBP stond voor de s4000 nog doodleuk "Rotterdam Centraal" aangegeven en de omroep zweeg daar gewoon ook over (pas bij het binnenrijden van Amsterdam Centraal werd er omgeroepen dat dit het eindpunt was). Overigens werd de s4000 van 16:00 uitgevoerd door een DD-AR; door de massa's mensen die dus in moesten stappen liepen we +4 op bij.
Wat niet meehielp was dat de s800 helemaal niet reed op deze zaterdag: handig NS! Zet 'm dan ook gewoon in tussen Alkmaar en Amsterdam Centraal...

's Avonds op de terugweg naar huis weer last van de gebruikelijke OV-chipkaartpoortperikelen in de Oostpassage van Amsterdam Centraal (poortjes die niet piepen). Toch maar een S&V-medewerker aan z'n jasje getrokken om dit voor de zooooooooooooooooveelste keer aan te kaarten. Die wees mij erop dat onder de pijltjes op die poortjes nummers staan die ik dus door kan geven. Oh, dat was mij dus nooit opgevallen.

Overigens is het mij opgevallen dat er achter het stuur van mijn GVB-trams aardig wat vrouwen zitten. Niks mis mee natuurlijk, maar gewoon opvallend. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Suus »

De s800 en de s3100 rijden volgens mij om via Hilversum. Heb bij Diemen Zuid iig een VIRM gezien richting Nijmegen, en het lijkt mij stug dat er niets vanuit Amsterdam Centraal omrijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door lamar »

Op Rotterdam centraal was trein 20553 net 2 seconde vertrokken toen deze 15 meter verder weer tot stilstand kwam omdat het sein opeens herroepen werd i.v.m. een aanrijding bij Terwijde.
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Mark »

In de bussen van de RET zit opeens een andere stem die omroept.
Deze klink alleen wel erg chagrijnig, ik vond de oude stem relaxter. _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Stefan »

Oh, zal er zo eens op letten, moet toch met de 44 mee. :) Vond de originele stem al niet echt geweldig, maar goed.. Die was wel duidelijk.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

Kreeg vanmorgen een mail van NS met het onderwerp "Gewijzigde tijden op uw traject". In die mail een link naar http://www.ns.nl/gewijzigdetijden, waar een tabelletje met de wijzigingen te vinden is.
Beetje knullig alleen dat Amersfoort - Utrecht daar niet in voorkomt :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door marvinkok »

Gister een avontuurlijk tochtje Delft-Enschede gehad met onze groep van ongeveer 30 man. Het begon al in Delft zelf, daar was een of andere botenparade waardoor er een kwartier voor een openstaande brug gewacht moest worden. Flink doorstappen naar het station en daar de sprinter naar Den Haag Centraal gehaald van 1547. In Den Haag de rechtstreekse IC van 1608 naar Enschede gehaald, een losse ICMm-III. Die zat gezellig vol. Voor Woerden werd afgeremd ivm "aanrijding bij Vleuten" aldus de HC, en moesten wachten op verdere informatie. die kwam er ook, we reden tot Woerden, en dan weer terug naar Den Haag ("Op last van de treindienstleiding, prorail, Politie en Justitie"). Terug op Den Haag werd de sneltrein naar Amsterdam Centraal nog even vastgehouden. Dit werd geadviseerd door de HC als omreisroute. In plaats van de propvolle VIRM kozen wij voor een kleine lunchpauze op Den Haag en namen de Sneltrein naar Asd van 1829, een half uur later dus. Op schiphol stond op de borden van het redelijk gevulde spoor 3 nog de IC naar Groningen/Leeuwarden met 20 minuten vertraging. Deze ging vervallen volgens de omroep, en extra zuur was dat er na die omroep wel een een trein van 3x ICMM met groningen en Leeuwarden op de koersborden over spoor 3 kwam jagen zonder te stoppen... Uiteindelijk ging iedereen mee met de Internationale naar Berlijn. Dat ging verder voorspoedig, tot na Deventer. Nog voor Holten kwamen we tot stilstand, omdat een tegemoetkomende trein "iets had geraakt". Dat bleek na inspectie een ree te zijn geweest. Of zoals de HC in het Duits omriep "Der andere Zug hat eine problem mit ein Ree" wat tot nogal lachwekkend klonk :) Na een kwartier gingen we weer rijden. Almelo werd bereikt met +20. Uiteraard hoopten we dat we de volgende IC naar Enschede zouden kunnen nemen op Hengelo (de stoptrein reed al voor ons uit), maar die was ook al weer zo vertraagd dat toch de stoptrein naar Enschede voorging. Uiteindelijk stonden om 2147 op het perron van Enschede, wat betekende dat er nog dik 20 minuten gewacht zou moeten worden op de bussen (vertrek .10/.40) maar toch maar gaan lopen en uiteindelijk om 2200 de jas uitgetrokken... Kortom, 3 uur vertraging op een reis van 3 uur... Beetje jammer einde van een topweekend.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Voor een volgende keer; je had in Woerden de sprinter s4000 naar Duivendrecht kunnen nemen, vanaf waar je weer een intercity naar Twente (met of zonder overstap in Amersfoort) had kunnen nemen. Dat was sneller geweest dan via Den Haag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Suus »

Gisteren niet, want toen lag Amsterdam Muiderpoort/Amsterdam RAI - Utrecht Centraal/Woerden er uit wegens werkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Michael »

marvinkok schreef:Gister een avontuurlijk tochtje Delft-Enschede gehad met onze groep van ongeveer 30 man. Het begon al in Delft zelf, daar was een of andere botenparade waardoor er een kwartier voor een openstaande brug gewacht moest worden. Flink doorstappen naar het station en daar de sprinter naar Den Haag Centraal gehaald van 1547. In Den Haag de rechtstreekse IC van 1608 naar Enschede gehaald, een losse ICMm-III. Die zat gezellig vol. Voor Woerden werd afgeremd ivm "aanrijding bij Vleuten" aldus de HC, en moesten wachten op verdere informatie. die kwam er ook, we reden tot Woerden, en dan weer terug naar Den Haag ("Op last van de treindienstleiding, prorail, Politie en Justitie"). Terug op Den Haag werd de sneltrein naar Amsterdam Centraal nog even vastgehouden. Dit werd geadviseerd door de HC als omreisroute. In plaats van de propvolle VIRM kozen wij voor een kleine lunchpauze op Den Haag en namen de Sneltrein naar Asd van 1829, een half uur later dus. Op schiphol stond op de borden van het redelijk gevulde spoor 3 nog de IC naar Groningen/Leeuwarden met 20 minuten vertraging. Deze ging vervallen volgens de omroep, en extra zuur was dat er na die omroep wel een een trein van 3x ICMM met groningen en Leeuwarden op de koersborden over spoor 3 kwam jagen zonder te stoppen... Uiteindelijk ging iedereen mee met de Internationale naar Berlijn. Dat ging verder voorspoedig, tot na Deventer. Nog voor Holten kwamen we tot stilstand, omdat een tegemoetkomende trein "iets had geraakt". Dat bleek na inspectie een ree te zijn geweest. Of zoals de HC in het Duits omriep "Der andere Zug hat eine problem mit ein Ree" wat tot nogal lachwekkend klonk :) Na een kwartier gingen we weer rijden. Almelo werd bereikt met +20. Uiteraard hoopten we dat we de volgende IC naar Enschede zouden kunnen nemen op Hengelo (de stoptrein reed al voor ons uit), maar die was ook al weer zo vertraagd dat toch de stoptrein naar Enschede voorging. Uiteindelijk stonden om 2147 op het perron van Enschede, wat betekende dat er nog dik 20 minuten gewacht zou moeten worden op de bussen (vertrek .10/.40) maar toch maar gaan lopen en uiteindelijk om 2200 de jas uitgetrokken... Kortom, 3 uur vertraging op een reis van 3 uur... Beetje jammer einde van een topweekend.
Je weet dat je een geld terug bij vertraging formulier kan invullen en je geld terug kan krijgen?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door marvinkok »

De envelop ligt al in de brievenbus ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door STF »

Zijn ze deze bus vergeten ofzo, hij is vanmiddag om 15.50 uur hier voor de deur defect geraakt (luchtdrukproblemen) maar we zijn nu uren verder en er is nog geen monteur of wat dan ook naar komen kijken... De chauffeur is al uren geleden bij een collega ingestapt.

Afbeelding

En een kijkje in een deel van de motorruimte.
Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door STF »

Daarnet een bijna ongeluk doordat die defecte bus half op straat staat, door een fikse noodstop te maken liep het zo te zien nog net goed af...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Justin »

God damn it, kom ik om 14:30 op Antwerpen Centraal aan vanuit de Expo voor werk, zie ik dat de s9200 van 15:00 is opgeheven... En aangezien ik vanuit de premetro kwam, redde ik het niet om in 5 minuten van -2 naar +1 naar spoor 5 voor de s2700... Grrr
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door STF »

Vroege vogels die monteurs; om 5.15 uur stonden ze al met zaklampen aan die bus te repareren, volgens mij hadden ze beter gistermiddag direct kunnen komen, toen was het tenminste licht en warm (het was enorm koud vannacht). Na 2,5 uur sleutelen hadden ze hem nog niet aan de praat dus is maar weggesleept.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Justin »

Ineens komen de OBB rijtuigen leeg... Dus nu van niveau +1 naar -2 rennen: blijkbaar werd de 9200 vanaf Antwerpen ingelegd... Dus yay, alsnog op tijd naar huis!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Vroege vogels die monteurs; om 5.15 uur stonden ze al met zaklampen aan die bus te repareren, volgens mij hadden ze beter gistermiddag direct kunnen komen, toen was het tenminste licht en warm (het was enorm koud vannacht). Na 2,5 uur sleutelen hadden ze hem nog niet aan de praat dus is maar weggesleept.
En STF'je stond er bij :wink:. Het gaat dus op z'n luxemburgs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Wubbo »

In mijn s2000 werd ik gecontroleerd door iemand in een machinisten-uniform tussen Utrecht en Gouda. Na Gouda kwam hij weer langs, stond in iedere coupe even stil en vroeg of er nog vragen waren. Kijk, dat is nou écht een servicerondje. Compliment voor deze man!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door STF »

KM46 schreef:En STF'je stond er bij :wink:. Het gaat dus op z'n luxemburgs.
Nee ik ging net slapen toen ze arriveerden, maar me vader staat juist om die tijd op dus daar hoorde ik het van. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een S&V'er met humor in de t2818, bracht wat vrolijkheid op de vroege morgen...

Begon al met z'n binnenkomst door een tussendeur die een geluid maakte alsof er iemand op klopte: "ik moest kloppen want ik kon de bel niet vinden" :P
En later bij een reiziger met kennelijk duur treinkaartje: "is goed, mag ook wel voor zo'n prijs, net of je een halve trein koopt" :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten