Het Grote Blundertopic #6

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Meltrain »

Toen ik vanmiddag op weg naar de TU ging, had ik mijn brood en flesje water thuis laten staan. :oops:
Ik kwam er zelfs na 10 meter lopen al achter, maar omdat toen de tram al in aantocht was, ging ik niet meer terug naar huis om het op te halen. Nou ja, ik had toch maar twee uur college en op de TU kun je ook nog eten en drinken kopen, dus zó erg was het nu ook weer niet. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Van de week fietste ik over het deel van de Weesperzijde dat langs de Weespertrekvaart loopt tussen de Spaklerweg en de Duivendrechtsebrug. Aan het begin, bij restaurant De Omval (vlakbij het Amstelstation) is dat voor auto's afgesloten met behulp van drie paaltjes en een lantaarnpaal. Toch werd ik daar ingehaald door zo'n Piaggo Ape. Aan het eind, toen ik bij die paaltjes aankwam, stond dat wagentje vervolgens klem tussen twee van die paaltjes _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door deadlock »

Collega gooit net per ongeluk de belangrijkste database weg 8-) Toen kon er geen enkele machine meer opstarten :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door webguy »

Ach, daar heb je backups voor toch :) Elke twee uur naar de Cloud :) Kosten? 4 cent per maand...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Ach, daar heb je backups voor toch :) Elke twee uur naar de Cloud :) Kosten? 4 cent per maand...
We hebben zelf een cloud dus ik zou niet weten waarom ik daar gebruik van zou moeten maken.

Maar de backup was een half uur later teruggezet. ongeveer 5 seconden aan onbelangrijke logging kwijtgeraakt :pos:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Collega gooit net per ongeluk de belangrijkste database weg 8-) Toen kon er geen enkele machine meer opstarten :p
Mooi man, dat Novell :') :twisted:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Michael »

Ik kreeg het afgelopen maandag op mijn werk voor elkaar om de frietrobot te slopen. ik zet hem aan maar ik druk dat knopje in en hij schiet zo helemaa naar binnen waardoor die dus niks meer deed. Wat wel een voordel was. Onze onderhoudsman was toevallig aanwezig en die heeft het weer gemaakt
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Geert »

Fles schreef:
deadlock schreef:Collega gooit net per ongeluk de belangrijkste database weg 8-) Toen kon er geen enkele machine meer opstarten :p
Mooi man, dat Novell :') :twisted:
Garbage in garbage out gaat toch wel op, ongeacht het platform zou ik zeggen :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

Een Windows 2003 of 2008 AD database krijg jij echt niet zomaar "per ongeluk" weggegooid hoor, daar moet je heel goed en heel bewust je best voor doen :Y
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door webguy »

Ach, overheid kapt regelmatig ook hele bossen om hoor ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Een Windows 2003 of 2008 AD database krijg jij echt niet zomaar "per ongeluk" weggegooid hoor, daar moet je heel goed en heel bewust je best voor doen :Y
Een eDirectory is niet zomaar een database en ten tweede ging het om MSSQL. Een DIB-set is niet weg te gooien met standaard tools.

Een AD is trouwens tien maal eenvoudiger over de zeik te krijgen dan een eDirectory. eDirectory performt ook een factor 10.000 beter dan AD, even de performance benchmarks erbij zoeken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Meltrain »

Michael schreef:Ik kreeg het afgelopen maandag op mijn werk voor elkaar om de frietrobot te slopen.
De wat?! :shock: :lol:
ik heb geprobeerd om 'frietrobot' te Googlen, maar ik kwam er niet uit. Als vierde hit geeft Google trouwens dit topic. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door STF »

Gewoon een systeem dat automatisch het mandje omhoog en omlaag doet na een ingestelde tijd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

STF schreef:Gewoon een systeem dat automatisch het mandje omhoog en omlaag doet na een ingestelde tijd.

En het ook een beetje schudt? En in de gaten houdt of er niet teveel friet in zit? De temperatuur van het vet niet te veel omlaag gaat? Komt wel wat meer vakmanschap bij kijken dan een kookwekkertje hoor :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Een frietrobot hadden we niet. Wel een frietdispenser. Eerst eentje waarin de friet niet werd gekoeld, dus langzaam ontdooide. Die werd altijd heel smerig want tijdens het ontdooien kwam ook het al geabsorbeerde vet van de friet vrij (de diepvriesfriet was voorgefrituurd). Later kregen we er een met een ingebouwde vriezer, maar die had als probleem dat het tandrad vaak vastvroor, en dat er maar drie standen waren voor de drukte. Bij stand 1 was het mandje amper genoeg voor 1 grote friet, bij stand twee was het precies tot de helft en bij stand drie was het mandje zo vol dat de friet niet goed kon frituren :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door microshit »

Was na sluitingstijd met een stel dozen over de grond aan het schuiven, maar had nogal veel haast dus k ren met die dingen, richting m'n kantoor. Echter ging het afremmen niet zo makkelijk, en ging scheef, dus klapte even met m'n schouder tegen de muur. Deed flink zeer :P

Om nog maar te zwijgen over die pinstoring...
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Michael »

Meltrain schreef:
Michael schreef:Ik kreeg het afgelopen maandag op mijn werk voor elkaar om de frietrobot te slopen.
De wat?! :shock: :lol:
ik heb geprobeerd om 'frietrobot' te Googlen, maar ik kwam er niet uit. Als vierde hit geeft Google trouwens dit topic. :lol:
De frietrobot is een apparaat dat de mandjes met friet vult. Je zet er mandjes onder en hij vult ze automatisch met het ingesrelde gewicht. Pakken we er een mandje uit vult ie automatisch de volgende
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Dexter »

Gisteren was het groot feest bij vriendin S., die sinds vorige week 30 lentes telt. Ik zat lekker bij te kleppen met een groepje vrienden en vriendinnen op een plek waar de woonkamer niet erg breed is en het was ook best druk, dus volle bak. Iedereen die vanuit de tuin en de keuken naar de woonkamer of de gang wilde, moest zich tussen ons door wurmen.

Er liep een boomlange jongen van zeker 1,95m tussen ons door (best een ruig type met een gouden ketting en tatoo's enzo) terwijl ik iets zat te vertellen en precies op dat moment met grote gebaren iets zat uit te beelden. Toen hij bijna voorbij was, (althans, ik dacht dus dat hij al voorbij was) sloeg ik per ongeluk met de rug van mijn hand op zijn kont, dat ging echt keihard: *PAF! PAF!* en pas bij de tweede keer had ik door dat het een kont was... :@

Hij keek verbaasd om en ik dacht: "OMG, hoe ga ik me HIER nu weer uit redden?" :shock: Dus ik zei zo droog mogelijk tegen een vriendin: "Zie je nou wel dat jouw bewering dat de meeste mannen hun portemonnee in hun kontzak stoppen, nergens op slaat?" De jongen in kwestie grinnikte en liep weer verder en ik gooide maar snel mijn drankje achterover.
Vallend blad maakt rails glad.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door JeePee »

Yayyy, eindelijk weer echte blunders. Go Dex!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Meltrain »

Dexter, jouw 'uitvlucht' was echt geweldig. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Klaasje »

Ik viel hier bijna van mijn stoel van het lachen. :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door ODRAIL »

Klaasje schreef:Ik viel hier bijna van mijn stoel van het lachen. :lol:
Hier hetzelfde, het is goed dat mijn stoel leuningen heeft.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Dexter »

Ik kreeg ook meteen een knalrood hoofd. :oops: Daar probeerde ik me dan weer uit te redden door te zeggen dat het door de drank kwam, (meestal krijg ik daar ook een vuurrode kop van) maar vreemd genoeg lachten ze me allemaal uit.

Het liefst had ik de lampenkap van de schemerlamp over mijn hoofd heen willen trekken. :X
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Yayyy, eindelijk weer echte blunders. Go Dex!!!

Raap me op echt _O-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

En je WEET gewoon dat er zoiets gaat komen he :') Dat is nog wel het mooiste _O_
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten