OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Cookie »

GTW 304 had vandaag vanuit Leer richting Groningen gezien de 1e klas voorop zitten, normaal gesproken zit deze bij alle GTW's van Arriva altijd achterop... De GTW's die werden gekruist onderweg hadden de 1e klas wel in de 'goede' richting.

Verder stond de Bundesgrenzschutz deze keer op het perron van Leer te kijken naar opvallende personen, ik mocht in ieder geval doorlopen :P .
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

GTW 304 had vandaag vanuit Leer richting Groningen gezien de 1e klas voorop zitten, normaal gesproken zit deze bij alle GTW's van Arriva altijd achterop... De GTW's die werden gekruist onderweg hadden de 1e klas wel in de 'goede' richting.
Ik volg je niet? GTW's hebben toch cabines aan beide kanten van de trein?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door BR628 »

Ach een GTW-stelletje reed vandaag gedriehoekt zn dienst... Das alles
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door STF »

Ze zullen bij aflevering allemaal met cabine 1 naar het noorden zijn gezet bijvoorbeeld. Eentje is er kennelijk via een spoordriehoek andersom komen te staan.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daan »

Er is inderdaad een enkeling die andersom staat, zal nog wel uit de tijd van de testritten stammen.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Cookie »

BR628 schreef:Ach een GTW-stelletje reed vandaag gedriehoekt zn dienst... Das alles
Klopt inderdaad ;) .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

De t2251 kwam vanmiddag in Dordrecht binnen bestaande uit SGMm-III + SGMm-III + SGMm-II (2988+2959+2145), mooi gezicht zo'n lange wit/geel/blauwe sliert die de wissels door komt. In omgekeerde samenstelling vertrok het geheel 10 minuutjes later weer naar Amsterdam.

Op de terugweg uit Breda trof ik in de t2258 weereens 'n gedeklasseerde ABv... dat was nog eens comfortabel terugreizen.
En owja: de t1951 had vanmiddag last van enige wateroverlast... het complete gangpad van een van de rijtuigen stond blank.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

Volgens mij is er nog geen draad met omroeprariteiten. Bij deze de stationsomroep van Amsterdam Centraal aan het begin van de middag:

"Dames en heren, de CityNightLine uit Wenen en Milaan, geplande aankomsttijd 12:27 zal over ongeveer een half uur binnenkomen. Reizigers uit Kopenhagen, Praag en Moskou, geplande aankomsttijd 10:27 verwachten wij met dezelfde trein binnen te komen."
Laatst gewijzigd door Daniel op do 07 aug 2008, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht verplaatst van apart topic naar reiservaringen augustus
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:De t2251 kwam vanmiddag in Dordrecht binnen bestaande uit SGMm-III + SGMm-III + SGMm-II (2988+2959+2145), mooi gezicht zo'n lange wit/geel/blauwe sliert die de wissels door komt. In omgekeerde samenstelling vertrok het geheel 10 minuutjes later weer naar Amsterdam.
Die zag ik ook voorbij rijden langs mn werk. Zag er mooi uit, 3 sprintertjes die zich door een hoosbui ploegden :P
Op de terugweg uit Breda trof ik in de t2258 weereens 'n gedeklasseerde ABv... dat was nog eens comfortabel terugreizen.
Datzelfde rijtuig trof ik in de t2279 8-) (Voor de monsterlijke lange rit tussen Schiedam en Rotterdam :lol:)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

De machinist van de t2165 had vanmiddag de omroepinstallatie te pakken i.p.v. de GSM-R, waardoor de reizigers "die trein die nu richting Rotterdam rijdt, die heeft nog sluitseinen voorop" te horen kregen net voor Dordrecht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Justin »

Ach, horen de mensen toch weer eens iets leuks! Beetje engagement :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Geert »

Grappig: op de dag dat de Olympische spelen beginnen een Olympische VIRM zien en twee Olympische ICM's :P
Ook werden er vanavond gelukskoekjes uitgedeeld op Rotterdam Centraal. Ik moest volgens de tekst Epke Zonderland aan gaan moedigen :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Hmm, waar en wanneer dan? Heb geen gelukskoekjes gezien in Rotterdam, wel iemand op 't perron zien lopen met een blaadje over "station Beijing".
Maarja, zal er wel mee te maken gehad hebben dat ik ook geen Olympische treinstellen heb mogen treffen vandaag :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Jurjen »

De t836 bestond vandaag uit een enkel stelletje. Gezien de late aankomst van dit stel zal het stel uit Heerlen wel niet gereden hebben. Ik was te druk bezig met andere dingen om te zien of er wel iets vervangends uit die richting is aangekomen. In Eindhoven werd dan een stel vooraan bijgeplaatst. Gelukkig maar, want met het niet rijden van de s3500 door een bovenleidingstoring tussen Ht en Ut was het ding op volle oorlogssterkte al lekker druk (maar niet vol. ;-)).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Hmm, waar en wanneer dan? Heb geen gelukskoekjes gezien in Rotterdam, wel iemand op 't perron zien lopen met een blaadje over "station Beijing".
Maarja, zal er wel mee te maken gehad hebben dat ik ook geen Olympische treinstellen heb mogen treffen vandaag :P
In de hal beneden rond 18.30, en dat blaadje kreeg ik er ook bij ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Hmm... ik kwam iets van 'n uurtje eerder nog door die "hal", maar toen was er nog niks te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Suus »

Vandaag werden die koekjes uitgedeeld in Arnhem, met briefjes over Marleen Veldhuis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Vinny »

Is dat die nieuwe Hispeed omroepster?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Geert »

:?: :?:
Marleen Veldhuis is een Olympisch zwemster. De omroepster van Hispeed heet Magdaleen ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Caspar »

Ik dacht overigens dat de omroepster ook Marleen heet, maar kan me ook vergissen.
Wat ik wel zeker weet is dat er een nieuwe gong aankomt voor Hispeed binnenkort 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Suus »

Ow, en die was ik nog vergeten: In Arnhem Presikhaaf staat een stationsbordje zonder naam :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Mark »

Eerst al op de kop... en dan dit weer :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door webguy »

Das al ruim een maand zo :) Het is wel 't zelfde bord... Na omgedraaid te zijn is het een tijdje kapot geweest en nu een blanco bord ;)
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Maik »

Die hangt er inderdaad al een tijdje, op Arnhem zuid hangt ook een blanco bordje.
Pommes.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2008

Bericht door Justin »

Zondagavond wilde trein t1974 met +5 vanaf Ddr vertrekken. Eerder stapte ik nog in Bd met m'n vriend hier in deze haringen-in-een-ton. Zoals gebruikelijk was dat een IRM-IV'tje, maar het was dit keer erg lastig, door wat mensen die om moesten rijden via Rtd vanwege werkzaamheden Ut-Gdm. Daarnaast waren er nog vele dagjesmensen en fietsers. Ondanks dat de fietsers wel op alle aangewezen plekken stonden, was het een beetje chaos op Ddr. M'n vriend en ik konden zelf niet echt de deuren uit, omdat er een fietser de gehele deur blokkeerde, één deur verder moest de politie handelingen verrichten. Geen idee welke dat waren. En dus bleef deze t1974 wat lekker lang staan op deze zondagavond te Dordrecht. Dat was niet echt fijn voor de kolentrein achter ons, die op Zlw al op ons moest wachten. Maar gelukkig had ik nog wel ruim de tijd om mijn t5174 te nemen, die met T 505 klaar stond voor vertrek :).

Tot zover mijn belevenissen van deze week, want meer heb ik ook echt niet getreind!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten