Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Geert »

Kun je het product niet laten blokkeren? Dat heeft bij mij uiteindelijk ook Dalurenellende verholpen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Kun je het product niet laten blokkeren? Dat heeft bij mij uiteindelijk ook Dalurenellende verholpen.
Volgens mij was bij jou het dal product op ""Niet Bruikbaar"" gezet bij een GVU balie.
Dat is nog altijd anders dan blokkeren.

Wel moet je een juist vervoerbedrijf hebben die over die autorisatie beschikt.

Als je er echt niet meer uit komt is het verstandigste om een nieuwe chipkaart aan te schaffen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Mijn moeder gaat hoe dan ook geen nieuwe chipkaart aanschaffen. Dan eerder zonder dalurenkorting reizen, zo vaak reist ze ook niet. Bovendien doet de NS nogal moeilijk als je om een nieuwe chipkaart gaat vragen omdat je problemen met producten van andere vervoerders hebt...of wacht je zou natuurlijk de kaart als verloren op kunnen geven. Hmmm.

Wat mijzelf betreft, ik heb het Brabo product op een tweede chipkaart geladen in afwachting van een oplossing die er waarschijnlijk nooit zal komen omdat CXX op deze manier gewoon te makkelijk extra geld kan vangen van mensen die dubbel instaptarief moeten betalen en niet de moeite nemen het terug te vorderen. Maar reken maar dat ik elke cent terug ga vragen.

Wat betreft "niet bruikbaar" of "geblokkeerd", in beide gevallen is het toch niet te gebruiken? Dat zou dan eerlijk gezegd geen verschil moeten maken en zou zelfs voor de situatie van mijn moeder geschikt kunnen zijn.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Mijn moeder gaat hoe dan ook geen nieuwe chipkaart aanschaffen. Dan eerder zonder dalurenkorting reizen, zo vaak reist ze ook niet.
Je kan inderdaad afwegen of het zinvol is. Even de tarieven vergelijken tussen vol en dal. x aantal verwachte reizen per jaar tijdens DALuren als dat dan minder is dan 10 euro maak je sowiso verlies. En als is het 15 euro dan moet je voor die 5 euro niet al die moeite doen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door find_your_spot »

fogeltje schreef:Mijn moeder gaat hoe dan ook geen nieuwe chipkaart aanschaffen.
Een nieuwe OV-chipkaart heb je al vanaf 1 cent zonder AO.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:
fogeltje schreef:Mijn moeder gaat hoe dan ook geen nieuwe chipkaart aanschaffen.
Een nieuwe OV-chipkaart heb je al vanaf 1 cent zonder AO.
Allemaal leuk en aardig, maar dat is natuurlijk geen oplossing voor producten van vervoerders die ze niet kunnen laten samenwerken. Alles voor de reiziger..?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Mijn moeder gaat hoe dan ook geen nieuwe chipkaart aanschaffen. Dan eerder zonder dalurenkorting reizen, zo vaak reist ze ook niet.
Je kan inderdaad afwegen of het zinvol is. Even de tarieven vergelijken tussen vol en dal. x aantal verwachte reizen per jaar tijdens DALuren als dat dan minder is dan 10 euro maak je sowiso verlies. En als is het 15 euro dan moet je voor die 5 euro niet al die moeite doen.
Ze zou die 10 euro er wel uithalen, want reizen doen ze toch na 9 uur. Pas om 9 uur gaat hun VDU en eventuele keuzedagen in en in de bus wacht ze daar dan ook gewoon mee omdat ze dan een 3 euro kaartje kan kopen. Wat dat betreft geen belemmering. Ik zou overigens voor 5 euro wel die moeite doen, maar ik ben dan ook een krent :mrgreen:
find_your_spot schreef:
fogeltje schreef:Mijn moeder gaat hoe dan ook geen nieuwe chipkaart aanschaffen.
Een nieuwe OV-chipkaart heb je al vanaf 1 cent zonder AO.
De kosten zijn niet het probleem, wel dat je niet met 2 kaarten wilt moeten reizen omdat producten van vervoerders met elkaar vloeken of de moeite wilt nemen om een nieuwe kaart aan te schaffen omdat je een product niet kunt verwijderen.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef: Alles voor de reiziger..? vervoerder!
Volgens mij heeft Connexxion die slogan al een tijdje geleden afgeschaft.
fogeltje schreef:omdat ze dan een 3 euro kaartje kan kopen.
Bedoel je hiermee een Brabant Dag kaart van Veolia en Arriva?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

find_your_spot schreef:
Geert schreef: Alles voor de reiziger..? vervoerder!
Volgens mij heeft Connexxion die slogan al een tijdje geleden afgeschaft.
fogeltje schreef:omdat ze dan een 3 euro kaartje kan kopen.
Bedoel je hiermee een Brabant Dag kaart van Veolia en Arriva?
Jep, Dalurendagkaartje bij Arriva of Hermes in ons geval, Veolia is te ver weg voor ons. Dat kaartje zal wel tot uitzetten van NVB blijven. En tegen die tijd hebben ze hopelijk een oplossing voor het productprobleem. Zo niet, dan moet mams maar twee maanden wachten, want dan verloopt Dalurenoost op haar kaart had ik vanmiddag gezien toen ik de kaartinfo in een automaat aan het bekijken was. Zoveel reist ze in twee maanden nu ook niet dat ze er failliet aan gaat zonder korting. Maar ze reist weer wel genoeg om zeker in een jaar tijd die tien euro eruit te halen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Michael »

Ik heb vandaag het kortingsproduct op mijn chipkaart geladen in Eindhoven bij de Hermes winkel en bij Veolia uitgeprobeerd. Werkt prima. Ritje wat normaal 2.61 kost kostte nu 1.66
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Joshua »

Nee precies.
Ik woon zelf in Gelderland, mijn ouders wonen in Noord-Brabant. Ik kom dus in beide provincies best veel. Het is toch geen oplossing dat ik straks met 2 kaarten moet gaan reizen? Want de OV-Chipkaart was er toch voor gemaakt dat ik met 1 kaart van al het gebruik kon maken?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Joshua schreef:Nee precies.
Ik woon zelf in Gelderland, mijn ouders wonen in Noord-Brabant. Ik kom dus in beide provincies best veel. Het is toch geen oplossing dat ik straks met 2 kaarten moet gaan reizen? Want de OV-Chipkaart was er toch voor gemaakt dat ik met 1 kaart van al het gebruik kon maken?
dus klacht neerleggen !
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:Nee precies.
Ik woon zelf in Gelderland, mijn ouders wonen in Noord-Brabant. Ik kom dus in beide provincies best veel. Het is toch geen oplossing dat ik straks met 2 kaarten moet gaan reizen? Want de OV-Chipkaart was er toch voor gemaakt dat ik met 1 kaart van al het gebruik kon maken?
Precies mijn klacht dus ;) Helaas zit er vooralsnog voor mij niks anders op dan mijn tweede chipkaart ook te gaan gebruiken. Ik zal spoedig wel zien hoe het gaat met instaptarief terug vragen. Als ze dat weigeren dan gaat het gewoon klachten regelen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

inmiddels staan de Brabant producten die inmiddels actief zijn ook in de webwinkel van www.ovchipkaart.nl
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik heb vanochtend een mailtje gehad van CXX dat ik het teveel betaalde instaptarief, vanwege het moeten gebruiken van twee kaarten, terug krijg. Ik had verwacht meer moeite te moeten doen. Positieve verrassing!
"Een touringcar is geen bus"
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Ennes »

Zo makkelijk hé die ene kaart voor al het OV :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik heb vanochtend een mailtje gehad van CXX dat ik het teveel betaalde instaptarief, vanwege het moeten gebruiken van twee kaarten, terug krijg. Ik had verwacht meer moeite te moeten doen. Positieve verrassing!
sjapoo
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Nadat de eerste keer Connexxion dus netjes het geld terug gegeven heeft, weigeren ze dit nu opeens met mijn twee volgende claims. Na advies van een vriendelijke dame bij de klantenservice claims opnieuw ingediend met verwijzing naar de vorige. En meteen klacht over dit gebeuren naar de klantenservice gestuurd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Het heeft eindelijk ook de politiek bereikt. http://www.nu.nl/economie/2597848/reize ... urder.html
"Een touringcar is geen bus"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Klaasje »

Het antwoord van de minister zal waarschijnlijk de volgende zijn:
Het is niet mijn verantwoordelijkheid, dit moeten de decentrale overheden maar oplossen.
Iedereen snapt natuurlijk dat met 20 verschillende partijen aan tafel in een poldermodelconfiguratie er geen oplossing komt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Het is inmiddels bijna een maand geleden, nog steeds geen antwoord van Connexxion. Heb maar eens een klacht gestuurd naar OVLoket. Dit reizigers aan het lijntje houden zodat ze opgeven is gewoon te belachelijk voor woorden natuurlijk. Misschien moet ik gewoon dagelijks een baksteen naar het Klantenservice Antwoordnummer gaan sturen. Ik 63/79 cent onterecht teveel betaald, dan jullie ook. Die stenen liggen bij ons in de tuin toch niks te doen. Heb ook nog genoeg oude dozen en postenveloppen liggen waar ze in passen.

Stukje van Kassa over problemen met de chipkaart (vooral dan groepsreizen, dubbel instaptarief bij kortingsproducten (echter niet de situatie waar je twee kaarten moet gaan gebruiken) en meerdere keren inchecken bij treinvervoerders).

http://www.youtube.com/watch?v=XzuNI-L9wMA

Het mooiste is de reactie van de provincies bij het verhaal van de man die tussen Rotterdam en Den Haag reist met een RET product. "Probleem is bekend, maar wij gaan er niets aan doen". :') :') :') :') :')

De reactie van de NS en Veolia is natuurlijk ook te kostelijk voor woorden. :')

Overigens vind ik het raar wat die gast van Rover zei dat het ook in de voorwaarden staat dan men instaptarief opnieuw moet betalen als men bijvoorbeeld vanuit RET gebied met RET kortingsgebied naar HTM gebied gaat. Dat is identiek aan mijn oude situatie tussen Brabant/Gelderland (korting bij Novio, bij Arriva opnieuw instaptarief en andersom geen korting), daar heb ik altijd netjes mijn geld terug gekregen van zowel Arriva als Connexxion. Zelfs dus de eerste keer dat ik met twee kaarten moest reizen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Michael »

Ik zit ook nog steeds op antwoord te wachten van mijn klacht dat ik ineens weer vol tarief betaalde in plaats van 40% korting. Veolia heeft nog 5 dagen om te reageren. Klacht is 10 september ingediend en ze zouden binnen 15 dagen reageren
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:Ik zit ook nog steeds op antwoord te wachten van mijn klacht dat ik ineens weer vol tarief betaalde in plaats van 40% korting. Veolia heeft nog 5 dagen om te reageren. Klacht is 10 september ingediend en ze zouden binnen 15 dagen reageren
Let op dat het meestal 15 WERKdagen betreft. Kijk dat even na. Bij Connexxion is dat in ieder geval.

En wanneer en waar heb je teveel betaald? Heb je overstappen gemaakt? Details graag!
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Michael »

Het betrof een rit van Terheijden Dorpsplein naar station Breda met lijn 123. Op zaterdag 10 september. Zondag 11 September wederom hetzelfde geval. Maar op andere lijnen ging het daarna wel goed. En gisteren maakte ik weer gebruik van lijn 123 en toen ging het ook weer goed. Leek dus een probleem te zijn vorige week dat alleen lijn 123 betrof
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Dat is wel vreemd. Gezien het een zaterdag was kan er geen "9:00 uur" probleem zijn geweest, ook geen overstappen op andere vervoerders. Kan gewoon een storingje geweest zijn (die ik dan wel onder het kopje kinderziekte wil scharen). Maar hoe dan ook wel je geld terug vragen. Ik denk dat Veolia ook wel gewoon online restitutieformulieren heeft.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten