Mag ik even kwijt #92

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Vinny »

Je hebt er inderdaad alles wat een man nodig heeft :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Stefan »

Fles schreef:Reeperbahn is na de Moulin Rouge zo'n beetje de beroemdste hoerenbuurt van Europa :Y
Inderdaad, dus als man móet je daar toch een keer geweest zijn? :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Caspar »

Iemand die hier weet hoe en waar je de bandenspanning van een fietsband kan meten? Bij mijn mountainbike staat op de band dat de streefspanning 4 bar moet zijn. Bij het tankstation staat wel een pomp, maar daar staat op dat het niet geschikt/verboden is voor fietsbanden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Dexter »

4 bar, dat is best fors voor wat je bij een fiets zou verwachten! In de banden van mijn scooter is 2 bar genoeg, met een bijrijder achterop.

Mijn vakantie zit er weer op! Na een heerlijke verlengde zomer (als het hier geen lekker weer is, dan zoeken we het zelf wel op) 8-) met allerlei leuke dingen, reizen en vakantie mag ik weer aan de bak.

Maar stiekem heb ik ze ook wel een beetje gemist hoor, die blauw-gele monsters. :')
Vallend blad maakt rails glad.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Overigens, waar men in verhouding tot het aantal inwoners in de stad echt veel reizigers op het Hbf heeft is Düsseldorf, dat ziet er 250.000 per dag terwijl er maar 500.000 mensen wonen. Amsterdam Centraal, het drukste station in Nederland, haalt er maar 160.000 per dag...
Amsterdam Centraal: 250.000 reizigers per dag in 2008.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Iemand die hier weet hoe en waar je de bandenspanning van een fietsband kan meten? Bij mijn mountainbike staat op de band dat de streefspanning 4 bar moet zijn. Bij het tankstation staat wel een pomp, maar daar staat op dat het niet geschikt/verboden is voor fietsbanden.
VIER bar voor je fietsband :| Mijn fietsband is voor 2,5 bar en ik heb er 2,8 inzitten omdat het zo makkelijk fietst.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door tsov »

Racefietsen zitten meestal rond de 6 bar.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Iemand die hier weet hoe en waar je de bandenspanning van een fietsband kan meten? Bij mijn mountainbike staat op de band dat de streefspanning 4 bar moet zijn. Bij het tankstation staat wel een pomp, maar daar staat op dat het niet geschikt/verboden is voor fietsbanden.
Ik heb wel eens met een vriend de banden opgepompt bij een tankstation met zo'n ding voor auto's en dat ging best goed :) Maar ja, wie weet staat het er niet voor niets op...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door webguy »

Je kan altijd naar een onbediend tankstation gaan en proberen. Heeft waarschijnlijk deels met aanspraakelijkheid te maken...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Klaasje »

Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Daantje »

Bij een tankstation moet je wel uitkijken dat je niet je banden laat exploderen. Veel fietsenmakers hebben zo'n pomp liggen waarmee je simpel je banden kan oppompen en vaak zit daar ook een drukmetertje aan, lijkt me een veiligere optie :)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Michael »

Mijn oma is vanochtend overleden :( :( :( :( :( :( Ze is helaas niet ouder geworden dan 64
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door microshit »

Gecondoleerd, Michael. Veel sterkte toegewenst voor jou en je familie bij het verwerken van dit verlies. Wat het te verwachten, of heel plotseling?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Fles »

Gecondoleerd Michael -o- Wel erg jong ja.. Sterkte de komende tijd! :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Daniel »

Gecondoleerd Michael.

Jeetje wat vloog de tijd toch voorbij vandaag. Vertrok later naar huis dan normaal en had toch niet echt het idee dat ik het nu extreem druk gehad heb.
Morgen 'n dagje in Duitsland voor het werk. In dit geval gelukkig niet per OV die kant uit, dan zou het een wel erg langdurig gebeuren worden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Michael »

iedereen hartstikke bedankt voor het sterkte wensen. Het was te verwachten aangezien ze longkanker en een kwaadaardige hersentumor had en ze steeds verder achteruit ging
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Caspar »

Wat een narigheid voor jou en je familie, sterkte ermee.

Ik zie ineens dat er vanaf morgen weer betaald moet worden voor de ID-kaart?
Balen, want mijn paspoort verloopt begin 2012 en dacht nu juist over te stappen op een gratis ID-kaart. :evil:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Michael »

Dank je Caspar.

Ik ga morgen in ieder geval weer gewoon aan het werk. Zorgt voor wat afleiding.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Michael schreef:Mijn oma is vanochtend overleden :( :( :( :( :( :( Ze is helaas niet ouder geworden dan 64
Dat is erg jong inderdaad. Gecondoleerd in ieder geval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Ardan »

Michael, gecondoleerd. Ik hoop dat ze niet al te veel heeft hoeven lijden :(
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Klaasje »

Michael, gecondoleerd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Dexter »

Gecondoleerd Michael! Heel veel sterkte en neem genoeg tijd om het te verwerken.

Vandaag ben ik weer fris en vrolijk begonnen met werken na mijn vakantie en kreeg ik gelijk de nieuwe Railpocket uitgereikt. Jeudje wat een gigantisch ding is dat! :shock: Formaat baksteen, maar dan met knopjes erop. Ik moet nog oppassen dat mijn broek niet afzakt als ie aan mijn riem hangt.

Je kunt er alles mee: Van die rare codeplaatjes scannen, wifi, GPRS (dit loopt goddank niet meer via de gsm) en er zitten ook een camera- en een telefoonoptie op, maar deze zijn vooralsnog geblokkeerd. Ik verwachtte ook een kassarolletje en een printer, maar die zitten er dan weer niet op. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Is het niet vreemd dat je er wel codeplaatjes mee zou scannen maar de camera niet kan gebruiken? Zou het niet handiger zijn als dat fototoestel de code's kon fotograferen (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Dexter »

Ik zou het echt niet weten. Dat code-scan-ding is een apart oog, waar een rode lichtstraal uit schiet als je hem activeert. (Ja, vergeef me, ik heb meer verstand van treinen. Als je me wijs zou maken dat je ermee op zwartrijders kon schieten, zou ik het zo geloven) :lol: De camera heeft weer een aparte lens. In feite is dit een enorme uit de kluiten gewassen kruisbestuiving van een telefoon en een pda. Je zou er zelfs mee kunnen bellen, maar die optie is dus nog geblokkeerd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Nouja, ik heb op het werk ook een barcodelaser staan, maar mijn Macbook kan ook gewoon barcodes scannen met zijn iSight, dus opzicht hoeft het niet zo heel moeilijk te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 134 gasten