OVer je reiservaringen in september 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Wubbo »

Vanochtend stond midden in de hal van Utrecht Centraal een bandje te spelen. Dat zorgde voor nog meer puinhoop dan anders met de forenzen in de ochtendspits.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Etienne »

Na vanochtend heb ik het wel weer helemaal gehad met de RET :evil:

Mijn metro had een vertraging van 18 minuten, wat min of meer inhield dat er ongeveer 20 minuten geen metro heeft gereden richting Rotterdam. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Vanochtend stond midden in de hal van Utrecht Centraal een bandje te spelen. Dat zorgde voor nog meer puinhoop dan anders met de forenzen in de ochtendspits.
Dat podium hadden ze inderdaad heel praktisch neergezet maar niet heus...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Etienne schreef:Na vanochtend heb ik het wel weer helemaal gehad met de RET :evil:

Mijn metro had een vertraging van 18 minuten, wat min of meer inhield dat er ongeveer 20 minuten geen metro heeft gereden richting Rotterdam. :|
Man man man... wat een drama allemaal. Dat is vast en zeker expres gedaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Suus »

Vandaag eens mijn kans gegrepen om wat onbereden stukjes van het Amsterdams tramnet te berijden.

Na college in de binnenstad op de halte Spui tram 2 genomen. Het valt wel op dat zowel lijn 1 en 2 behoorlijk onregelmatig rijden. Met lijn 2 naar het Hoofddorpplein gegaan, dus de hele omweg genomen. Tot het einde van de Overtoom ging het goed, bij het afslaan richting Amstelveenseweg stond er eerst een 5 richting Surinameplein in de weg, daarna een hoop auto's. Vervolgens lang voor een rood negenoog gestaan bij de kruising van de Zeilstraat. Het rondje op het Haarlemmermeercircuit was zo gedaan, vervolgens kwamen we achter een 15 terecht. Toen deze eindelijk wit kreeg om de Zijlstraat in te slaan ging het bijna direct weer op rood, dus konden we nog een hele ronde staan wachten. Slecht afgesteld die kruising...

Op het Hoofddorpplein de 15 genomen naar het Mercatorplein. Daar met de 7 weer een stukje terug over de Hoofdweg (in een Blokkendoos *O* ) tot de kruising Kinkerstaat/Bilderdijk. Daar net de 3 gemist waarna de volgende pas 17 minuten later kwam, met een blokkendoos, dat dan weer wel :pos: Vervolgens het uitgebreide lusje gedaan via het Leidseplein en het Weteringcircuit. Op het weteringcircuit blokkeerden we vervolgens een hele tijd de trams van lijn 7 en 10, want toen we eindelijk wit kregen reed een 25 net een rondje, waardoor we niet over konden steken. Bij de volgende keer dreigde dat ook te gaan gebeuren, maar toen ging de bestuurder alvast door de laatste secondes rood heen om zo net voor een 4 de rotonde in te rijden. We zaten direct achter een 16 dus de rest van de rit tot het Museumplein schoot ook maar niet op...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Vinny »

Over Amsterdam: Vanwege de grote vertragingen zijn de steekbussen die anders naar Centraal rijden ingekort tot Marnixstraat. Wat wil je ook: Er zijn werkzaamheden in de Marnixstraat, op de Bilderdijkstraat en een belangrijke kruising bij het Museumplein is afgesloten. Tja, dan schiet het allemaal niet op natuurlijk, zelfs op de fiets is het lastig om je overal omheen te wurmen... :twisted:

Vandaag weer iets bizars meegemaakt op Waterlooplein. Er is een actie "preventief fouilleren" (even aan Henk en Ingrid tonen dat de politie spierballen heeft), maar de kaartautomaat deed het niet. De politie heeft toen mijn poortje opengedaan, zodat mijn metroritje vandaag gratis was... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Over Amsterdam: Vanwege de grote vertragingen zijn de steekbussen die anders naar Centraal rijden ingekort tot Marnixstraat. Wat wil je ook: Er zijn werkzaamheden in de Marnixstraat, op de Bilderdijkstraat en een belangrijke kruising bij het Museumplein is afgesloten. Tja, dan schiet het allemaal niet op natuurlijk, zelfs op de fiets is het lastig om je overal omheen te wurmen... :twisted:
Ze slaan vanaf het Museumplein niet naar links maar naar rechts, via het Rudolf Hartplein, dan over de Hobbemakade en Stadhouderskade (helemaal haltevrij, lekker snel!)
Vandaag weer iets bizars meegemaakt op Waterlooplein. Er is een actie "preventief fouilleren" (even aan Henk en Ingrid tonen dat de politie spierballen heeft), maar de kaartautomaat deed het niet. De politie heeft toen mijn poortje opengedaan, zodat mijn metroritje vandaag gratis was... :mrgreen:
Gebeurt op alle ondergrondse stations met grote regelmaat. Jammer dat door dingen als Blackberry Messenger, Twitter en Whatsapp dat soort acties vaak al in de hele stad bekend zijn voordat er ook maar een wapen gevonden is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Vinny »

Niet "lekker snel" dus:
GVB schreef:NB! Vanwege ernstige vertragingen rondom de Van Baerlestraat en het Museumplein heeft Connexxion op maandag 12 september besloten bus 142, 170 en 172 overdag tussen 8.00 en 19.00 in te korten tot Busstaton Marnixstraat, bus 145 en 197 overdag tussen 08.00 en 19.00 uur tot het Haarlemmermeerstation.
Bee schreef:Jammer dat door dingen als Blackberry Messenger, Twitter en Whatsapp dat soort acties vaak al in de hele stad bekend zijn
Je loopt door de gang naar het station en je ziet een hele hoop gele vestjes. Nou als je een wapen hebt, maak je dan vanzelf dat je wegkomt... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door STF »

Regelmatig komt er hier de laatste maanden een bus voorbij die tijdens het optrekken wel erg veel toeren draait, in het begin dacht ik aan een storing maar volgens mij is er gewoon een chauffeur bij die doodleuk handgeschakeld wegrijdt... :?
Verder dan zijn derde versnelling (max. 30 km/u) kom je niet, 4-5-6 kan alleen op de automaat.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb 1 keer dat preventief fouilleren gehad op Nieuwmarkt. Ik wilde een metro echt halen dus heb gerend vanuit de warmoesstraat, over de zeedijk naar nieuwmarkt. Was net op tijd voor de metro maar ben toen toch gefouilleerd en moest met lede ogen toezien hoe de metro aankwam en weer vertrok... Op dat moment had ik echt zin om die agenten te klappen...
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door VIRM »

Gisteren liep mijn s2600 weer eens +3 op (waarschijnlijk door het geklungel met wissels voor de Schipholunnel?), dus mijn laatste s4500 miste ik op 1 minuut na. Hopelijk doen ze daar wat mee met de volgende dienstregeling...

In ieder geval dus zo'n 35 minuten wachten op de laatste s4000, die vanaf spoor 4 vertrok. Op het perron tegenover mij lag kennelijk iemand te slapen (op het perron of in de wachtruimte), die even later door twee S&V-medewerkers werd verwijderd.
Deze twee S&V'ers stapten later ook in mijn s4000. Bij de controle kwamen er dus 2 conducteurs langs, even later gevolgd door deze 2 S&V'ers. Beetje overkill, 4 man personeel (5 als je de machinist meetelt) voor een rustige SLT4 met weinig reizigers. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Ardan »

hauptbahnhof schreef:Ik heb 1 keer dat preventief fouilleren gehad op Nieuwmarkt. Ik wilde een metro echt halen dus heb gerend vanuit de warmoesstraat, over de zeedijk naar nieuwmarkt. Was net op tijd voor de metro maar ben toen toch gefouilleerd en moest met lede ogen toezien hoe de metro aankwam en weer vertrok... Op dat moment had ik echt zin om die agenten te klappen...
Als je vanuit de Warmoesstraat komt en via de Zeedijk naar NMT moet dan was ik naar Centraal gerend...
Ik doe ook maar wat
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Gisteren liep mijn s2600 weer eens +3 op (waarschijnlijk door het geklungel met wissels voor de Schipholunnel?), dus mijn laatste s4500 miste ik op 1 minuut na. Hopelijk doen ze daar wat mee met de volgende dienstregeling...

In ieder geval dus zo'n 35 minuten wachten op de laatste s4000, die vanaf spoor 4 vertrok. Op het perron tegenover mij lag kennelijk iemand te slapen (op het perron of in de wachtruimte), die even later door twee S&V-medewerkers werd verwijderd.
Deze twee S&V'ers stapten later ook in mijn s4000. Bij de controle kwamen er dus 2 conducteurs langs, even later gevolgd door deze 2 S&V'ers. Beetje overkill, 4 man personeel (5 als je de machinist meetelt) voor een rustige SLT4 met weinig reizigers. :)
Komen ze eens langs is het weer niet goed!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door VIRM »

Ennes schreef:
VIRM schreef:Gisteren liep mijn s2600 weer eens +3 op (waarschijnlijk door het geklungel met wissels voor de Schipholunnel?), dus mijn laatste s4500 miste ik op 1 minuut na. Hopelijk doen ze daar wat mee met de volgende dienstregeling...

In ieder geval dus zo'n 35 minuten wachten op de laatste s4000, die vanaf spoor 4 vertrok. Op het perron tegenover mij lag kennelijk iemand te slapen (op het perron of in de wachtruimte), die even later door twee S&V-medewerkers werd verwijderd.
Deze twee S&V'ers stapten later ook in mijn s4000. Bij de controle kwamen er dus 2 conducteurs langs, even later gevolgd door deze 2 S&V'ers. Beetje overkill, 4 man personeel (5 als je de machinist meetelt) voor een rustige SLT4 met weinig reizigers. :)
Komen ze eens langs is het weer niet goed!
Naja, dat valt ook wel weer mee. Ik neem aan dat ze voor een reden 4 man personeel op zo'n treintje zetten?

Overigens, in mijn s2600 stopte ik helemaal vooraan uit. Kennelijk waren de machinist en de conducteur aan het klungelen met het omroepsysteem ofzo, want de cabinedeur stond open en ik hoorde het volgende:
"Amsterdam Sloterdijk..."
"Je moet het indrukken totdat het gele lampje brandt, pannenkoek! Met jou moet ik een oorlog winnen./.."
"Amsterdam Sloterdijk."
:mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:
Ennes schreef:
VIRM schreef:Gisteren liep mijn s2600 weer eens +3 op (waarschijnlijk door het geklungel met wissels voor de Schipholunnel?), dus mijn laatste s4500 miste ik op 1 minuut na. Hopelijk doen ze daar wat mee met de volgende dienstregeling...

In ieder geval dus zo'n 35 minuten wachten op de laatste s4000, die vanaf spoor 4 vertrok. Op het perron tegenover mij lag kennelijk iemand te slapen (op het perron of in de wachtruimte), die even later door twee S&V-medewerkers werd verwijderd.
Deze twee S&V'ers stapten later ook in mijn s4000. Bij de controle kwamen er dus 2 conducteurs langs, even later gevolgd door deze 2 S&V'ers. Beetje overkill, 4 man personeel (5 als je de machinist meetelt) voor een rustige SLT4 met weinig reizigers. :)
Komen ze eens langs is het weer niet goed!
Naja, dat valt ook wel weer mee. Ik neem aan dat ze voor een reden 4 man personeel op zo'n treintje zetten?

Overigens, in mijn s2600 stopte ik helemaal vooraan uit. Kennelijk waren de machinist en de conducteur aan het klungelen met het omroepsysteem ofzo, want de cabinedeur stond open en ik hoorde het volgende:
"Amsterdam Sloterdijk..."
"Je moet het indrukken totdat het gele lampje brandt, pannenkoek! Met jou moet ik een oorlog winnen./.."
"Amsterdam Sloterdijk."
:mrgreen:
Het kan passagierend personeel zijn geweest, het kan zijn dat er agressiemeldingen zijn geweest, kan een HC met leerling zijn geweest, redenen genoeg waarom er meer personeel op een trein kan zitten, en waarschijnlijk dat die SenV medewerkers gewoon aan het baanvakken waren en onderweg richting standplaats gingen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Suus »

De laatste treinen van en naar Alkmaar hebben heel vaak S&V personeel, of in ieder geval elke keer als ik 's avonds laat van Alkmaar weer richting Amsterdam ga.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Dexter »

Vandaag weer een memorabel schrikmomentje gehad, toen ik vanmiddag onderweg van Gd naar Ledn in Apn kwam binnenrijden. De s8800 uit Ledn richting Ut was even voor mij binnengekomen op spoor 2, de deuren gingen open en een hele menigte reizigers stapte uit en verdeelde zich over het perron, terwijl ik kwam binnenrijden op spoor 3. (Zelfde perron aan de overzijde, de s8800 en de s19500 geven daar x-platform-aansluiting op elkaar.)

Terwijl ik kwam binnenrijden op spoor 3, zag ik een wat oudere man, op weg naar de uitgang, steeds meer naar links, in de richting van de perronrand zwalken en was schijnbaar met andere dingen bezig, maar ik naderde hem van achteren dus wat precies kon ik niet zien. Op een gegeven moment - ik was nog zo'n 10 a 15 meter van hem verwijderd - liep ie echt OP de perronrand, verloor zijn evenwicht en maakte een zwaai naar links. :shock: Dus zette ik meteen een snelremming in en gaf een ram op mijn typhoon. Godzijdank herstelde de man nog net op tijd zijn evenwicht en viel ie net niet in het spoor. Ik vrees dat anders zelfs een snelremming niet meer geholpen had.

Nadat ik tot stilstand was gekomen en mijn deuren had ontgrendeld, sprong ik meteen uit mijn cabine om hem eens op te zoeken en een hartig woordje te wisselen, maar in de drukte tussen de in- en uitstappende mensen kon ik hem niet meer vinden. De hc liep nog even de trein door, maar ook daar geen spoor van de man te bekennen. Misschien maar goed voor hem ook, want geloof maar niet dat ik hem een kopje koffie had aangeboden. :N
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door VIRM »

Vanuit Leiden nam ik de s5700 van 22:50. De conducteur had er zin in: "Lieve mensen, een hele goedenavond en welkom aan boord de Intercity naar Nieuw-Vennep, Hoofddorp [noemt alle stations op] en Utrecht Centraal. Het aanwezige treinpersoneel wenst u een fijne avond toe!" Beetje veel stops voor een Intercity. :mrgreen:

Ik zag op m.ns.nl dat er een seinstoring was, waardoor er minder treinen reden tussen Hoofddorp en Hoorn. Volgens mijn AV reed mijn aansluitende s3300 wel. Die had echter te kampen met wat andere problemen. Bij aankomst in Hoofddorp stak ik het perron over en wilde instappen... maar de deuren gingen niet open. Volgens een andere reiziger was de machinist druk bezig om in een boekje te bladeren en even later was het probleem opgelost. :)
Maar de automatische halte-afroep had er vandaag ook weinig zin in: bij Schiphol en Lelylaan werd het VORIGE station omgeroepen. Na de omroep van Lelylaan (dat als Schiphol werd omgeroepen) greep de conducteur in en riep het maar handmatig om. Kennelijk had hij zitten sleutelen, want vanaf Sloterdijk deed hij het weer. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Caspar »

Thalys rijdt nu ook tussen Amsterdam en Rotterdam 300km/u :D
Een heerlijk gevoel is dat zeg! Ik zal een filmpje en wat foto's later posten.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Klaasje »

Alleen bij vertraging.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Mark »

Wtf? Waarom rijden ze normaal gesproken 160 terwijl je er gewoon 300 kan? :')
Kun je net zo goed de bestaande dienstregeling versnellen lijkt me.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

Aannemelijk omdat de dienstregeling nu nog niet aangepast kan worden omdat het niet past tussen Schiphol en Amsterdam? Die paden zijn immers nog afgestemd op met 160 over de HSL omdat de beveiliging eerder deze dienstregeling nog niet toestond dat er harder gereden werd (door de Traxx-locs die nog op level 1 reden moest de Thalys dat ook nog)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Caspar »

Klaasje schreef:Alleen bij vertraging.
In de nieuwsbrief/werkwijze staat dat het standaard 300km/u is sinds de Fyra onder level 2 rijdt.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door VIRM »

Wat een vooruitgang! :D
Ongeveer NEGEN maanden na opening van het nieuwe busstation in Zaandam heeft men eindelijk, bij de uitgang van het station, bordjes geplaatst naar het busstation (na de smalle deurtjes meteen naar links). Als je er niet bekend was, kon je daar dus ook gewoon heel eenvoudig verkeerd lopen (wat ook gebeurde...).
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Dexter »

Gaaf toch juist om met 300 van Shl naar Rtd te flitsen? En die 300 km/h per uur kunnen ze nu mooi gebruiken om vertragingen op te vangen, dat komt in beide richtingen nogal eens voor.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten