Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door Vinny »

Bovenstaand patroon dus vier minuten eerder rijden, zodat de overstap vanuit Sittard te Roermond op de trein naar Venlo/Nijmegen van 8 minuten naar 4 minuten gaat ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door MdJ »

Tot Cuijck moet(!) je wel in het huidige s32200 pad rijden (gezien vanuit Rm), wegens de kruisingen. Of je gaat wat inhaalspoortjes aanleggen (maar dat moet dan ook bij alle stations op Mook-Reuver, omdat er daar bij elk station gekruist wordt)
Bij twijfel: gebruik beton.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door Joshua »

Van de week in de ochtendspits van Cuijk naar Nijmegen geweest. Maar hetzelfde materieel van 4 ritten verder opsplitsen in 7 ritten is geen oplossing. Er moeten gewoon MEER TREINEN rijden. Niet treinen korter en verdelen over meer ritten. Het is gewoon een grote ramp.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door Joshua »

Nog een tweede issue wat ik echt belachelijk vind.

Veolia heeft het inchecken met de OV-chipkaart verplicht gemaakt voor studenten. In Cuijk heb ik de afroep gehoord. In Nijmegen niet terwijl ik daar toch dagelijks werk.
Maar Veolia deelt dus al boetes uit als studenten NIET in checken terwijl NS dit niet doet.
Maar als er 's morgens 200 studenten uit een overvolle trein stappen op Station Nijmegen Heyendaal op een perron waar maar 4 cico's staan betekend dat dus een rij van 50 studenten per CICO. Wat als gevolg heeft dat als de laatste student wil uitchecken de volgende trein er al aan komt rijden. Nou dat vind ik dan wel echt slecht.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door visgraat »

Als dat zo lang duurt, lijkt me een spreiding van reizigers niet ongewenst. Maar 4 paaltjes voor 200 studenten lijkt me inderdaad weinig. Het aantal in- en uitchecks zal alleen nog maar stijgen als meer mensen de OV-chipkaart gaan gebruiken.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door Reiziger Delft »

Joshua schreef:Van de week in de ochtendspits van Cuijk naar Nijmegen geweest.
Heb je een reguliere trein of een ''extra'' trein genomen? Zo ja, wat was de bezetting van die ''extra'' trein? Als die nog leeg was hoeft er dus helemaal geen materieel te komen.

Reizigers uit Cuijk/Mook Molenhoek kunnen dan kiezen tussen:
-Opgepropt staan in de reguliere trein
-Lekker zitten in de extra trein

En moeten vervolgens niet meer zeuren. :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door Vinny »

Probleem is natuurlijk dat de overvolle reguliere trein nogal vatbaar is voor vertraging, doordat het instapproces erg moeilijk gaat, en met een trein op blok afstand erachter aan, loop je een grote kans op een olievlek aan vertragingen, die nog tot ver na de ochtendspits voortduren...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:Van de week in de ochtendspits van Cuijk naar Nijmegen geweest. Maar hetzelfde materieel van 4 ritten verder opsplitsen in 7 ritten is geen oplossing. Er moeten gewoon MEER TREINEN rijden. Niet treinen korter en verdelen over meer ritten. Het is gewoon een grote ramp.
Maar dat kost geld, en daar heeft Veolia een chronisch tekort aan.
Joshua schreef:Nog een tweede issue wat ik echt belachelijk vind.

Veolia heeft het inchecken met de OV-chipkaart verplicht gemaakt voor studenten. In Cuijk heb ik de afroep gehoord. In Nijmegen niet terwijl ik daar toch dagelijks werk.
Maar Veolia deelt dus al boetes uit als studenten NIET in checken terwijl NS dit niet doet.
Maar als er 's morgens 200 studenten uit een overvolle trein stappen op Station Nijmegen Heyendaal op een perron waar maar 4 cico's staan betekend dat dus een rij van 50 studenten per CICO. Wat als gevolg heeft dat als de laatste student wil uitchecken de volgende trein er al aan komt rijden. Nou dat vind ik dan wel echt slecht.
Daar heb je een punt. En die CICOs van Veolia waren toch ook retetraag? Of is dat inmiddels opgelost? Klop anders eens aan bij het ROCOV. Wellicht dat die kunnen aandringen op meer apparatuur.
"Een touringcar is geen bus"
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door Klaasje »

Wellicht kan Freek daar wat van vinden :wink:
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door visgraat »

Vinny schreef:Probleem is natuurlijk dat de overvolle reguliere trein nogal vatbaar is voor vertraging, doordat het instapproces erg moeilijk gaat, en met een trein op blok afstand erachter aan, loop je een grote kans op een olievlek aan vertragingen, die nog tot ver na de ochtendspits voortduren...
Ik heb eens gekeken naar de dienstregeling. Met wat puzzelen lukt het mij om vanaf Boxmeer in de ochtend een 10-minutendienst te rijden met passeringen in Beugen en Cuijk. In Beugen gaat de veel minder belangrijke tegenrichting op dat moment naar het inhaalspoor. Of het in de praktijk werkt weet ik niet, maar het kan een interessante optie zijn om je reizigers beter te spreiden en de drukte op treinen te verkleinen. In Venray heb je dan trouwens nog een 17-13 ligging, waarbij het kleinste gat voor de doorgaande trein zit.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door Wubbo »

Kun je die eens posten? Dan kunnen we er eens naar kijken.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Extra treinen Cuijk - Nijmegen

Bericht door visgraat »

Ik zal het binnenkort posten, ik moet even kijken he het goed weergegeven kan worden, maar ik vind het nu wel laat genoeg om te gaan slapen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten