Dienstregeling 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door hidihi »

Trouwens als de de IC Zwolle Groningen een echte IC gaat worden, stopt de trein alleen tussendoor in Assen?
Als dat het geval gaat worden waarom gaat de provincie Groningen in 2013 geen experiment houden?
Waarom wordt dan de aanslag in Haren niet gebruik? Dan kan er een stoptrein traject Assen Bad nieuwschans/leer in gebruik worden genomen. De reizigers kunnen dan een snelle verbinding naar Zwolle krijgen. Trouwens de interliner tussen Assen en Veendam kan een betere aansluiting krijgen, waardoor inwoners vanuit Veendam geen treinverbinding naar Assen hoeft te krijgen, je kunt dan de volgende trajecten maken:

Bad nieuwschans -Zuidbroek - Assen
Veendam - Zuidbroek - Groningen

De stoptrein naar Groningen achter de trein naar Assen kunnen laten rijden en 4 minuten voor de trein vanuit Assen, zo kun je dorpen zoals Windschoten nog steeds een redelijke verbinding naar Groningen geven terwijl de reis naar Zwolle korter duurd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Suus »

De vraag naar Duitsland - Groningen zal veel groter zijn dan Duitsland - Assen. Groningen is de enige plaats van belang in de wijde omgeving: Universitair ziekenhuis, Universiteit, Grootschalige cultuur. Die verbinding verbreken is een doodzonde.
Laatst gewijzigd door Suus op wo 21 sep 2011, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door The best »

Lijkt me niet heel logisch nee. De noordelijke nevenlijnen worden volgens mij toch vooral gebruikt om naar Groningen te komen en niet om naar Assen te komen.Al zou 1x per uur een trein Assen-Hoogezand (eventueel Zuidbroek) nog best wel kunnen als proef.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door hidihi »

Ik zie Assen zelf niet voor vele reizigers als eindbestemming, maar ik dacht dat er ook veel reizigers zijn die naar het weste wilde.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Daan »

Wat is het verschil dan tussen in Groningen op de IC stappen of in Assen op de IC stappen?
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door hidihi »

Als je de passagiers in Groningen op laat stappen moet de reizigers toch wel een aantal kilometers omreizen en met de aanslag bij Haren bespaart de reiziger door het opstappen in Assen toch zo'n 10 tot 15 minuten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Suus »

Ik hoop niet dat er veel gewonden vallen bij die aanslag in Haren...

Het is al de tweede keer in dit topic dat je het fout schrijft...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Klaasje »

Hoeveel mensen zullen vanaf het oosten van de provincie Groningen dagelijks naar de brede Randstad en Zwolle reizen..? Als het er meer dan enkele tientallen zijn eet ik mijn schoenen op. Genoeg reizigers zullen het niet zijn om losse treinen rechtstreeks naar Assen te rechtvaardigen.
Waarom laat dit plannetje me aan een plaats in Drenthe denken eigenlijk? :X
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Wubbo »

Je kan die verbinding ook niet zomaar gebruiken, met name bij Onnen zul je nog wat maatregelen moeten nemen. In ieder geval seintechnisch. Of die investering de winst waard is waag ik te betwijfelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Vinny »

Je zou die verbinding ooit kunnen gaan gebruiken voor een IC Randstad-Duitsland, zodat je niet hoeft kop te maken in Groningen. Dan moeten er wel extra perrons in Haren komen en het station Haren-Groningen Zuid noemen, een beetje zoals Schiedam-Rotterdam West in vroeger tijden. Of het succesvol is weet ik niet, het lijkt me wel goedkoper dan een HSL aanleggen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Geert »

Het lijkt me een beetje zonde om Groningen niet aan te doen met een dergelijke trein als je toch in de buurt bent. En ik vraag me af hoeveel verkeer er zal zijn tussen de Randstad en Noord-Duitsland...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door deadlock »

hidihi schreef:Als je de passagiers in Groningen op laat stappen moet de reizigers toch wel een aantal kilometers omreizen en met de aanslag bij Haren bespaart de reiziger door het opstappen in Assen toch zo'n 10 tot 15 minuten.
Wat is een aanslag.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Thom91 »

Maar als Haren of Assen een extra verbinding krijgt, wil ik als Hoogeveen er 4 bij!!!!1!
Komt wel goed schatje.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door The best »

Thom91 schreef:Maar als Haren of Assen een extra verbinding krijgt, wil ik als Hoogeveen er 4 bij!!!!1!
Dan trekken we de extra trein vanuit Assen toch gewoon door richting Hoogeveen. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Suus »

Cut the crap, gaat nergens meer over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door waldo79 »

En dat voor een topic wat over de reële dienstregeling 2012 gaat :N
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Frank »

Op de site van NS staat een adviesaanvraag voor de detailuitwerking van dienstregeling 2012 klik hier en hier


* Nieuwe laatste trein Nijmegen -> Utrecht om 23:39
* 's Avonds en op zondag stopt intercity Nijmegen - Den Helder te Heiloo
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door willy84 »

Ook wel opvallend: de 800 stopt s'avonds eerder met doorrijden naar Alkmaar. Geen idee of die ritten druk zijn. Blijkbaar niet.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Suus »

De reistijd Haarlem - Hoorn wordt 's avonds flink langer, nu de s3400 in de avond helemaal niet meer rijdt, maar de s4800 in de avonduren doorrijdt naar Alkmaar en daar weer 1x per uur verder naar Hoorn. Zo komen er op de verbinding Haarlem - Hoorn in de avonduren 5 extra stops bij :?

Wel in de spits een kwartierdienst sprinter Schiphol - Leiden, dat is dan wel netjes voor Nieuw Vennep en Sassenheim.

En waarom wordt bij de s3700 Duivendrecht niet genoemd als stop?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Thom91 »

Wel beter dat de spits 800 op alle stations gaan stoppen :)
De 800 na 19:00 zijn inderdaad vrij leeg, maar volgens mij wordt alleen die van 18:57 opgeheden (Te Asd.) Die van 19:27 en 19:57 rijden nog wel als ik het goed lees..
Tis overigens wel vrij logisch dat de 3000 gaat stoppen in Heiloo, heb me dat altijd al afgevraagd waarom hij dat niet deed als de 800 niet reed..
Denk overigens dat de 4800 doortrekken een verslechtering is wat betreft bereikbaarheid. Aansluiting op 2200 gaat verloren nu :(
Komt wel goed schatje.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Reiziger Delft »

Echter gaat de s2200 ook 's avonds niet meer rijden ;) De s2100 rijdt dan wel in het andere kwartier, dus ik kan me voorstellen dat er wel gewoon een aansluiting blijft bestaan in Haarlem.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Wubbo »

Die nieuwe s4800 (wordt s14800) is een draak. Dat ding staat overal stil, qua rijtijden is ie vergelijkbaar met die gekke 694800 van afgelopen weekend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Daniel »

Valt me ook op dat de s2800 in de mei- en kerstvakantie voortaan gewoon blijft rijden tussen Amersfoort en Deventer. Als gevolg daarvan kunnen de voortreinen van de NoordOost in die vakanties ook weer gewoon rijden. (Of precies andersom natuurlijk; de voortreinen blijven rijden waardoor de 2800 niet meer in Amersfoort kan keren)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Meltrain »

Wel jammer dat de 5000 nog steeds opgeheven wordt in de 'meivakantie'. :neg: :(
Universiteiten doen niet aan meivakantie, waardoor de s5100 dus flink drukker wordt dan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Klaasje »

Sowieso is het schrappen van kwartierdiensten zolang het niet echt rustig wordt een beetje een vreemde actie wat mij betreft. Met een kwartierdienst is het vervoersproduct behoorlijk wat aantrekkelijker dan een halfuursdienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten