Rover vindt buslijn 320 een ramp
Rover vindt buslijn 320 een ramp
Gepubliceerd op 22 september 11, 15:32 Laatst bijgewerkt op 23 september 11, 00:50
HUIZEN - De Gooise afdeling van reizigersorganisatie Rover vindt buslijn 320 een ramp
De bus, die gezien wordt als een voorloper van het HOV, heeft een beperkt aantal haltes. Daardoor mist de bus 'de voeding' uit de wijken. De rijtijd van de bus is wel korter maar de reistijd van de passagiers, die eerst naar een halte moeten komen, niet. Rover ziet evenmin wat in de vrije busbaan die er tussen Huizen en de Blaricumse carpoolplaats wordt aangelegd. De organisatie vindt het veel belangrijker dat de A27 wordt aangepakt.
HUIZEN - De Gooise afdeling van reizigersorganisatie Rover vindt buslijn 320 een ramp
De bus, die gezien wordt als een voorloper van het HOV, heeft een beperkt aantal haltes. Daardoor mist de bus 'de voeding' uit de wijken. De rijtijd van de bus is wel korter maar de reistijd van de passagiers, die eerst naar een halte moeten komen, niet. Rover ziet evenmin wat in de vrije busbaan die er tussen Huizen en de Blaricumse carpoolplaats wordt aangelegd. De organisatie vindt het veel belangrijker dat de A27 wordt aangepakt.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het een ramp is..
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Tja, dat zie je overal waar gewone buslijnen worden vervangen door "HOV". Ten eerste dat er minder mensen dicht bij een halte wonen, ten tweede dat er zodra die lijn rijdt over geklaagd wordt.
Had Rover dit niet van te voren kunnen bedenken? Het is nu een beetje gezeur achteraf...
Had Rover dit niet van te voren kunnen bedenken? Het is nu een beetje gezeur achteraf...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Vooraf hebben ze behoorlijk veel zitten klagen. Overigens lijkt de 320 wel een succes te zijn als ik Willy84 mag geloven. Er is hier dus eerder sprake van het tegengestelde van een ramp, dat toegeven zou alleen wel gezichtsverlies zijn.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Ik ben er mee eens dat het een achteruitgang is. De bus is vooral bedoeld voor mensen in Huizen, al dan niet naar Hilversum of Amsterdam. En het is prettig voor de mensen die daar wonen om een halte niet al te ver van de deur te hebben. Niemand zal deze bus van Hilversum naar Amsterdam nemen, oftewel het is niet zo'n probleem als de bus in Huizen wat wijken aan doet. En zoveel tijd kost het ook niet extra om bijvoorbeeld door Bijvanck te rijden. Tegen de tijd dat je in het westelijke deel van Huizen bent, ben je natuurlijk wel even onderweg. Maar het handige was dat mensen in het westelijke deel van Huizen met 108 vanaf Hilversum relatief snel thuis zijn en ook waren. Nu moeten sommige mensen bijna een kilometer lopen om de bus naar Hilversum of Amsterdam te pakken.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Sinds 1816 hebben we daarvoor een mooi vervoermiddel.. De fiets. Daarmee kan je een kleine afstand buitengewoon snel afleggen. Waarom zou een streekbus bij iedereen in de achtertuin moeten komen?
Ik mag toch hopen dat van de ene kant van Huizen richting de andere kant van Huizen, onderweg naar je eindbestemming, de bus niet teveel kronkelt.
Ik mag toch hopen dat van de ene kant van Huizen richting de andere kant van Huizen, onderweg naar je eindbestemming, de bus niet teveel kronkelt.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
De pijn zit hem volgens mij meer in Naarden, de bus doet daar maar een halte aan terwijl de 102 de Amersfoortsestraatweg, Godelindeweg en Rijksweg afreed met meerdere haltes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Ach Rover heeft opzich wel een goed punt. Lijn 100 is compleet geamputeerd en rijdt nu vrijwel nutteloos want (bijna) iedereen ri Hilversum pakt de 320 (gedwongen). Derhalve is dat een succeslijn. Rover stelt ook een Purmerend model voor: vanuit iedere wijk een directe verbinding. Maar Huizen is Purmerend niet en er is een aardige vraag naar Amsterdam maar een forse vraag ri Hilversum.Klaasje schreef:Vooraf hebben ze behoorlijk veel zitten klagen. Overigens lijkt de 320 wel een succes te zijn als ik Willy84 mag geloven. Er is hier dus eerder sprake van het tegengestelde van een ramp, dat toegeven zou alleen wel gezichtsverlies zijn.
Overigens: als ik mensen zie uitchecken dat staat er 9 van de 10 keer 00,00 oftwel zij reizen 'gratis'. Dat zijn nou niet de luceratieveste reizigers.
Ik heb zowel do als vrij weer oldskool in een MAN gezeten op de 320.
immer kwaliteits posts
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Nou, als je een redelijke fiets hebt zet je deze liever niet bij een bushalte buiten de woonwijk met beperkte sociale controle. Bovendien kan niet iedereen (waaronder ouderen en gehandicapten) fietsen. Als je een studentenfiets hebt, is het wel praktisch inderdaad. Misschien dat je vandaar veel afschrijvingen ziet van 0 euro.Klaasje schreef:Sinds 1816 hebben we daarvoor een mooi vervoermiddel.. De fiets. Daarmee kan je een kleine afstand buitengewoon snel afleggen. Waarom zou een streekbus bij iedereen in de achtertuin moeten komen?
Ik mag toch hopen dat van de ene kant van Huizen richting de andere kant van Huizen, onderweg naar je eindbestemming, de bus niet teveel kronkelt.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Van mij zijn bij OV-haltes al meerdere fietsen gestolen (ondanks een zwaar slot).
Zal mij benieuwen, met de regen en winter in aantocht, hoe lang men de fiets nog zal gebruiken!
Zal mij benieuwen, met de regen en winter in aantocht, hoe lang men de fiets nog zal gebruiken!
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Je hebt het over een zwaar slot. Bedoel je een kettingslot, waarmee je je fiets aan de stalling vast zet?
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
In Almere staat het bij haltes als 't Oor en de Steiger vol met fietsen. Ik kan me niet echt voorstellen dat daar veel gestolen wordt. Nou is daar wel altijd toezicht aanwezig in de vorm van wachtende reizigers of Connexxionpersoneel.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Overal worden fietsen gestolen, misschien niet overal even veel. Er zullen ook ongetwijfeld veel fietsen staan, maar mensen die een fiets hebben van pakweg 300 euro of meer, zullen hun fiets daar waarschijnlijk niet graag neerzetten.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Ik begreep afgelopen week dat Connexxion verbaasd is door het enorme succes van deze lijn.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Meent Connexxion dat serieus? :?
Zowat alle andere verbindingen worden opheven/beperkt om lijn 320 een succes te laten zijn en dan is Connexxion ineens verbaasd dat lijn 320 een succes is?
Of hoopte Connexxion misschien dat alle reizigers het OV ineens zouden boycotten en is dat plan dus mislukt?
Zowat alle andere verbindingen worden opheven/beperkt om lijn 320 een succes te laten zijn en dan is Connexxion ineens verbaasd dat lijn 320 een succes is?
Of hoopte Connexxion misschien dat alle reizigers het OV ineens zouden boycotten en is dat plan dus mislukt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Dat hoor je zo vaak. CXX jubelde bij de Zuidtangent ook 'oh wat een succes is die lijn toch', maar daarvoor zijn wel gigantisch veel andere buslijnen gesneuveld..
Ik doe ook maar wat
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Het is inderdaad wel handig om 'succes' te definiëren. 'Veel reizigers' is niet hetzelfde als 'succesvol'.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Een totale vervoersgroei. Dat zag je bij de zuidtangent namelijk ook: dat ding vervoert meer reizigers dan opgeteld van alle opgeheven bussen ooit tevoren samen. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Maar ook bij de Zuidtangent ging dat niet van de een op de andere dag, ik zou het vreemd vinden als lijn 320 in slechts drie maanden veel beter scoort dan de trajectdelen van de lijnen 100 en 101 die tot lijn 320 zijn samengevoegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Er van uitgaande dat de meeste reizigers in het Gooi z.g.n. "Captives" zijn, ik schat zelf in 98% van de totaal aantal reizigers denk ik dat dat effect dus meteen zichtbaar is. Die mensen hebben geen andere keuze dan het openbaar vervoer, en zullen dus wel van de nieuwe lijn gebruik maken in plaats van de oude. Wellicht zijn er nu een aantal keuzereizigers bijgekomen, voor wie de nieuwe verbinding een snelle en comfortabele verbindign geeft.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
er zijn na de ingebruikname behoorlijk wat nieuwe woningen opgeleverd rondom het tracé van de Zuidtangent.Vinny schreef:Een totale vervoersgroei. Dat zag je bij de zuidtangent namelijk ook: dat ding vervoert meer reizigers dan opgeteld van alle opgeheven bussen ooit tevoren samen. :Y
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Er zijn hier wel mensen die klagen over de opgeheven buslijnen, maar volgens mij zijn dat er maar weinig die echt in het invloedsgebied van de 320 liggen. We hebben het sowieso over een gedeelte van de 100 en de 102 maar als ik me niet vergis zijn er ook spitslijnen tussen Huizen en Hilversum. Kan iemand het even duidelijk uitleggen voordat we verder gaan met dit steekspel op basis van vage aannames over het lijnennet?
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Spitslijn, welke bedoel je?
"vroeger' had je de 103 dat was een spitslijn. Nooit mee gereisd overigens. De 100 is compleet geamputeerd en ik zie er nu nauwelijks mensen in zitten ri Carpool. En ja, dan is de 320 een succes want iedereen zonder alternatief zit erin. En wat Vinny zegt klopt idd. Er zijn maar weinig keuzereizigers in het Gooi. Grootste gedeelte zijn scholieren en wat forensen. In de zomer rijdt ik in de OS met zes lege zitplaaten ri Amsterdam en dan te bedenken dat de frequentie dan een 15 min ipv 7.5 /10 min dienst is. Moet ik nog meer zeggen.
"vroeger' had je de 103 dat was een spitslijn. Nooit mee gereisd overigens. De 100 is compleet geamputeerd en ik zie er nu nauwelijks mensen in zitten ri Carpool. En ja, dan is de 320 een succes want iedereen zonder alternatief zit erin. En wat Vinny zegt klopt idd. Er zijn maar weinig keuzereizigers in het Gooi. Grootste gedeelte zijn scholieren en wat forensen. In de zomer rijdt ik in de OS met zes lege zitplaaten ri Amsterdam en dan te bedenken dat de frequentie dan een 15 min ipv 7.5 /10 min dienst is. Moet ik nog meer zeggen.
immer kwaliteits posts
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
De oude lijnnetkaart:
http://www.connexxion.nl/data/upload/5- ... 11_v5i.pdf
De nieuwe:
http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... 1Q&cad=rja
Ik vind dat dus wel meevallen. Overigens: mijn idee is dat de captives nog steeds met het OV gaan (ze kunnen niet anders) terwijl de opwaardering tot regiolijn wel meer forensen verleidt in het openbaar vervoer te gaan zitten. Dat zag je met de zuidtangent, en vooral lijn 310 (Nieuw-Vennep - Amsterdam Zuid) gebeuren.
http://www.connexxion.nl/data/upload/5- ... 11_v5i.pdf
De nieuwe:
http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... 1Q&cad=rja
Ik vind dat dus wel meevallen. Overigens: mijn idee is dat de captives nog steeds met het OV gaan (ze kunnen niet anders) terwijl de opwaardering tot regiolijn wel meer forensen verleidt in het openbaar vervoer te gaan zitten. Dat zag je met de zuidtangent, en vooral lijn 310 (Nieuw-Vennep - Amsterdam Zuid) gebeuren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Rover vindt buslijn 320 een ramp
Ook in Nieuw-Vennep is enthousiast gesnoeid in de bussen en een deel van het dorp is nog altijd beter af met het station, gezien de drukte daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: steveng en 94 gasten