Mag ik even kwijt #93

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Mag ik even kwijt #93

Bericht door Meltrain »

Ik snap best dat het geen leuk vooruitzicht is, maar des te meer reden toch om er juist nog wél een leuke dag van te maken? De laatste keer moet iets moois zijn, zodat je tenminste goed afscheid kunt nemen.
Het klinkt misschien een beetje cru, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Caspar »

Dat is maar hoe je het ziet, of hoe de situatie is.
Toen ik voor het laatst mijn oma zag dat ze nog leefde, was dat geen pretje. Ik heb liever de één na laatste keer in mijn geheugen als laatste keer om het zo maar te zeggen. Toen was er de dood nog niet zo aanwezig rondom haar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Mijn tante heeft al zes weken niet meer fatsoenlijk kunnen eten en maar heel weinig kunnen drinken en is volledig uitgeteld. Lijkt mij heel vreemd om een tante die altijd midden in het leven stond zo te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Ardan »

Mijn opa is inmiddels alweer ruim 6 jaar overleden, maar hij liep al een hele tijd te kwakkelen. Eind juli 2005 werd hij in het ziekenhuis opgenomen wegens vocht achter de longen. Uiteraard raakten mijn moeder, mijn oma, ikzelf en mijn tante nogal in paniek maar het zou wel goed komen, zeiden de doktoren. Elk bezoekuur gingen mijn moeder en ik, en oma en mijn tante afwisselend op bezoek maar het was gewoon triest om hem te zien liggen, ons nog maar nét herkennend maar amper wetend waar hij was en wat-ie in het ziekenhuis deed. 4 dagen later ging hij van de special care af naar een gewone afdeling en 7 dagen daarna was-ie dood :( Niemand zag het medisch aankomen, maar achteraf, als we zijn verhalen terugbedachten die hij in het bed vertelde, het was zijn hele leven die voorbij kwam. En in de kist was zijn baard ook geel geworden van de medicijnen. Dat is behoorlijk zwaar.
Toch was hij ergens nog wel bij kennis. In die tijd werd juist in Zevenaar de tunnel van de Betuweroute aangelegd. Net als ik was mijn opa ook een treinenliefhebber. En op een dag had hij het over een tunnel. Ik was me nergens van bewust, maar mijn moeder dacht en zei: 'Wat voor tunnel zie je dan?' We dachten aan de tunnel die je schijnt te zien als je je dood ziet aankomen, maar hij zei: 'Ja, die tunnel in Zevenaar natuurlijk!' :) Op het bidprentje staat dus ook '...maar zijn onnavolgbare humor bleef tot het laatst!'

Denk er dus alsjeblieft niet aan dat dit de laatste keer is, Bee. Dat zal je tante ook niet fijn vinden, als iedereen huilend bij haar is op een reünie die eigenlijk gezellig hoort te zijn. Natuurlijk, ik snap dat het moeilijk is, aangezien je haar sterven ziet aankomen, maar herinner haar alsjeblieft zoals ze altijd is geweest, en probeer van de dag het beste te maken. Niemand schiet er wat mee op als het zo verdrietig wordt, en zij al helemaal niet. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar vrolijke laatste herinneringen zijn altijd beter dan droevige. Doen alsof er niets aan de hand is kan niet, dat zou onmenselijk zijn. Maar zet haar júíst extra in het zonnetje, zodat ze geniet van de dag. Ze vindt het alleen maar fijn als jullie allemaal als familie bij haar zijn.

Groetjes, Lieve Mona.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Dexter »

@Bee: Ik sluit me aan bij wat Meltrain en Ardan zeggen, maar ik begrijp ook heel goed wat Caspar wil zeggen.

Toen mijn middelste tante in 2000 aan kanker overleed, zag ze er echt vreselijk toen ik haar de laatste keer zag: Volledig uitgemergeld, uitgedroogd en helemaal op. Ze kon niet meer praten en amper uit haar ogen kijken, kortom een schim van de sprankelende en levendige vrouw die ze ooit was. Dat beeld zal me helaas altijd bijblijven en dat is geen leuke laatste herinnering. De nacht die erop volgde, overleed ze.

Maar daar staat tegenover dat ik ontzettend blij ben dat ik nog in de gelegenheid was om afscheid van haar te nemen. Er lag een halve meter sneeuw en in de loop van de avond stopten de bussen met rijden, maar koste wat het kost wilde ik haar zien en haar zeggen wat ze voor ons betekend heeft en ik ben blij dat ik dat nog heb kunnen doen.

Toen mijn oudste tante in 2009 aan longkanker overleed, was ik met de s5700 onderweg van Hvs naar Ut, toen mijn moeder me belde dat ik onmiddelijk naar het ziekenhuis in Rtd moest komen om afscheid te nemen. Nou ik verzeker je, dan is die afstand van Ut naar Rtd ineens enorm groot! Door de Bijsturing werd ik onmiddelijk uit mijn dienst gehaald en met de eerstvolgende IC naar Rtd geregeld. Zelfs 140 km/u gaat dan nog niet snel genoeg. Maar toen ik in Rtd bij het Erasmus MC uit de metro stapte en op de roltrap naar boven stond, werd ik door mijn moeder gebeld dat mijn tante zojuist was overleden. Zo dichtbij en toch net te laat!! Hoewel ik er niets aan kon doen (het is heel erg snel gegaan) vind ik het tot op de dag van vandaag vreselijk dat ik geen afscheid meer heb kunnen nemen. :cry:

Dus er zijn altijd voors en tegens, maar gelukkig heb jij nu de keuze nog Bee.

Enne Ardan, op Lieve Mona berust copyright! :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

Eerlijk gezegd doet het mij echt helemaal niets wanneer er een familielid overlijdt, ik heb het reeds meerdere keren meegemaakt maar heb er nooit een traan om gelaten. Klinkt misschien gek maar wat kun je er aan doen, de een zit zo in elkaar, de ander niet...

Alleen beetje stom dat niemand de graven van mijn opa, oma en oom meer kan bijhouden, die zullen er ongetwijfeld wel vreselijk verwaarloosd uitzien in Castricum, wij zijn er al jaren niet meer geweest aangezien we veel te ver weg wonen en mijn tante en neefjes die nog wel in de buurt wonen kijken al niet eens naar het graf van haar man/hun vader om dus laat staan het graf van opa en oma...

Mijn andere oma (die nog gewoon leeft) wilde nooit iets van crematies weten tot ze zag dat er echt niemand voor het graf zou kunnen zorgen aangezien haar familie verdeeld is over Amerika, Denemarken en Luxemburg waardoor ze een paar jaar geleden alsnog besloten heeft om van begraven worden af te zien.

Als ik het goed onthouden heb is mijn andere opa gecremeerd, doordat mijn opa en oma op jonge leeftijd zijn gescheiden en hij daarna hertrouwd is, heeft zijn "nieuwe" familie destijds alles geregeld en waren we bovendien ook niet welkom bij de uitvaart... Ja we zijn evengoed wel even langsgeweest want we wisten via via te achterhalen wanneer het zou plaatsvinden maar zijn niet al te lang gebleven want de bloemstukken werden nog net niet naar onze hoofden gegooid...
Laatst gewijzigd door STF op vr 23 sep 2011, 03:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Ardan »

Dexter schreef:Enne Ardan, op Lieve Mona berust copyright! :wink:
Damned! :mrgreen:

(je bent écht een tijdje weggeweest heh? Zijn er al meer geweest die het gebruikten ;))
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door deadlock »

Dexter schreef:Enne Ardan, op Lieve Mona berust copyright! :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Ajoh, aan de ene voet iets met een hoge hak en aan de andere voet iets zonder hak. Of anders zo'n hippe plateauzool uit de jaren '90 :P :wink:
Het zijn gewoon een paar hoge orthopedische sportschoenen geworden. Je ziet aan de buitenkant niet dat het twee verschillende schoenen zijn. (links en rechts daargelaten).
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Gertjan »

Ondanks mijn keelontsteking toch een 9 uurs dienst gedaan vandaag :D Zolang je maar genoeg drinkt blijft je stem (of wat daar van over is) het nog wel redelijk doen.

Alleen aan het eind ging het even fout, overwegstoring op de laatste rit... dus veel omroepen. Op Ddr belde de bijsturing of ik even een trein af kon sluiten, want die was opgeheven ... dat is me gelukt, met het allerlaatste beetje stem wat ik nog had.
Nu lekker 2 dagen vrij :lol:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Thom91 »

Is het een vliegtuig, is het een vogel? Nee het is doeeensnormaalman! :lol:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door AppleMoose »

Over *doeeensnormaalman* gesproken...
Vandaag dagje Efteling geweest met goeie vriend. Bij uitstappen van die kijktoren, hadden we samen wat lol en lachten, draait er meteen een vent om en "vraagt" gelijk agressief waarom we hem en/of z'n kinderen uitlachten. Hij bleef maar doorzeiken, nadat we al paar keer hadden gezegd dat het niet om hem was en dat ie 's normaal moest doen. We zijn toen maar weggelopen, mafkees. :roll: Leek me echt een "gezellige" man om eens "gezellig" een dagje naar een "pret"park te gaan :lol:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Ik heb de verkeerde vrienden op Facebook vermoed ik, want ik heb Britt Dekker in de vriendsuggesties staan.

(Britt is diegene van Eche Meisjes in de Jungle en deze rommel)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Caspar »

De NS-reisplanner geeft morgen bij een reisadvies Hoorn- Amsterdam Centraal een rechtstreekse stoptrein aan, die er maar liefst 1uur en 43 minuten over doet :shock:
Dan ben ik op de fiets sneller...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Vinny »

Is bus 114 geen optie meer? ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Wubbo »

Caspar schreef:De NS-reisplanner geeft morgen bij een reisadvies Hoorn- Amsterdam Centraal een rechtstreekse stoptrein aan, die er maar liefst 1uur en 43 minuten over doet :shock:
Dan ben ik op de fiets sneller...
Het is zelfs nog erger: er is een rechtstreekse trein Enkhuizen - Amsterdam Centraal in 2 uur 9. Het blijkt dat de s4800 (vandaag voor de gelegenheid 694800) als stoptrein Amsterdam - Enkhuizen rijdt, via Haarlem en Alkmaar...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door find_your_spot »

Er schijnt nu een klopjacht te lopen naar mij omdat ik een doos speculaas van een passagier de bus uit heb gegooid....
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:
Caspar schreef:De NS-reisplanner geeft morgen bij een reisadvies Hoorn- Amsterdam Centraal een rechtstreekse stoptrein aan, die er maar liefst 1uur en 43 minuten over doet :shock:
Dan ben ik op de fiets sneller...
Het is zelfs nog erger: er is een rechtstreekse trein Enkhuizen - Amsterdam Centraal in 2 uur 9. Het blijkt dat de s4800 (vandaag voor de gelegenheid 694800) als stoptrein Amsterdam - Enkhuizen rijdt, via Haarlem en Alkmaar...
In Enkhuizen zal de trein alleen nu niet komen, een aanrijding gooit roet in het eten (en dat is al de tweede vandaag :shock: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Geert »

Over de laatste keren een familielid zien terwijl je weet dat hij of zij dood gaat: dat is inderdaad heel lastig en dubbel, maar achteraf is het denk ik toch fijn dat je diegene nog hebt gezien. De laatste keer dat ik mijn oma levend zag waren we met familie om min of meer afscheid te nemen (we wisten dat het niet lang meer kon duren) en uiteindelijk zaten ik, mijn zusje en nog een paar nichten van me om het bed bij mijn oma. Ze was al een hele tijd niet echt meer bewust van wat er om haar heen gebeurde, maar juist toen had ze een helder moment en hebben we nog een tijd lang met elkaar gepraat en grapjes gemaakt. Toen zag ik mijn oma ook voor het eerst in lange tijd weer eens lachen en juist dat is me nog heel goed bij gebleven.

Maar het is inderdaad heel erg persoonlijk en het is ook heel moeilijk om iemand te zien die al afgetakeld is door een ernstige ziekte. Veel sterkte in ieder geval Bee.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Caspar »

Wubbo schreef:
Caspar schreef:De NS-reisplanner geeft morgen bij een reisadvies Hoorn- Amsterdam Centraal een rechtstreekse stoptrein aan, die er maar liefst 1uur en 43 minuten over doet :shock:
Dan ben ik op de fiets sneller...
Het is zelfs nog erger: er is een rechtstreekse trein Enkhuizen - Amsterdam Centraal in 2 uur 9. Het blijkt dat de s4800 (vandaag voor de gelegenheid 694800) als stoptrein Amsterdam - Enkhuizen rijdt, via Haarlem en Alkmaar...
Ik zie een hele hoop reizigers met een uitgeprint A4-tje met reisinfo die het advies opvolgen. Ik hoop maar dat ze veel geduld hebben...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door STF »

Hier wordt Rob Geus vrolijk van; gekoelde vuilniscontainers... Ik stond gisteren wel even raar te kijken toe ik het zag, maar kan het ergens wel begrijpen want het gaat om vleesresten aangezien dit een slagerij is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Suus »

Professioneel :pos:

Bij mijn tante geweest vandaag. Tja, wat zal ik er eens van zeggen :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #92

Bericht door Dexter »

Sterkte Bee! Ik hoop dat jullie ondanks alle narigheid toch een beetje kunnen terugkijken op een mooi weekend.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Suus »

Tja. Mijn tante ligt in bed en komt daar zelden uit. Langer dan drie kwartier kan je er ook niet zijn, dan is ze verschrikkelijk moe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #93

Bericht door Daniel »

Wat betreft familie waarvan je weet dat ze niet lang meer te gaan hebben heeft mij vooral de invloed van de wilskracht me meerdere keren verbaasd, waardoor je op een mooie manier met goede herinneringen afscheid kunt nemen.

De opa van m'n moeders kant zei bijvoorbeeld tegen m'n moeder dat hij mij en m'n broertje graag nog wilde zien. Gelijk richting ziekenhuis gegaan (Dordrecht - Rotterdam lijkt dan echt ver) en onderweg belde het ziekenhuis al. Uiteindelijk nog op tijd daar aangekomen en afscheid kunnen nemen, wanneer hij overleden is terwijl ik zijn hand vast had. Best wel zwaar, maar wel heel bijzonder (je voelt het leven echt verdwijnen)
Een vriendin van m'n andere opa (oma aan die kant had ik al jaren niet meer) heb ik juist op m'n verjaardag nog afscheid van kunnen nemen, maar alsof ze niet wilde dat dat een beladen dag zou worden overleed die vroeg in de ochtend op de volgende dag.

Veel sterkte de komende tijd Bee!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 63 gasten