OVer Missers in de Reisinformatie #16

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Reiziger Delft »

Marc schreef:Als ik in Maastricht naar de vertrekstaat van de Internationale treinen kijk, dan zou de IC naar Brussel Zuid vanaf Luik twee verschillende routes naar Brussel hebben...
En dat klopt ook. :wink: De meeste treinen rijden via de HSL, maar enkele nemen de normale spoorlijn waardoor de rit naar Brussel ietsje langer duurt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Ik vindt aan die vertrekstaat uit Maastricht trouwens vooral opvallend dat ze het doen lijken dat de serie s450 niet in Visé stopt. Er staat immers "Liège-Guillemins-Brussel-Noord-Brussel-Centraal-Brussel-Zuid/Midi Intercity, stopt ook in Bressoux", maar Visé heeft ook geen IC-symbooltje in de routestrip :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door M57 »

Is dit reisinfo-missers of reisinfo-mierenneuk?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Het eerste... er komt immers ook een stoptrein voor op de vertrekstaat dus is het niet direct uit de vertrekstaat duidelijk dat ook de ICs op alle stations stoppen als je niet met de situatie bekend bent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door The best »

Lijn 5 in Groningen bleef hardnekkig alle treinen aangeven die aankomen op station Noord, terwijl hij toch echt de andere kant opreed. Hij gaf het zelfs nog aan bij de Grote Markt (normaal gesproken geeft hij dan al de treinen aan die vertrekken op het hoofdstation).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Tjongejongejonge, is het nou echt zo moeilijk juiste info te verstrekken... op Utrecht Centraal stond op de CTA's dat het achterste stel van de t12561 tot Zwolle zou rijden. Bij aankomst in Amersfoort echter een omroep dat het er daar af ging, wat er ook op de TBPs stond trouwens :roll:
Vraag me af of het überhaupt de moeite wel was om dat stel in Utrecht aan te koppelen dan, voor die 15 minuten. Splitsen tijdens de 2-minutenstop te Amersfoort is trouwens ook geen succes, vooral gezien de aankomst al met +2 was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Vanmorgen verbaasde ik me nogal over de aansluitingen die getoond werden in lijn 76 ri. Bunschoten-Spakenburg bij halte Kwekersweg in Amersfoort... meer dan de helft betrof lijnen die volgens exact dezelfde route weer terug naar station Amersfoort rijden namelijk :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door STF »

Lijnnetkaarten kent men in Luxemburg niet maar sinds deze week heeft de "9292OV" website (heet hier mobiliteit) een functie gekregen dat je per buslijn de route op een kaart kunt bekijken maar het is een beetje maf dat de route in rechte lijnen van halte naar halte loopt, dus dwars door het bos, de rivier, door huizen heen, etc. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Suus »

Dat heeft de DB ook in hun reisplanner, nooit geweten dat de HSL Keulen - Frankfurt Vliegveld zo recht was :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door JWM »

Gebeurd ook met een reisadvies in google maps :Y
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door hauptbahnhof »

Niet zo zeer een misser eigenlijk maar de s4000 van 17:00 op Dvd richting Uitgeest werd op de AV met +1 aangegeven. Deze stond allen ruim op tijd op Asb en vertrok ook op tijd. De schermrn in dezr SLT gaven ook aan dat de trein vertraagd was (tijdrn onderstreeept met rood), ook al gaf de display 17:03 aan als aankomsttijd op Asa.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Suus »

Ik sta op station Diemen Zuid en de trein naar Utrecht heeft vertraging. Wat zegt de automatische omroep?

De stoptrein naar Duivendrecht, Weesp, Naarden-Bussum, Hilversum en Utrecht Centraal van 20:58 vertrekt over ongeveer 5 minuten.
HUH?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Caspar »

De perron verwijzers in de West-tunnel op Asd gaven bij de Fyra de melding: Reserveren verplicht. :roll: Willen ze zeker de laatste klanten uit de trein jagen...
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door visgraat »

Nieuw infopaneel Enschede:
Afbeelding
...
Laatst gewijzigd door visgraat op za 24 sep 2011, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door microshit »

Net op Tpsw: "Door defect materieel kan de sprinter van 22.07 naar Gdm en Ut niet rijden. Herhaling: Door defect materieel kan de sprinter van 22.07 naar Gdm en Tl niet rijden. De eerstvolgende trein naar Gdm en Ut is de sprinter van 22.37". Lekker bezig :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Geert »

visgraat schreef:Nieuw infopaneel Enschede:
http://spoorlijn.files.wordpress.com/20 ... fobord.jpg
...
Haha, dat is wel veel extra informatie :lol:
De trein naar Gronau en verder was daarentegen blijkbaar te moeilijk...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Vinny »

Ik heb "ledig mat" nog nooit eerder op de infomatieschermen gezien. Enig idee waar dat voor bedoeld is? Ik vind het verwarrend overkomen in ieder geval...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door webguy »

Waarschijnlijk heeft iemand in VPT niet het vinkje "niet voor reizigers" vergeten aan te vinken.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Wubbo »

Dat vinkje bestaat niet, dat zit al in het treinnummer en de treinsoort. Stond het leeg materieel in Enschede niet ook op de CTA's (met treinsoort Niet Instappen)?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door webguy »

Maar neem dan aan dat leeg mat een ander treinsoort heeft dan een normale rit. Theoretisch kan leeg mat voorgerangeerd worden onder het te nemen treinnummer natuurlijk (of verder gaan naar opstel)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Vinny »

In Maastricht had je op CTA bakken de mededeling "Trein wordt schoongemaakt". Een dergelijke zin op een actueel vertrektijdenoverzicht zou natuurlijk nogal lachwekkend zijn, op een TBP schermpje zelf kan ik me er nog wat bij voorstellen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ronald »

Caspar schreef:De perron verwijzers in de West-tunnel op Asd gaven bij de Fyra de melding: Reserveren verplicht. :roll: Willen ze zeker de laatste klanten uit de trein jagen...
Het staat daar ook op voor de ICE viel me vanavond op...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Caspar »

Ja dat klopt. Maar bij de Fyra kan je volgens mij niet eens meer reserveren?

Overigens stopt de s3000 volgens de CTA op Sloterdijk vandaag extra te Duivendrecht. Terwijl dat Bijlmer ArenA is ivm. voetbal.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Gekko123 »

Op Ut werd vandaag de t867 aangegeven als IC naar Heerlen. Voor Maastricht moest men overstappen in Sittard. Alleen jammer dat de trein in zijn geheel door rijdt naar Maastricht... Als je de CTA's aanpast, doe het dan goed :roll:

Verder werden alle treinen uit de s800 in zuidelijke richting te Ehv aangegeven als rechtstreekse IC naar MAASTRICHT. Het meest frapante is dat er in Ht wel gewoon de tussenstops werden weergegeven...

Verder ook nog een omroep-fout te Ehv. De omroep riep een CNL om richting Duitsland, met zowel in het Nederlands, Duits als Engels het treinnummer op zijn Nederlands uitgesproken (A)
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Thomas »

visgraat schreef:Nieuw infopaneel Enschede:
...
En in Hengelo bij de aansluitende treinen uit Enschede op de 140-serie:
Afbeelding

(met in de volgende trein-regel ook nog een fout, trouwens)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten