Wat eten we vandaag? #16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Daniel »

@Caspar: Mwoh, de meeste hulpstoffen die erin zitten zullen al wel bestaan hebben. Maar magnesiumhydroxide Carbonate bestaat zover ik terugvond met wat Googlen pas sinds 1983 als additief voor voedingsmiddelen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Caspar »

Gemodificeerde gewassen bestonden ook nog niet, evenals glucose-stroop etc.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Suus »

Broodjes bevatten ook bovengemiddeld veel suiker ten opzichte van brood wat je bij de bakker koopt, het brood moet snel bruinen als het getoast wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:Ik was vandaag gaan eten bij de Popocatapetl (Mexicaans) in Haarlem. Het was wel gezellig, maar het eten was droog, smaakloos en had gewoon nog steeds trek na het verlaten van het restaurant want de hoeveelheid eten op het bord was tamelijk summier :roll: Men kwam ook halverwege het eten nog eens met onze bestelling aanzetten, terwijl dat 10 minuten eerder ook al geserveerd was :shock:
Oh? In Rotterdam zit in de Oude Haven ook een Popocatepetl en daar is het eten echt heel erg goed. Ben er nu een keer of drie geweest en telkens erg lekker en vriendelijk personeel ook. Heb ook wel eens ergens anders mexicaans gegeten maar dat was toch minder van smaak vond ik. Hoeveelheid was er ook altijd goed.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Dexter »

@Caspar: Vreemd, want toen ik daar met jou zat in datzelfde restaurant in Haarlem, was het best goed toch? Ik kom daar al jaren (meestal in Den Haag, maar ik ben ook in Rotterdam, Breda, Nijmegen, Utrecht en Haarlem geweest) en net als Daantje vond ik het ook altijd lekker, meer dan genoeg en altijd goed bediend door vriendelijk personeel. De sfeer en inrichting bij Popocatepetl vind ik ook heel leuk.
Vallend blad maakt rails glad.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door waldo79 »

^^Mijn ervaringen met Popocatepetl zijn ook positief. Ik spreek dan over de vestigingen Breda en Nijmegen.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Michael »

vandaag staat er bij mij macaroni op het menu
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Caspar »

Ik vind het bv jammer van de Popocatapetl dat ze standaard geen guacamole en crème fraîche serveren bij je gerecht. Je zal er wel om moeten vragen? Ik had nu een bord met wat droge zwarte bonen, 2 taco schelpen die gevuld waren met wat gehakt en rijst, en wat rauwkost uit een pot (uit het zuur) En dat dan voor 14.50€. Qua ingrediënten kost zo'n bord hooguit 2 euro.

Als je er voor kiest om bv guacamole niet standaard erbij te serveren, kan je natuurlijk ook pro- actief vragen: Wilt u er een extra bakje guacamole bij? Of wilt u er nog wat frites bij?

Ook zo suf: na het bekijken van de dessert kaart zeg ik: Een espresso graag. Meid uit de bediening tegen ons: Nou daar is ook niet veel aan zeg... en sjokt weg. :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Hmz, ik ben 18 15 in Dv, dus ik ben te laat voor de tjaptjoidrabmeuq?
deadlock schreef:Om 16:11 kom ik aan, 16:14 door naar Zp.
Ik ging om 16:03 weg. Dacht ik. Storing aan de deuren, en dan eerst de Koploper van 16:14 met +10 laten wegrijden en DAN pas de s2800 opheffen :')

Ikke formuliertje schrijven HI-HA-HO *O* :')

Vanavond PING Foe yong hai. Nog 2 bakken over. Iets groentigs en nasi. Of jah. Rijst met wat verdwaaldheden, nasi mag het niet echt heten -o-
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Daantje »

Zelfgemaakte lasagne met tomatensaus, gehakt, prei, champignons en paprika. Erg lekker (y)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door deadlock »

SPARERIBS *O* Voor de tweede dag op een rij :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Geert »

Daantje schreef:Zelfgemaakte lasagne met tomatensaus, gehakt, prei, champignons en paprika. Erg lekker (y)
Ah lekker, zoiets had ik gisteren gemaakt: lasagne met tomatensaus, tomaten, paprika, courgette, vegetarisch gehakt en lekker veel kruiden. *O*

Vandaag werden het wraps :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Ik vind het bv jammer van de Popocatapetl dat ze standaard geen guacamole en crème fraîche serveren bij je gerecht. Je zal er wel om moeten vragen? Ik had nu een bord met wat droge zwarte bonen, 2 taco schelpen die gevuld waren met wat gehakt en rijst, en wat rauwkost uit een pot (uit het zuur) En dat dan voor 14.50€. Qua ingrediënten kost zo'n bord hooguit 2 euro.

Als je er voor kiest om bv guacamole niet standaard erbij te serveren, kan je natuurlijk ook pro- actief vragen: Wilt u er een extra bakje guacamole bij? Of wilt u er nog wat frites bij?
Wat raar, ik kreeg voor zover ik me kan herinneren bij de meeste gerechten waar het bij hoorde vrijwel altijd standaard en zonder te hoeven vragen een bakje guacamole en créme fraiche erbij. Frites zit er bij veel gerechten standaard bij inbegrepen, uitgezonderd bij gerechten niet bij hoort, zoals Fajitas. Bij de vestigingen die ik ken, vond ik de bediening vrij pro-actief en kwam bv. met menu-suggesties. En als je (extra) frites of guacamole wil, kan je daar altijd zelf om vragen. Misschien had de bediening en de keuken wel een collectieve baaldag toen jij er was?

Ik was vandaag een dagje met de wederhelft en vrienden in Valkenburg. Het was een zonovergoten dag, dus we hadden het niet beter kunnen treffen. Na een kopje thee met de on-ver-mij-de-lijke Limburgse vlaai *O* hebben we s'avonds heerlijk gegeten bij een Balkan-restaurant: Vooraf hadden we gekruide gehaktrolletjes en knoflookstokbrood.

Als hoofdgerecht hadden we een Tapas-vleesmenu bestaande uit: Een kipspiesje, gehaktrolletjes in pittige saus, varkenshaasje, spareribs, gekruid gehakt, kipblokjes in champignon-roomsaus, tortillachips met salsasaus, knoflookbrood, gekruide olijven met fetakaas en tzatzikisaus. Onze vrienden hadden hetzelfde, maar dan een combi met vis, garnalen en mosselen. Want als je niet kan kiezen, dan neem je het toch gewoon allemaal? :mrgreen:

Als toetje had ik aardbeien met slagroom en roomijs (my favorite :D) en de rest had Créme Brulée, een echte goede waarvan het suikerlaagje *KRAK* zegt zoals dat hoort, als je er met je lepel doorheen gaat.

Ook dit is al jaren een vast adres van ons en we zijn er erg over te spreken! Dus als je eens in Valkenburg bent en je wil echt lekker eten, dan kan ik De Valkenhof van harte aanraden: http://www.meatatvalkenhof.nl/restaurant
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Caspar »

Crème Brulée kan ik ook wel maken, als ik een gasbrandertje heb. Het gekke is dat ik het ontzettend vaak heb gemaakt, maar nog nooit heb gegeten :roll:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Dexter »

Dat mag je dan weleens gauw voor ons doen, bij mij zou je er heel wat mensen een plezier mee doen! (Onder wie een aantal dames, want niet alleen bij mannen gaat de liefde door de maag. :wink:) Zorgen wij wel voor het gasbrandertje. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Caspar »

Hmzz, zie nu al een vol blundertopic voor me, Caspar met gasbrander bij Dexter in huis, dat kan niet goed gaan :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Ardan »

Pikzwarte kleverige créme brulée en dito aanrecht :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Dexter »

Gelukkig zit mijn wederhelft in de brandmeld-business zit, maar voor alle zekerheid doen we het dan wel bij jouw thuis. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Ardan »

Dan kun je het nog gewoon van het balkon afdonderen als het misgaat wil je zeggen :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Pikzwarte kleverige créme brulée en dito aanrecht :mrgreen:

_O- Ik wandel rustig even naar het Blundertopic :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Fles »

Kiektan *O*

Afbeelding

Juist, de magnetron is weg. Dus: Wat eten we vandaag? :?: GEEN IDEE :shock: :lol:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Thom91 »

zeer mooie keuken!
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Fles »

Hij is nog niet helemaal af, maar ik kan er nu tenminste echt wat mee *O*
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Gekko123 »

[flauwe modus]zoals koken voor jezelf[/flauwe modus]

Zelf weet ik niet wat ik vanavond ga eten, krijg wat voorgeschoteld bij mijn studentenvereniging.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #16

Bericht door Suus »

Het is een erg mooie keuken, maar de kastje zijn wel erg smal volgens mij?

En geen vaatwasser zo te zien?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten