OVer je OV-Chipkaart

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Als ik een machinist mag geloven wacht Connexxion tot ze mogen doorrijden naar Arnhem. Op die manier kan Connexxion kosten uitsparen door ook gelijk Wolfheze en Oosterbeek mee te pakken.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Geert »

Dan kunnen ze lang wachten... (maar ik geloof dat dit een broodje aap is eerlijk gezegd)
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door VIRM »

Even een vraagje: weet iemand of je meer dan 10 transacties per pagina kan zien op ov-chipkaart.nl? Wellicht heb ik een optie over het hoofd gezien...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Geert »

In het printoverzicht kun je meer dan 10 transacties op 1 pagina zien, en je kunt ook een pdf of csv-bestand met alle transacties downloaden. Zie de kleine knopjes rechtsboven de tabel met transacties.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door VIRM »

@Geert: ik bedoel als je bent ingelogd en dan op "Transactieoverzicht" klikt. Dan geeft hij standaard 10 per pagina weer. Kunnen dat er meer zijn zoner dat printoverzicht te nemen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Geert »

Ja, als je zelf een periode kiest kun je meer transacties zien (bijvoorbeeld afgelopen maand of een zelf gekozen periode). Je krijgt dan wel 10 per pagina te zien, onderaan kun je van pagina wisselen. :)
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door VIRM »

Ah, okay. Jammer dat het dan bij 10 per pagina blijft. :( Dankje. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Klaasje »

Op station Duivendrecht hebben ze de chip-paaltjes op geniale wijze verplaatst. Er is namelijk rekening gehouden met een overstap vanuit de metro op de treinserie s4000 en andersom. De praktijk leert echter dat de meeste reizigers een overstap op de treinen richting Schiphol/Hilversum/Almere maken. Dan is het wel handig als er wel 1 :!: chippaal in de buurt van de trappen staat. :neg:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Ruben »

Dat is natuurlijk zodat dit verbluffende systeem voorkomt dat mensen al uitchecken bij een paaltje, terwijl zij beneden nog door een poortje het station moeten verlaten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

Sinds vandaag heb ik een NS-weekend-abonnement. Blijkbaar kan de kaart dit niet begrijpen in combinatie met een Studenten week propositie. Bij het inchecken in het weekend, wordt de laatste gelezen terwijl ik op de NS-propositie gratis reis. Toch jammer, maar goed, gewoon een kwestie van niet in- en uitchecken bij de NS.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Laat ze bij een balie de prioriteiten aanpassen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Geert »

visgraat schreef:Sinds vandaag heb ik een NS-weekend-abonnement. Blijkbaar kan de kaart dit niet begrijpen in combinatie met een Studenten week propositie. Bij het inchecken in het weekend, wordt de laatste gelezen terwijl ik op de NS-propositie gratis reis. Toch jammer, maar goed, gewoon een kwestie van niet in- en uitchecken bij de NS.
Bij die nieuwe weekend-abonnementen is in- en uitchecken toch verplicht?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door webguy »

Mark heeft die kaart ook icm met SOV en heeft een tweede kaart. Niet handig, wel beste oplossing, tenzij je nu inderdaad bij een balie de prioriteit kan laten aanpassen. Probeer dat echter maar uit te leggen...
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door huibf »

Ik kan me niet voorstellen dat je de kosten eruit haalt. Met je studenten-week krijg je 40% korting op je reis in het weekend.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door VIRM »

huibf schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je de kosten eruit haalt. Met je studenten-week krijg je 40% korting op je reis in het weekend.
Als je vaak genoeg in het weekend reist met een Week-OV, dan haal je het er wel uit. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Mark »

webguy schreef:Mark heeft die kaart ook icm met SOV en heeft een tweede kaart. Niet handig, wel beste oplossing, tenzij je nu inderdaad bij een balie de prioriteit kan laten aanpassen. Probeer dat echter maar uit te leggen...
Klopt, bij mij was het technisch ook niet mogelijk om het weekend-vrij abonnement op dezelfde kaart te laden als waar mijn SOV op stond.

Vraagje trouwens, mijn kaart begint behoorlijk gaar te worden na drie jaar. Reageert met name in de bus vaak niet op kaartlezers.
Hoe kan ik mijn SOV het makkelijkst op een andere chipkaart laten zetten?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

1. Ga naar http://www.studentenreisproduct.nl/
2. Vul in bij: Heb je recht op SOV: JA
3. Vul in bij: Heb je het op je kaart geladen: NEE (eigenlijk wel, maar als je JA invult, kan je tijdelijk niet reizen en dat wil je waarschijnlijk niet)
4. Vul in bij: Heb je een kaart aangevraagd: JA, als je nog geen nieuwe kaart hebt, vraag deze dan eerst aan; het maakt niet uit wat voor een, als het maar een P-kaart is.
5. Vul in bij: Heb je je OV-kaart-nummer al doorgegeven: NEE
En zo verder...

Zo heb ik het gedaan. Ik weet niet of ze inmiddels checken of je product al ergens op staat. Als dat wel zo is, dan moet je denk ik toch bij 3. invullen dat je wel een kaart hebt en vervolgens dat die stuk is. Maar groot nadeel is dat je dan dus circa een week geen gebruik kan maken van je reisproduct. En dat is erg cru, want na 3 jaar intensief gebruik is het niet gek dat jouw kaart gebreken gaat vertonen. Toch ben jij volgens Translink verantwoordelijk en kan jij opdraaien voor de nieuwe kaart en de extra reiskosten.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

2x naar de balie geweest op Utrecht Centraal met de vraag:
De kaartlezer leest niet het goedkoopste product uit van de kaart waar zowel SOV-week als NS-weekend op staat. Hij leest namelijk in het weekend niet het NS-weekend abonnement. Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?

Antwoord
persoon 1: Je moet contact opnemen met DUO.
persoon 2: Je moet de NS-klantenservice bellen.

Erg slecht dat ze deze service zelf niet kunnen bieden.
Volgens mij is het makkelijkste dat NS-weekend-abonnement op een andere kaart te zetten. Is dat zo over te zetten?
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

huibf schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je de kosten eruit haalt. Met je studenten-week krijg je 40% korting op je reis in het weekend.
Misschien niet, maar reken zelf maar uit voor de afgelopen 4 weekenden:
za: niet gereisd met de NS
zo: Amersfoort - Rotterdam, Rotterdam - Amersfoort

za: Amersfoort - Maastricht (- Valkenburg)
zo: (Valkenburg -) Maastricht - Amersfoort

za: Amersfoort - Rotterdam, Rotterdam - Breda
zo: Breda - Amersfoort

za: Enschede - Arnhem, Arnhem - Amersfoort, Amersfoort - Arnhem, Arnhem - Amersfoort
zo: Amersfoort - Bunnik, Zaltbommel - Amersfoort

2e gezinslid is overigens 15 euro, dus kan je die kaart er al makkelijk op een weekenddag uithalen. En dan heb je er nog minimaal 7 per maand.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

visgraat schreef: De kaartlezer leest niet het goedkoopste product uit van de kaart waar zowel SOV-week als NS-weekend op staat. Hij leest namelijk in het weekend niet het NS-weekend abonnement. Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?
Je had dit NS product NOOIT op je OV-chipkaart met SRP mogen plaatsen!

Afbeelding
Toen je je product hebt besteld heb je deze tekst gelezen. Je had beter moeten weten, maar zo te horen eigenwijs.
Mark schreef: Vraagje trouwens, mijn kaart begint behoorlijk gaar te worden na drie jaar. Reageert met name in de bus vaak niet op kaartlezers.
Hoe kan ik mijn SOV het makkelijkst op een andere chipkaart laten zetten?
1. Wil je een nieuwe kaart met Studenten OV-chipkaart uiterlijk?
-> Bel op dat je kaart is gestolen is voor 14:00, binnen 3 werkdagen een nieuwe in huis.
--> Nadeel: je huidige kaart wordt direct geblokkeerd (doe dit in een vakantie)

2. SRP op nieuwe OV-chipkaart?
-> Bestel een kaart naar kleur en keuze, afhankelijk van welke kaart op z'n snelst binnen 2 werkdagen in huis.
--> Geef via www.studentenreisproduct.nl je kaartnummer door, upload een foto van je OV-chipkaart, upload een foto van je ID/rijbewijs/paspoort.
---> Binnen 6 dagen kun je je SRP ophalen bij een ophaalautomaat.

De keuze is aan jou.
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

find_your_spot schreef:
visgraat schreef: De kaartlezer leest niet het goedkoopste product uit van de kaart waar zowel SOV-week als NS-weekend op staat. Hij leest namelijk in het weekend niet het NS-weekend abonnement. Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?
Je had dit NS product NOOIT op je OV-chipkaart met SRP mogen plaatsen!

Afbeelding
Toen je je product hebt besteld heb je deze tekst gelezen. Je had beter moeten weten, maar zo te horen eigenwijs.
Waarom doe je zo onvriendelijk? Iedereen maakt fouten. Ik vind het jammer dat je zo reageert op anderen.

Als je het hele scherm bekijkt, krijg je ook dit te zien:

Afbeelding

Daaruit leidt je af dat je weer geen nieuwe OV-chipkaart hoeft aan te vragen. Begrijp jij het dan nog?

En ik vind het vreemd dat het systeem blijkbaar niet kan werken met verschillende reisproducten die in hetzelfde gebied en tijdstippen werken. Het komt er dus op neer dat je met twee kaarten moet reizen en dus wel alert moet zijn, dat je de juiste kaart voorhoudt. Dat had ik niet verwacht voor een kaart voor heel het OV.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door webguy »

Het is achteraf natuurlijk makkelijk praten dat je het had kunnen weten, maar doe je nu weinig aan.
Wel is het over het algemeen zo dat als iets specifieks wordt gemeld na iets algemeens, dat dan het specifieke van toepassing is ipv het algemene verhaal.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door find_your_spot »

visgraat schreef:Waarom doe je zo onvriendelijk? Iedereen maakt fouten. Ik vind het jammer dat je zo reageert op anderen.
Omdat deze discussie hier al vaker is gevoerd, maar helaas een enkeling hard leers is.
visgraat schreef: Daaruit leidt je af dat je weer geen nieuwe OV-chipkaart hoeft aan te vragen. Begrijp jij het dan nog?

En ik vind het vreemd dat het systeem blijkbaar niet kan werken met verschillende reisproducten die in hetzelfde gebied en tijdstippen werken. Het komt er dus op neer dat je met twee kaarten moet reizen en dus wel alert moet zijn, dat je de juiste kaart voorhoudt. Dat had ik niet verwacht voor een kaart voor heel het OV.

Dat scherm wat jij laat zien krijg je NA het scherm wat ik als screenshot heb geplaatst. Je hebt dus al aangegeven dat je geen SRP op je kaart hebt.

Het systeem werkt met prioriteiten en weet niet welk product jij belangrijker vindt.

1. Student Week Vrij
2. Student Weekend Korting
3. NS Weekend Vrij

Computer kijkt alleen maar 1? Nee, weekend. Ga naar 2. Ja, het is weekend, gebruik 2.

Product met prioriteit 3 wordt nooit aangesproken.
Wanneer je aan deze prioriteit gaat klooien is de kans groot dat je Vol tarief gaat betalen in het weekend omdat bij Bus, Tram, Metro je Student Weekend Korting product niet meer wordt gevonden.

Bel NS op met je probleem en leg uit dat je graag je product wilt over laten plaatsen op een nieuwe kaart.
webguy schreef: Wel is het over het algemeen zo dat als iets specifieks wordt gemeld na iets algemeens, dat dan het specifieke van toepassing is ipv het algemene verhaal.
Je krijgt de schermen in volgorde te zien zoals ze hier zijn geplaatst. De eerste opmerking is dus dat je dit product NIET op een kaart met een SRP mag plaatsen.

Deze specifieke melding komt dus voor het algemene verhaal. Daarmee heb je al ingestemd dat je kaart GEEN SRP heeft.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:
visgraat schreef:Waarom doe je zo onvriendelijk? Iedereen maakt fouten. Ik vind het jammer dat je zo reageert op anderen.
Omdat deze discussie hier al vaker is gevoerd, maar helaas een enkeling hard leers is.
Je wil zelf met respect behandeld worden maar reageert op deze manier? Dat is een behoorlijke contradictie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door visgraat »

Die begreep ik niet helemaal.

Het probleem kan in ieder geval worden verholpen als je belt met de klantenservice, in die zin dat je abonnement wordt opgezegd en dat je het opnieuw kunt aanvragen voor een andere kaart.

Nu ben ik weer in hetzelfde scherm gekomen voor de aanvraag van een nieuw weekend abonnement, nu wel inclusief een nieuwe OV-chipkaart. Wat moet ik doen? Sorry als ik iets over het hoofd zie of als er dingen eerder gepost zijn.

Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten