Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Overvolle treinen op het traject Roodeschool - Groningen zorgen voor veel irritatie onder reizigers.
Vooral tijdens de spits staan met name studenten en scholieren die in Winsum opstappen, als sardientjes in blik in de Arrivatrein. Een klacht indienen bij Arriva doen de reizigers meestal niet omdat ze het gevoel hebben dat dit toch nutteloos is.
Bron: RTV Noord
Overvolle treinen op het traject Roodeschool - Groningen zorgen voor veel irritatie onder reizigers.
Vooral tijdens de spits staan met name studenten en scholieren die in Winsum opstappen, als sardientjes in blik in de Arrivatrein. Een klacht indienen bij Arriva doen de reizigers meestal niet omdat ze het gevoel hebben dat dit toch nutteloos is.
Bron: RTV Noord
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Het laatst sprak ik een ervaringsdeskundige die een aantal km naar het zuiden is verhuisd en de treinen in Flevoland een verademing vind. Overigens is Winsum nog best een druk station. Er komen veel regionale bussen samen bij dat station.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Wat willen ze doen dan. vier treinen per uur laten rijden ofzo?
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Zijn de treinen daar echt zo druk, of vinden de mensen het ''eng'' om naast iemand anders te zitten?
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Ze zullen altijd voor grotere treinen kunnen kiezen maar het zal me niet verbazen als het probleem alleen in de ochtend spits bestaat en dan zal het economisch gezien lastig worden om het capaciteit probleem op te lossen. Misschien moet de provincie soepeler worden met materiaal en toestaan dat er in de spits oud materiaal bijgezet mag worden.
Laatst gewijzigd door hidihi op zo 25 sep 2011, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Het ziet er wel druk uit, ook op dat perron van station Winsum. Maar er kan nog wel wat meer in hoor
Welk oud materieel, hidihi? Er is niets meer aan oud materieel over bij Arriva.
Welk oud materieel, hidihi? Er is niets meer aan oud materieel over bij Arriva.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Er is inderdaad geen oud materiaal bij Arriva maar bij oud materiaal hoeft er weinig materiaalkosten afgeschreven te worden.
ik weet niet of het restanje wadlopers nog steeds bij NS staat. Als de treinen er nog zijn zou het perfect spits materiaal kunnen zijn omdat Rodeschool Groningen een ATB NG traject is waar die wadlopers kunnen rijden qua baanbeveiliging, Het probleem is natuurlijk dat de provincie niet toe zou staan dat 30 jaar oud materiaal rijdt maar als die wadlopers technisch in orde zouden zijn en de NS vraagt er een redelijke restprijs voor dan zou ik als Arriva zijnde proberen de provincie toch over te halen .
ik weet niet of het restanje wadlopers nog steeds bij NS staat. Als de treinen er nog zijn zou het perfect spits materiaal kunnen zijn omdat Rodeschool Groningen een ATB NG traject is waar die wadlopers kunnen rijden qua baanbeveiliging, Het probleem is natuurlijk dat de provincie niet toe zou staan dat 30 jaar oud materiaal rijdt maar als die wadlopers technisch in orde zouden zijn en de NS vraagt er een redelijke restprijs voor dan zou ik als Arriva zijnde proberen de provincie toch over te halen .
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
De Wadlopers zijn aan Polen en Argentinië verkocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Dan wordt inderdaad lastig, is deze onderstaande post van 31 augustus niet meer van toepassing?Bee schreef:De Wadlopers zijn aan Polen en Argentinië verkocht.
Maik schreef:Er staan nog 11 stellen in Amersfoort(8 ééntjes en 3 tweetjes).hidihi schreef:Trouwens zijn er door de verkoop van de wandlopertjes aan Uruquay nog wandlopers die nog niet verkocht zijn en nog steeds in Nederland staan?
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Die dingen staan daar al minstens drie jaar te roesten. Tegen de tijd dat ze inzetbaar zijn heeft de helft van de studenten een kamer gevonden in Groningen en is de andere helft gestopt met studeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Volgens mij zijn er door de afgelopen 10 jaren heen een hele hoop busritten/ lijnen geschrapt tussen Winsum en Groningen, die vanuit verderaf gelegen dorpen kwamen. Nu zijn die ritten ingekort tot Winsum zodat iedereen wel moet overstappen op de trein, en men kan zeggen: Goh wat is de trein ineens populair geworden sinds NS hier niet meer rijdt, maar Arriva?
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Ik denk dat dat inderdaad veel invloed heeft. Winsum is niet een extreem grote plaats, maar heeft voor het noorden van Groningen wel een belangrijke functie.
Arriva geeft aan de problemen niet te herkennen. Ik neem aan dat controleurs bij dergelijke drukte wel aan de bel trekken. Ze kunnen waarschijnlijk amper controleren als het inderdaad net zo druk is als op de film.
Aan de andere kant maak je dit op wel meer stoptreinen/sprinters mee in de ochtendspits, bijvoorbeeld Zevenaar - Arnhem, Arnhem - Arnhem Presikhaaf, Cuijk - Nijmegen, Houten - Utrecht Centraal en zo kan je er nog wel een paar opnoemen. Op drukke tijden zullen altijd mensen moeten staan, want om je zitcapaciteit aan te passen aan de ochtendpiek is niet reëel voor de rest van de dag. Daarnaast is september de drukste maand, omdat dan relatief veel studenten inderdaad geen kamer hebben.
Arriva geeft aan de problemen niet te herkennen. Ik neem aan dat controleurs bij dergelijke drukte wel aan de bel trekken. Ze kunnen waarschijnlijk amper controleren als het inderdaad net zo druk is als op de film.
Aan de andere kant maak je dit op wel meer stoptreinen/sprinters mee in de ochtendspits, bijvoorbeeld Zevenaar - Arnhem, Arnhem - Arnhem Presikhaaf, Cuijk - Nijmegen, Houten - Utrecht Centraal en zo kan je er nog wel een paar opnoemen. Op drukke tijden zullen altijd mensen moeten staan, want om je zitcapaciteit aan te passen aan de ochtendpiek is niet reëel voor de rest van de dag. Daarnaast is september de drukste maand, omdat dan relatief veel studenten inderdaad geen kamer hebben.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Ligt het aan mij, of is die trein nou niet écht stampensvol?
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Zo zat ik ook naar de video te kijken. Draai is een dagje mee met de Amsterdamse metro en ze piepen wel anders.
For Your Railroad Adventures
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Dan praat je ook wel over een andere categorie hoor FYS. De metro is korteafstandsvervoer en is zeer zelden over het hele traject zo vol dat reizigers die aan het begin instappen aan het einde nog steeds niet een zitplaats hebben kunnen vinden. Overigens is deze trein behoorlijk vol, maar niet bomvol. Aan de andere kant hebben railvervoerders de vreemde neiging om aan te nemen dat een vierkante meter staoppervlak voldoende is voor 4 reizigers. Ja, het kan, maar zeker als je wat langer onderweg bent is enigszins ruim staan natuurlijk geen overbodige luxe.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Die vulnorm van 4 reizigers per vierkante meter kan misschien bij een metro of tram aardig kloppen, bij een trein kan het wel wat krap worden. Nu is Winsum - Groningen maar 17 minuten, dus er zijn nog ergere rampen (ik vermoed dat de trein al aardig leegloopt op Groningen Noord?)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Zernike ligt dichterbij station Noord en ook het noordelijk deel van het centrum is beter bereikbaar vanaf dit station. Dus waarschijnlijk zullen veel mensen inderdaad hier al uitstappen.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Het probleem is dat vanaf het begin van het studiejaar tot aan de kerstvakantie zo ongelofelijk veel studenten om circa 9.00 moeten beginnen. Na de kerstvakantie gaat het over het algemeen wel. Voor die 1 a 2 ritjes maximaal 5 dagen per week en dan voor krap 3 maandjes ga je geen extra stellen kopen. Al helemaal niet voor klanten die op een goedkoop contract via het ministerie van OCW reizen.
En ja, reis eens tussen Almere-Amsterdam. Of de Amsterdamse metro. Of heel wat andere lijntjes. Daar maak je het hele jaar door hetzelfde mee. Ook geen pretje.
Wellicht dat een extra versterkingsritje van de bus vanuit een groot dorp in de omgeving zoden aan de dijk zet.
En ja, reis eens tussen Almere-Amsterdam. Of de Amsterdamse metro. Of heel wat andere lijntjes. Daar maak je het hele jaar door hetzelfde mee. Ook geen pretje.
Wellicht dat een extra versterkingsritje van de bus vanuit een groot dorp in de omgeving zoden aan de dijk zet.
immer kwaliteits posts
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Of een goed overleg tussen mbos/hogescholen/universiteiten dat ze iets later beginnen met lessen. Al is het maar een half uur, maakt boel verschil. Die instellingen gaan weer zeuren dat ze daar geen ruimte voor hebben, moeten ze maar eens leren plannen, want er is _altijd_ wel ergens ruimte. Tough luck als je vrijdag middag om 14:00 les hebt, dan heb je dan les...
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Kan men niet weer een rechtstreekse bus van Winsum naar Zernike laten rijden?
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Dat is een interessante suggestie, want het kost veel minder dan een extra trein.
Waarschijnlijk is lijn 11 van 8.27 uur vanaf station Noord ook overvol. Ik dacht dat de lijn 6x/uur rijdt in de spits, maar blijkbaar is dit maar 4x/uur. Daarbij komen alle overstappers uit de richting Delfzijl en Roodeschool in dezelfde bus. Oftewel, dan komen die mensen die in een volle trein zaten ook in een overvolle bus, want de busrit begint al bij het hoofdstation.
Als je vanuit Winsum gaat met de bus ben je waarschijnlijk ook iets sneller. De kortste route is ook nog eens toeristische door het Groningse polderlandschap.
Waarschijnlijk is lijn 11 van 8.27 uur vanaf station Noord ook overvol. Ik dacht dat de lijn 6x/uur rijdt in de spits, maar blijkbaar is dit maar 4x/uur. Daarbij komen alle overstappers uit de richting Delfzijl en Roodeschool in dezelfde bus. Oftewel, dan komen die mensen die in een volle trein zaten ook in een overvolle bus, want de busrit begint al bij het hoofdstation.
Als je vanuit Winsum gaat met de bus ben je waarschijnlijk ook iets sneller. De kortste route is ook nog eens toeristische door het Groningse polderlandschap.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Lijn 11 zit rond die tijd ook altijd vrij vol. Ik blijf het nog steeds irritant dat ze lijn 11 minder vaak laten rijden (al staat daar dan wel tegenover dat lijn 15 vaker rijdt).
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
Lijn 15 heb je niks aan vanuit Noord Groningse plaatsen, omdat deze niet langs het noorderstation komt, dus het lijkt me het daar inderdaad een tekortkoming van lijn 11. Er rijden trouwens wel meerdere streekbussen vanuit voornamelijk de omgeving Stadskanaal naar Zernike via het Noorderstation, maar deze liggen niet in een mooie verdeling met lijn 11.
Is lijn 11 in de ochtend alternerend laten rijden vanuit Zuidhorn en Winsum een idee? Dus 2x/uur Winsum - Zernike - Groningen station en 2x/uur Zuidhorn - Zernike - Groningen station, maakt 4x/uur Zernike - Groningen station.
Is lijn 11 in de ochtend alternerend laten rijden vanuit Zuidhorn en Winsum een idee? Dus 2x/uur Winsum - Zernike - Groningen station en 2x/uur Zuidhorn - Zernike - Groningen station, maakt 4x/uur Zernike - Groningen station.
Re: Overvolle Arriva-treinen zorgen voor irritatie
En dat dan nog eventueel aanvallen met 2/x per uur het traject binnen Groningen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten