Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door midnet »

De wijzigingen per 11/12 staan op de website-kies de regio. Er verdwijnen weer vele zwakbezette lijnen en ritten en andere worden nogal onoverzichtelijk opgesplitst in kleine/grote bus delen (bvb rondom Enkhuizen).
Betreft de regio's Noord-Holland Noord en rondom Haarlem. Zaanstreek nog niet bekend.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door Frank »

Die zijn er snel bij :) . Nu nog voor de andere regio's.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door M57 »

Velsen-Noord raakt de enige buslijn kwijt. :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door Suus »

Een groot deel kan nog gebruik maken van de bushalte Velser Traverse‎ van lijn 73 en 74.

Hoe staat het trouwens met de aanbesteding van Haarlem-IJmond?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door Zonnig »

Ik denk dat XX met de vroege publicatie verzet probeert op te wekken tegen de bezuinigingen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Een groot deel kan nog gebruik maken van de bushalte Velser Traverse‎ van lijn 73 en 74.

Hoe staat het trouwens met de aanbesteding van Haarlem-IJmond?
Die is voor kostenbesparingen verlengd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door Caspar »

Lijn 14 en 15 Hoorn Station - Kersenboogerd
Lijn 14 neemt de route en functie van lijn 15 over. Vanuit de Kersenboogerd kan men lijn 15 nemen richting Hoorn Kersenboogerd station en verder richting Hoorn centrum en Hoorn Station. Lijn 14 rijdt twee maal per uur.
Ik snap 'm niet helemaal? Als lijn 14 de route en de functie van lijn 15 overneemt, heeft lijn 15 toch geen functie meer in goed Nederlands?
Lijn 165 Alkmaar - Egmond a/d Hoef - Castricum
Lijn 164 vervalt, Lijn 165 wordt uitgebreid met de route tussen Egmond en Castricum over. De route tussen Egmond binnen en Heiloo vervalt. Lijn 165 rijdt tussen Alkmaar en Egmond twee maal per uur, tussen Egmond en Castricum eens per uur.
Toen lijn 164 drie jaar geleden in het leven werd geroepen, klaagden een hoop mensen dat de buurtbus daarmee kwam te vervallen tussen Heiloo en Egmond. Gemeente en provincie schoven die klachten aan de kant, want er kwam een volwaardige buslijn voor de buurtbus in de plaats. Nu drie jaren later verdwijnt de buslijn weer, en is de buurtbus ook al een paar jaar overleden. Er is aan het eind van het verhaal dus helemaal niets meer over... Lijn 164 naar Egmond aan zee is nou juist een van de weinige buslijnen waar ik wel eens in te vinden ben. :cry:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door Suus »

Van drie stations naar Egmond kunnen is wel erg luxe, maar het blijft vervelend, zulke wijzigingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door M57 »

Bee schreef:Een groot deel kan nog gebruik maken van de bushalte Velser Traverse‎ van lijn 73 en 74.
Die halte ligt naast Velsen-Noord en niet in Velsen-Noord. Als je je manke been helemaal naar die doorgaande weg hebt gesleept, kan je je net zo goed heuvel af naar Beverwijk laten rollen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door Ronald »

Mijn eerste reactie is "het valt allemaal nog wel mee eigenlijk". Maar tegelijkertijd zijn de wijzigingen erg vaag. Bijvoorbeeld de lijnen onder het kopje "lijnen met vervallen ritten": zijn dit enkele slecht bezette ritten of vervallen alle ritten 's avonds en in het weekend (om het maar even extreem te maken)? Het zegt dus allemaal nog erg weinig...

En wat Velsen-Noord betreft... Tsja, een erg rendabel lijntje zal het niet zijn, maar wel lastig als je er nét van afhankelijk bent. Misschien dat het mogelijk is om dat rondje op een efficiënte manier in een andere lijn in te passen?
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door visgraat »

Caspar schreef:
Lijn 165 Alkmaar - Egmond a/d Hoef - Castricum
Lijn 164 vervalt, Lijn 165 wordt uitgebreid met de route tussen Egmond en Castricum over. De route tussen Egmond binnen en Heiloo vervalt. Lijn 165 rijdt tussen Alkmaar en Egmond twee maal per uur, tussen Egmond en Castricum eens per uur.
Toen lijn 164 drie jaar geleden in het leven werd geroepen, klaagden een hoop mensen dat de buurtbus daarmee kwam te vervallen tussen Heiloo en Egmond. Gemeente en provincie schoven die klachten aan de kant, want er kwam een volwaardige buslijn voor de buurtbus in de plaats. Nu drie jaren later verdwijnt de buslijn weer, en is de buurtbus ook al een paar jaar overleden. Er is aan het eind van het verhaal dus helemaal niets meer over... Lijn 164 naar Egmond aan zee is nou juist een van de weinige buslijnen waar ik wel eens in te vinden ben. :cry:
Goede lijn 164 inderdaad die komt te vervallen. Ik hoop dat de 165 in de ochtendspits wel 2x per uur rijdt voor de mensen daar. En klein voordeel is dat de punctualiteit wellicht verbetert. Lijn 164 stond wat dat betreft wel op de zwarte lijst. Die paar keer dat ik 'm nam waren vertragingen van 15 minuten niet uitzonderlijk. Ook viel er regelmatig een rit uit volgens de chauffeur, omdat vertragingen nergens ingehaald konden worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door Meltrain »

Ik vraag me wel af wat het nut is van die wijzigingen rond Bovenkarpsel-Grootebroek. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door Thomas »

Caspar schreef:
Lijn 165 Alkmaar - Egmond a/d Hoef - Castricum
Lijn 164 vervalt, Lijn 165 wordt uitgebreid met de route tussen Egmond en Castricum over. De route tussen Egmond binnen en Heiloo vervalt. Lijn 165 rijdt tussen Alkmaar en Egmond twee maal per uur, tussen Egmond en Castricum eens per uur.
Toen lijn 164 drie jaar geleden in het leven werd geroepen, klaagden een hoop mensen dat de buurtbus daarmee kwam te vervallen tussen Heiloo en Egmond. Gemeente en provincie schoven die klachten aan de kant, want er kwam een volwaardige buslijn voor de buurtbus in de plaats. Nu drie jaren later verdwijnt de buslijn weer, en is de buurtbus ook al een paar jaar overleden. Er is aan het eind van het verhaal dus helemaal niets meer over... Lijn 164 naar Egmond aan zee is nou juist een van de weinige buslijnen waar ik wel eens in te vinden ben. :cry:
Tussen Egmond en Heiloo rijdt ook nog steeds buurtbus 407, maar het wordt mij op de Cxx-site niet echt duidelijk of die nou wel of niet blijft rijden. Er staat bij lijn 164 "De route tussen Egmond Binnen en Heiloo vervalt", maar daar rijdt juist die buurtbus 407 en niet lijn 164.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door Ronald »

Tsja, die 407 is met z'n drie ritjes per dag nou ook niet echt een aantrekkelijk alternatief... De 164 rijdt nu trouwens van Egmond-Binnen via Egmond aan Zee naar Heiloo, ze zullen waarschijnlijk bedoelen dat deze route vervalt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Connexxion: nieuwe dienstregeling Nd-Holland per 11/12

Bericht door Caspar »

Eigenlijk is het best wel raar dat als zo'n lijn wordt opgeheven je 3x wordt getroffen;
- Je bent langer onderweg omdat je ofwel via Alkmaar of via Castricum (met de trein) van Heiloo naar Egmond moet reizen,
- Je bent veel duurder uit omdat je minstens 3x meer kilometers maakt (al dan niet een deel met NS, dus 2x een opstaptarief),
- Lijn 165 maar 1x per uur gaat rijden tussen Egmond aan Zee en Castricum, terwijl lijn 164 nu op in de ochtendspits en de gehele middag 2x per uur rijdt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten