Het Grote Blundertopic #6

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Wubbo »

Och, in Utrecht probeerde iemand een gesprek in het Bosnisch met mij te beginnen. En dan natuurlijk geen andere taal spreken, en verbaasd zijn dat ik geen Bosnisch spreek...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Caspar »

Ik vind het al heel wat dat je zo'n taal herkent.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Wubbo »

Dat deed ik gelukkig niet, maar uiteindelijk wist een politieagent dat er van te maken. Hoe die dat wist: geen idee.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Dexter »

Een paar jaar geleden begon een ouder Russisch echtpaar op Asd me vragen te stellen in het Russisch. Dus ik het nog proberen in het Engels en vervolgens in het Duits, maar ze bleven stug doorpraten. Toen ben ik maar beleeft afgehaakt.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Daniel »

Vanmorgen wat inkopen wezen doen bij de Gamma voor een klus in m'n keuken. Keurig al het plaatmateriaal meegenomen, maar eenmaal thuis kwamen we erachter dat ik het kleine spul als schroeven, lijm, scharnieren e.d. bij de kassa had laten liggen. Zowel ik als m'n vader hadden het niet door bij het inladen van de auto...
Maar snel even op de fiets gesprongen terug naar de Gamma, waar ze gelukkig alles in een tasje voor me hadden staan bij de kassa...

Overigens was er iemand voor ons bij de zaagafdeling die uit een plaatje triplex van 100 x 60 iets van 79 x 66 wilde laten zagen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door webguy »

Kunnen ze daar niet toveren? ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Daniel »

Nee, erbij zagen konden ze niet :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door tsov »

Even terugkomend op die talen: Russen verwachten gewoon dat iedereen in de wereld Russisch praat, dat hoort namelijk zo. Het over het algemeen ook echt van die Bassies die harder gaan praten als je het niet begrijpt. Wellicht heeft het te maken met de geschiedenis, want in de tijd van de Sovjet-Unie kwam men nooit buiten het land en in de gehele SU sprak iedereen wel Russisch en in het Oostblok een heel groot deel van de bevolking.
En de taal Bosnisch bestaat niet ;) In Bosnië spreekt men Servo-kroatisch, wat dus ook in Servië en Kroatië wordt gesproken.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door deadlock »

Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door tsov »

Dat heeft politieke redenen :)
"Ondanks de vrij kleine verschillen worden Bosnisch, Kroatisch en Servisch tegenwoordig om politieke redenen als verschillende talen gezien. In de taalwetenschap worden ze nog steeds als regionale varianten van het Servo-Kroatisch beschouwd."
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door deadlock »

Er is in de spreektaal een redelijk groot verschil en de reden staat op die wikipediapagina; Turkse leenwoorden ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door tsov »

In ieder geval: die agent moet of een retegoeie linguïst zijn geweest of een moedertaalspreker, want ik denk niet dat een gemiddelde Estse politieagent (om maar eens een dwarsstraat te noemen) het verschil zal horen tussen Hollands, Vlaams of Brabants...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Fles »

Hee Ardan, vertel eens van die Creme Brulee? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Vinny »

tsov schreef:In ieder geval: die agent moet of een retegoeie linguïst zijn geweest of een moedertaalspreker, want ik denk niet dat een gemiddelde Estse politieagent (om maar eens een dwarsstraat te noemen) het verschil zal horen tussen Hollands, Vlaams of Brabants...
Of misschien toch gewoon een standaard probleem: Als je een meisje in een onverstaanbare brabbeltaal hoort praten dan zal ze wel Bosnisch zijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Caspar »

Ik typ een heel verhaal aan forumlid Dexter per PB, en druk op verzenden. Ga even snel naar de wc, en zie 1 nieuw bericht. Denk jemer die is snel met beantwoorden, zelfs het lezen ervan zou ik niet redden in de tijd dat ik weg was geweest van mijn computer. Wat blijkt, heb het hele verhaal aan mezelf gestuurd :oops:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door STF »

Dexter is helemaal niet snel met priveberichten schrijven; vannacht rond 2 uur klikte ik "wie is er online" aan en stond in het lijstje dat Dexter een privebericht aan het schrijven was, vervolgens klikte ik om 4.30 uur nogmaals op die functie, stond Dexter nog altijd er tussen met diezelfde vermelding. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Ik heb een bestelling geplaatst op een internetsite en krijg een bevestigingsmailtje van de bestelling.

Het mailtje sluit af met de volgende zin:
Vor verdere vraagen kan je contact opnemen met het klantenservice
Ik noem maar geen namen, maar echt goed is het niet :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Caspar »

STF schreef:Dexter is helemaal niet snel met priveberichten schrijven; vannacht rond 2 uur klikte ik "wie is er online" aan en stond in het lijstje dat Dexter een privebericht aan het schrijven was, vervolgens klikte ik om 4.30 uur nogmaals op die functie, stond Dexter nog altijd er tussen met diezelfde vermelding. :lol:
Hoe kan je zien dat iemand een bericht aan het schrijven is?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Geert »

Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Dexter »

Wat eng! :shock: Dat wist ik helemaal niet.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door STF »

Beheerders (en wellicht ook moderators) krijgen zelfs nog iets meer te zien;

Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Geert »

Dexter schreef:Wat eng! :shock: Dat wist ik helemaal niet.
Als je als onzichtbaar inlogt sta je niet meer in die lijst :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Suus »

Correctie, sta je niet meer zichtbaar in de lijst voor gebruikers en moderators, beheerders kunnen het altijd blijven zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door Daniel »

In het geval van OVNL kunnen moderators net zoveel zien als beheerders (hebben dezelfde rechten), dus u bent gewaarschuwd :mrgreen: Het andere kleurtje... tja da's alleen voor de variatie :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het Grote Blundertopic #6

Bericht door microshit »

Fijn, nieuwe telefoons op het werk. Bij de klantenservice kwamen voorheen de externe oproepen (klanten, ziekmeldingen van collega's etc) op twee toestellen (tegelijk) binnen, kon je één van de twee nemen. Echter was het gebruikelijk om degene bij de computer te gebruiken hiervoor, op de andere kwamen automatisch alle telefoontjes van de caissières binnen.

In de nieuwe situatie is die bij de computer vervangen door een andere variant, alleen voor intern gebruik. Resultaat: zowel externe als interne oproepen komen op één toestel terecht (waar dus voorheen alleen de caissières heen belden). Ware het niet dat ze vergeten zijn bij beide soorten oproepen een aparte beltoon in te stellen! :o
Dus ik hoor geen verschil, kijk niet op het scherm, helemaal gewend aan de oude situatie. Met als gevolg dat een klant belde, en ik gewoon opnam met een simpele "jah?". :oops: Later kreeg ik een telefoontje, zag geen caissière met telefoon aan d'r oor, neem ik dus aan als een externe oproep. Blijkt het een collega op een andere afdeling te zijn. :lol:

Conclusie: kijk gewoon ff op het schermpje. En zo snel mogelijk een andere beltoon (laten) instellen :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten