Notoire zwartrijder de cel in.

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door fogeltje »

Kijk, in Duitsland weet men om te gaan met dit soort volk. Zie onderstaande link:
http://www.spiegel.de/panorama/justiz/0 ... ml#ref=rss
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door Fles »

Lees je wel?
Weil er mehrfach vorbestraft ist, wurde die Haftstrafe nicht zur Bewährung ausgesetzt.
Oftewel: Omdat hij al meerdere keren in voorarrest gezeten heeft, mag hij nu weer vrij lopen. Nou wauw, in Duitsland weet men het wel met dit soort volk :roll:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door fogeltje »

Voorwaardelijk krijg je hier voor zwartrijden ook niet.
"Een touringcar is geen bus"
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door Caspar »

fogeltje schreef:Voorwaardelijk krijg je hier voor zwartrijden ook niet.
Moet je misschien beter opletten, voor je iets zo stellig beweert:

De zaak 'Zwartrijders in Friesland'

Het vonnis van de rechtbank Leeuwarden van 27 januari , waarbij een notoire zwartrijder tot een celstraf van vier weken werd veroordeeld, betekende een overwinning voor het Friese parket, de Nederlandse Spoorwegen, Noordned en de politie. Deze uitspraak vormt de bekroning op een reeds succesvol gebleken, integrale aanpak van notoire zwartrijders in Friesland.
http://www.om.nl/algemene_onderdelen/ui ... de_zaak_0/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door Suus »

Regelmatig zijn zwartrijders meer dan alleen zwartrijders, die worden vanzelf wel aangepakt als ze op de criminelenstrippenkaart van de politie terecht komen. Het heeft voor mij iig niet de absolute prioriteit, al is de neiging om alles te slopen wel erg vervelend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door visgraat »

Zwartrijden is toch geen probleem als je netjes de boete betaalt.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door midnet »

@bee: ik denk dat je wat te veel generaliseert-of die ''officiele''; stukken nabouwt. Het lijken me dat er 2 soorten zijn:
1.de jeugdige-ik besteed m'n euro's liever aan drank etc- en met te veel hormonen sloopgraag gedrag vertonende puber
2. de notoire ''ik betaal nooit voor OV'-zwerver achtige types-die zullen niet zo snel vandaliseren (hooguit p..sen als alle WC's toe zijn)-en die zich met wat preplanning lekker warm voor de winter laten opsluiten met gratis kost en inwoning in het hotel van vadertje staat.
In Duitsland zijn er nog veel meer van dat soort types.
Overigens is een tijd geleden ook in Keulen/DE een man opgepakt die er een gewoonte van maakte met zijn maandkaart op Za/Zo zich naast de kaartverkoopautomaat op te stellen en te melden dat ze met hem gratis meemochten (dat mag officieel ook op weekends daar). Dat vond de KVB weer te veel euroverlies. Ik meen dat hij is vrijgesproken-of zonder straf met een waarschuwing oid ervan af gekomen. Tja - überpünktlich op zijn Duits?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door Suus »

Er is nog een derde categorie die vaak als de dood zijn als ze politie zien. Helaas zijn die vaak ook geneigd om poortjes in te rammen en (wiet) te roken/alcohol te drinken in voertuigen.

In Duitsland wordt altijd gewaarschuwd voor doorverkopers van kaartjes. Het is namelijk niet toegestaan. Om die redenen moeten veel dagkaarten ook voorzien worden van een naam, bij twijfel kan het gecontroleerd worden.

In Stuttgart hingen grote posters op de kaartautomaten dat doorverkoop een boete kon opleveren.

Overigens zitten ze er blijkbaar warmpjes bij daar bij de VVS, want van de zomer was elke dagkaart ook geldig op de dag erna en 1 tot 3 oktober zijn de dagkaarten in Stuttgart via internet slechts 3,33 (normaal 6,10 of 13,50) want het verkeersverbond bestaat dan 33 jaar :') Als de kaartjes al bijna gratis zijn loont het nog amper om zwart te gaan rijden :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door Geert »

midnet schreef:Overigens is een tijd geleden ook in Keulen/DE een man opgepakt die er een gewoonte van maakte met zijn maandkaart op Za/Zo zich naast de kaartverkoopautomaat op te stellen en te melden dat ze met hem gratis meemochten (dat mag officieel ook op weekends daar). Dat vond de KVB weer te veel euroverlies. Ik meen dat hij is vrijgesproken-of zonder straf met een waarschuwing oid ervan af gekomen. Tja - überpünktlich op zijn Duits?
Tja, wat is er illegaal aan om iemand aan te bieden mee te reizen als dat wordt toegestaan door zijn abonnement? Als hij geen geld vraagt om mee te gaan lijkt het me niet dat ze iets tegen hem kunnen doen.
Kuba
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 22:30

Re: Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door Kuba »

visgraat schreef:Zwartrijden is toch geen probleem als je netjes de boete betaalt.
In Nederland wel. Zwartrijden valt namelijk onder strafrecht.

Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zweden, waar het een volledig civiele zaak is tussen de reiziger en de vervoerder. Daar bedraagt de boete dan ook niet €35, maar ongeveer €100 (meen ik, uit mijn hoofd). Een celstraf of strafblad zul je er niet voor krijgen, hoe vaak je het ook niet doet.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door visgraat »

Dat weet Geert vast wel. Ik heb trouwens wel eens zwart gereisd in Zweden, omdat de sticker waar je je naam op moet schrijven nat was geworden en daardoor onleesbaar.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Notoire zwartrijder de cel in.

Bericht door Geert »

Van zwartrijden weet ik niet zoveel af :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten