Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
De grote verbouwing van station Sloterdijk gaat niet door. Dat meldt de gemeente dinsdag. De stationshal moest een soort Schiphol Plaza worden, maar de financiële risico's blijken te groot.
In 2005 werden de ambitieuze plannen voor een grootschalige verbouwing al aangekondigd. De werkzaamheden zouden dit jaar beginnen en duren tot in 2015.
Bron: AT5
Goh, dus het busstation is voor niets verhuisd nu?
De grote verbouwing van station Sloterdijk gaat niet door. Dat meldt de gemeente dinsdag. De stationshal moest een soort Schiphol Plaza worden, maar de financiële risico's blijken te groot.
In 2005 werden de ambitieuze plannen voor een grootschalige verbouwing al aangekondigd. De werkzaamheden zouden dit jaar beginnen en duren tot in 2015.
Bron: AT5
Goh, dus het busstation is voor niets verhuisd nu?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Jammer, want de oude locatie van het busstation lag wel logischer in de looproute. Achteraf gezien hadden ze die dus beter kunnen opknappen/verbouwen.
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Het nieuwe busstation is wel aanzienlijk ruimer dan het oude busstation, dat is wel een voordeel. Het oude busstation was eigenlijk net te krap en was bij vlagen gevaarlijk. De indeling van het busstation is echter alles behalve logisch, maargoed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Eens, maar dat is de reden niet: Er komen enorme kantoorkolossen op het voorplein zodat er geen ruimte meer is voor de bussen. En "logische looproute". Tja. De metro is sneller te bereiken van het busstation. Sloterdijk is sowieso niet logisch ingedeeld, maar ach: als je er twee keer per week komt dan wen je er wel aan. Alles staat wel redelijk goed aangegeven vind ik.Klaasje schreef:Jammer, want de oude locatie van het busstation lag wel logischer in de looproute. Achteraf gezien hadden ze die dus beter kunnen opknappen/verbouwen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
_O- _O- _O- _O-
Kantoorkolossen. De helft van de kantoren die direct langs het spoor staan bij Sloterdijk staat tegenwoordig leeg. Sterker nog, de kantorenmarkt in Amsterdam is zo ontzettend verpest dat er kantoorgebouwen bestaan waar sinds de bouw nog nooit een kantoor in gezeten heeft. Als er iets is wat Amsterdam niet nodig heeft is het nieuwe kantoorkolossen. 17% van de kantoorgebouwen in Amsterdam staat leeg. Het hele plan voor Sloterdijk was gebaseerd op een luchtbel die al jaren geleden leeggelopen is.
Zie deze kaart waarop de leegstand van kantoren in mei 2011 is aangegeven. Let op, PDF.
Kantoorkolossen. De helft van de kantoren die direct langs het spoor staan bij Sloterdijk staat tegenwoordig leeg. Sterker nog, de kantorenmarkt in Amsterdam is zo ontzettend verpest dat er kantoorgebouwen bestaan waar sinds de bouw nog nooit een kantoor in gezeten heeft. Als er iets is wat Amsterdam niet nodig heeft is het nieuwe kantoorkolossen. 17% van de kantoorgebouwen in Amsterdam staat leeg. Het hele plan voor Sloterdijk was gebaseerd op een luchtbel die al jaren geleden leeggelopen is.
Zie deze kaart waarop de leegstand van kantoren in mei 2011 is aangegeven. Let op, PDF.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Tja ik heb het niet verzonnen hoor:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Ik hoop dat ze de papiervernietiger nog kunnen vinden (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Ik ben hier zelf niet rouwig om, aangezien ik Sloterdijk vaak gebruik als overstappunt.
Sja, een nieuwe Schiphol Plaza-achtig iets? Is daar wel ruimte voor?
Ze mogen van mij best wat kleine praktische dingetjes aanpassen, zoals het verlengen van de stationsoverkapping aan de westzijde zodat je helemaal droog naar de metro kunt lopen.
Sja, een nieuwe Schiphol Plaza-achtig iets? Is daar wel ruimte voor?
Ze mogen van mij best wat kleine praktische dingetjes aanpassen, zoals het verlengen van de stationsoverkapping aan de westzijde zodat je helemaal droog naar de metro kunt lopen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Waar ik me wel eens over verbaas is de enorme stationshal die bij de sporen 9 en 10 hoort. De Kiosk heeft het daar een kleine 2 maanden volgehouden volgens mij, en staat nu al heel lang leeg. Ik weet niet of men bij Servex/NS had verwacht dat er duizenden reizigers per dag meer zouden in en uitstappen op die sporen?
Verder vraag ik me ook af hoe de Starbucks daar loopt. Afgelopen weekend stond de ''Barista" even lekker te chillen (zoals ie dat zelf door zijn telefoon zei) op het voorplein met een vriend, en zat er geen enkele klant in de zaak, op het moment dat ik daar rondliep.
Verder vraag ik me ook af hoe de Starbucks daar loopt. Afgelopen weekend stond de ''Barista" even lekker te chillen (zoals ie dat zelf door zijn telefoon zei) op het voorplein met een vriend, en zat er geen enkele klant in de zaak, op het moment dat ik daar rondliep.
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
@Caspar: volgensmij is de grote stroom aan reizigers bij spoor 9/10 alleen tijdens de ochtend- en avondspits. Overdag zie je daar heel erg weinig mensen in- en uitstappen.
Als iemand bij NS of Servex hoge verwachtingen had van dat plekje als verkooplocatie, dan heeft hij er heel erg naast gezeten.
Als iemand bij NS of Servex hoge verwachtingen had van dat plekje als verkooplocatie, dan heeft hij er heel erg naast gezeten.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Kiosk filiaal op Sloterdijk Hemboog is kort na de opening al twee keer overvallen.
Heb begrepen dat dit voor Servex ook een reden was de openingstijden daar tot een minimum te beperken.
Heb begrepen dat dit voor Servex ook een reden was de openingstijden daar tot een minimum te beperken.
For Your Railroad Adventures
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Dat laatste is volgens mij de belangrijkste oorzaak dat de kiosk nu dicht is daar (of wellicht alleen tijdens de spits open). Met de verplaatsing van het busstation is de "lugubere leegte" van het voorplein toch wel heel erg dramatisch hoor; ik kan me voorstellen dat dat afschrikt - hoewel het gisteren rondom het middaguur best gezellig was... :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Van Skyscrapercity: Zo wordt het dus niet:
Ben ik effe blij dat de verbouwing niet doorgaat... :@
Ben ik effe blij dat de verbouwing niet doorgaat... :@
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Grote verbouwing Sloterdijk van de baan
Het probleem van Sloterdijk is dat het na zeven uur 's avonds unheimisch en uitgestorven is. Je kan zoveel doen als je wil, maar ik denk dat je beter stations kan aanpakken waar de voorzieningen slechter zijn die wel de gehele dag volk zien (of iig langer dan tot half zeven 's avonds)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten