OVer je reiservaringen in september 2011
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Het rijdt nog steeds, alleen de ondersteunende extra ic´s/sprinters rijden niet.. 2000/2800 etc..
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ik zie ook opgeheven treinen in de series s800, s3100, s4900, s5500, s7400, s16000, dat noem ik niet allemaal ondersteunde series meer -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Soms is de geplande rijtijd ook structureel te krap (met dan tussen de laatste halte voor de eindbestemming en de eindhalte een te ruime rijtijd). Op die manier is de bus altijd ietsje later dan gepland en loopt de wachttijd op de DRIS altijd wat op, dat kun je in Utrecht altijd mooi zien.Chauf21 schreef:De bus rijdt dan niet achteruit, maar wel minder snel dan gepland en dat verklaart het oplopen van de wachttijd. De verwachte vertrektijd wordt aangepast aan de hand van de vertraging die de bus op *dat* moment heeft. Als je in de file komt loopt de vertraging van de bus langzaam op. Op de schermpjes bij de halte zal de aangekondigde vertrektijd dan kunnen oplopen of de langer blijven staan.
Dus ja, in zekere win wordt het oponthoud meegenomen in de berekening van de verwachte vertrektijd.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
800 en 3100 zijn 'ondersteunend', 3100 voor de kwartierdienst arnhem - ut en ut-shl. 800 op Amr - Ut. 3500 rijdt nog wel.
Voor die sprinters, geen idee. Misschien wordt de sprinter naar Tiel wel gesplitst in Geldermalsen om daar verder te gaan naar Ht.
Verder is de 7400 er niet uit, maar wel de 17400. En die is dus weer ondersteunend.
5500 rijdt tussen Den Dolder en Baarn, in Den Dolder kan je overstappen naar Baarn.
Voor die sprinters, geen idee. Misschien wordt de sprinter naar Tiel wel gesplitst in Geldermalsen om daar verder te gaan naar Ht.
Verder is de 7400 er niet uit, maar wel de 17400. En die is dus weer ondersteunend.
5500 rijdt tussen Den Dolder en Baarn, in Den Dolder kan je overstappen naar Baarn.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Je zit gewoon een leuterpraatje bij elkaar te puzzelen om te "bewijzen" dat het allemaal niet zo boeiend is :')
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Bus 52 Amersfoort - Utrecht zat goed vol vanochtend door deze storing, ik heb er van Amersfoort tot Zeist ingezeten en constant staanplaatsen...
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Shit je hebt me door :XFles schreef:Je zit gewoon een leuterpraatje bij elkaar te puzzelen om te "bewijzen" dat het allemaal niet zo boeiend is :')
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Helemaal omdat de s3500 juist als versterking van de al bestaande s800 werd ingevoerd...
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Op het stukje Utrecht - Eindhoven wel ja ;)
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Als je de s3500 eruit gooit heb je echter helemaal geen trein Utrecht-Schiphol meer, aangezien de s3100 niet rijdt. Vandaar dat waarschijnlijk de s800 er uit ligt, aangezien de s3000 ook rijdt tussen Amsterdam C en Utrecht C.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Ik zeg toch nergens dat de 3500 niet rijdt? Ik zeg juist dat die wél rijdt.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Wellicht kan je je dan eerder afvragen waarom je niet s3000 en s3500 opheft. De s3000 rijdt immers buiten de spits ook met veel losse stellen, dus met het schrappen van een serie halveer je slechts de capaciteit op Schiphol - Utrecht - Arnhem. Met het schrappen van de s800 mis je nu 2/3 van de normale capaciteit op Amsterdam - Utrecht - Den Bosch. Enige reden die ik kan voorstellen om de huidige oplossing uit te voeren is een personeelskwestie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
De 3000 heeft een groter bereik boven Amsterdam. Die rijdt namelijk verder dan Alkmaar richting het noorden.
Ik ben trouwens blij dat ik er op tijd weg was vandaag :)
Ik ben trouwens blij dat ik er op tijd weg was vandaag :)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Wat is inmiddels de prognose voor het aanpassen van de prognose? 14:00 is het inmiddels al geweest namelijk. Ik moet nog naar Gvc vanmiddag, maar ik ga pas als de ellende voorbij is.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Blik op de AV en alles richting Gvc rijdt vanaf Ut. ;)
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Omdat er dan helemaal niets meer rijdt vanuit Utrecht richting Arnhem.Raymond schreef:Wellicht kan je je dan eerder afvragen waarom je niet s3000 en s3500 opheft.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Alles lijkt weer te rijden: http://vertrektijden.rijdendetreinen.nl ... op=UtrechtFles schreef:Wat is inmiddels de prognose voor het aanpassen van de prognose? 14:00 is het inmiddels al geweest namelijk. Ik moet nog naar Gvc vanmiddag, maar ik ga pas als de ellende voorbij is.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
s3100 mag dan natuurlijk wel gewoon rijden he ;)Reiziger Delft schreef:Omdat er dan helemaal niets meer rijdt vanuit Utrecht richting Arnhem.Raymond schreef:Wellicht kan je je dan eerder afvragen waarom je niet s3000 en s3500 opheft.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Niet te geloven wat een geklooi net op Utrecht C.... Op een of andere manier stonden de t12759 en t1759 beide op spoor 11 aangekondigd, waarbij de trein van 16.51 voor die van 16.48 zou vertrekken. Maar beide zonder vertraging
De 12759 mocht vervolgens nog niet weg terwijl de 1759 nog nergens te bekken was. Later begon Tuffy dat eerstgenoemde van 11b ging en laatstgenoemde van 11a.
Dat werd vervolgens weer gerectificeerd en daarna begon Tuffy weer dat de 1759 van 12a vertrok, maar die reed weer grotendeels naar 12b door...
Had volgens mij toch met een stuk minder gedoe gekund. Vraag is vooral waar die spookspoorwijziging voor de 1759 nu vandaan kwam...
De 12759 mocht vervolgens nog niet weg terwijl de 1759 nog nergens te bekken was. Later begon Tuffy dat eerstgenoemde van 11b ging en laatstgenoemde van 11a.
Dat werd vervolgens weer gerectificeerd en daarna begon Tuffy weer dat de 1759 van 12a vertrok, maar die reed weer grotendeels naar 12b door...
Had volgens mij toch met een stuk minder gedoe gekund. Vraag is vooral waar die spookspoorwijziging voor de 1759 nu vandaan kwam...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
De vertraging van de t1759 kwam waarschijnlijk door een defecte s19800 die bij Ypenburg kapot was gegaan. Ik zat al in een NoordOost richting Den Haag en zag toen onderweg dat er een storing was ontstaan, het leek erop dat de s2000 en de stoptreinen (deels?) opgeheven waren tussen Den Haag en Utrecht. Bij Ypenburg zag ik een koploper een SLT wegslepen en even later werd gemeld dat de storing voorbij was. Korte storing dus, er zijn denk ik maar een paar treinen opgeheven geweest (de s2000 van 16.23 reed alweer).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Zal ongetwijfeld ja dat dat de vertraging veroorzaakt had, maar ik verbaasde me meer over het feit dat deze op een of andere manier op spoor 11 werd aangekondigd terwijl dat spoor toch echt al door de t12759 in gebruik was.
Zag er vooral erg apart uit op de PV in de stationshal... daarop stond dus een onvertraagde IC naar Enschede van 16.51 uur met eronder als volgende trein de IC van 16.48 uur naar Leeuwarden, eveneens zonder vertraging erbij. En toen ook nog geen verschillende perronfasen erbij, maar gewoon allebei van heel spoor 11.
Zag er vooral erg apart uit op de PV in de stationshal... daarop stond dus een onvertraagde IC naar Enschede van 16.51 uur met eronder als volgende trein de IC van 16.48 uur naar Leeuwarden, eveneens zonder vertraging erbij. En toen ook nog geen verschillende perronfasen erbij, maar gewoon allebei van heel spoor 11.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Op weg naar het station kwam ik op de Berkenweg te Amersfoort een auto met aanhanger met daarop drie CTAs tegen. Van een spoor 8 dus zo eens kijken of het vermoeden dat ze uit Utrecht komen klopt.
Edit: waren niet die uit Utrecht, wellicht afkomstig van Rotterdam Centraal dan.
Edit: waren niet die uit Utrecht, wellicht afkomstig van Rotterdam Centraal dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Las gisteren ergens dat men op Amsterdam Sloterdijk ondertussen aan het vervangen is geslagen. Grote kans dat die CTA daar vandaan kwam.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Op Rotterdam Centraal is men echter ook bezig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Gistermiddag zat ik rond 16:25 in tramlijn 25 (Amsterdam) en zat op de stoel vlak naast de voorste ingang. Via het communicatiesysteemv an de bestuurder, die normaal gesproken hard genoeg staat om het vanaf die plaats te horen, hoorde ik iets over lijn 16 en politie-assistentie. Vlak daarvoor zag ik ook een paar trams van lijn 16 bij Muntplein of vlak daarna.
Overigens sprak ik op een hele vroege ochtend een paar dagen geleden een conducteur op Amsterdam Centraal die mij hielp met overstappen. Aangezien wij beiden nog wat tijd hadden voordat onze treinen vertrokken, raakten wij in gesprek. Hij had als standplaats Amsterdam (en kwam zelf uit Rotterdam ) en vertelde dat hij straks met leeg materieel naar Uitgeest moest rijden, omdat daar geen standplaats is. Toch wel opmerkelijk, aangezien daar drie treinseries beginnen.
Overigens sprak ik op een hele vroege ochtend een paar dagen geleden een conducteur op Amsterdam Centraal die mij hielp met overstappen. Aangezien wij beiden nog wat tijd hadden voordat onze treinen vertrokken, raakten wij in gesprek. Hij had als standplaats Amsterdam (en kwam zelf uit Rotterdam ) en vertelde dat hij straks met leeg materieel naar Uitgeest moest rijden, omdat daar geen standplaats is. Toch wel opmerkelijk, aangezien daar drie treinseries beginnen.
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten