OVer je reiservaringen in oktober 2011
OVer je reiservaringen in oktober 2011
Zo, het gaat goed met Sloterdijk dit weekend! De s3300/s4500 wordt volgensmij gekoppeld aan de s5700 en er is een heuze IC naar Enschede!
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Niet alleen een Enschede: Er is zelfs een overstapvrije verbinding naar Berlin Hbf, want er is iets ten westen van Duivendrecht maar ten oosten van de aansluiting van de Utrechtboog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Werkzaamheden Dvd/Asb-Shl en Ledn-Hlm EN op Ass rond de Zd-sporen...
Er is een 6300 Gvc-Ledn, die daarna doorgaat als 693300 naar Shl-Zd-Ekz
s4300 / s5700 rijden alleen (...-)Wp-Dvd,
NO gaat via Asd(pad s1500) naar Shl (pad s3900),
s1500 rijdt alleen Amfs-Amf (verder als s5800 naar Asd)
s2200 keert in Ledn (uit ri Gv)
s3100 / s3500 keren in Ut (3100 op 4, 3500 op 18b)
s3000 gaat via Hlm ipv Zd
s4000 rijdt als 694000 Hfd-Zd-Amr
Er is een 6300 Gvc-Ledn, die daarna doorgaat als 693300 naar Shl-Zd-Ekz
s4300 / s5700 rijden alleen (...-)Wp-Dvd,
NO gaat via Asd(pad s1500) naar Shl (pad s3900),
s1500 rijdt alleen Amfs-Amf (verder als s5800 naar Asd)
s2200 keert in Ledn (uit ri Gv)
s3100 / s3500 keren in Ut (3100 op 4, 3500 op 18b)
s3000 gaat via Hlm ipv Zd
s4000 rijdt als 694000 Hfd-Zd-Amr
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Gaat de Noord-Oost dan ook door naar Hoofddorp?
Anders verliest dat station ineens vrijwel alle verbindingen. :?
Edit: ja dus.
Edit 2: De s140 rijdt richting Hoofddorp ook nog eens 10 minuten later dan normaal wegens werkzaamheden in Duitsland. :? Leuk voor de binnenlandse reizigers in Nederland.
Anders verliest dat station ineens vrijwel alle verbindingen. :?
Edit: ja dus.
Edit 2: De s140 rijdt richting Hoofddorp ook nog eens 10 minuten later dan normaal wegens werkzaamheden in Duitsland. :? Leuk voor de binnenlandse reizigers in Nederland.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 30 sep 2011, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Hoofddorp krijgt verbinding door de 693300 Ledn-Shl-Zd-Ekz, NO, de 694000...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in september 2011
Oude tijden herleven. Ooit was Hoofddorp het begin/eindstation voor de IR naar Duitsland. Overigens heb ik één keer (al weer een paar jaar geleden) in de "3900" gezeten die werd gevormd door het uiteinde van de s140. Ik stapte (tot mijn zeer grote verbazing) in de Duitse trein in, op Sloterdijk, samen met nog wat andere mensen. Die zagen het foldetje van de treinbar in de coupé en vroegen zich af van welk café de reclame was. Ze vonden het nogal duur...Meltrain schreef:Gaat de Noord-Oost dan ook door naar Hoofddorp?
Anders verliest dat station ineens vrijwel alle verbindingen. :?
Edit: ja dus.
Edit 2: De s140 rijdt richting Hoofddorp ook nog eens 10 minuten later dan normaal wegens werkzaamheden in Duitsland. :? Leuk voor de binnenlandse reizigers in Nederland.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Overigens rijdt de s4000 vandaag Hoofddorp-Schiphol-Zaandam-Alkmaar-Hoorn. Dus ik neem dan aan dat de s3400 is opgeheven?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Vannacht kwam ik in de Connexxion 3941 een snoepautomaat tegen op de wielkast rechtsvoor, wat voor debiel dát dan weer bedacht heeft mag Joost weten.. 1 ding weet ik wel, bochtjes naar rechts worden toch best gevaarlijk als je niet meer kunt checken of er nog een fietser naast je rijdt..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Gelukkig weet iedereen ook welk bustype dat is. :Y *bus*
Oh nee, toch niet.... :N -o-
Oh nee, toch niet.... :N -o-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Sorry, niet boos worden hoor... :') Een MAN Lion's City TÜ dus...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Station Diemen Zuid is vandaag en morgen omgetoverd tot een busstation van formaat. Er staan aan de noordkant van het station op verschillende plekken touringcars. Ik dacht gisteren nog dat de treinen tot Duivendrecht zouden rijden, maar blijkbaar maar tot Diemen Zuid waar nu dus een grote materieelshow wordt gehouden
Helaas is er toch iets niet goedgedaan met de reisinformatie, want de treinen van kwart voor en kwart over naar Duivendrecht worden niet opgeheven (dat is de s4300) en de s5700 wordt wel netjes opgeheven.
Helaas is er toch iets niet goedgedaan met de reisinformatie, want de treinen van kwart voor en kwart over naar Duivendrecht worden niet opgeheven (dat is de s4300) en de s5700 wordt wel netjes opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Gisteren op Ledn werd een SGMm in de s19500 nogal opgehouden door een groepje meiden die de deuren continu openhielden voor al hun vriendinnen die er nog aan kwamen rennen... De deuren waren al bezig met sluiten, toen ze ze weer open duwden. Het leek ook dat ze verhinderden dat de deuren opnieuw sloten door continu op het knopje "deuren openen" te rammen... Maar kan dat wel?...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Hm, geinig... ik zie de laatste tijd wel veel SGM en mat'64 over de Hoekse lijn komen ipv SLT, maar een DDAR heb ik hier ook nog nooit gezien.lamar schreef:mijn dag kan niet meer stuk *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Ja dat kan: als je de knop open langer dan 5 seconden ingedrukt houdt blijft de deur open staan (dit is mij een keertje op een zomers dag uitgelegt).Thom69 schreef:Gisteren op Ledn werd een SGMm in de s19500 nogal opgehouden door een groepje meiden die de deuren continu openhielden voor al hun vriendinnen die er nog aan kwamen rennen... De deuren waren al bezig met sluiten, toen ze ze weer open duwden. Het leek ook dat ze verhinderden dat de deuren opnieuw sloten door continu op het knopje "deuren openen" te rammen... Maar kan dat wel?...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Ik denk dat hij bedoelt nadat de conducteur gefloten had en de deuren dus algemeen sluiten
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Hee, ik dacht dat deze combi's al uit het spoorbeeld verdwenen waren. Ze bestaan dus nog .lamar schreef:mijn dag kan niet meer stuk *O*
NS 1719 + DD-AR 7640 te Maassluis, by Pendelaar1857, on Flickr
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Ja, maar dat staat er niet bij. Anders weet ik het ook niet.Michael schreef:Ik denk dat hij bedoelt nadat de conducteur gefloten had en de deuren dus algemeen sluiten
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Je bedoelt de DDM denk ik. DDM is inderdaad uit dienst. DD-AR met loc rijdt gewoon nog
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Wat is het verschil tussen deze twee (misschien een domme vraag )?Michael schreef:Je bedoelt de DDM denk ik. DDM is inderdaad uit dienst. DD-AR met loc rijdt gewoon nog
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
DDM was met een 1800 loc en 6 bakken met rode stoelbekleding en DD-AR is met een loc uit de serie 1700 tot 1730???? En heeft 4 bakken met Groene stoelbekleding. En dan heb je nog DD-AR+MDDm als ik het goed zeg. en die heeft een motorwagen ipv een loc.
Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb.
Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Ik heb wel gelezen dat het oude DDM-1 materieel weer terugkeert op de baan aankomende winter.
Trekkracht zal dan een aangepaste 1700-loc zijn.
Trekkracht zal dan een aangepaste 1700-loc zijn.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Aankomende winter...Aanstaande Maandag als het goed is (twee stammen in de s14500)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Wat is dan het verschil tussen een 1700 en een 1800 loc?
Overigens: wat gaat er met de DD-AR met loc gebeuren bij de conversie naar DDZ/ Blijven de locs?
Overigens: wat gaat er met de DD-AR met loc gebeuren bij de conversie naar DDZ/ Blijven de locs?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Ik zag inderdaad al het nodige rangeer werk de afgelopen tijd met DDM1 in Amsterdam, waar toch aardig wat graffiti op zit.
Ik zal het maandag wel gaan zien hier :)
Is dat onder het motto: ''NS is helemaal winterklaar, met allemaal extra treinen achter de hand?''
En dan zegt een voorlichtings-manager achteraf na een paar flinke sneeuwbuien: Ja... We hadden 30 treinstellen (30 bakken DDM1) extra achter de hand, maar dat er 50 treinstellen (paar honderd bakken) sprinters (SLT) kapot gingen, dat hadden we niet verwacht.
en dan hopen dat niemand in de pers het verschil tussen treinstellen en rijtuigen opvalt
Ik zal het maandag wel gaan zien hier :)
Is dat onder het motto: ''NS is helemaal winterklaar, met allemaal extra treinen achter de hand?''
En dan zegt een voorlichtings-manager achteraf na een paar flinke sneeuwbuien: Ja... We hadden 30 treinstellen (30 bakken DDM1) extra achter de hand, maar dat er 50 treinstellen (paar honderd bakken) sprinters (SLT) kapot gingen, dat hadden we niet verwacht.
en dan hopen dat niemand in de pers het verschil tussen treinstellen en rijtuigen opvalt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten