Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Oh nee he, daar gaan we weer. Beetje achterhaald nieuws dit allemaal. Veel van die genoemde problemen is al opgelost of word aangewerkt. Dit heet comotie maken. Mij hebben ze niet gesproken hoor, ik ben positief over syntus. Heb geen problemen. Ze hebben zeker alleen die zeikchauffeurs geintervieuwd, die vaak als idioten rijden om dan een extra peuk te kunnen roken. En aan het eind van de,maand toch weer meer salaris willen, bah, bah Op
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Wij kregen de volgende dienstmedeling voor lijn 105:

Aflos tijdens omleiding lijn 105
Tijdens de omleiding op lijn 105 wordt u afgelost ter hoogte van halte Kooningsjaght.

Er zijn twee chauffeurs van firma Van Kooten en 1 extra bus de 4102 ( volgens mij omloop 512 ), deze bus wordt als extra omloop ingezet en rouleert de hele dag mee (rijd dus ook gewoon op de reguliere omlopen) om als laatste bus uit Otterlo weer in handen van Van Kooten te komen.

De twee extra chauffeurs stappen de hele dag over op de lijn 105 van en naar Arnhem ter hoogte van Kooningsjaght.

Je komt uit Otterlo, rijd tot halte Kooningsjaght hier wordt je afgelost door een chauffeur van Van Kooten, je loopt naar de overkant om hier de bus uit Arnhem over te nemen, om zo je route weer te vervolgen.


die omleiding is deze:

voor lijn 105
I.v.m. de afsluiting van de N310 tussen de kom van Otterlo en de kruising bij 's Koonings Jaght, onderstaande omleiding.

Richting Arnhem:
Op de rotonde linksaf de N304 op (= Apeldoornseweg).
Bij Hoenderlo rechtsaf de N804 op (= ri. Hoenderloo/Arnhem).
Einde weg rechtsaf (= Koningsweg N311).
Rotonde rechtdoor (blijft Koningsweg).
Tweede weg linksaf (= Koningsweg N310 = Normale route).

Richting Otterlo:
Na de halte 's Koonings Jaght, bij einde weg rechtsaf (= Koningsweg N311).
Rotonde rechtdoor dit blijft Koningsweg.
Derde weg linksaf richting Hoenderlo (= N804).
Bij Hoenderloo bij de kruising met de N304 linksaf naar Otterlo.
Op de rotonde bij Otterlo rechtsaf (= normale route).

voor lijn 400:
I.v.m. de afsluiting van de N310 tussen de komgrens van Otterlo en de kruising bij 's Koonings Jaght, rijdt lijn 400 niet tussen Otterlo Centrum en het Openlucht museum.
In Otterlo de vertrektijd voor de richting Zwolle afwachten.

is de 4102 geen streekbus van syntus uit overijssel??
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Milco »

Syntus 4102 is inderdaad een streek-Ambassador van Syntus Overijssel. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Er zijn nieuwe bestemmingen in Init gestopt: Het rare "Via station" op het moment dat hij het station afkomt is eruit. Dat was al zo bij lijn 2/3 voor de zomer ("Rijkskantoren via Station is toen Rijkskantoren Apenheul geworden (met verspringen), maar nu is de rest ook aangepast.

Lijn 102 heeft de bestemming "Amersfoort [verspr] Overstap H'laken [/verspr]"
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Dit is al zeker 2 maanden zo met die bestemingen, behalve op lijn 10 ugchelen. Ik heb dat weleens eerder gepost.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Daniel »

Wat bestemmingen betreft... lijn 105 heeft alternerend "Barneveld" / "LET OP Omleiding" zag ik vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Geert »

Ja, dat zag ik ook vandaag in Arnhem. Het is wel duidelijk, maar het staat wel een beetje raar als je ineens "105 let op OMLEIDING" aan ziet komen rijden.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Klinkt in ieder geval wel handig, die nieuwe keringen, zodat die Optare's tenminste vast kunnen rijden. In plaats van dat je de ene keer propvol rijdt en de andere keer leeg.
Vanochtend nog een Optare gezien op lijn 11 die propvol was, NIET richting Stadh.m.

Zag trouwens gister dat er een 90 keerde op 294, omlopen zijn dus ook veranderd. Gok zo dat ze op dit moment wel handiger zijn qua materieel- en tankgebruik! :D
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Meltrain »

Gewoon uit nieuwsgierigheid: klopt het dat de 5298 en 5299 nog het 'oude' interieur (dus wat er bij Arriva al in zat) hebben en dat bij de overige ex-Arriva Lion's City's (die op de Veluwelijn horen) het interieur veranderd is?
of is bij alle bussen het interieur (wel/niet) veranderd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Bij de veluwlijnbussen is het interieur vernieuwd (stoelen vergelijkbaar als de stadswagens van Apeldoorn en de streekwagens 5127-5152, alleen dan een gele kleur), bij de streekbussen (5298/99) zit het oude interieur in.
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Klopt. Bij niet alle bussen is het inderdaad veranderd.

Bij de Veluwelijn's is het wel gedaan, omdat anderhalf uur zitten in zo'n stoeltje gewoon niet vol te houden is. Daarom zijn die door "HOV"-stoelen vervangen.
De streekgelede's hebben inderdaad nog de oude, vanwege of kostenbesparing vanwege korte(re) ritten of ze zijn nog niet begonnen of omdat ze nog niet weten wat ze ermee gaan doen.

Van mijn part mogen ze die stoeltjes ook wel eens vervangen, want voor een lange tijd 90 zitten ze behoorlijk K*T.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Meltrain »

Maar de 5298 en 5299 rijden toch niet op lijn 90? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Wel als in Zwolle weer eens een Veluwelijn richting Elburg inzet. Dan rijd er wel een 98/99 op lijn 90 of 294.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Volgens mij rijdt er 1 de 109 uit Eerbeek (+-8.25 aankomst station)/231 naar Arnhem (vertrek 8.30) en weer leeg naar Apeldoorn, de ander rijdt de 293 van 7.50 vanaf het Apeldoorn Station richting Arnhem en komt leeg terug naar Apeldoorn. Maar meestal zie ik een van beide met een amba rijden...

'S middags rijden ze de ritten van lijn 109 van 14.48 en 15:18 vanaf het busstation van Apeldoorn richting Eerbeek, leeg naar Arnhem Presikhaaf en vanaf daar de 293 van vertrek 16:30 en 17:15 vanuit Presikhaaf.

Echter zijn op deze middagritten vaker veluwelijnbussen dan de VeluweStreekbussen te zien :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Michael 1988 »

Ik zag op www.openbaarvervoerinboskoop.nl vandaag een foto van 2 MAN Lion's City T in Syntus Gelderland kleuren. Weet iemand toevallig of er nog meer nieuwe bussen naar de Veluwe gaan en waar deze bussen waarschijnlijk worden ingezet. Het viel me wel op dat het ging om 2 diesels i.p.v. CNG-bussen
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Apart, om eerlijk te zijn.

Sinds we de 6 ex-Arriva's hebben heeft Syntus Veluwe in principe 2 normale streekbussen "te veel" aangezien 4 op de Veluwelijn dienst doen en 2 andere in streekkleuren zijn.
Wat ik mij zo snel zou kunnen bedenken is dat deze voor iig extra ochtendinzet (7:10 ri Zl) op Veluwelijn is, hoewel SWT die sindskort ook al heeft. Daarnaast zouden ze nog kunnen zijn ipv de 2(?) Volvo's bij Overstap Hoevelaken, aangezien ik lijn 102 erop zie staan, maar dat kan puur toeval zijn.

Ben benieuwd wanneer ze rijden en of ik ze snel op de foto kan hebben! :)

Edit: Btw, volgens de RDW zijn ze al sinds 16 augustus op naam (van Syntus).
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Dit zijn bussen van Besseling... Besseling rijdt versterkingen op lijn 102 en 108 (iig de rit van 18.26 uit Apd ri Ed), dus waarschijnlijk daarvoor :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Op lijn 400 vandaag amassador op omloop 184.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:Dit zijn bussen van Besseling...
Dat verklaart wel dat de bussen totaal niet volgens Syntus-logica de nummers 301 en 302 hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door visgraat »

Ik zat ineens te bedenken: Is het niet een idee om als volgt te rijden op de Veluwelijn:

lijn 90A
Apeldoorn -A50- Horsthoek - Heerde - Wapenveld - Hattem - Zwolle

lijn 90B
Apeldoorn - Vaassen - Epe - Horsthoek -A50- Zwolle

Van Apeldoorn naar Zwolle is de snelste route toch via Deventer, dus een snelle directe verbinding hoeft niet per se. En de mensen uit de dorpen zijn relatief snel in Zwolle en Apeldoorn. Alleen van Epe naar Heerde zou het misschien vervelend zijn dat je moet overstappen bij de Horsthoek.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Slecht idee, naar mijn mening.

Snelle verbinding is handig voor de meeste mensen die in Apd - Noord wonen. Veel mensen gaan toch met de bus naar Zwolle en Apeldoorn, getuige de drukke ritten in de ochtend en de avond.

In ieder geval, wat ik dus in gedachten had, is dat het geen verstandige keuze is. Dat komt omdat de meeste mensen tussen de plaatsen tussen Apd & Zl reizen. Dat houdt dus in dat bijna, of zelfs meer dan, 90% moet overstappen op het Transferium. Getuige in het begin dat de overstappen niet goed gingen en dat dan het overgrote deel van de bus moet overstappen, is het eigenlijk dus nutteloos.

Oh, en de snelste route via Deventer: nope. Als ik via het station moet, ben ik eerst een kwartier kwijt naar het station om vervolgens nog naar Zl te komen (de trein duurt ongeveer 40 minuten). Als ik in de 294 begin, scheelt me dat ruim een kwartier. Volgens 9292ov is het één uur met de bus, vs één uur & kwartier.

Edit: Zal morgen mijn hersenspinsel wel uitbreiden! ;)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Er zijn wel plannen geweest om lijn 294 vanaf heerde door Epe te laten rijden en daarna meteen weer de snelweg op.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door visgraat »

Xanland, je zal het wel weten, want je reist er vaker dan ik. 90% tussen de dorpen onderling lijkt me wel heel veel. Ik denk dat veel mensen toch naar Apeldoorn of Zwolle moeten? Is dat maar 10%?

Als ik er kom, zie ik maar weinig mensen in de 294. En die rijdt al een stuk minder dan lijn 90.

294 door Epe en Heerde is dan ook interessant. Maar dat is er blijkbaar niet doorgekomen. Toch te weinig potentie?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

294 door Heerde en Epe is de vroegere lijn 95.
Bij twijfel: gebruik beton.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door visgraat »

Oh ja, dat klopt, dan zijn we weer terug bij af :p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten