OVer je reiservaringen in oktober 2011
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Er zijn afgelopen week ook 3 conditieritten met DM90 geweest, die terzijde stonden in Hengelo... Dus 9-10 stellen extra.
En indien nodig heb je op de Dijksgracht en in Onnen nog een roedel mat'64 staan wat alleen "ff" onderhoud nodig heeft en zo indienst gesteld kan worden :)
En indien nodig heb je op de Dijksgracht en in Onnen nog een roedel mat'64 staan wat alleen "ff" onderhoud nodig heeft en zo indienst gesteld kan worden :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Op de Dijksgracht staan trouwens ook al een tijdje zo'n 30 stuks 1800-locs opgesteld. Gaan ze daar nog wat mee doen of zijn ze gewoon over? (Beetje zonde eigenlijk...)
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Een niet nader persoon zou er heel boos om worden, maar die 1800-locs zijn overbodig door:
1. Verminderde inzet van locs over de loop der jaren (exit ICL en ICK).
2. Een nog eind jaren 80/begin jaren 90 afgeleverde vervolgserie 1700's waarvan na een paar jaar de helft alweer overbodig door de mDDM waardoor de vraag naar locs nu volledig met nieuwere 1700's afgehandeld kan worden.
3. Wij in Nederland van treinstellen houden *O*
De 1700's zijn doordat ze nieuwer zijn ook stiller, een groot pluspunt voor mensen die rondom het spoor wonen :pos:
1. Verminderde inzet van locs over de loop der jaren (exit ICL en ICK).
2. Een nog eind jaren 80/begin jaren 90 afgeleverde vervolgserie 1700's waarvan na een paar jaar de helft alweer overbodig door de mDDM waardoor de vraag naar locs nu volledig met nieuwere 1700's afgehandeld kan worden.
3. Wij in Nederland van treinstellen houden *O*
De 1700's zijn doordat ze nieuwer zijn ook stiller, een groot pluspunt voor mensen die rondom het spoor wonen :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Fyra/Traxx locs zijn natuurlijk ook boosdoeners wat dat betreft, door ICRm rijtuigen weg te kapen vanuit treinen die anders door 1700 locs getrokken werden
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Volgens mij trof ik vanavond een buschauffeur die het net als mij leuk vindt om achteruit te rijden want hij is achteruitrijdend van de buffer naar de instaphalte gereden terwijl daar echt geen enkele noodzaak toe was, of hij heeft gewoon de verkeerde knop van de automaat ingedrukt en wilde dat niet laten blijken aan zijn collega's.
Laatst was namelijk een chauffeur duidelijk in de war; de bus moest achteruitrijden maar i.p.v. de R in te drukken koos hij voor 1 (die dus vijf knoppen verder zit...). :Y
Laatst was namelijk een chauffeur duidelijk in de war; de bus moest achteruitrijden maar i.p.v. de R in te drukken koos hij voor 1 (die dus vijf knoppen verder zit...). :Y
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Sorry, dat bedoelde ik inderdaad.KM46 schreef:Ja, maar dat staat er niet bij. Anders weet ik het ook niet.Michael schreef:Ik denk dat hij bedoelt nadat de conducteur gefloten had en de deuren dus algemeen sluiten
De conducteur had al gefloten, alle deuren van de trein sloten, behalve die bij de conducteur en die bij die meiden. Zij ramden dus op het deur-openen-knopje, zodat hun deur steeds halverwege het sluiten weer openging.
In elk geval; raar gezicht.. :?
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Hielden die mensen niet iets voor de deursensor of blokkeerden ze de meebewegende deurstand, bij SGM wil de deur dan wel weer eens openspringen om het opnieuw te proberen. Ik heb ooit bij Krommenie-Assendelft meegemaakt dat iemand zijn fiets voor de sensor van de deur stond en daarna met zijn fiets de deurstang belemmerde en daardoor schoot de deur elke keer weer open als hij dicht moest. Toen heeft een S&V medewerker die persoon uit de trein geknikkerd, ook omdat hij geen fietskaartje had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Helemaal niet, als die in 2013 weer gaan rijden zijn de 1800'en nog steeds behoorlijk overbodig. Bedenk ook dat er maar liefst 79 1700'en waren.Caspar schreef:Fyra/Traxx locs zijn natuurlijk ook boosdoeners wat dat betreft, door ICRm rijtuigen weg te kapen vanuit treinen die anders door 1700 locs getrokken werden
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Hmm, ik zag gisteren een VIRM in de noordoost zitten op Rta naar Dv. Is dit gebruikelijk?
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Zeker de s2800 rijdt planmatig met VIRM
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Is dit allen in het weekend of ook de rest van de week?
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Dit is elke dag het geval.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Bijna altijd, er verdwaalt weleens een IV in
Vanmiddag liep ik met de t1763 wat vertraging op bij Den Dolder omdat er weereens iemand langs het spoor liep daar... komt wel erg vaak voor in die omgeving. En 't zal toch niet zijn dat iemand daar een stuk wil afsnijden, het hele stuk tot Amersfoort aan toe ligt er namelijk een voet-/fietspad langs 't spoor
Vanmiddag liep ik met de t1763 wat vertraging op bij Den Dolder omdat er weereens iemand langs het spoor liep daar... komt wel erg vaak voor in die omgeving. En 't zal toch niet zijn dat iemand daar een stuk wil afsnijden, het hele stuk tot Amersfoort aan toe ligt er namelijk een voet-/fietspad langs 't spoor
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
De sensor wordt overbrugd bij het centraal sleutelen, anders zou er zowat geen trein meer rijden. hooguit als men de fysieke delen van de deur tegenhoud.Bee schreef:Hielden die mensen niet iets voor de deursensor of blokkeerden ze de meebewegende deurstand, bij SGM wil de deur dan wel weer eens openspringen om het opnieuw te proberen. Ik heb ooit bij Krommenie-Assendelft meegemaakt dat iemand zijn fiets voor de sensor van de deur stond en daarna met zijn fiets de deurstang belemmerde en daardoor schoot de deur elke keer weer open als hij dicht moest. Toen heeft een S&V medewerker die persoon uit de trein geknikkerd, ook omdat hij geen fietskaartje had.
Dit heeft niets te maken met het centraal sluiten, daarmee wordt de open-stand ook opgeheven. Dat kan dus niet! ook het openhouden van de deur door op de openknop te drukken werkt niet meer bij het centraal sluiten van de deuren, want ook dan vertrekt er (vooral in de spits) geen trein meer.KM46 schreef:Ja dat kan: als je de knop open langer dan 5 seconden ingedrukt houdt blijft de deur open staan (dit is mij een keertje op een zomers dag uitgelegt).Thom69 schreef:Gisteren op Ledn werd een SGMm in de s19500 nogal opgehouden door een groepje meiden die de deuren continu openhielden voor al hun vriendinnen die er nog aan kwamen rennen... De deuren waren al bezig met sluiten, toen ze ze weer open duwden. Het leek ook dat ze verhinderden dat de deuren opnieuw sloten door continu op het knopje "deuren openen" te rammen... Maar kan dat wel?...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Ik dacht dat ik vanmiddag en gisteren een Mat '64 in Dronten zag staan op de nieuw aangelegde Hanzelijn... Weet iemand daar meer van? Testritten ofzo?
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Volgens Somda staat Plan T m526 aldaar voor testen.Geert schreef:Ik dacht dat ik vanmiddag en gisteren een Mat '64 in Dronten zag staan op de nieuw aangelegde Hanzelijn... Weet iemand daar meer van? Testritten ofzo?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Niet voor testen maar voor oefeningen van hulpdiensten was het zover mij bekend... die zijn aldaar immers nog niet bepaald bekend met het fenomeen trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Nieuwsbericht over een T'tje in Dtn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
[Off-topic]
Bekend plekje (die Jumbo werkte Jokertje van Oh Oh Cherso - onbelangrijk feit, en mn vriendin heeft daar om de hoek gewoond)
[/offtopic]
Bekend plekje (die Jumbo werkte Jokertje van Oh Oh Cherso - onbelangrijk feit, en mn vriendin heeft daar om de hoek gewoond)
[/offtopic]
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Dronten is toch een onderdeel van de Nederlandse Bible-belt? Zullen ze vast blij zijn met zo'n oefening op de zondag.
Overigens is het wel handig om te weten hoe je die deuren van de SGMm openhoudt, dankje! Bij het halteren van de s3300 op Amsterdam Sloterdijk (officieel 3 minuten) kan de temeperatuur op een warme dag toch wel oplopen als de deuren weer automatisch sluiten maar de trein nog niet vertrekt...
Overigens is het wel handig om te weten hoe je die deuren van de SGMm openhoudt, dankje! Bij het halteren van de s3300 op Amsterdam Sloterdijk (officieel 3 minuten) kan de temeperatuur op een warme dag toch wel oplopen als de deuren weer automatisch sluiten maar de trein nog niet vertrekt...
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Gisteren een buschauffeur die er met zijn gedachte even niet bij was; reiziger drukte op stopknopje, chauffeur deed richtingaanwijzer aan om langs de halte te gaan stoppen maar bleef vervolgens met dezelfde snelheid verder rijden... Halverwege de halte had hij het in de gaten en trapte het rempedaal maximaal in waardoor de bus met een fikse noodstop nog precies de uitstapdeur langs de halte had staan.
Eerder op de middag was het best wel vreemd; ik stapte op het beginpunt van een buslijn samen met een meisje in, paar haltes verder stapt er weer een meisje in, halte daarna een paar meisjes, volgende dorp weer een paar meisjes, op een gegeven moment hadden we al driekwart van de rit erop zitten en er was nog altijd geen man, jongen of vrouw ingestapt, alleen maar meisjes.
Eerder op de middag was het best wel vreemd; ik stapte op het beginpunt van een buslijn samen met een meisje in, paar haltes verder stapt er weer een meisje in, halte daarna een paar meisjes, volgende dorp weer een paar meisjes, op een gegeven moment hadden we al driekwart van de rit erop zitten en er was nog altijd geen man, jongen of vrouw ingestapt, alleen maar meisjes.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
volgens mij valt dat wel mee: de supermarkten zijn er zelfs op zondag open!VIRM schreef:Dronten is toch een onderdeel van de Nederlandse Bible-belt? Zullen ze vast blij zijn met zo'n oefening op de zondag.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011
Afgezien van het feit dat de godsdienstigen daar iets conservatiever zijn ingesteld dan bij mij in Almere, valt het allemaal behoorlijk mee.VIRM schreef:Dronten is toch een onderdeel van de Nederlandse Bible-belt? Zullen ze vast blij zijn met zo'n oefening op de zondag.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten